• 155.381 films
  • 9.292 series
  • 27.638 seizoenen
  • 604.195 acteurs
  • 346.011 gebruikers
  • 8.758.570 stemmen

Wat maakt een acteur/actrice echt goed?

zoeken in:

Lad

• 5700 berichten
  • 0 stemmen

bascross schreef:

(quote)

Dit topic heb ik niet gemaakt om te discussiëren over het uiterlijk van een acteur/actrice, maar om te discussiëren over zijn/haar acteerprestaties.

Dat was dan blijkbaar niet duidelijk genoeg voor mij...

bascross

• 279 berichten
  • 64 stemmen

Lad schreef:

(quote)

Dat was dan blijkbaar niet duidelijk genoeg voor mij...

Misschien een cursus begrijpend lezen volgen?

Lad

• 5700 berichten
  • 0 stemmen

bascross schreef:

(quote)

Misschien een cursus begrijpend lezen volgen?

Misschien een cursus zinnen formuleren volgen? Pak die dan wel "voor dummies" he...

Zucht, ik kan ook onnozel doen hoor...

bascross

• 279 berichten
  • 64 stemmen

Lad schreef:

(quote)

Misschien een cursus zinnen formuleren volgen? Pak die dan wel "voor dummies" he...

Zucht, ik kan ook onnozel doen hoor...

Ach, dat jij de enige bent die het uiterlijk van een acteur/actrice der bij haalt, zegt voor mij wel genoeg.

Mijn zinnen zijn verder prima geformuleerd, niets mis mee. Ik heb ook geen zin om hier verder over door te gaan, want daar gaat het topic niet over. En ook NIET over het uiterlijk van een acteur/actrice, alleen over zijn/haar acteerwerk.

laundromat

• 2434 berichten
  • 0 stemmen

Had net een topic over dit uuh topic geopend. Maar bestond dus al. Kan ondanks de antwoorden nog niet altijd de vinger op leggen. Ik vind dat Jack Nicholson in One flew...niet acteert, hij ís gewoon McMurphy.

HarmJanStegenga schreef:

Bij dit topic moet ik direct aan Daniel Day Lewis denken. Zijn rol in There Will be Blood is zonder twijfel één van de sterkste rollen ooit op het witte doek. Deze man zondert zich een paar maanden van te voren van de buitenwereld af om zich volledig in zijn rol te storten. Als hij daar eenmaal in zit is het feest, maar niet voor iedereen blijkbaar. Dit, omdat niet alle tegenspelers op de set van There Will be Blood hier tegen bestand waren. Op de manier hoe Lewis zich in zijn rol had gestort dan. Om bang van te worden en daarom heeft zijn tegenspeler in die film ook ontslag genomen omdat die er niet meer tegen kon. Paul Dano nam vervolgens ook die rol op zich.

Van wie heeft Dano de rol overgenomen?

BenicioDelToro schreef:

Wat ik belangrijk vind is dat ik tijdens een film niet constant besef naar welke acteur ik zit te kijken. Een goede acteur speelt zijn personage niet, hij IS hem. Dat heeft onder meer met toewijding te maken. Als iemand zó in zijn rol opgaat dat je niet meer weet of hij nu zichzelf is of zijn personage speelt, dan weet je dat je met een hele goede acteur te maken hebt.

Daniel Day-Lewis in There will be blood vind ik een voorbeeld. Maar ook Brad Pitt in Inglourioius Basterds. Ik zag hem niet als 'Brad Pitt'

Drs. DAJA

• 4331 berichten
  • 4411 stemmen

Een goede acteur heeft/speelt persoonlijkheid en die reageert. Hoe memorabel de rol vervolgens is heeft ook voor een heel groot deel te maken met de regie, montage, opbouw van script en de dialogen. Zo was Peter Lorre's eindspeach in M nooit zo memorabel geweest als het verhaal er aan voorafgaand niet zo briljant was verteld en zou Christopher Walz geen hoge ogen hebben gegooid zonder Tarantino's verschrijving van het personage en diens dialogen in Inglourious Basterds.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.