menu

Film / Cast en crew / Acteur/actrice die het meest in topfilms speelt

zoeken in:
Dit lijkt mij toch Brad Pitt:

Seven (nr. 8 en gem. 4,19)
Fight Club (nr. 13 en gem. 4,14)
12 Monkeys (nr. 102 en gem. 3,86)
Ocean's eleven (gem. 3,63)
Sleepers (gem. 3,60)
Interview with a vampire (gem. 3,56)
Troy (gem. 3,51)
Spy Game (gem. 3,28)
Seven years in Tibet (gem. 3,20)

En daarbij weinig flops... Op wat films in het begin van zijn carriere na.

kijkert
Ik ga niet alles nazoeken, maar Al Pacino zit al drie keer in de top 10...

Verder zullen Robert de Niro, Jack Nicholson en Tom Hanks ook wel hoge ogen gooien.

Johnny Depp. Ik let niet op het gem. van mm, maar wat ik zelf een goede film vind (of denk dat het goed is als ik hem nog niet gezien heb).
Sleepy Hollow,
Finding Neverland,
Nightmare on Elmstreet,
Dead Man (nog niet gezien),
Platoon (wel een hele, hele kleine rol),
Pirates of the Carribean,
Ed Wood,
Donnie Brasco,
Edward Scissorhands,
Fear and Loathing in Las Vegas,
Chocolat (nog niet gezien),
What's eating Gilbert Grape?
Verder zou ik James Stewart, Kevin Spacey, Cary Grant, Julianne Moore, Nicole Kidman en Jack Lemmon opnoemen. En natuurlijk de eerder genoemde acteurs.

Toch blijf ik Brad Pitt films het beste vinden (subjectief natuurlijk -> 3x in mijn top 10). Ik was Snatch (nr. 78 en gem. 3,92) nog vergeten.

-Robert de Niro
-Al Pacino

Verder denk ik ook wel:

-Tom Hanks
-Brad Pitt
-Johhnny Depp
-Mel Gibson
-Jack Nicholson

Voor mij is het Brad Pitt, die ik nogsteeds ook maar op een matige film moet betrappen, en de acteur waarvan de meeste films staan in mijn stemmen 4* t/m 5*

Andere acteur als het echt om de supertoppers gaat is denk ik toch wel: Harrison Ford, kijk maar naar de Star Wars trilogy, de Indiana Jones Trilogy, The Fugative, Patriot Games, Blade Runner en menig andere kraker.

bruce willis

Ja mij viel het op dat Tom Hanks er vaak bij staat wanneer het om toplijsten gaat. Zou me niets verbazen als hij ook het meest van alle acteurs erin staat.

Dan komt er maar 1 in mij op; Johnny Depp natuurlijk.

Tom hanks denk ik persoonlijk ook.

Denk ook wel Clint Eastwood.

Ik denk Clint Eastwood of Brad Pitt

Remi
- Al Pacino
- Robert de Niro
- Brad Pitt
- Tom Hanks
- Mel Gibson
- Jack Nicholson

Wat dachten we van Benicio del Toro!?

Erland Josephson

Ik heb zes films gezien waarin hij meedoet en drie daarvan staan in mijn top10.

Höstsonaten 5,0
Fanny och Alexander 4,5
Offret 4,5

En Passion 4,5
Nostalghia 4,0
Vargtimmen 4,0

Actrice is moeilijk.
Euhmmm, Julia Roberts denk k.
Lastig...........

Dolph!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Harrison Ford heeft het meeste blockbusters achter zijn naam. Als je de toplijst bekijkt wat betreft de grootste opbrengsten (in Amerika) staat Ford daar het meest in.

Niet verwonderlijk met 3x Star Wars en 3x Indiana Jones.

happie schreef:
Dolph!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hierin ga ik met je mee. Dolph heeft zeker de meeste blockbusters op zijn naam staan. Denk o.a. aan Pentathlon, Storm Catcher, Direct Action en Showdown in Little Tokyo.

djelle
Bwoa, hij speelt in enkele heel leuke actiefilms, zoals Showdown idd (in de rest volg ik je niet), Red Scorpion, Bridge of Dragons... maar speelt ook in heel veel kutfilms (desondanks zie ik hem graag bezig, daar niet van).

Ik denk dat Arnold Schwarzenegger hier de referentie voor is. Bijna al de films dat ie in meespeelde zijn prima (Terminator, Predator, True Lies, Eraser, End of Days, Commando, Total Recall... stuk voor stuk topfilms!)

Dolphfan schreef:
(quote)

Hierin ga ik met je mee. Dolph heeft zeker de meeste blockbusters op zijn naam staan. Denk o.a. aan Pentathlon, Storm Catcher, Direct Action en Showdown in Little Tokyo.

Dat zijn absoluut geen blockbusters.

lowhusky
brad pitt, tom hanks, morgan freeman, clint eastwood

Persoonlijk vind ik de films van Mischa Barton goed.. Twee staan in mijn top 10

moviefreak#1 schreef:
(quote)

Dat zijn absoluut geen blockbusters.

Geen blockbusters absoluut wel. en dan vergeet ie ook nog... : Detention, bridge of dragons, silent trigger, black jack etc. En dat zit the inquiry er nog aan te komen.

James Stewart verdient ook wel een vermelding vind ik.

Tadanobu Asano is de enige acteur die ik ken die consequent in goeie films weet te verschijnen. Meteen ook de enige waardoor ik op basis van zijn naam alleen een film wil zien.

- Humphrey Bogart
- Glenn Ford
- Clint Eastwood
- Dana Andrews

Eastwood en Pacino komen er het best vanaf volgens mijn stemmenlijst, maar Bogart en Stewart zijn ook zeer constant.

Toshiro Mifune en Takashi Shimura.

Shimaru zie je wel eens opduiken in die Kaiju films inderdaad

Gast
geplaatst: vandaag om 10:04 uur

geplaatst: vandaag om 10:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.