- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Waar zit je het liefst in de bioscoop?
Waar zit je het liefst in de bioscoop?
eRCee
-
- 13387 berichten
- 1944 stemmen
Voor mij ook het midden van voren. In kleinere zaal rij 5, in grootste zaal rij 8. De stakkers achterin zitten in een soort zwarte box te turen met aan het eind van het blikveld een filmscherm. Moet je net willen.
mjk87 (moderator films)
-
- 13766 berichten
- 4150 stemmen
Voor mij ook het midden van voren. In kleinere zaal rij 5, in grootste zaal rij 8. De stakkers achterin zitten in een soort zwarte box te turen met aan het eind van het blikveld een filmscherm. Moet je net willen.
Zo echt. Ik was ooit met een date, zij wilde op de laatste rij. Nou vooruit. Enorm benauwend eigenlijk om daar te zitten.
kappeuter (crew films)
-
- 74278 berichten
- 5917 stemmen
That's right, you're going to have to do some row-counting and a bit of maths when it comes to picking your seat, and getting up for a wee will mean not only disturbing everyone on your half of the row, but also the few rows behind you.
He explained: "That way, you're about just above the centre line height-wise. The viewpoint is great, and the sound, the low end in particular, the basey notes, it kind of rolls towards the back."
Graaf Machine
-
- 9151 berichten
- 1188 stemmen
Iets van het midden naar links, en dan liever naar voren dan naar achteren. Allerliefst, als de zaal het toestaat, helemaal vooraan.
Maar wel liever iets links van het midden. Zeg maar op vijf-achtste van de rechterkant. Hangt ook af van de positie van het doek want soms hangt dat niet helemaal in het midden, gezien vanaf de zaal.
robertinho
-
- 1330 berichten
- 2585 stemmen
Zal het maar gewoon zeggen: ik zit het liefst helemaal achterin, helemaal in de hoek.
Graaf Machine
-
- 9151 berichten
- 1188 stemmen
Maakt zoveel uit waar in welke zaal in welke bioscoop/filmzaal.
In Enschede in Concordia zaal 1 of 2 zit ik het liefst midden, voorste rij. Maar als de film in de theaterzaal gedraaid wordt, doe me dan maar ergens op de ring, of tweede ring.
In VUE Enschede lieftst iets rechts van het midden waar de minste overigen zitten. In MIMIK weer zaalafhankelijk, maar liefst voorste rij midden, tenzij natuurlijk theaterzaal, dan kan je van die aparte stoeltjes reserveren waar je voor zeker alleen zit.
Dat soort dingen.
Fisico (moderator films)
-
- 9683 berichten
- 5264 stemmen
Mijn lokale filmboer heeft slechts 2 zalen. Volledig gerenoveerd, dus mooi mee met de nieuwe tendensen. Steevast een vaste plaats, rij 5 stoel 7, niet te reserveren. Even knop omdraaien als er al iemand zit, maar gebeurt gelukkig zelden.
In Gent, Studioscoop en Sphinx, niet echt een vaste plaats. In sommige zalen loopt het gangpad in het midden in plaats van de zijkanten. Ik zit sowieso liever eerder vooraan dan achteraan. Liefst ook centraal.
Kinepolis (Gent) doe ik zelden aan, maar zo net voor of achter de love seats is ideaal. Of zo net achter het muurtje.
origineelhe
-
- 58 berichten
- 1244 stemmen
Steevast een vaste plaats, rij 5 stoel 7, niet te reserveren.
Laat je het dan niet afhangen van waar anderen al zijn gaan zitten?
Als er vrije stoelkeuze is probeer ik altijd een plek te zoeken waar zo min mogelijk mensen in de buurt zitten. Meestal worden de voorste rijen als laatste gevuld, dus vaak zit ik ergens rond rij 3, en dan net naast het midden zodat er niemand direct achter me zit. Ik merk dat ik ook veel beter in de film zit als ik niemand voor me zie. Soms vergeet ik dan bijna dat er ook anderen zijn.
In een nieuwe bioscoop waar ik graag heen ga zijn trouwens twee zalen met rolstoelplaatsen waardoor de stoelen daar direct achter aanzienlijk meer beenruimte hebben.
Fisico (moderator films)
-
- 9683 berichten
- 5264 stemmen
Ik ben ook iemand die in principe alleen naar de film gaat. Mijn vrouw is niet geïnteresseerd in films en de filmsmaak van enkele maten is niet je dat of zij gaan weinig naar de bioscoop. Ik ga dan ook ruim op tijd, ereader bij de hand, dus over het algemeen zit er niemand in de buurt Op het einde soms nog wat opvulling vóór mij, maar dat valt wel mee.