- Home
- Filmforum
- Film - Cast en crew
- Krasse knarren (wie leeft en/of werkt nog tot je verbazing?)
Krasse knarren (wie leeft en/of werkt nog tot je verbazing?)
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Actrice Ann Rutherford is vandaag 90 jaar geworden!
Zij en Olivia De Havilland zijn de enigen uit de oorspronkelijke cast van Gone with The Wind (1939) die nog onder ons zijn.
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Edit: Alicia Rhett (die India Wilkes speelde) leeft ook nog.
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Vandaag is de Italiaanse actrice Monica Vitti 79 jaar geworden.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Wat een geweldige actrice is dat. Haar acteerwrk in L'Avventura en Il Deserto Rosso is grandioos.
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Zeg dat wel. Fantastische actrice en bovendien een betoverend mooie vrouw.
finalman
-
- 1767 berichten
- 1579 stemmen
Peter Falk, 83 j oud.
Helaas is hij nu zwaar ziek (Alzheimer).

dominion
-
- 4062 berichten
- 0 stemmen
Hoe oud is Clint Eastwood nou eigenlijk.
Baggerman
-
- 10839 berichten
- 8277 stemmen
Toch had hij laatst volgens mij nog een rolletje: als Alzheimer patient. Erg dapper in dat geval.
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Ennio Morricone is vandaag 82 jaar geworden.
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Edward Asner is vandaag 81 jaar geworden. Nog altijd razend actief (vorig jaar nog de stem van Carl Fredricksen in 'Up' ingesproken en ook in 2010 en 2011 heeft hij nog heel wat op het programma staan).
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Ryk de Gooijer wordt over ruim twee weken hopelijk 85 jaar.
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Vandaag jarig: Eli Wallach (95!) 
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Op 5 december vierde de controversiële acteur en zanger Johannes Heesters zijn 107e (!) verjaardag.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Op 5 december vierde de controversiële acteur en zanger Johannes Heesters zijn 107e (!) verjaardag.
Waarom controversieel?
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1715 stemmen
Hij zou 'fout' zijn geweest in de tweede wereldoorlog.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Ah, ze moeten die mens niet afrekenen op zijn jeugdzonden. Wat telt is dat hij niemand persoonlijk kwaad gedaan heeft, en dat hij geen propagandafilms gemaakt heeft.
Een echte zwarte gaat het wel niet geweest zijn, want ik lees dat hij Joodse gezinnen hielp.
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1715 stemmen
Hitler heeft waarschijnlijk ook niemand persoonlijk kwaad gedaan... En was een oorlogsheld (uit WO1).
Maar goed, kan er moeilijk over oordelen heb me nooit zo in die Heesters verdiept.
Brix
-
- 19675 berichten
- 5112 stemmen
Die blaam zal aan Heesters blijven plakken, tenminste voor veel Nederlanders.
Om zichzelf een beetje goed te praten toen hij er van werd beschuldigd aan feesten van de Nazi's te hebben deelgenomen (foto's bewezen dat) probeerde hij, om dat wat te verzachten, een andere Nederlandse acteur mee te sleuren.
Hij beweerde dat Frits van Dongen (later bekend als Philip Dorn) er ook bij was geweest.
Die zat toen echter al lang in Hollywood, omdat hij niets van de Nazi's moest hebben.
Wat ik verder nog weet is wat mijn oma vertelde over een optreden van Heesters, tijdens de oorlogsjaren, in mijn geboorteplaats.
Oorspronkelijk zou er een concert met de geliefde Joodse zanger Joseph Schmidt plaatshebben.
Die mocht van de bezetters niet optreden, maar ze stuurden Heesters in de plaats van Schmidt.
Die werd uitgejouwd, en het concert afgebroken.
Ik wens de man verder niets slechts toe, en voor mij mag hij nóg ouder worden ook.
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Het maakt niet zo veel (meer) uit hoe de vork precies in de steel zit, vind ik. Het is al zo lang geleden. Maar controversieel zal hij altijd blijven.
Over naar de orde van de dag: vandaag is Kirk Douglas 94 jaar oud geworden.

wimnoot
-
- 3963 berichten
- 3922 stemmen
Echt! Leeft hij ook nog? 
Ik heb hem jaren geleden nog een interview zien geven waarin hij vertelde dat hij een keer aan Micheal vroeg met welke mooie dame hij(zelf) aan't acteren was in een film op televisie. Hij kon haar niet zo goed herinneren. Dat is Sharon Stone pa! En die vent dat ben ik!: riep Micheal toen. 
Eigenlijk ook best zielig..... 
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Als hij niet oppast overleeft hij zijn zoon ook nog! 
Brix
-
- 19675 berichten
- 5112 stemmen
Kirk speelde twee jaar geleden nog mee in een TV film, samen met 'jonkie' Mickey Rooney (inmiddels ook al 90, en nog volop aan 't filmen)
@BenicioDelToro: je bedoelde zeker: als hij (wél) oppast. 
simonvinkie
-
- 2271 berichten
- 827 stemmen
Als hij niet oppast overleeft hij zijn zoon ook nog!
Ik dacht ook al dat hij al lang dood was. 
Brix
-
- 19675 berichten
- 5112 stemmen
Ach, waarom niet nog een leuk plaatje erbij uit Kirk's jongere jaren?
Samen met Brigitte Bardot