• 12.301 nieuwsartikelen
  • 166.092 films
  • 10.730 series
  • 30.932 seizoenen
  • 623.877 acteurs
  • 195.082 gebruikers
  • 9.108.569 stemmen

Beste bioscoop (/mooiste)

zoeken in:

niethie

• 7312 berichten
  • 6723 stemmen

Ja hoe verzinnen ze het, geweldig zeg! Door weinig tijd nog maar een keer geweest maar gaat dit jaar wel een vaste hang out worden voorspel ik.

OT: Lantaren/Venster en EYE toch wel, maar heb echt te weinig bioscopen bezocht om er echt een eerlijk antwoord op te geven. Kan ook echt genieten van die kleine vergeten dorpsbioscoopjes waarvan je je afvraagt hoe ze nog kunnen bestaan...

(verwijderd)

• 1480 berichten
  • 0 stemmen

Briljant: in de wachtrij van Pathé's klantenservice zojuist kreeg ik dat spannende deuntje van Home Alone te horen. Word je toch vrolijk van op de donderdagmorgen. +1!

Richardus

• 1882 berichten
  • 972 stemmen

Kino vond ik ook heerlijk tijdens IFFR! Zaal 1 van Eye is ook echwel subliem: rustige kleuren, gen idioot groot scherm of idioot hard geluid. Alles perfect prettig. Geloof dat ik er nog geen van de andere zalen heb meegemaakt.

Ben zelf ook altijd verzot op RKZbios. Vaak goeie programmering, lekker zitten en zo'n fijn klein muf filmtheatersfeertje. En natuurlijk voorheen Camera aan Hereplein, waar ik nu op T2 zit te wachten. Met ouwe Images heb ik in deze 3 bioscopen heel wat filmuurtjes genoten in 20 jaar!

Richardus

• 1882 berichten
  • 972 stemmen

Richardus schreef:

Ben zelf ook altijd verzot op RKZbios. Vaak goeie programmering, lekker zitten en zo'n fijn klein muf filmtheatersfeertje.

M'n vaste stoel is onderhand wel ingezakt haha. Moet je het archief eens bekijken, wat daar de laatste jaren gedraaid heeft. Veel schaarse schoonheden duiken daar weer op, én crowdpleasers. Elke arthouse filmliefhebber zou blij zijn met zo'n zaaltje in z'n plaatsje. Al 20 jaar een plek die ik zeer regelmatig bezoek, helaas met wat fikse hiaten, filmloze tijden (baaaaalen nu).

(verwijderd)

• 1480 berichten
  • 0 stemmen

Net in Imperial Kopenhagen geweest. Slechts één bioscoopzaal in het centrum, met maar liefst meer dan 1.000 stoelen. Zeker heel gaaf, ook erg goed beeld en geluid. Voelde ook wel persoonlijk, met een enthousiaste werknemer bij de ticket-check en een werknemer die uitlegde over hoe de film is gemaakt (Murder on the Orient Express in 70mm) voorafgaand de film op het podium, al was dat in het Deens. Prima ervaring dus!

Hoewel ik prachtige foto's kan maken overdag, blijft het in het donker een ander verhaal. Google fotootje dus maar:

http://emore.dk/wp-content/uploads/2016/01/imperial797x448.jpg

kappeuter (crew films)

• 73732 berichten
  • 5866 stemmen

Vijf ultraluxe bioscopen: verrek, het sneeuwt | Nieuws | AD.nl

De kerstvakantie is hét moment om in de bioscoop aan de winter te ontsnappen. Maar waar komt een film het best tot leven? Samuel Bom bezoekt vijf ultraluxe bioscopen, op zoek naar een uitzonderlijke kijkervaring.

- Film met bediening

Wat? Servicebioscoop CineLounge in Houten

Prijs: €10,60 (zaal), €14,60 (balkon)

Film: A Star is Born

- Techniek op maat

Wat? Dolby Cinema-bioscoopzaal van Pathé Scheveningen. Er zijn ook Dolby Cinema-bioscopen in Rotterdam (Pathé De Kuip) en Amsterdam (Pathé De Munt).

Prijs: €17

Film: Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald

- Spektakel met 4DX

Wat? 4DX-bioscoopzaal in Pathé De Kuip. Dit systeem is ook te vinden in Pathé Scheveningen, Pathé De Munt in Amsterdam en Pathé Eindhoven

Prijs: €18

Film: Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald

- Op een ligstoel in de bioscoop

Wat? DeLuxe Seating in Vue Den Bosch. Iets vergelijkbaars hebben de Vue-bioscopen in Alkmaar, Doetinchem, Amersfoort en Purmerend.

Prijs: €10,90

Film: Overlord

- Groot, groter, grootst

Wat? De Laser Ultra-bioscoopzaal in Kinepolis Jaarbeurs Utrecht. Kinepolis-vestigingen in Breda en Dordrecht hebben hetzelfde systeem.

Prijs: €13,40 (normaal) of €15,90 (Cosy)

Film: Bohemian Rhapsody

Mocht je door de gratis artikelen van AD heen zijn, dan zijn hier alternatieven: 1 of 2 of 3

The Oceanic Six

• 59827 berichten
  • 3992 stemmen

kappeuter schreef:

Mocht je door de gratis artikelen van AD heen zijn, dan zijn hier alternatieven:

Of open een incognitopagina in je browser en plak de link van het artikel daar gewoon in. Krijg je gewoon altijd het hele artikel te lezen

Richardus

• 1882 berichten
  • 972 stemmen

O42 is ook fijn; de goeie programmering valt me vaak op en niet gek als je ziet van wat voor filmminnende, prettige mensen het komt. Je zou hen, en de films, vollere zalen toewensen.

Basto

• 10522 berichten
  • 6984 stemmen

Kino in Rotterdam, maar vooral vanwege de programmering. Al is zaal 1 ook erg pretttig en sfeervol.

Splinters

• 2327 berichten
  • 1296 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Of open een incognitopagina in je browser en plak de link van het artikel daar gewoon in. Krijg je gewoon altijd het hele artikel te lezen

Haha. Geniaal. ?

daxclusive

• 2558 berichten
  • 2241 stemmen

Mijn voorkeuren:

Pathé de Munt (Amsterdam)

Pathé Haarlem (Haarlem)

Kinepolis (Hoofddorp & Almere)

Boenga

• 2515 berichten
  • 1461 stemmen

Als nieuwe Brusselaar, dankzij de tip van CINEMATEKbe net ontdekt: Cinematek.

In het centrum van de stad, een kleine (117 plaatsen) en een hele kleine (29 plaatsen) zaal; geen reclame; geen chips of popcorn of wat dan ook in de zaal; en kwaliteitsfilms van alle tijden rond een bepaald thema, of regisseur, of acteur.

Bovenop Cinema Palace, ook al in het centrum, en Cinéma Vendôme, nét buiten het centrum, zorgt dat voor een meer dan degelijk aanbod aan alternatieve films in de stad.

En: in de 3 vermelde bioscopen bijna altijd NL ondertitels.

Boenga

• 2515 berichten
  • 1461 stemmen

Boenga schreef:

Als nieuwe Brusselaar, dankzij de tip van CINEMATEKbe net ontdekt: Cinematek.

.

Nog vergeten melden: blijkbaar wordt dit ook nog eens gesubsidieerd: 4 euro voor een filmticket; een mens kan er niet voor sukkelen...

kaketoe

• 827 berichten
  • 1707 stemmen

Persoonlijk vind ik de Filmhallen erg fijn. Gereserveerde plaatsen 5 minuten voor aanvang digitaal activeren met je mobiel, fantastisch. Daar kan EYE nog heel wat van leren, wat een ouderwets systeem hebben ze daar. Verder vind ik de kwaliteit van de zalen en het publiek ook dik in orde bij de Filmhallen.

chevy93

• 12711 berichten
  • 1266 stemmen

Al met al toch best wel wat bioscoopzalen meegemaakt...

Paar hoogtepunten:

Pathé Arena is altijd erg fijn in IMAX (3D) (The Hobbit ).

Vue Hilversum heeft Dolby Atmos (Interstellar ).

Pathé Tuschinski heeft een prachtige hoofdzaal (2001: A Space Odyssey ).

Kriterion ademt liefde voor film (The Tree of Life ).

Dieptepunt:

Wolff in Hoog Catharijne (voorverpakte popcorn, really?)

Basto

• 10522 berichten
  • 6984 stemmen

Ik ben fan van Kino 1 en Cinerama 1 . Maar dat heeft alles met de sfeer en de programmering te maken.

Kan ook erg genieten van een film in Imax, Pathe 1 of De Dolby Cinema bij De Kuop, maar sinds ik mijn Pathepas 3 jaar geleden heb omgeruild voor Cineville, kom ik daar nog nauwelijks.

Ga weL 5-6 keer vaker naar de bioscoop met Cineville. ?

Richardus

• 1882 berichten
  • 972 stemmen

Tot nu toe zaal 1 en 5 van nieuwe Groninger Forum meegemaakt en goed bevallen: neutraal grijze kleuren, comfortabele stoelen met voldoende beenruimte en goed beeld/geluid. Was wel even wennen dat ik voor de (grootste, vermoed ik), zaal 5 een genummerde zitplaats moest kiezen. Dat was bij de kleinere 1 niet zo, dus verschilt per zaal?

kappeuter (crew films)

• 73732 berichten
  • 5866 stemmen

Het geheim van deze best lopende bioscoop van Nederland: ongedwongen sfeer en héél véél popcorn | AD.nl

AD.nl schreef:

De best draaiende bioscoop van Nederland? Die staat in Rotterdam, uiteraard: Pathé De Kuip. Maar waarom trekt deze megabios bij het stadion van Feyenoord zoveel filmliefhebbers? Wat is het geheim? Vlak voor de kerstdrukte losbarst, nam AD Rotterdams Dagblad een kijkje achter de (film)schermen.

kappeuter (crew films)

• 73732 berichten
  • 5866 stemmen

Tuschinski uitgeroepen tot mooiste klassieke bioscoop van Europa | Het Parool

Parool schreef:

Pathé Tuschinski is door filmexperts uitgeroepen tot het mooiste klassieke filmtheater van Europa, Afrika en het Midden-Oosten.

Het Tuschinski-theater aan de Reguliersbreestraat werd geopend in oktober 1921. Het theater was een droom van bioscoopexploitant Abraham Tuschinski, die op doorreis was naar de VS, maar toen in Nederland bleef wonen. De bioscoop geldt nog steeds als een architectonisch hoogstandje, door de unieke combinatie van Amsterdamse School, jugendstil en art deco.

kappeuter (crew films)

• 73732 berichten
  • 5866 stemmen

De vijf fraaiste bioscopen van Nederland - NRC

Volgens André Waardenburg:

1. Tuschinski Theater, Amsterdam

2. Filmhuis De Spiegel, Heerlen

3. Cinecitta Tilburg

4. Cinema Middelburg

5. Cinema Enkhuizen

kappeuter (crew films)

• 73732 berichten
  • 5866 stemmen

Dat ziet er mooi uit.

kappeuter (crew films)

• 73732 berichten
  • 5866 stemmen

Bij Film > Bioscopen > Bioscoopnieuws:

Lumière Maastricht beste Europese arthouse cinema - Filmkrant

Filmkrant schreef:

Lumière Maastricht is de beste Europese arthouse cinema van het jaar. Dat heeft de International Cinema Technology Association (ICTA), een netwerk van filmindustrieprofessionals, bepaald. Op 16 juni wordt de prijs uitgereikt in Barcelona, aan de vooravond van bioscoopvakbeurs CineEurope.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.