- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out Bad Guys (2013)
Knock-Out Bad Guys (2013)
mikey
-
- 28986 berichten
- 5138 stemmen
Het is maar de vraag of het wanen zijn....
mikey
-
- 28986 berichten
- 5138 stemmen
Die gedachtengang verandert wel als je een klein beetje psychiatrie hebt gestudeerd en eens stage gaat lopen op een acute afdeling voor patiënten met psychoses.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Maar hij heeft toch wanen en hallucinaties?
Zoals ik al schreef. Je kunt altijd de schuld op de genen schuiven. En Bun Laden was vast ook erg lief voor zijn vrouw. Verder is die vrouw uit Audition ook niet helemaal geestelijk stabiel.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Neem nou dat tuig uit Death Wish 1 of 3... geen opleiding gebrekkige jeugd wellicht. Een welzijnsmedewerker zou het er niet mee eens zijn maar dat zijn wel bad guys en Charlie is de good guy! (in de film he)
Iemand met schizofrenie kiest er niet voor en kunnen er niks aan doen. Vergis je niet, het kan ook iedereen overkomen. Ook jij en ik kunnen deze ziekte krijgen.
Verder is die vrouw uit Audition ook niet helemaal geestelijk stabiel.
Zij is gewoon bewust en geniet van haar gruweldaden.
mikey
-
- 28986 berichten
- 5138 stemmen
Dat weet ji beter als iemand met een psychiatrische achtergrond, maar ik vermoed dat een gebrekkige jeugd best een negatieve invloed kan hebben in je keuzes.. of slechte keuzes voor goede keuzes kan aanzien... maar het moet niet te technisch worden... en als je niet eens bent met de kwalificatie bad guy dan stem je gewoon op de ander. Ik vind Lecter weer geen bad guy omdat hij in de film uiteindelijk wordt neergezet als een good guy. Ook al eet hij mensen.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Ik vind Lecter weer geen bad guy omdat hij in de film uitendelijk wordt neergezet als een good guy.
Ik zal ook nog maar eens stemmen dan.
3-3
mikey
-
- 28986 berichten
- 5138 stemmen
Dat is het belangrijkste: wat is het kwaad (bad) en dat moet worden overwonnen (good).. vandaar bad guy/ good guy
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Iemand met schizofrenie kiest er niet voor en kunnen er niks aan doen. Vergis je niet, het kan ook iedereen overkomen. Ook jij en ik kunnen deze ziekte krijgen.
Zij is gewoon bewust en geniet van haar gruweldaden.
Alsof een psychopaat er wel zelf voor kiest psychopaat te zijn 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Verder totaal oneens over Lector, wordt helemaal niet als good guy neer gezet. Film eindigt notabene met de aankondiging dat hij iemand gaat vermoorden en opeten.
Good?
mikey
-
- 28986 berichten
- 5138 stemmen
Zo kwam het niet over. Hij stond daar voor gerechtigheid... de beschaafde intellectueel die die boer een lesje gaat leren. snap ik wel dat daarin een goedbedoelde mindfuck kan zitten.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Reinbo, ik kan volgende week psychoses krijgen en een gevaar worden voor mezelf en mijn omgeving. Daarna zal een psychiater een diagnose (vb: schizofrenie) stellen en medicatie opstarten.
Maar ik ga volgende week geen psychopaat worden. Wat een psychopaat net is, daar kan ik me niet over uitspreken. Maar dat is een heel andere categorie en valt als ik me niet vergis zelfs niet eens onder de ziektebeelden van de psychiatrie.
Ik vind het wel interessant en ga eens navragen hoe het net zit. Ben nog veel te vroeg in mijn studie en heb nog maar een paar ziektebeelden gezien.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
4-4 Jack is geen bad-guy, net zomin als Lecter.
mister blonde
-
- 12694 berichten
- 5828 stemmen
Lecter geen badguy
. Hij is de hele film bezig zich een mogelijkheid tot ontsnappen te verschaffen om weer fijn mensen op te gaan peuzelen.
WhoKnowZ
-
- 5336 berichten
- 2208 stemmen
4. Murata (Cold Fish) - Bartel (Calvaire)
0-0
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Lecter geen badguy
. Hij is de hele film bezig zich een mogelijkheid tot ontsnappen te verschaffen om weer fijn mensen op te gaan peuzelen.
Film draait om de vangst van de echte bad-guy: Buffalo Bill.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Kom op zeg. Lector mag dan wel de politie helpen, maar hij dood er meer dan Buffello Bill Lector is even goed een bad guy. En nog een narcistische ook. Kom liever Buffello Bill tegen in een donkere steeg dan Lector.
mikey
-
- 28986 berichten
- 5138 stemmen
Punt is Lecter staat aan de 'goede' kant. Hoeveel hij ook opeet en zo. Hij wordt als held gepresenteerd.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Punt is Lecter staat aan de 'goede' kant. Hoeveel hij ook opeet en zo. Hij wordt als held gepresenteerd.
Volgens mij zit hij toch echt achter de tralies. Net de plek waar men de good guy plaats. Hij helpt (door chantage) de politie, maar dat maakt hem nog geen good guy, hij werkt slechts mee om te kunnen ontsnappen. Kijk ook de vervolgen eens om te zien hoe goed hij is.
Het besef van goed en kwaad is bij sommigen hier wel erg confuus.
Legan
-
- 18121 berichten
- 4947 stemmen
Aan de ene kant is Hannibal voor mij te likeable om als een echte bad guy over te komen (i.t.t. bijv. de T-1000). Aan de andere kant ben ik mij ervan bewust dat mocht ik de duivel zelf tegenkomen, ik waarschijnlijk zeer gecharmeerd van hem zou zijn. Immers, appearances are deceptive oftewel schijn bedriegt.
Eindconclusie: helaas moet ik Reinbo gelijk geven (hoewel ik bij een rematch gewoon weer op de T-1000 zou stemmen; zo primitief ben ik wel)
Baggerman
-
- 10839 berichten
- 8281 stemmen
Hannibal Lecter is toch ècht wel 'pure evil'.
4-2