menu

Film / Cast en crew / Familiebanden filmwereld

zoeken in:
FisherKing
kos schreef:

Aangezien ik ff niks te doen heb...

Aha, de Quiz is dus af

[quote]kos schreef:
Aangezien ik ff niks te doen heb...

Ik merk steeds vaker dat er enorm veel broers/zussen/ouders etc. in de filmwereld bestaan waar ik niks van af weet. Terwijl ik dat altijd best interessant vindt..

Martin Sheen - Charlie Sheen, Emilio Estevez (vader/zoons)

Hoe zit deze constructie in mekaar dan ?

kos
FisherKing schreef:

Aha, de Quiz is dus af

kos
jassonn schreef:

Martin Sheen - Charlie Sheen, Emilio Estevez (vader/zoons)

Hoe zit deze constructie in mekaar dan ?
Estevez is de originele naam van Sheen. Charlie nam artiestennaam van pa over, Emilio niet.

Aha,ik heb hem door

Mogen liefjes ook?

Helena Bonham Carter is liefje van Tim Burton.

kos
kos schreef:
Liefst GEEN aangetrouwde, dan blijf je bezig.

neo (crew)
Filmcomponisten:

-Alfred Newman, Thomas Newman (vader/zoon)

-Jerry Goldsmith, Joel Goldsmith (vader/zoon)

-Elmer Berstein, Peter Bernstein (vader/zoon)

-Harry Gregson Williams,Rupert Gregson Williams (broers)

en zijn er nog wel meer

kos schreef:
(quote)

Snik, sinds wanneer is de liefde vermoeiend geworden

Is ze altijd al geweest...;)

jassonn schreef:
Ia ze altijd al geweest...;)

Inderdaad, en hoe ouder, hoe zwaarder. Letterlijk zelfs...

Sorry... Sylvester Stallone < -- > Frank Stallone (zong o.a. 'Peace in our Life' als aftiteling van First Blood part II)...

De gebroeders Dardenne (regisseren samen films).

River Phoenix, Joaquin Phoenix, Rain Phoenix, Liberty Phoenix en Summer Phoenix+Casey Affleck en Ben Affleck (Allen broers en zussen; +=getrouwd met)

Ik heb ook wat bepaalde dingen ontdenkt, in Doctor Zhivago speelt de dochter van Charlie Chaplin een grote rol, Francis ford Coppola is de oom van Nicolas Cage, Kate Hudson is de dochter van Goldie Hawn...

Velen hier zullen daar ongetwijfeld al van op de hoogte zijn, toch interessant om het te vertellen.

Dan echter nog iets, in Lawrence of Arabia speelt een jongentje een rol als één van zijn bedienden, zijn naam is Michel Ray en hij speelde de rol van Farraj, interessant is echter dat hij is getrouwd met de dochter van de onlangs overleden Freddy Heineken en dus 50% van zijn bedrijfsimperium heeft geërfd, een paar miljard dollar...

Dat Francis Ford C. de oom is van Nicolas Cage wist ik niet.

tovenaar
jassonn schreef:

Zoals ook te lezen in de eerste post van dit topic.

Josef Fares (jalla jalla) laat iig in die film z'n halve familie meespelen, doet 'ie vaker geloof ik

Het pasgeboren dochtertje van Courteney Cox is familie van David Arquette .

- Bruce Willis- Rumer Willis (vader-dochter)
- Hilary Duff- Hailie Duff (zusjes)
- Aukje van Ginneken- Marieke van Ginneken. (zusjes)

In Film > Cast en crew > Fils à papa:

Martin Sheen - Charlie Sheen
Kirk Douglas - Michael Douglas

Zijn de eerste 2 die in me opkomen. Er zijn er vast nog meer. (Vrouwelijke voorbeelden zijn ook welkom)

kos
Martin Sheen - Emilio Estevez
Donald Sutherland - Kiefer Sutherland
Lloyd Bridges - Jeff Bridges en Beau Bridges

Sean Connery - Jason Connery (eerste Robin Hood in tv serie) - vader & zoon
Keith Allen (o.a. 24 hour party people en Hugo de drugsdealer in Trainspotting & Shallow Grave) - Lily Allen - vader & dochter

en de Redgraves:
Vanessa Redgrave is moeder van Natasha Richardson, en de zus van Lynn Redgrave. Haar vader was Sir Michael Redgrave, en is intussen getrouwd met Frano Nero en hun zoon Carlo Gabriel Nero is bezig als filmmaker in London.
En ook actrice Joely Richardson zit hier ergens tussen. volgens mij is zij ook een dochter van Vanessa Redgrave.
Helaas zijn de meeste intussen dood. Natasha Richardson, vooral bekend van haar rollen in de jaren 80 en 90, was ook de vrouw van Liam Neeson. Zij stierf ongeveer 2 jaar geleden in een ski ongeluk waarbij ze hoofdletsel opliep,

jassonn schreef:

zonder Coppola was Nicholas Cage hoogwaarschijnlijk ook nooit beroemd geworden! Zijn eerste echte rollen waren in films van oom Francis Coppola. wat toevalig

Uzza_Sparta schreef:
(quote)

zonder Coppola was Nicholas Cage hoogwaarschijnlijk ook nooit beroemd geworden! Zijn eerste echte rollen waren in films van oom Francis Coppola. wat toevalig

En dat terwijl hij zijn naam veranderde om het op zijn eigen houtje te maken!

Number23 schreef:
En dat terwijl hij zijn naam veranderde om het op zijn eigen houtje te maken!

kan wel zijn maar toch krijgt hij z'n eerste grote rollen in die films van Coppola!

Uzza_Sparta schreef:
Haar vader was Sir Michael Redgrave, en is intussen getrouwd met Frano Nero en hun zoon Carlo Gabriel Nero is bezig als filmmaker in London.

Je bent je er van bewust dat er nu staat dat Michael Redgrave momenteel getrouwd is met Franco Nero en er zelfs een zoon mee heeft?

foutje

had zo moeten lezen:
Haar vader was Sir Michael Redgrave, en ZIJ is intussen getrouwd met Franco Nero...

Dick2008
tovenaar schreef:
Alec Baldwin - William Baldwin - Stephen Baldwin (broers) + neefje Joseph Baldwin .

Wist ik ook niet. Maar ook nog Daniel Baldwin - IMDb vier broers dus zelfs.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:12 uur

geplaatst: vandaag om 15:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.