• 12.223 nieuwsartikelen
  • 165.660 films
  • 10.693 series
  • 30.874 seizoenen
  • 623.212 acteurs
  • 194.921 gebruikers
  • 9.098.474 stemmen

Mockingbird Don't Sing (2001)

zoeken in:

stefkuh

• 54 berichten
  • 211 stemmen

kan iemand me vertellen hoe dit verhaal loopt? Hij is zaterdag op tv (vtm, belgie) en ik begrijp niet veel van het verhaal , dus kan iemand me plz iets meer vertellen?

Groetjes

Stefaniej xxx

ik heb de film al 2 keer gezien en vind em heel erg mooi. het gaat over een meisje, die van jongs af aan vastgebonden zit op een stoel. (het is overigens ook een best ingewikkeld verhaal en op t eind kom je pas te weten waarom alles is gegaan zoals t ging). de vader van het meisje mishandelde haar altijd, terwijl ze vastgebonden op die stoel zat. ze werd ook nooit gewassen enz. ze was dus helemaal verwaarloosd en kon niet lopen/praten enz. ze werd uiteindelijk op haar 12e of zo ontdekt, vlak voor haar kritieke periode voorbij was. ze kwam toen bij allerlei artsen en psychiaters enzovoort terecht. die wilden haar leren lopen en praten en dergelijke. alleen ging dat erg moeizaam. ze had ook een heleboel ernstige trauma's natuurlijk door haar verleden. ze werd op een gegeven moment van gezin naar gezin overgeplaatst. iedere keer konden ze haar niet aan. oja, de vader van het meisje pleegde zelfmoord en de moeder kon haar sowieso niet opvoeden. zij had ook wat vaags. er gebeurde iig heel erg veel in de film. op het eind werd duidelijk waarom de vader van dat meisje haar zo mishandelde en waarom de moeder niet deed. maar is het niet fijner om dat zelf te bekijken dan dat t van tevoren allemaal al gezegd wordt? ik vond het iig wel een mooie, aangrijpende film. echt een aanrader. ik heb t nu heel erg in grote lijnen beschreven hoor, maar ik hoop dat je het hierdoor wat beter snapt.

stefkuh

• 54 berichten
  • 211 stemmen

bedankt heb de film gisteren (deels) bekeken en ik vond hem behoorlijk goed. Bedankt voor de uitleg

xx Stefkuh

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.