- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Uit welke film komt deze scène?
Uit welke film komt deze scène?
Onderhond
-
- 87653 berichten
- 12958 stemmen
Alleen volgens mij geen direct beeld uit de film. Kleuren zijn veel feller dan ik me herinner.
Mochizuki Rokuro
-
- 18943 berichten
- 16556 stemmen
danuz doe jij een nieuwe? want ik bedacht me dat ik eigenlijk een andere wilde (ook niet al te moeilijk trouwens)
Alleen volgens mij geen direct beeld uit de film. Kleuren zijn veel feller dan ik me herinner.
Ja hoor, ergens in het begin. Bij het verlaten kamp aan de zee. De scene heeft verder geen betekenis, tenminste die kaarten niet. De film was ook in scope, dus er is sowieso een stuk weg.
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
Doe jij maar een nieuwe hoor
Ik herinner me die scene vooral wat fletser qua kleuren. Niet zo ongelofelijk scherp en vivid. Prachtig beeld dat eigenlijk direct het desolate gevoel van de film weergeeft (alles vervliegt met de wind, zoiets).
Onderhond
-
- 87653 berichten
- 12958 stemmen
Beetje wat danuz zegt 
Uiteraard zat het shot wel in de film, geloof alleen niet dat de kleuren zo fel en uitgesproken waren. Film heeft bij mij ook vooral een visueel grauwe indruk achtergelaten.
Mochizuki Rokuro
-
- 18943 berichten
- 16556 stemmen
Beetje wat danuz zegt 
Uiteraard zat het shot wel in de film, geloof alleen niet dat de kleuren zo fel en uitgesproken waren. Film heeft bij mij ook vooral een visueel grauwe indruk achtergelaten.
Nee, als je dat bedoelt, klopt je beeld wel. Of het zo fel blauw weet ik niet meer, maar ik krijg gewoon zin in een film als dit. Als ik dit zie.
O.K., een nieuwe:

belchinees
-
- 4182 berichten
- 2326 stemmen
ligt het aan mij, of is dat gewoon een blauw vlak?
Mochizuki Rokuro
-
- 18943 berichten
- 16556 stemmen
Nee, dat ligt niet aan jou.
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
Lijkt me dan Derek Jarman's Blue te zijn?
Mochizuki Rokuro
-
- 18943 berichten
- 16556 stemmen

Ja, wilde toch weer even de aandacht vestigen op een van de origineelste filmmakers... Zijn laatste film heeft hier maar 4 stemmen, een hypnotiserend blauw vlak van ruim een uur!
En ik was al even bang dat ik nog slechter was in het plaatsen dan in het raden. Gelukkig valt dat weer mee.
Wil je nu wel een nieuwe danuz, of iemand anders?
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
Erg mooie film ja! Heb ik hier toch nog een medestander gevonden! Maar zo'n blauw vlak herken ik natuurlijk uit duizenden, heb hem ooit ook eens gepost hier overigens, die van mij zag er anders uit, vast een andere scene uit de film 
Jij of een ander mag weer hoor!
Mochizuki Rokuro
-
- 18943 berichten
- 16556 stemmen
308 pagina's was me wat teveel om te checken 
Ik heb nu al geen voorraad meer. Zeker niet van films die jij niet gelijk weet 
soom
-
- 24924 berichten
- 2756 stemmen
Lijkt me Keira Knightley, en niet Natalie Portman..
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
My Blueberry Nights toch? Zag deze still toevallig langskomen pasgeleden 
Art
-
- 13507 berichten
- 3665 stemmen
Dit lijkt mij overduidelijk Portman 
Knisper
-
- 13049 berichten
- 1282 stemmen
My Blueberry Nights toch? Zag deze still toevallig langskomen pasgeleden 

Hij is niet zo moeilijk ook, maar vond de still zo mooi, dat ik toch even de aandacht er op wilde vestigen. Ga hem eind deze week zien.
Mochizuki Rokuro
-
- 18943 berichten
- 16556 stemmen
Ik dacht dus wel Portman te zien...
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
Hij is niet zo moeilijk ook, maar vond de still zo mooi, dat ik toch even de aandacht er op wilde vestigen. Ga hem eind deze week zien.
Mooi kleurenpalet ja, beiden op de achtergrond als op de reflectie van de auto als wel op het dessin van haar jurk.
Nog een keer iemand anders dan maar ? 
Mochizuki Rokuro
-
- 18943 berichten
- 16556 stemmen
Ja Kurosawa Kiyoshi is een van mijn helden... Heb net nog in foto's van zijn films gegrasduind, maar kon me er geen voorstellen die danuz niet gelijk zou weten. Kwam deze kwal ook nog tegen.
Nog een nieuwe:

Matchostomos
-
- 4171 berichten
- 535 stemmen
Ningen no Joken I...?
Vraag me verder niet hoe, maar ik ben al meermaals op deze prent gestoten via verscheidene topics.
Mochizuki Rokuro
-
- 18943 berichten
- 16556 stemmen
Ja, was niet zo moeilijk. Had natuurlijk enige actualiteitswaarde nu deze serie op DVD is verschenen deze week, op een NL label nota bene. De 567 minuten staan nog voor mij klaar... De waardering boven 4,5!
Jij nu?
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
The Human Condition I !
Damn, zag hem gelijk maar moest zo lang nadenken over de naam. Na de lijst van Ramon K te hebben door gespit wist ik hem, is het net te laat 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.