menu

Film / Genres en landen / Romantische komedie

zoeken in:
Joe Dirt ,erg orginele film!

Made of Honor

Kal ho naa Ho

en uiteraard alles met Hugh Grant.

Ik kom uit op:

Chasing Amy
Penelope

Ben niet zo'n fan van dit (sub)genre. Is eigenlijk het enige (sub)genre waarvan ik dat kan zeggen. Is tegenwoordig ook al niet zo gek veel variatie in te vinden. Vaak 90 min. lang om elkaar heen draaien om elkaar dan toch te krijgen. When Harry met Sally (nog niemand genoemd?) is verreweg de beste die ik zag. Vind veel oudere variaties wel leuk. Roman Holiday bijvoorbeeld onlangs gezien. Annie Hall is erg goed. Veel screwbalkomedies van vroeger valt ook dit label op te plakken. His Girl Friday en It Happenend One Night zijn fantastisch. Some Like it Hot of City Lights zijn wat voorbeelden die technisch gezien hier ook onder vallen, maar heeeel anders zijn dan wat tegenwoordig met een romkom wordt bedoeld. Een film als Intolerable Cruelty is ook leuk, omdat ie het genre een beetje belachelijk maakt.

SLJENCT
Girl Next Door (2004) blijft de beste die ik in dit genre tot dusver heb gezien. Heerlijke komedie met een prachtige Elisha Cuthbert!

Ben op zoek naar de titel van een film die ik 2 x op tv heb gezien.

Plot: Amy (?) heeft een radioprogramma waarin ze mensen adviseert die een probleem hebben met hun huisdier.
Ze ontmoet de vlam van haar leven, via dit programma maar vindt zichtzelf niet knap genoeg om zich aan hem te laten zien. Daarom haalt ze haar vriendin over om naar de date te gaan die ze met hem heeft. Hij is als een blok gevallen voor haar stem (aan de telefoon), en belt regelmatig met Amy, terwijl hij dus uitgaat met een 'andere' Amy. Dit uiteraard met allerlei verwarrende en hectische gevolgen.

Wie-o-wie kan mij helpen aan de titel van deze film? En waar ik hem kan downloaden of kopen.

eeltje-b schreef:
Ben op zoek naar de titel van een film die ik 2 x op tv heb gezien.

Plot: Amy (?) heeft een radioprogramma waarin ze mensen adviseert die een probleem hebben met hun huisdier.
Ze ontmoet de vlam van haar leven, via dit programma maar vindt zichtzelf niet knap genoeg om zich aan hem te laten zien. Daarom haalt ze haar vriendin over om naar de date te gaan die ze met hem heeft. Hij is als een blok gevallen voor haar stem (aan de telefoon), en belt regelmatig met Amy, terwijl hij dus uitgaat met een 'andere' Amy. Dit uiteraard met allerlei verwarrende en hectische gevolgen.

Wie-o-wie kan mij helpen aan de titel van deze film? En waar ik hem kan downloaden of kopen.

Film heet: the truth about cats and dogs uit 1996.

Dick2008
French Kiss (1995)

Blijf ik nog steeds keer op keer de leukste romantische komedie te vinden en ook de beste met Meg Ryan.

speranza
Pretty Woman en Notting Hill

Notting Hill, Love Actually en Four Weddings and a Funeral zijn onovertroffen.

Ook erg leuk: Flirt, Bridget Jones 1 en Ellis in Glamourland.

Dick2008
Bedankt voor de reacties. Alleen Flirt ken ik nog niet maar volgens mij zijn dat jongere acteurs
Alle andere ken ik al. Waarvan Pretty Woman, Notting Hill, Bridget Jones 1 en Ellis in Glamourland, ik ook erg leuk vind. Klopt wel een beetje met mijn leeftijd.

Geboortejaar:

Hugh Grant / Julianne Moore 1960, Meg Ryan 1961, Linda de Mol 1964, Julia Roberts 1967, Pierce Brosnan 1953, Richard Gere oeps 1949.

Ghost of Girlfriends past??

Dick2008
Bedankt, zou best kunnen als ik op IMDb lees.

ik ben ook op zoek naar een film
het gaat over een meisje dat helemaal niet populair is, en dan maken 2 jongens een weddenschap dat 1 van de 2 met het meisje om moet gaan en net doen alsof hij haar leuk vindt, maar dat eigenlijk niet zo is. maar uiteindelijk komt het meisje erachter dat de jongen het voor een weddenschap doet, maar dan is de jongen echt verliefd geworden op het meisje. en dan hebben ze van hun school prom night en dan op het eind zo'n geweldige kusscène

wie kan mij helpen?!?!?!

Het Schnitzel Paradijs

val-erie1 schreef:
het gaat over een meisje dat helemaal niet populair is, en dan maken 2 jongens een weddenschap dat 1 van de 2 met het meisje om moet gaan en net doen alsof hij haar leuk vindt, maar dat eigenlijk niet zo is. maar uiteindelijk komt het meisje erachter dat de jongen het voor een weddenschap doet, maar dan is de jongen echt verliefd geworden op het meisje. en dan hebben ze van hun school prom night en dan op het eind zo'n geweldige kusscène

wie kan mij helpen?!?!?!

Beetje laat maar She's All That.

Dick2008
Top 15 tot nu toe (tussen haakjes als de genreaanduiding anders is)

1 French kiss (1995)
2 Some like it hot (1959)
3 Laws of attraction (2004)
4 Grease (1978) (muziek/romantiek)
5 Six days, seven nights (1998) (avontuur/komedie)
6 Send me no flowers (1964) (komedie)
7 Pillow talk (1959)
8 Lover come back (1961)
9 Out to sea (1997) (komedie)
10 Mickey blue eyes (1999)
11 That old feeling (1997)
12 Notting hill (1999)
13 I was a male war bride (1949) (komedie/oorlog)
14 Bachelor of hearts (1958)
15 The long long trailer (1954)(komedie)

val-erie1 schreef:

wie kan mij helpen?!?!?!

Carrie?

Nee. Zou het deze kunnen zijn: A Walk to Remember?

Bedoel je misschien She's all that She's All That (1999)

4,5* - Angel-A (2005)
4,0* - Love Com (2006)
4,0* - Stranger Than Fiction (2006)
3,5* - (500) Days of Summer (2009)
3,5* - Adventureland (2009)

Hoogste scores.

Koike88 schreef:
(quote)

Beetje laat maar She's All That.

Bedoel je niet de 10 things i hate about you?

Jirseygirl, Don't worry about me

il0ontjuh schreef:
(quote)

Bedoel je niet de 10 things i hate about you?

Nee, maar die is zeker vergelijkbaar.
Ik vind Letters to Julliet wel een aanrader

soom schreef:
Benny&Joon.
When Harry Met Sally
Bin-Jip
Walk to Remember
the Wedding Planner
the Wedding Singer
Titanic
Wedding Crashers
Ever After
A Cinderella Story.
Het Schnitzelparadijs.
The Lake House.

Film >> Algemeen >> Ik zoek... een filmtitel

Titanic een komedie?
Als in lachwekkend slecht?

Meneer Bungel
Intolerable cruelty
Barefoot in the park (wel lang geleden dat ik die zag)
Splash
Four weddings and a funeral
Pretty woman
My big fat Greek wedding
The family man
Notting Hill

En binnenkort (of zoiets) ga ik 'Dan in real life' en 'Management' nog eens proberen.

val-erie1 schreef:

wie kan mij helpen?!?!?!

Ik weet denk ik welke film je bedoelt.
10 things i hate about you
Ik heb die film al 15 keer gezien ongeveer (heel nutteloos) maar het is echt een geweldige film!

speranza
Serenpendity

AHWA
Serendipity

Gast
geplaatst: vandaag om 22:38 uur

geplaatst: vandaag om 22:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.