- Home
- Filmforum
- Film - Genres en landen
- De western
De western
Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
Maar nu even serieus (voor Verhoeven)
Django
Die had niet eens een paard als metgezel (tenminste in de eerste film, met Franco Nero)
(Wel een doodskist, waar hij af en toe eens op kon gaan zitten, wanneer hij moe was van het meeslepen van dat ding)
trebremmit
-
- 3014 berichten
- 1465 stemmen
Deze documentaire waar ik het een tijdje geleden over had is nu op dvd te krijgen, jammergenoeg alleen een Duitse versie maar mij maakt dat niet zoveel uit.
Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
Goed dat je er het nog eens attent op maakt.
Binnenkort ga ik eens naar Aken om DVD's te kopen, hopelijk is hij daar te vinden.
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Of (afbeelding)

* 22 januari a.s op de WDR (v.a.15.35u.): The Lone Gun/ "Gegen Terror und Banditen"
Met o.a. Neville Brand en de brunette Dorothy Malone
Alvast enige stills:

foto premiere TRUE GRIT in New York

Malick
-
- 9142 berichten
- 640 stemmen
de eenzame held is toch wel een beetje een sterotype cliche van de western, op dat niveau kunnen heel veel westerns dus voor existentieel doorgaan (zeker elke spaghetti western met "zijn naam is" in de titel)
Ik ben meer dan bekend met het gerne. Maar ik zoek films zonder een concreet begin of einde. Narratief gezien hoeft er niets te gebeuren. Iets met filosofische kwesties. Erg vaag maar ik kan het niet anders uitleggen. Mocht er bij jullie nog iets te binnen schieten dan lees ik het wel.
Lonely Are The Brave en regisseur Budd Boetticher staan genoteerd. Django is een erg fijne spaghettiwestern maar zoiets bedoel ik dus niet. Toch bedankt voor jullie reacties.
trebremmit
-
- 3014 berichten
- 1465 stemmen
@Verhoeven
Mischien is deze wel wat van Robert Altman, mocht je de film nog niet kennen.
Justinw
-
- 5378 berichten
- 1803 stemmen
Hud
The Naked Spur
The Ox-Bow incident
Il Grande Silenzio
Lawman
Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
@ Dogie: (The Lone Gun)
Met George Montgomery
(veel te weinig genoemd in dit topic)
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Eric Fleming look-a-like:

Promo's Last of the bad men (1957)
Hier in goed gezelschap (busty Rhonda Fleming):

In Hostile Guns (1967):

Masterson of Kansas uit 1954

Zeldzame still; met 2 afbeeldingen.
Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
thanks Dogie!
Montgomery (George Letz was zijn echte naam, en daaronder werkte hij aanvankelijk ook)heeft een indrukwekkende staat van diens in het western genre.
En nu je het zegt...hij lijkt inderdaad wel aardig op Eric Fleming ja.
Was mij eigenlijk nooit eerder opgevallen 
George speelde ook een van de rangers in de geweldige serial 'The Lone Ranger'(1939)
Een van de absolute top serials ooit, waarvan helaas alleen maar een kopie van matige beeldkwaliteit bewaard is gebleven.
Ik hoop dat er ooit nog een betere opduikt...

v.l.n.r.: Lee Powell, George Letz (Montgomery) Hal Taliaferro (ook bekend als silent movie western ster Wally Wales), Lane Chandler en Herman Brix (alias Bruce Bennett)

Het was ook een van de weinige Lone Ranger films waarin het hoofdpersonage werkelijk onherkenbaar was wanneer hij zijn masker droeg.
Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
Kent iemand deze TV serie?
Ik heb er zelf alleen maar wat fragmenten van gezien op de Belgische TV zender RTBF ooit.
Leek mij een heel vreemde serie.

Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
@Brix

Behoorlijke IMDb score: *8,7/10.
De pilot duurde 90 minuten; verder 26 afleveringen van 43 minuten. Door FOX-USA uitgezondenl tussen 27 augustus 1993 en 20 mei 1994.
Ook in Frankrijk uitgezonden en op VHS en DVD (boxset) verkrijgbaar.

Justinw
-
- 5378 berichten
- 1803 stemmen
Pale Rider. Alhoewel ik het geheel nogal matig vond toch wel weer fijn om Clint in een echte Western te zien. Ook Stockburn en zijn Deputy's waren gaaf.

Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
Mooie plaatjes Justin (alleen wat erg groot, waardoor ze lang nodig hebben om te laden bij het openen van de pagina)
Ik vond die film eigenlijk wel goed, vooral door dat mysterieuze sausje waarmee hij overgoten is.
Zou zelfs zeggen met 'religieuze' hints (' wraakengel' tegen 'afgezant van de duivel')
Ik ga hem maar gauw weer eens bekijken.
Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
Oplossing van een raadsel!!
Wie de klassieker 'The Searchers gezien heeft, en de haat die Ethan (John Wayne) tegen Indianen heeft niet kan verklaren, moet deze frame uit de film (slechts heel kort in beeld) maar even bekijken...

(Met dank aan mijn beste Amerikaanse vriend, en mede westernliefhebber)
Justinw
-
- 5378 berichten
- 1803 stemmen
Mooie plaatjes Justin (alleen wat erg groot, waardoor ze lang nodig hebben om te laden bij het openen van de pagina)
Ik vond die film eigenlijk wel goed, vooral door dat mysterieuze sausje waarmee hij overgoten is.
Zou zelfs zeggen met 'religieuze' hints (' wraakengel' tegen 'afgezant van de duivel')
Ik ga hem maar gauw weer eens bekijken.
Sorry voor de grootte, alleen hier duren ze totaal niet lang om te laden. Maar dit ligt waarschijnlijk aan mijn computer.
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Sorry voor de grootte, alleen hier duren ze totaal niet lang om te laden. Maar dit ligt waarschijnlijk aan mijn computer.
(Thumbnails zullen voor Brix ook niet helpen).
Mooie actie-scene uit MacKenna's Gold (1969):

Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
Met de verbinding is niets mis hoor.
En ik ben blijkbaar niet de enige die er last van heeft, en niet alleen in dit topic .
Bovendien is het plaatsen van dergelijke grote afbeeldingen ook zinloos, want wanneer je erop klikt worden ze zó groot weergegeven dat het grootste gedeelte buiten beeld valt.
Justinw
-
- 5378 berichten
- 1803 stemmen
Je hebt ook gelijk. Zal voortaan even de grootte aanpassen. Prachtige scene zeg Dogie 
Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
Justin
Mijn favoriete Eastwood western

Remake met Jude Law ?

Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Justin
Mijn favoriete Eastwood western
(afbeelding)(afbeelding)(afbeelding)(afbeelding)
Screenshot How The West Was Won - Blu-ray:

Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Hoezo trailboss Gil Favor (Eric Fleming)? 

Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
Nog even en ze maken Rawhide covers waarop hoofdrolspeler Eric Fleming helemaal niet meer te zien is 
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Nog even en ze maken Rawhide covers waarop hoofdrolspeler Eric Fleming helemaal niet meer te zien is
(Franse release trouwens).
RAWHIDE, 1e lichting (jaren 90); 3 afleveringen per DVD (R-0). Covers nog identiek aan de VHS releases:

RAWHIDE op VHS:

Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
De Nederlandse filmmaker Thys Ockersen is een nieuwe documentaire over westerns aan 't voorbereiden.
In 1994 maakte hij al een schitterende film over 'King of the Cowboys', Roy Rogers, die vooral ook in de USA goed ontvangen werd.
Tijdens de presentatie daarvan, en later nog eens bij een speciale Roy Rogers filmavond, heb ik Thys mogen ontmoeten, en interessante gesprekken over de western met hem gehad.
Ik ben er zeker van dat ook deze nieuwe docu. weer bijzonder interessant zal worden voor de westernfans.
trebremmit
-
- 3014 berichten
- 1465 stemmen
Ziet er interessant uit! Zijn er nog meer goeie docu's over westerns?
Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
Dit is een heel leuke docu. : Time Machine: When Cowboys Were King (TV 2003) - IMDb
Zie ook: Amazon.com: When Cowboys Were King (History Channel): The History Channel: Movies & TV
(waarschijnlijk elders ook wel goedkoper te vinden)
En deze: Golden Saddles, Silver Spurs (TV 2000) - IMDb
Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
De western leeft!
Since True Grit was such a huge success, the studio is also looking to do another western. It is looking at remaking the 1969 Western The Wild Bunch for modern audiences.
(Bron: Reel Movie News 20-1-2011)
(over Johnny Depp:)
Depp gaat het op deze manier wel heel erg druk krijgen de komende tijd. Hij heeft het onder meer druk met Tim Burtons Dark Shadows in april, is bezig met de afronding van zijn Keith Richards documentaire en zal ook nog eens Tonto gaan spelen in The Lone Ranger van Gore Verbinski
(Bron: Filmtotaal 21-1-2011)

Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen

Binnenkort op Blu-ray de moderne (tv-) Western JUSTIFIED (2010):

Quote: 'If you are/were a fan of 'Deadwood' and pretty much any Western, Justified is an easy recommendation."
Interview met Justified's Natalie Zea
Justified's Natalie Zea

Trailer (seizoen 1):
Trailer (seizoen 2):
Justified vs Johnny 'Contant' (Cash)