- Home
- Filmforum
- Film - Genres en landen
- Spaghettiwesterns
Spaghettiwesterns
Jonesy
-
- 409 berichten
- 159 stemmen
Haha, Die staat nog op mn lijstje, They call him cemetery is toch die halve sartana western, Giani Garko en de regiseur van de opvolgende sartana films inclusief fistful of lead. Zijn leuke films.
Maar de sherriff king strips ken ik eigenlijk niet zo goed. Is het vergelijkbaar met durango in stijl? Misschien moet ik daarvan ook eens een paar van oppikken haha.
Trailer van Cemetery ziet er er goed uit, welke dvd heb jij dan? Soundtrack is ook prachtig dat fluitdeuntje, lekker zenuwachtig deuntje haha.
Jonesy
-
- 409 berichten
- 159 stemmen
Hier wat krantenartikelen over spaghetti westerns. heb er nog een paar op de computer staan maar image shack doet een beetje raar. lees ze
ze komen uit oude leeuwarder couranten. en staan op het internet archief.
Drs. DAJA
-
- 4355 berichten
- 4515 stemmen
Geweldig hoe negatief ze toen over spaghetti westerns waren, erg leuk om te lezen!
Jonesy
-
- 409 berichten
- 159 stemmen
Ja ik was wel erg benieuwd hoe ze toendertijd over deze films schreven en ben toen gaan zoeken in het leeuwarder courant archief. Zal begin volgende week de rest ook even posten.
Brix
-
- 19675 berichten
- 5113 stemmen
Ik gooi even een leuk plaatje binnen bij de collega's van de Spaghetti westerns.

Jonesy
-
- 409 berichten
- 159 stemmen
Haha leuk Brix, Mooie afbeelding hoe die hem beet pakt met zn holsterriem, geweldig. Morgen zal ik weer een paar krantenartikelen plaatsen
Jonesy
-
- 409 berichten
- 159 stemmen
Voor de liefhebbers nog een aantal artikelen,
Brix
-
- 19675 berichten
- 5113 stemmen
Prachtig Jonesy 
Ik heb alles met veel plezier gelezen.
louie
-
- 157 berichten
- 8 stemmen
Ja heel leuke krantenarikelen Jonesy, ik heb eigenlijk nooit iets in kranten gelezen over spaghetti westerns. Hee Brix, die poster met hunt powers is ook mooi. Django meets Sartana heb ik toevallig ook.
Jonesy
-
- 409 berichten
- 159 stemmen
louie, Hoe beviel je django meets sartana? Moet hem nog zien maar de trailer zag er vrij sfeerloos uit. en de muziek was ook beetje simplistisch haha
louie
-
- 157 berichten
- 8 stemmen
Niet gek idd Jonesy maar ik moet zeggen ik heb betere gezien en wat ik al eerder zei ik zie nog eerder een minder goeie "spaghetti" dan een "moderne" western. Het sfeertje is wel ok. Afgelopen zaterdag a bullet for sandoval gezien met George Hilton en Ernest Bourgine. Die is ook goed en de muziek is prachtig. Ik ben altijd in de war met die namen van de acteurs Hilton en nee niet Eastwood maar (George) Eastman haha
Jonesy
-
- 409 berichten
- 159 stemmen
haha jah die naam daar zat ik ook al vaker naar te kijken, die acteur hete dus eigenlijk gewoon Luigi Montefiori. ofzoiets,
Brix
-
- 19675 berichten
- 5113 stemmen
Voor de Spaghetti liefhebbers een tip, betreffende filmmuziek.
Hierbij een link naar een firma die prachtige cd's te koop heeft.
Vergeet niet op 'next ..' te klikken, want er staan maar liefst 79 film scores op die site van Spaghetti westerns!
http://www.screenarchives.com/display_results.cfm?category=362
neo
-
- 15435 berichten
- 10035 stemmen
Het is ook aan te raden om de sites van Italiaanse labels te onderzoeken.
Wat goede sites voor meer spaghetti western cd's:
[::::::::::::::CINEVOX RECORD ::::::::::::::]
http://www.camoriginalsoundtracks.com
Ik zal later wel even wat links plaatsen naar geschreven stukjes op Musicmeter....
neo
-
- 15435 berichten
- 10035 stemmen
Bruno Nicolai - Gentleman Jo... Uccidi (2005) - MusicMeter.nl
Bruno Nicolai - Corri, Uomo, Corri (1968) - MusicMeter.nl
Bruno Nicolai - Indio Black, Sai Che Ti Dico: Sei un Gran Figlio Di... (1971) - MusicMeter.nl
Ennio Morricone & Bruno Nicolai - Il Mercenario (1968) - MusicMeter.nl
Ennio Morricone - Giù La Testa (1971) - MusicMeter.nl
Francesco De Masi - Sette Dollari Sul Rosso (1966) - MusicMeter.nl
louie
-
- 157 berichten
- 8 stemmen
Hey........kent iemand the journeyman een western uit 2001 die veel doet denken aan een italo-western? The trailer heeft mij in ieder geval nieuwsgierig gemaakt!
Brix
-
- 19675 berichten
- 5113 stemmen
Er zit al een tijdje geen beweging meer in dit topic.
Daarom drop ik deze erg fraaie Django poster maar even hier.

louie
-
- 157 berichten
- 8 stemmen
zeker een classic one with a classic Nero 
Kreeg laatst nog een leuk kadootje: 44 spaghetties in 1 dvdbox. Ik wist niet wat me overkwam !
Moet zeggen dat ik er wel al verschillende van had en de kwaliteit verschilt per film maar dat mag de pret niet verstoren. Prachtige box voor iedere spaghetti-fan als wij zijn.
Jonesy
-
- 409 berichten
- 159 stemmen
Heej Louie, mag ik vragen welke box dit was
en zaten er nog wat leuke breedbeeld versies in?
Brix
-
- 19675 berichten
- 5113 stemmen
Opzienbarend nieuws voor de spaghetti western fans!
Tarantino maakt een western !
De plannen van Q. Tarantino om zelf een "spaghetti "western te maken worden eindelijk waar.
De werktitel is Django Unchained.
De originele Django acteur Franco Nero is ook bij het project betrokken !
Bron: Quentin Tarantino Archives
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8145 stemmen
Nou dat belooft wat. Dat wordt een project om in de gaten te houden, zoveel is zeker. 
Jonesy
-
- 409 berichten
- 159 stemmen
Haha jah had het gehoord en vroeg mezelf gelijk af, Een spaghetti western met zoveel dialoog als in de gemiddelde tarantino of zou hij op een hele andere manier gaan regiseren dan. En ik ben benieuwd of het geschoten wordt in spanje/italie. Zou tarantino nu ook eerst een italiaans paspoort aanvragen?
Brix
-
- 19675 berichten
- 5113 stemmen
Ik popel al van ongeduld om nieuws over de bezetting van de rollen etc.te horen, haha.
Spannend! 
Jonesy
-
- 409 berichten
- 159 stemmen
Haha hopen dat hij er echt wat moois van maakt en als het even kan veel schieten en weinig dialoog. Dit kan toch haast niet misgaan gezien al zijn geflirt met de italiaanse western in zijn andere films