menu

Film / Genres en landen / Spaghettiwesterns

zoeken in:
the great silence pas weer een keer gezien. Hij blijft geweldig, trouwens de muziek ook. Kan het zijn dat de hoofdpersoon een gelijkenis vertoond met de westernstrip Durango? Hij lijkt er wel heel veel op, ook die aparte revolver die hij heeft.

Absoluut Louie, goed gezien.
Ik heb in het strips topic vandaag een aantal afbeeldingen van Durango geplaatst.
De gelijkenis is treffend.
Tekenaar Yves Swolfs gebruikt elementen uit die film, en de Django films.
Durango gebruikt meestal een semi-automatisch Mauser pistool.
Dus geen revolver.
Een revolver (de naam zegt het al) is een handvuurwapen dat een roterende patronentrommel heeft.

Met Durango ben ik gek geworden op spaghetti westerns, denk ik, Brix!

Hey, dat is leuk louie, net andersom dan je normaliter zou verwachten.
En ja, waarom niet eigenlijk?

Ik moet wel een beetje toegeven, Brix dat ik toen al 3 SW's gezien had op het witte doek, zeg maar. Dat was Once Upon, My name is Nobody, Ace High, en the Good the Bad and the Ugly op Duitsland. Maar Durango heeft daar zeer beslist een handje bij geholpen. Bij Durango vond ik het geweldig om het spaghetti gevoel weer te geven in een stripblad. Toen had ik ze allemaal al van Blueberry en Comanche.
Ook had ik en nog Sherrif King. Ken je die toevallig nog??

Altijd interessant die berichten Louie.
Ja hoor, Sheriff King ken ik ook wel.
Daar moeten er ergens hier in huis nog enkele boekjes van rondslingeren.
Verzameld heb ik die nooit echt, maar af en toe eens een paar opgepikt.

Je had ook nog Tex Willer strips, van oorsprong Italiaans, maar ook hier populair.
Daar is nog een spaghettiwestern naar gemaakt, met Giuliano Gemma.

De strip:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.moviemeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://a.imageshack.us/img820/618/tex3.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

De film:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.moviemeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://a.imageshack.us/img820/2348/kopievantexgg.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

tex is zeker nog niet uit op dvd??

van het weekend maar liefs 2 spaghettiwestern boxen gevonden.
1 van 4 en 1 van 10. Ze waarschuwde me wel over de kwaliteit van de film, maar dat valt mee, geen hoge kwaliteit oke maar dat geeft wel een beetje nostalgie om naar deze oldies te kijken. Het geeft toch altijd weer een kik als je weer wat vind op spaghetti gebied!

Wat zit er in die boxen en waar heb je ze gevonden?

louie schreef:
tex is zeker nog niet uit op dvd??

Volgens mij bestaat er alleen een video van.
Maar de film is volgens de info die ik kon vinden ook niet zo best. (ondanks Gemma, die ik erg graag in westerns zie)

Ja ik mag gemma ook. Zag hem voor het eerst in day of anger met van Cleef. Heb inmiddels wel meer van hem gezien. Idd een goede acteur.

Hee drs DAJA

Dat waren:

Gunslinger western collection 10 films on 4 dvds
1. If You Meet Sartana, Pray For Your Death
2. Run, Man, Run
3. The Strangers Gundown
4. I Am Sartana, Trade Your Guns For A Coffin
5. Blindman
6. Keoma
7. The Four Of The Apocalypse
8. And God Said To Cain
9. The Fighting Fist Of Shanghai Joe
10. White Comanche

en die andere was: Spaghetti Western Collection vol 1.
4 movies

1. The Strangers Gundown
2.Today We Kill...Tomorrow We Die!
3. A Bullet for Sandoval
4. Any Gun Can Play

Ik had ook nog Boss Nigger gevonden maar dat is geen SW maar komt wel dicht in de buurt, en had ze gevonden bij boudisque in Utrecht.

Dankjewel! best een kijkje waard.

Hoe is de beeldkwaliteit van beide Sartana films en 'Blindman' louie?

ik heb ze pas aangeschaft, dat weet ik nog niet, Brix. Wel even naar het begin van: and god said to cain gekeken, maar die was wat flets ik kon zowat de titeltext (in het wit) niet onderscheiden van het beeld. Het beeld maar wat bijstellen denk ik dan. Maar ik zal het je gauw laten weten.

Het beeldkwalitet is prima Brix, misschien niet zo scherp. Het beeldkwaliteit is niet bij alle films gelijk ok maar dat hoort erbij dat je naar een "oude" western aan het kijken bent, toch. Ik heb slechtere beeldkwaliteit films gezien hoor. Neem nou bijv. de horror/western" De Curse Of The Demon Mountain met Sandra Locke, die ik heb. Dat is volgens mij rechtstreeks van video op dvd gezet. Maarja dan heb je ook een collectors item

Dankjewel voor de info louie

Kwam er laatst achter toen ik weer eens door mijn western collectie snuffelde, hoe relatief weinig ik van "moderne westerns" heb. Ik heb veel meer gouwe oude en SW's. Ik vind die westerns van tegenwoordig vaak tegenvallen. Terwijl vroeger ook niet alle westerns even goed waren. Uitzonderingen daar gelaten, natuurlijk, maar goed, ligt dat nou aan mij of doen ze hun huiswerk niet goed?

Mijn ouders net terug van cruizetrip, vertelde ze toen ze in vigo, spanje
een excursie konden maken naar een gebied waar ze vroeger (spaghetti) westerns opnamen. Zou dat Almeria kunnen zijn?,... moet ik nog even uitzoeken anders heb ik wat gemist denk ik. Dat zou ik nog wel eens een keer willen zien, Almeria

De western-sets die voor de films gebruikt werden(de gebouwen bedoel ik) zijn nogal vervallen.
Sommige ook afgebroken.
Dus dat zou een teleurstelling voor je kunnen zijn.
Maar de omgeving blijft herkenbaar, en je kan er (onder begeleiding) rondritten te paard maken.

Er zijn websites met foto's van de huidige toestand van die gebouwen.

dank je for je info brix

Heej Brix, die gunslinger box heb ik van het zomer ook aangeschaft. Werkte toen in canada en vond hem bij de wal mart haha. Heel erg leuke box maar kwaliteit wisselt wel hoor.

De grote +en in deze box zijn
-If you meet sartana, pray for your death
-Keoma
-Blindman
-Run man Run
-Four of the apocalypse

De rest is maar zo zo,
The strangers gundown, Sartana trade your coffins, God said to cain, fighting fists en white comanche.

Die films stonden volgens mij allemaal al eerder op een spaghetti western collectie box met 20 films ofzo, hier stond van Cleef op de cover. Soms zijn gewoon hele hoeken van het beeld afgesneden en dat is wel jammer.

Sartana trade your coffin had ik juist gehoopt dat hij op deze box beter zou zijn.

Louie, klopt het ook dat je strangers gundown op bijde boxen exact dezelfde zijn? die viel me ook ietwat tegen maar kan me niet meer herinneren of dat kwam doordat iemand in de film heeft lopen snijden (echt zijkanten eraf) of iets anders.

@ Jonesy:

Mijn waardering voor de films die in die box zitten gaat zo'n beetje gelijk op met die van jou denk ik.

Blindman is van al die titels mijn favoriet, maar ook Keoma en If you meet Sartana... vind ik de moeite waard.
Run man run moet ik nog zien (komt er aan)

Haha, Blindman zal ik vanavond eens goed opzetten.

Leuk trouwens dat je begon over de "durango" series heb gister toevallig het 3e deel aangeschaft waarin durango dus de mauser koopt.
Erg grappig omdat de wapenhandelaar durango de mauser afraad, Het wapen zou van een "Stomme Pistolero" uit Utah zijn, die afgelopen winter daar is neergeschoten. Degene die de mauser van de "stomme pistolero" pakte is later doodgeschoten door rangers. Geen 2 zonder 3 zegt de verkoper dan, de mauser zou ongeluk brengen.

Nooit geweten dat Durango's mauser dus die van Silence is haha, maakt me wel weer nog enthousiaster over de series

Hee Jonesy ik zal eens kijken ik heb nog geen kans gekregen om ze te bekijken. Ik zit in een verhuizing. Je hoort het nog.

Heb trouwens de sartana saga gekregen van een vriend, die had ze gedownload voor me. Nou heb ik al verschillende gezien en ken ik. Ok, ze zijn niet alle 10 even sterk maar ik zie nog liever een minder goede spaghetti western dan een slechte "moderne' western. Maar dat komt dat ik de "spaghetti" genre zo graag mag.

Leuk nog wat te lezen in dit topic Louie, haha. Ja met mij hetzelfde die gewone westerns kunnen me niet snel boeien maar die spaghetti's. Die durango albums zijn echt aan te raden trouwens, die strips knopen heel wat spaghetti films aan elkaar vast door er naar te verwijzen etc. erg leuk.

succes met de verhuizing verder,

Ohja hoe was trouwens de sartana trade your guns'for a coffin. of in de usa "fistful of lead" Die wil ik dolgraag nog eens widescreen zien.

Sartana trade your guns for a coffin nog niet gezien, Jonesy die is met George Hilton he?
Van durango heb ik eigenlijks alleen Amos gehad en die heb ik letterlijk verslonden, haha. Ik wil van durango nog eens de hele serie hebben lijkt me wel gaaf. Ik heb ze al van Sherrif King. Wat ik wel jammer vond van Blueberry en comache, (waar ik wel heel veel van had), dat de pagina's heel gauw los lieten, wanneer je ze vaker las. Daar baalde ik altijd zo van. Pas veel later ondekte ik dan durango, toen ik net een "beetje" volwassen begon te worden, kocht ik geen strips meer. Dat is dan ook wel weer jammer. Maar wie weet doe ik eens gek en ga ik op jacht naar Durango, marktplaats bijvoorbeeld hahaha

Haha jah die is met George Hilton, En die durango series daar ga je echt geen spijt van krijgen. Zet een schijfje op van morricone of ga ergens rustig zitten. hele andere manier van het beleven van de spaghetti western wereld he. ik vind ze in ieder geval prachtig en is eigenlijk ook de enigste serie die ik af en toe volg sinds mijn robbedoes strips jaren terug haha. Moet eerlijk zeggen dat ik durango ook nu echt kan waarderen en ik weet zeker dat ik hem jaren terug niet zo leuk had gevonden.

zal ik zeker doen jonesy,
muziekje op de achtergrond, wiskietje op tafel, stekker van de telefoon eruit en als er iemand aan de deur, staat gewoon laten staan en niet binnenlaten, hahahaha.
Ik heb trouwens ook nu de sw, "they call him cemetery" en heb even snel doorgespoeld maar daar komt een oude dame in voor die ook schieten kan. Doet me denken aan de strip van sherriff king waar ook zon oude dame in voor komt, "tante ibigail" die ook niet bang was om blauwe bonen uit te delen, hahahaha!

Gast
geplaatst: vandaag om 05:42 uur

geplaatst: vandaag om 05:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.