- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-out: oorlog
Knock-out: oorlog
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
Dat Hotaru no haka wint van Jarhead is pas lachwekkend.
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
01. Proverka na Dorogakh - Ningen no Jôken II
02. Richard III (1995) - Battleground (1949)
03. Život je Čudo - Paths of glory
04. La battaglia di Algeri - Schindler's list
05. Kuroi ame - Un Long Dimanche de Fiançailles
06. Platoon - Sedmoy sputnik
07. The thin red line - Born on the Fourth of July
08. Letters from Iwo Jima - Andrey Rublyov
09. To velmma tou Odyssea - I deserto dei tartari
10. The big red one - Vals im Bashir
11. Stalingrad - Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb
12. Full metal jacket - Hotaru no haka
13. Patton - Au revoir les enfants
14. Das Boot - Love and death
15. Black hawk down - Casablanca
16. Letyat zhuravli - The big parade (1925)
17. Idi i smotri - Lacombe Lucien
18. The last of the Mohicans - Stalag 17
19. Ningen no Jôken III - Lepa sela lepo gore
20. Inglourious basterds - L'armee des ombres
21. Atonement - Ji jie hao
22. The best years of our lives - Gallipoli (1981)
23. Ran - Taegukgi Hwinalrimyeo
24. The general (1926) - Saving private Ryan
25. The killing fields - The bridge on the river Kwai
26. The grey zone - La grande illusion
27. Empire of the sun - Flammen & Citronen
28. Apocalypse now - Blood diamond
29. Ningen no Jôken I - Ivanavo Detsvo
30. Der Untergang - Jin Líng Shí San Chai
31. Underground - MASH
32. Il gattopardo - Soldaat van Oranje
Voorronde: 4, 1 verschil
Eerste ronde: 4, 2 verschil
Tweede ronde: 5, 2 verschil
Derde ronde: 6, 2 verschil
Vierde ronde: 7, 2 verschil
Kwartfinales: 8, 2 verschil
Halve finales: 9, 2 verschil
Finale: 10, 2 verschil
24 uursregeling van toepassing.
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
01. Proverka na Dorogakh - Ningen no Jôken II
0-0
WhoKnowZ
-
- 5336 berichten
- 2208 stemmen
Een film met 5 stemmen al 2 ronden verder. Hoe is het mogelijk...
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
graag gedaan 
WhoKnowZ
-
- 5336 berichten
- 2208 stemmen
graag gedaan
De enigste reden dat films met quasi geen stemmen zo ver geraken is natuurlijk dat niemand er durft tegen te stemmen, aangezien geen enkel KO user de film heeft gezien (buiten jij dan). Zegt weinig over de kwaliteit van de film. Dat komt er natuurlijk van als er geen stemminimum is gehanteerd...
Onderhond
-
- 87599 berichten
- 12855 stemmen
Wil ook vooral zeggen dat niemand zin in heeft in voorstemmen voor de tegenstander.
WhoKnowZ
-
- 5336 berichten
- 2208 stemmen
Ik kijk al uit naar de finale van de Knock-Out oorlog. Geen Apocalypse Now - Idi i smotri deze keer.
Maar: Proverka na Dorogakh - Sedmoy sputnik
MatthijsGr00t
-
- 14031 berichten
- 1342 stemmen
0-0
stfuympos
-
- 13360 berichten
- 731 stemmen
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
Je kunt hem ook gewoon pindakazen.
1-0
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Wil ook vooral zeggen dat niemand zin in heeft in voorstemmen voor de tegenstander.
Precies. Uiteindelijk komen de grote titels toch wel boven drijven. Ik stem ook vaak zonder de tegenstander gezien te hebben. Maakt niet, de andere KO-deelnemers zullen ook hun favorieten er doorheen willen loodsen.
mister blonde
-
- 12698 berichten
- 5832 stemmen
Precies. Uiteindelijk komen de grote titels toch wel boven drijven. Ik stem ook vaak zonder de tegenstander gezien te hebben. Maakt niet, de andere KO-deelnemers zullen ook hun favorieten er doorheen willen loodsen.
Wat een drogreden. Je moet het uiteraard zelf weten en ik maak me er niet druk om, maar het is ridicuul om ergens op te stemmen als je de tegenstander niet zag.
Martin Van K
-
- 9050 berichten
- 4555 stemmen
Wat een drogreden. Je moet het uiteraard zelf weten en ik maak me er niet druk om, maar het is ridicuul om ergens op te stemmen als je de tegenstander niet zag.
Dat is inderdaad een mooi principe, maar moeilijk te hanteren als er films meedoen die slechts 5 stemmen of minder hebben. In dit geval zouden slechts 5 moviemeterleden kunnen stemmen in alle duels waar Proverka bij betrokken is, en dan moeten ze ook de tegenstander nog gezien hebben. Lijkt me niet haalbaar.
Ikzelf geef in principe alleen know-not stem als ik de andere film echt heel goed vond.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Het is meestal niet zo lastig een film in te schatten naargelang je smaak, niks ridicuul aan. Hier doen relatief veel onbekende films mee, dus met stemverplichting (voor jezelf) zou meer dan helft van de duels in 0-0 eindigen.
mister blonde
-
- 12698 berichten
- 5832 stemmen
Sorry , vind het echt onzinnig. Dan gaan we dus een beetje gokken welke we waarschijnlijk beter vinden. Snap nooit zo goed die neiging om altijd overal maar een mening of oordeel op los te laten als je ergens geen kaas van hebt gegeten. Nogmaals, ik vind het allemaal prima, maar laten we niet gaan recht praten wat krom is. (en dat hier films aan mee doen die geen hond zag is wat mij betreft ook redelijk nutteloos, met precies deze redenen).
Ik doe het zelf eigenlijk nooit. En die 'eigenlijk' zit hem erin dat ik KO's niet belangrijk genoeg vind (van alle dingen in deze wereld om je druk over te maken) om zwaar principieel te gaan zitten doen. En als ik het al eens in de zo veel tijd doe (vermeld ik het erbij) doe ik het echt per uitzondering, maar het blijft net zo onzinnig.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Dan had er een minimum aantal stemmen tijdens het toevoegen moeten zijn ingesteld. Het is verder niet gokken, ik kan een redelijke inschatting maken welke film mij beter ligt. Als ik dat niet kan stem ik niet, behalve als er echt geen stemmers voor de andere film te vinden zijn. En trouwens, ook als je beide films hebt gezien kan je twijfelen, 'verkeerd' stemmen of wat dan ook. Uiteindelijk komen de populaire films logischerwijs bovendrijven, maar gaandeweg kan je ook onbekendere aanraders tegenkomen. En daar zijn de KO's dacht ik vooral voor, om tips op te doen of weer herinnerd te worden aan bepaalde films. Heeft weinig te maken met belangrijkheid of een mening ergens op loslaten. Nogal gezeur dit.
Onderhond
-
- 87599 berichten
- 12855 stemmen
Onzinnig en ridicuul vind ik ook véél te sterk uitgedrukt. Hoogstens een béétje riskant, afhankelijk van hoeveel vertrouwen je zelf hebt in het inschatten van je eigen smaak. Dat is dan vaak gerelateerd aan de tegenstander.
stfuympos
-
- 13360 berichten
- 731 stemmen
Ik ben er wel schuldig aan dat ik vaak stem als ik 1 van de 2 niet gezien heb, beide niet gezien zal ik ten allertijden aangeven maar stem niet zomaar, kijk dan altijd minimaal zelfs als ik er 1 wel gezien heb wat users waar ik veel overeenkomsten mee heb opstemmen, maar MB heeft een punt aangezien ik een aantal keer achteraf toch bij mezelf fout zat. Maar soit.
2-1
Dragon
-
- 62559 berichten
- 4509 stemmen
03. Život je Čudo - Paths of glory
0-0
mister blonde
-
- 12698 berichten
- 5832 stemmen
Nogal gezeur dit.
Ik begon niet met onzin verkopen, ik haakte er alleen op in. Hoe je het ook went of keert, als je niet beide films gezien hebt, weet je niet waar je op of tegen stemt. Nu stem je op een inschatting. Ik kan van de meeste films ook wel een aardige inschatting maken, laat ik daar alvast maar op stemmen. dan zit ik al snel op 91.000 stemmen. Juist bij deze ko zitten veel potentiele parels die echt niet zomaar slechter zijn dan de films die je al zag. Ik snap ook niet hoe je 'verkeerd kan stemmen' als je beide films hebt gezien, echt een onzin argument. Je kan nog een heel betoog houden, maar wat mij betreft lul je jezelf alleen maar meer in een knoop.Tips gaan juist veel meer verloren met dit mechanisme omdat de best bekeken (populaire) films komen bovendrijven.
Onderhond
-
- 87599 berichten
- 12855 stemmen
Tips gaan juist veel meer verloren met dit mechanisme omdat de best bekeken (populaire) films komen bovendrijven.
Na meerdere KOs met stemverplichting kan je dit toch niet echt volhouden. Ook daar kwamen de populaire films al heel snel bovendrijven, met dat verschil dat het daar vooral de smaak van de veelkijker is die doorslaggevend was.
mister blonde
-
- 12698 berichten
- 5832 stemmen
Dat statement zal ik dan maar voor waarheid moeten aannemen. Ik heb er geen studie van gemaakt, jij wel? Het gaat me erom dat het argument dat het voor tips bevoordelijk zou zijn, onzinnig is. Sterker; in deze twee zinnen staat zo veel onzin, dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen.
Dat populaire films komen bovendrijven snap ik ook wel, maar vind het vreemd om deze aanname te gebruiken om dan maar te stellen dat het toch allemaal niet uitmaakt of je stemt op iets dat je wel of niet gezien hebt. Ik snap niet wat die conclusie te maken heeft met de verantwoording om lukraak te gaan stemmen. Laten we dan ook op de site gewoon maar gaan stemmen op films die we niet zagen; populaire films komen toch wel bovendrijven. In de tweede helft van de zin wordt nog een open deur ingetrapt, wat een andere kant van de eerste helft van de zin moet belichten. In andere woorden; hier staat niets. Ja, je kunt door rood rijden, maar ja je kunt het ook niet doen.
Vervolgens koppelt hij het meest nietszeggende statement ooit aan dat daar de ko’s voor bestemd zijn. Wat the f. Waar dan voor? En mag ik dat zelf uitmaken? Vervolgens herhaalt hij min of meer dezelfde soort onzin. Ja, je hebt een film gezien of niet. En dus is het een potentiele tip of een herinnering. Hier staat nog steeds niets. Bovendien is het niet logisch dat als iedereen stemt op half geziene battles dat er tips overblijven. De films met weinig stemmen (de potentiele tips) verdwijnen normaliter eerder. Dat laatste kan ik niet bewijzen, maar is toch wel iets dat ik denk op te merken.
Onderhond
-
- 87599 berichten
- 12855 stemmen
Dat statement zal ik dan maar voor waarheid moeten aannemen. Ik heb er geen studie van gemaakt, jij wel?
Dat was gewoon de concensus na een aantal stemverplichting KOs. Kleine films worden er al snel uitgestemd door mensen die in een wilde bui ooit de film gezien hebben maar toch over een eerder mainstream smaak beschikken (en dus voor de populairdere tegenstander kiezen).