- Home
- Filmforum
- Film - Genres en landen
- De western
De western
Brix
-
- 19677 berichten
- 5114 stemmen
Benieuwd wat Diablo, met Scott Eastwood gaat worden.
Een onervaren regisseur (slechts een andere film gemaakt) en alwéér opnames in Alberta, Canada.
Maar we laten ons verrassen, je weet het maar nooit.
Pa zal toch zeker wel wat tips geven aan zijn zoon neem ik aan.
Ik hoop eigenlijk dat de zoon geen immitatie van de vader zal zijn.
Edit
Ik heb eens even wat opnames met Scott bekeken, in andere films.
Die heeft al aardig wat ervaring, en toont ook meer expressie dan pa Eastwood.
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Vandaag jarig: Elaine Riley (98)
trebremmit
-
- 3014 berichten
- 1465 stemmen
Koch komt met een tweede Audie Murphy western collection, met daarop Tumbleweed, Destry, Gunpoint en The Kid From Texas. 
Alle vier nog niet gezien, box kost alleen wel rond de 38 euro, beetje prijzig dus.
Brix
-
- 19677 berichten
- 5114 stemmen
Koch komt met een tweede Audie Murphy western collection
Hoe is de beeldkwaliteit van de 1e collection, als ik mag vragen?
Ik heb alle Murphy westerns wel, maar kwaliteitsverbetering hier of daar zou niet verkeerd zijn.
trebremmit
-
- 3014 berichten
- 1465 stemmen
Dat weet ik niet, maar op amazon staan stills volgens mij.
Koch stelt niet vaak teleur wat beeldkwaliteit betreft.
Edit: Onderaan staan recensies van de dvd box, een iemand gaat alle films bij langs qua beeldkwaliteit.
mr rumson
-
- 2170 berichten
- 2995 stemmen
Om nog even terug te komen op Audie Murphy daarvan heb ik nog niet veel westerns van gezien dit komt omdat Murphy mij niet zo aansprak. Maar een tijdje terug heb ik No Name on the Bullet gezien en dat vond ik een uitstekende western waarin Murphy mij toch in verraste.
Vandaar mijn vraag heeft iemand nog tips wat goede westerns zijn met Murphy erin ?
Hieronder het handjevol westerns wat ik tot nu toe van hem al heb gezien.
Brix
-
- 19677 berichten
- 5114 stemmen
Sorry mr rumson, ik zou wel willen helpen, maar ik ben zo'n grote fan van Murph dat ik nauwelijks iets slecht kan vinden van hem 
trebremmit
-
- 3014 berichten
- 1465 stemmen
Kan je wel een paar aanraders geven, maar hij heeft in zoveel westerns gezeten dat ik nog lang niet alles heb gezien.
The Duel at Silver Creek (1952)
The Cimarron Kid (1952)
Kansas Raiders (1950)
The Unforgiven (1960)
mr rumson
-
- 2170 berichten
- 2995 stemmen
Trebremmit bedankt voor je tips.
The Unforgiven heb ik al eens gezien was hem alleen vergeten bij het lijstje te zetten.
De andere drie zijn inmiddels toegevoegd aan de waslijst van westerns die ik nog wil zien.
Hopelijk kan ik binnenkort aan die waslijst gaan beginnen want dan ben ik door mijn eigen western dvd collectie heen al zijn er dan weer wel drie blu-rays onderweg .
Maar goed de komende jaren heb ik in ieder geval geen gebrek aan westerns.
De western Kansas Raiders spreekt mij wel aan omdat als ik het goed heb over de Bushwhackers gaat onder leiding van Quantrill .
mr rumson
-
- 2170 berichten
- 2995 stemmen
Even een vraagje voor wie de serie Longmire volgt wat vinden jullie tot nu toe van de serie ?
LuukRamaker
-
- 2020 berichten
- 925 stemmen
Ik ben persoonlijk groot fan van de serie. Heb ook hier op MovieMeter (in al mijn positivisme) een topic over de serie aangemaakt. Jammer dat er hier in Nederland geen hond naar kijkt, want de serie wordt in Amerika niet voor niets zeer gewaardeerd. Longmire is een prima misdaadserie en steekt erg goed in elkaar. Bovendien geeft het een mooi kijkje in het hedendaagse landleven van het noorden van Amerika. Ik kan na het zien van de eerste drie seizoenen in ieder geval niet wachten op het vierde seizoen dat later dit jaar zal verschijnen.
En omdat we hier wel van plaatjes houden: 
http://images.vcpost.com/data/images/full/21977/longmire.jpg
http://image-cdn.zap2it.com/photogallery/images/zap-longmire-season-3-finale-ashes-to-ashes-ph-011
http://image-cdn.zap2it.com/photogallery/images/zap-longmire-season-3-premiere-the-white-warri-012
Brix
-
- 19677 berichten
- 5114 stemmen
Even een vraagje voor wie de serie Longmire volgt wat vinden jullie tot nu toe van de serie ?
Het eerste deel vond ik wel iets hebben, het tweede gemist.
Ook al latere delen bekeken, een tijdje geleden, maar zonder de voorgeschiedenis deden die mij niet zoveel.
Nu denkelijk beter te verhapstukken.
Een plus vind ik de kop van de hoofdacteur, Robert Taylor (een wat ongelukkige naam overigens, gezien de grote naamgenoot) die mij soms doet denken aan de oudere Robert Fuller.
Ik ga het zeker nog proberen te volgen.
mr rumson
-
- 2170 berichten
- 2995 stemmen
Heren ik dank jullie voor de reacties.
Zelf volg ik de serie ook en moet zeggen dat ik het best wel een goede serie vind tot nu toe.
Al moet ik wel zeggen dat Sheriff Walt Longmire het wel gemakkelijk af gaat hoe hij aanwijzingen die met een zaak te maken hebben ontdekt.
Verder ben ik het met Luuk eens dat de serie een mooie kijk geeft over hedendaagse Wyoming.
Zo wist ik b.v. niet dat de indianen die daar een reservaat hebben ook hun eigen politiemacht hebben.
Brix
-
- 19677 berichten
- 5114 stemmen
Zo wist ik b.v. niet dat de indianen die daar een reservaat hebben ook hun eigen politiemacht hebben.
De Indiaanse reservaten ( o.a. die van de Apachen) hadden ook in de tijd van het "oude westen" al een eigen politiemacht.
Daar bestaan nog foto's van.
Deze is van 1875
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Gary Cooper: pauzeert tijdens opnames voor Vera Cruz (1953):
mr rumson
-
- 2170 berichten
- 2995 stemmen
Brix dat de Apache bekend stonden als goede spoorzoekers is mij wel bekend maar dat ze toen ook al een eigenpolitiemacht hadden niet.
Ik heb mij er dan ook nog niet in verdiept maar vind het wel opvallend .
Omdat naar mijn idee de blanken zoveel mogelijk de controle nog wilden houden over de indianen in hun reservaten.
Zo zien we in de film Geronimo dat op den duur die spoorzoekers overbodig worden waardoor ze gedumpt worden .
Het verbaast mij dan ook niet dat de blanken het zelfde deden met de indiaanse politiemacht .
Eerst uitbuiten zolang het in het voordeel is van de blanken en als ze overbodig zijn doeken ze de politiemacht gewoon weer op.
Maar nogmaals ik heb mij er niet in verdiept en misschien heb ik het wel bij het verkeerde eind.
mr rumson
-
- 2170 berichten
- 2995 stemmen
Deze 132 jaar oude Winchester is tegen een boom aan gevonden in het Great Basin National Park in Nevada.
Maar de vraag is door wie en waarom hij daar achter gelaten is en waarom is hij nooit eerder gevonden ?
Wellicht zullen we daar nooit achter komen maar het zijn wel mooie verhalen voor bij het kampvuur 
http://i59.tinypic.com/eoy14.jpg
Hieronder nog een link naar de winchester met een klein interviewtje erbij van Rick Harrison (pawn stars )
Biosguru
-
- 1557 berichten
- 5096 stemmen
Heeft iemand deze docu gezien over Westerns? How the west was lost Gemaakt net voor de western revival waar we nu in zitten. Docu staat niet op MM dus dan maar hier. Ben wel benieuwd wat de kenners er van vinden.
Als er nog iemand tips heeft in de categorie Hud, Misfits, Cabe & MIller graag!
trebremmit
-
- 3014 berichten
- 1465 stemmen
Staat op vimeo zie ik, maar eens even kijken. 
Roger Thornhill
-
- 6012 berichten
- 2446 stemmen
Biosguru, is Lonely are the brave (1962) iets voor jou? (Kirk Douglas' favoriet onder zijn eigen films.)
Biosguru
-
- 1557 berichten
- 5096 stemmen
Dank je Roger! Die kende ik nog niet. Kirk Douglas, altijd leuk. Ik denk trouwens dat de docu How the west was lost voor de diehard western fans hier weinig nieuws te bieden heeft. Rich Hall de maker van de docu gaat nog wel even helemaal los op Sergio Leone zijn "Nep Westerns" dat was erg grappig.
Roger Thornhill
-
- 6012 berichten
- 2446 stemmen
Graag gedaan, en trouwens ook nog dank voor jóúw tip!
trebremmit
-
- 3014 berichten
- 1465 stemmen
Heb de docu gezien, en vond het een beetje flauw, niet echt gemaakt door mensen die er veel van afweten. Dat de western na Patt Garrett & Billy The Kid doodverklaard werd sloeg nergens op, dan ben je meer een oppervlakkige volger van het genre.
Ook al de conclusies die getrokken worden aan de hand van politieke tijdsbeelden heb ik niet zoveel mee, dat is allemaal praat achteraf.
Dan zie ik liever een Go West Young Man! als het over docu's gaat.
mr rumson
-
- 2170 berichten
- 2995 stemmen
Biosguru bedankt voor de tip ik ga de docu zeker eens bekijken 
Roger Thornhill heeft al een hele goede film tip doorgegeven die misschien nog wel het dichtst in de buurt komt bij wat jij zoekt. Maar hier nog wat films die je mogelijk ook wel de moeite waard vind om te bekijken.
Bad Day at Black Rock (1955)
The Big Country (1958)
Day of the Outlaw (1959)
Monte Walsh (1970)
Jeremiah Johnson (1972)
Biosguru
-
- 1557 berichten
- 5096 stemmen
@Trebremmit. Go west Young man! Heb ik al gezien
dat is inderdaad heel wat anders. Ik heb niet zoveel problemen met achteraf conclusies trekken adhv tijdsgeest. Zie dan vaak zelf wel of ik er wat mee kan 50-ies sci-fi & russen angst is wel een leuk voorbeeld van zon duiding. Geen idee of het klopt maar wel een interessante manier om er naar te kijken.
Dank mr rumson. Prachtige films allemaal, Monte Walsh en the Big Country zijn nieuw voor me! Net Lonely are the brave gezien. Erg mooi.
LuukRamaker
-
- 2020 berichten
- 925 stemmen
Het zijn mooie tijden voor de western. Gisteren was Slow West voor het eerst te zien op het Sundance filmfestival en werden er een aantal mooie nieuwe stills vrijgegeven. Daarnaast liggen er nog meer interessante westerns in het verschiet. The Revenant, By Way of Helena en Jane Got a Gun zijn bijvoorbeeld films waar ik erg naar uitkijk. Op Memorial Day gaat verder de 8-delige miniserie Texas Rising (IMDb) in première. De eerste beelden daarvan zijn ook hoopgevend:
Brix
-
- 19677 berichten
- 5114 stemmen
Dank v.d. opfrissing en de links Luuk 
By Way of Helena spreekt mij tot dusver het meest aan, maar ik wil alles wel zien 
Heel zeker ook Texas Rising !!