menu

Film / Genres en landen / Virus / Epidemie

zoeken in:
De zombiefilms even daargelaten, wat zijn de beste films waar een virus een grote rol speelt?

Ik geloof dat ik dit de beteren vind:

* Panic in the Streets (1950)
* The Crazies (1973)
* The Andromeda Strain (1971)
* Outbreak (1995)
* The Satan Bug (1965)

Children Of Men, als dat binnen de categorie valt.

Zeer laag budget én op DV gedraaid, maar dat zie je er nauwelijks aan af:

Mulberry Street (2006)

gotti schreef:
Zeer laag budget én op DV gedraaid, maar dat zie je er nauwelijks aan af:

Mulberry Street (2006)

Waar gezien?

Chainsaw (moderator)
De Stephen King miniserie The Stand schiet me zo als eerste te binnen.

Goodfella_90 schreef:
(quote)

Waar gezien?

AFFF.

Wouter schreef:
De zombiefilms even daargelaten

Denk dat Wouter daarmee ook op deze film doelde.

veron35
Ik vind hem niet geweldig, maar waarom is Twelve Monkeys nog niet genoemd? Volgens mij is dat de bekendste en best beoordeelde film uit dit genre.

Ik zelf vind Absolon wel gaan.

Die heeft een epedimie toch niet écht als maintheme, zou ik zeggen...

veron35
Alles daar draait toch om het virus dat 5 miljard mensen het leven heeft gekost te voorkomen? Ik vind dat wel een mainthema te noemen.

Alles draait daar om hoe dat virus ontstaan is, je zit volgens mij nauwelijks ''in de virustijd zelf''.

veron35
gotti schreef:
Alles draait daar om hoe dat virus ontstaan is, je zit volgens mij nauwelijks ''in de virustijd zelf''.

Wouter zecht ook niet dat hij in de virustijd af moet spelen. Alleen dat het een grote rol moet spelen.

hinie
Phoenix schreef:
(quote)

Denk dat Wouter daarmee ook op deze film doelde.

Daar spelen geen zombies in mee.

veron35
hinie schreef:
(quote)

Daar spelen geen zombies in mee.

O nee. Ik noem die besmette mensen toch ook gewoon zombies.

Van de wiki:

Hoewel de film ook wordt beschreven als een zombiefilm, komen er geen zombies voor in de film. De besmette moordenaars zijn namelijk geen ondode zombies, maar levende mensen die zijn doorgedraaid door het virus. Door het virus kunnen de gestoorde personen zich nu snel bewegen en hebben ook de mogelijkheid mensen met gemak te vermoorden. Ondanks dat het niet uitgelegd is, zijn zombies echter niet slim en vallen elkaar ook niet aan. Ze zijn wel intelligent genoeg om samen te werken.

De Geïnfecteerden eten niet normaal voedsel. Waarom dit komt, is niet uitgelegd. Waarschijnlijk komt dit omdat ze door hun woede niet de moeite nemen om "normaal voedsel" te consumeren. Als ze gedurende een lange periode niet eten, sterven ze. De geïnfecteerden communiceren niet met elkaar, hoewel ze hier wel toe in staat zijn.

Een persoon wordt snel geïnfecteerd. Als een geïnfecteerde een mens bijt of bloed op bepaalde plekken loslaat, duurt het niet meer dan enkele secondes voordat de besmetting duidelijk zichtbaar is. Ook dieren kunnen worden besmet.[/i]

Geen zombiefilm dus.

The Farm is de eerste film die in me opkomt als ik de titel van dit forum lees. Vroeger een angstaanjagende film voor mij trouwens.

The Last
Twelve Monkeys.

28 Weeks/Days later.

Doomsday

Steve-a
En Planet Terror!

Rabid
Shivers
Besat

In zekere zin ook The Thing en Det Okända.

Pastichio Rocker
Dat I Am Legend nog niet is genoemd...

doomsday.
the happening.
cabin fever.

Pastichio Rocker schreef:
Dat I Am Legend nog niet is genoemd...
Inderdaad, valt mij erg op dat hier alleen oude films worden genoemd.

Zelf nog niet gezien maar volgens mij vallen The Happening en Blindness ook wel onder de noemer epidemiefilm. Ikzelf kijk verder uit naar de te verschijnen Stephen King-verfilming Cell.

Resident Evil reeks

Valt dat niet onder zombiefilms?

The Guard Post

Aardige film, maar niet meer dan dat.

REC De ultieme...

Gast
geplaatst: vandaag om 09:26 uur

geplaatst: vandaag om 09:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.