menu

Film / Genres en landen / De Italiaanse film

zoeken in:
starbright boy (moderator)
Enorm veel interessante en mooie films. Vooral tussen halverwege de jaren '40 en halverwege de jaren '70. Wat me opvalt is dat ik bij heel erg veel Italiaanse films die ik een tijdje terug zag inmiddels heel sterk het idee heb dat ik bij een herziening omhoog ga. En dan denk ik dat er wel eens een paar richting 5 sterren kunnen gaan.

kappeuter (crew)
Over de recente italiaanse films:
+ Le Conseguenze dell'Amore geeft hoop voor de toekomst.
- Agata e la Tempesta is een slap 'vervolg' op Pane e Tulipani.
Jammer genoeg komen de meeste italiaanse films nooit in Nederland uit. Alleen de films die grote prijzen winnen komen hier uit. Dat is zonde. Ik denk dat we veel moois missen. Aan de andere kant denk ik dat de hoogtijdagen voorbij zijn.
Benigni had met La Vita e Bella een schot in de roos, maar nu hij hetzelfde kunstje gaat vertonen met een film over de Golfoorlog is mijn interesse verdwenen.

Vind de films die ik gezien heb allemaal wel wat hebben, al zijn ze niet altijd even goed. Heb bij Bol de Luchino Visconti box besteld (5 dvd's) voor maar 15,99 ! Ben benieuwd.

Mmmmmmmhhh... Die lekkere Italiaanse B-cinema van de jaren '70-'80.

Lucio Fulci, Antonio Margheriti, Ruggero Deodato, Enzo G Castellari, Dario Argento, Mario Bava, Umberto Lenzi, Sergio Martino, Luigi Cozzi, Bruno Mattei, Lamberto Bava, Joe D'Amato,...wie kent ze niet?

En de cultfilms die ze ons gaven?
Onvergetelijke pulp zoals oa L'Ultimo cacciatore, Roma a mano armata, La Montagna del dio cannibale, Yor, the Hunter from the Future, Tornado, E tu vivrai nel terrore - L'aldilà, Zombi 2, Cannibal Holocaust, I Predatori di Atlantide, Vendetta dal futuro, Dèmoni, 1990: I guerrieri del Bronx, Suspiria, Lo Squartatore di New York, Blastfighter, Tuareg, Incubo sulla città contaminata, Cannibal ferox, Strike Commando, Antropophagus, Buio Omega, Scontri stellari oltre la terza dimensione, Profondo rosso, Contamination, Diabolik,...

Ruggero Deodato - Cannibal Holocaust
Lucio Fulci - Gli Ultimi Zombi
Dario Argento - Suspiria

Italië blinkt voor mij persoonlijk vooral uit in "gore vetzakkerij-horror", sfeer en shockers. Van andere genres ken ik niet genoeg om een deftige mening over te geven. Ook heel sterk aan Italiaanse cinema is de soundtrack: Moricone, Goblin, Frizzi, Ortolani, ...
Samen met de VS m'n favoriete cinemaland.

nog nooit een italiaanse film gezien die ik slecht vond

Dan kun je niet veel gezien hebben.

Meestal zijn die Italiaanse B-films inderdaad zo slecht dat ze er alleen maar beter op worden...

En als Anarchist een liefhebber is van Worst-of -the-Worst films dan heeft hij helemaal niet gelogen!!

Italo-trash Rules !!!

Ik ben wel gecharmeerd van Italiaanse films en dan vooral van de oudere komedies. Helaas kun je daar zo moeilijk aan komen. Ik heb er al vaker naar gezocht, maar waar kun je nou op internet Italiaanse films op DVD met (Engelse) subs kopen?

Bestaat er niet bijvoorbeeld een Italiaanse variant van Play.com ofzo?

Ik koop veel bij www.dvd.it en via ebay.

Ah, merci.
Ik ga www.dvd.it maar eens uitproberen dan.

Più Forte, Ragazzi! (All the way, boys!) is een goeie Italiaanse film.

boerenpummel schreef:
De recente Italiaanse film is helaas verre van hoogstaand.
Le Conseguenze dell'Amore
L'Ultimo Bacio
La Stanza del Figlio
L' Amico di Famiglia

Valt volgens mij veel moois nog te beleven in de recente Italiaanse cinema.

Tuurlijk zijn er nog altijd goede producties. Vooral de films van Sorrentino en Tornatore spreken me wel aan en ook La Stanza del Figlio moet ik nog zien.

Het is echter bij lange na niet meer wat het ooit was in Italie.

Gezien en zeer goed bevonden: Caccia alla Volpe (After the Fox) van Vittorio De Sica en Il Buono, il Brutto, il Cattivo (The Good, the Bad and the Ugly) van Sergio Leone.

Ik ben op zoek naar een italiaanse film waar ik helaas de titel niet van weet. Gaat over een ontvoerd jongetje die in een kuil/hutje zit en die door een ander jongetje bezocht wordt.
Iemand enig idee??Is nog niet zo oud, niet ouder dan 5 jaar schat ik.

speranza
Ik denk dat je onderstaande film uit 2003 bedoelt.

(afbeelding)

speranza
Mug schreef:
top tien (zonder de twee meesterwerken van Leone, die zie ik niet als pure Italiaanse cinema)
Daar sluit ik me volledig bij aan!

Dankjewel speranza!!!!

Klopt die film bedoel ik, en wat is het leuke dat deze film op upc te zien is. Dus...die ga ik dan eidnelijk een keer bekijken

Kent iemand hier de film 'Mi manda Picone', (1984) van Nanni Loy ?
Of heeft iemand hem op dvd?

Ik heb hem één keer op TV gezien, en ben hem nooit vergeten, schitterend!
Geweldig goed acteerwerk van Giancarlo Giannini.
Humor van de bovenste plank, en een verrassend verhaal.

The good, the bad and the ugly, once upon a time in the west en for a few dollars more steken er voor mij toch wel bovenuit.

kappeuter (crew)
persbericht Cinemien

Italiaaanse regisseursboxen vanaf 20 oktober in de winkel

Vittorio de Sica Box

Tijdens zijn 55 jaar durende rijke carrière regisseerde Vittorio de Sica 35 films en acteerde hij er in meer dan 150. Hij was een succesvol acteur tot aan zijn dood, maar juist zijn talent als regisseur is van grote invloed geweest op de geschiedenis van de cinema. De Sica's belangrijkste werk behoort tot het Italiaanse neorealisme, films die zich afspelen rond de arme, werkende klasse, op locatie geschoten, vaak met kleine budgetten en niet professionele acteurs in de hoofd- en bijrollen. De films Ladri di Biciclette en Umberto D worden beschouwd als twee absolute meesterwerken van de neorealistische cinema, waarmee De Sica een van de meest gewaardeerde regisseurs werd. Voor Ladri di Biciclette, een aangrijpend verhaal over een werkloze man die eindelijk een baan als posterplakker vindt, maar wiens onontbeerlijke fiets op zijn eerste werkdag word gestolen, won De Sica de Oscar voor Beste Buitenlandse Film.

Hoewel bij critici een succes, bleef het grote publiek weg. De Sica's latere films, Ieri, Oggi, Domani (Gisteren, Vandaag en Morgen) en Matrimonio All'Italiana brachten De Sica eindelijk commercieel succes, maakten van Sophia Loren een wereldster en leverden hem respectievelijk (nogmaals) een Oscar en een Golden Globe op.

De Vittorio De Sica Box bevat de volgende films: Ladri di Biciclette, Umberto D, Ieri, Oggi, Domani en Matrimonio all' Italiana.
Vanaf 20 oktober in de winkel, richtprijs: €28, 95

Luchino Visconti Box

Luchino Visconti (1906-1976) is een van de grootste filmregisseurs van de afgelopen eeuw. Hij begon zijn carrière als assistent regisseur van Jean Renoir, wat hij te danken had aan de bemiddeling van een wederzijdse vriendin, Coco Chanel. Visconti was zowel een aristocraat als een marxist, maker van zowel rauw realisme als van subliem melodrama. Ongeacht de periode of de keuze van het onderwerp, worden al zijn films gekarakteriseerd door prachtige visualisering en een diep historisch en psychologisch inzicht.

Luchino Visconti's eerste film, Ossessione, is een klassiek verhaal van moord, bedrog en erotische obsessie. Met het komische Bellissima maakt hij een bijtende satire op de valse glamour van de Cinecittà-filmstudios. Zijn veel geprezen Rocco E i Suoi Fratelli is de artistieke apotheose van het Italiaanse neorealisme. Ludwig, een van Visconti's latere films, is een kleurrijk en weelderig portret van Ludwig II, de 'waanzinnige sprookjeskoning' van Beieren.

De Luchino Visconti Box bevat de volgende films: Ossessione, Bellissima, Rocco e i Suoi Fratelli, en Ludwig.
Vanaf 20 oktober in de winkel, richtprijs: €28, 95

In november brengt Homescreen een Antonioni Box (met nieuw geremasterde Il Grido) en een Fellini Box uit.

Die Visconti-box lijkt wel heel erg veel op hun eerder Viscontibox, je kunt eigenlijk beter die kopen (met 5 DVD's) en Ludwig los. Dikke kans dat ik de De Sica-box en de Antonioni-box ga kopen. Geweldig initiatief overigens.

kappeuter (crew)

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=eZaad5gF0-o

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Noi Credevamo (2010)

Niemand Non ti muovere gezien??? Steengoed!

Dit wordt een wilde gok en werd er laatst door omstandigheden weer aan herinnerd.

Had ooit in mijn jeugdjaren een aantal Veronica gidsen van globaal '74 t/m '76 op mijn kamer. In één van die gidsen stond een artikel over ik meen een Italiaanse film. Plot was in het kort: puberjongen ( ongeveer 14 á 15 jaar ) was in de ban van de huishoudster of nieuwe vriendin van vader, die schat ik globaal zo'n 10 jaar ouder was. Als één van de voorbeelden werd genoemd dat hij overal in zijn buurt propjes liet slingeren. Daarmee "dwong" hij haar voor zijn neus voorover te bukken en op een gegeven moment "beval" hij haar ook daarbij geen slipje meer te dragen. Wat me als toen ook jonge puber nog het meeste is bijgebleven, was een paginagrote foto van haar zo goed als naakt op een bed. Ze had alleen nog een slipje aan, maar die was zó doorzochtig dat je het - toen nog - rijkelijk aanwezige schaamhaar aardig kon onderscheiden.

Wie kan me de titel van die film geven?

Één van mijn favoriete films: Ora o Mai Più

https://www.youtube.com/watch?v=gkwSm5gfZ_Y

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

geplaatst:

https://www.youtube.com/watch?v=zgncWRGRyl0

kappeuter (crew)
geplaatst:

https://www.youtube.com/watch?v=bs8XdJg1tOI

Notti Magiche (2018) - vanaf 30 mei in de bioscoop

kappeuter (crew)
geplaatst:

https://www.youtube.com/watch?v=UmEHTVQf6zE

La Ragazza Nella Nebbia (2017) - vanaf 5 september in de bioscoop

Flavio (moderator)
geplaatst:

kappeuter (crew)

https://www.youtube.com/watch?v=2vqI3PpJDPs

Martin Eden (2019) - vanaf 21 november in de bioscoop

Gast
geplaatst: vandaag om 05:13 uur

geplaatst: vandaag om 05:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.