- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out: Misdaad (2011)
Knock-Out: Misdaad (2011)
MatthijsGr00t
-
- 14031 berichten
- 1342 stemmen
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
0-4 Geen reet met genre misdaad te maken, maargoed 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
0-5 Volgens mij wordt carjacking, meisjes uit elkaar trekken, politieagenten vermoorden en vingers afsnijden nog steeds als misdadig aangemerkt in grote delen van de wereld. 
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Ohja, is verder geen serial killer of thriller thema volgens jou? Laten we dan Psycho, Halloween, Rosemary's Baby, Scream of Dawn of the Dead ook meteen in deze competitie betrekken!! 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Psycho is absoluut misdaad. Begin notabene met een diefstal. In The Shinning draait het slecht om 1 moord, lijkt me toch iets te weinig.
Wat betreft Dawn of the dead is er weinig jurisprudentie op grond waarvan we kunnen vaststellen of de gedragingen van zombies tot een veroordeling kunnen leiden. 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
En een serial killer lijkt me nu een erg helder voorbeeld van een misdadiger. Dus ja, die zijn welkom.
Glacius
-
- 4297 berichten
- 3032 stemmen
Psycho onder het misdaad genre plaatsen 
Sinds wanneer wordt het hoofdgenre(s) van een film simpelweg gedefinieerd door een (enkele of aantal) gebeurtenis in de film. Dan kun je in elke K.O. wel drie-kwart van dezelfde films sodemieteren op basis van minieme subgenres.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Psycho is absoluut misdaad. Begin notabene met een diefstal. In The Shinning draait het slecht om 1 moord, lijkt me toch iets te weinig.
Wat betreft Dawn of the dead is er weinig jurisprudentie op grond waarvan we kunnen vaststellen of de gedragingen van zombies tot een veroordeling kunnen leiden.
Scream bevat ook een politie-agent en ook in Dawn of the Dead heeft de sterke arm van de wet een rol tegenover wetsovertredende ondoden.. 
Number23
-
- 8638 berichten
- 5682 stemmen
Tuurlijk begaat The Hitcher flink wat misdaden, maar om gelijk films als The Devil's Rejects, Funny Games, The Strangers en The Texas Chainsaw Massacre ook als misdaad te beschouwen gaat te ver. The Hitcher is gewoon een psycho-thriller, misdaad is hier niet van toepassing
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Psycho onder het misdaad genre plaatsen 
Sinds wanneer wordt het hoofdgenre(s) van een film simpelweg gedefinieerd door een (enkele of aantal) gebeurtenis in de film. Dan kun je in elke K.O. wel drie-kwart van dezelfde films sodemieteren op basis van minieme subgenres.
Kijk Psycho nog eens zou ik zeggen. Begint toch met het verduisteren van geld en gaat grotendeel over het ondrzoek wat daar op volgt. Ik heb Psycho altijd beter gevonden als misdaadfilm dan als horror/thriller. Verder zoe ik ook niet waarom een film niet zowel psychothriller als misdaad kan zijn. Zeker films als Devil's , Henry en Silence of the Lambs passen hier prima.
WhoKnowZ
-
- 5336 berichten
- 2208 stemmen
1-5 Dog Pound maar eens bekijken, zou ik zeggen
mikey
-
- 28990 berichten
- 5141 stemmen
he Hitcher is gewoon een psycho-thriller, misdaad is hier niet van toepassing
Lord Flashheart
-
- 6454 berichten
- 2375 stemmen
19. Mou Gaan Dou (2002) - Miller's Crossing (1990)
0-1
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
3-7
20. Le Samouraï (1967) - The Limits of Control (2009)
1-0
Glacius
-
- 4297 berichten
- 3032 stemmen
Kijk Psycho nog eens zou ik zeggen. Begint toch met het verduisteren van geld en gaat grotendeel over het ondrzoek wat daar op volgt. Ik heb Psycho altijd beter gevonden als misdaadfilm dan als horror/thriller. Verder zoe ik ook niet waarom een film niet zowel psychothriller als misdaad kan zijn. Zeker films als Devil's , Henry en Silence of the Lambs passen hier prima.
Ok ik geef toe, met de genoemde films kan ik je nog enigszins gelijk geven. Desalniettemin, als het een K.O. betreft zie ik ze liever niet voorbij komen.