• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.914 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.966 gebruikers
  • 9.370.234 stemmen

Films uitlenen, doen jullie daaraan?

zoeken in:

DonOswaldo

• 6430 berichten
  • 1931 stemmen

Elineloves schreef:

(quote)

Weet niet hoeveel je er hebt, maar ik ben er laatst ook aan begonnen... ben je wel een tijdje zoet mee Wel fijn dat je dan direct kunt zien op welke films je nog niet gestemd hebt.

heb er nu denk zo'n 2000, alleen er komen steeds meer bij dat is het probleem

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

DonOswaldo schreef:

(quote)

heb er nu denk zo'n 2000, alleen er komen steeds meer bij dat is het probleem

Wow, 18 jaar en 2000 films? Heb je de MediaMarkt overvallen ofzo?

DonOswaldo

• 6430 berichten
  • 1931 stemmen

Elineloves schreef:

(quote)

Wow, 18 jaar en 2000 films? Heb je de MediaMarkt overvallen ofzo?

nope maar heb een redelijk salaris per maand, en aangezien het grootste gedeelte ervan daaraan opgaat.... en dan bestaan er nog dingen als een verjaardag, kerstmis etc

Justinw

• 5378 berichten
  • 1803 stemmen

Toch wel eigenlijk, maar meer aan me vader en vriendin van me vader, en aan de vriend van me moeder. En

aan een paar beste vrieden. Maar mijn echte collectie dus de topfilms waar ik zuinig op ben leen ik niet echt uit.

M.Goodkat

• 1290 berichten
  • 1463 stemmen

Leen alleen aan mijn beste maten en mensen waarvan ik weet dat ik ze kan vertrouwen. Onlangs 2 dvd's geleend aan iemand en gaf mij iets in de plaats terug (10€ borg of een andere dvd).

Zelf zijn veel dvd's die ik leen in een plastieken doosje of games ook.

JDSsmetje

• 6568 berichten
  • 2312 stemmen

Ja. Aan mijn kennissen.

Popeye Doyle

• 276 berichten
  • 0 stemmen

Liefst niet, maar af en toe aan vrienden.

Justinw

• 5378 berichten
  • 1803 stemmen

Ja, geen Steelcases of uitgaves waar ik heel zuinig op ben. Maar een normale dvd leen ik wel uit aan wat vrienden. Maar dan niet vrienden die ik maar af en toe zie.

Heb al wel 100 Dvd's uitgeleend en met 1 ging er wat mis. Namelijk met ShawShank Redemption. Mijn vader nam hem mee op wintersport en nu heb ik wel de film, maar niet de dvdcase met inlay.

Maar wel een nieuw exemplaar gekregen.

wyatt earp

• 5006 berichten
  • 2629 stemmen

Ik ben nooit zo dol op het uitlenen van dvd's. Ik leen ze alleen uit aan vrienden die ik kan vertrouwen, zodat ik weet dat ze heel, en dat ik ze überhaupt nog terugkrijg. Maargoed, liever niet. En er zijn natuurlijk films die ik gewoon absoluut niet uitleen, omdat ik er veel te zuinig op ben, en die ik absoluut niet kwijt wil.

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2534 stemmen

jawel, zou anders zonde zijn om die personen het te laten kopen/huren voor geld.. mochten ze het bij afloop leuk vinden, moeten ze het dan zelf weten, zolang ik het maar terugkrijg

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Ik leen niet zo graag films uit, al heb ik er bij goede vrienden geen moeite mee. Alleen bij mensen waarvan ik weet dat ze er zuinig op zijn en waar ik er niet 3 maand op moet wachten voor ik het terug heb. Ik wil als ik wat leen het toch wel binnen een week of 2 weken terug. Uitgezonderd een serie uiteraard.

Leviwosc

• 883 berichten
  • 335 stemmen

Net als de rest leen ik niet graag uit. Hooguit aan m'n broer en vrienden waarvan ik weet dat zij net zo zorgvuldig omgaan met dvd's als ik dat doe.

Anderen mogen een wat zeldzamere film wel bij mij thuis komen kijken of ik neem ik neem zo'n dvd mee voor een filmavondje en neem ze daarna ook weer mee terug naar huis. Maar in principe verlaat zo'n dvd niet het huis.

Maar ik ben zeker geen videotheek alwaar mensen rustig komen lenen daar pas ik voor.

GuyB

• 1299 berichten
  • 0 stemmen

Jep, op die manier ook al wat films kwijtgespeeld. Vaak is het omdat ik onder de indruk van een bepaalde film ben dat ik wil dat andere mensen die ook zien.

DonOswaldo

• 6430 berichten
  • 1931 stemmen

GuyB schreef:

Vaak is het omdat ik onder de indruk van een bepaalde film ben dat ik wil dat andere mensen die ook zien.

Heb hetzelfde, maar dan ga ik de film vaak met diegene(n) kijken, al heb ik hem pas nog gezien.

ace leader

• 3343 berichten
  • 0 stemmen

Ik leen aan vrienden/familie enz...als ik het maar binnen een paar maanden terugkrijg, vind ik het best...ik maak me dus niet echt druk om mijn dvd's

joeri_filmfreak

• 143 berichten
  • 0 stemmen

ik leen graag films van andere maar zelfs films uitlenen vind ik vervelend ik heb er ook best veel slechte ervaringen mee, kapot, kwijt, telkens weer vergeten, maar ja bij goede vrienden en familie etc leen ik heus wel uit

joeri_filmfreak

• 143 berichten
  • 0 stemmen

GuyB schreef:

Vaak is het omdat ik onder de indruk van een bepaalde film ben dat ik wil dat andere mensen die ook zien.

heb ik ook ! geen zin om hem alleen een tweede keer te kijken, maar als ik een film echt goed vind wil ik wel vet graag met iemand anders dezelfde film kijken ookal heb ik hem zelf ook een week geleden gezien ofzo

Creech

• 43 berichten
  • 0 stemmen

Ik vind het best om films uit te lenen aan vrienden of kennissen, heb ik totaal geen moeite mee.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Natuurlijk. Ik leen voortdurend films uit mijn collectie uit. Maar dat zijn meestal de films waar ik niet om zou treuren moesten ze beschadigd of kwijt gespeeld worden. Zelf leen ik zelden films uit van vrienden. Meeste van hun heb ik al gezien of staan me simpelweg niet aan.

scorsese

• 13155 berichten
  • 11068 stemmen

Alleen aan a en e.

melvddonk

• 3972 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb van de week à l'Intérieur uitgeleend aan een neefje van mijn vriend. Ik heb het zelden zo erg gevonden om een film uit te lenen, maar ik ga er maar vanuit dat hij hem heelhuids terugbrengt. Ik heb daarnaast nog de regel: Beschadigd = nieuwe kopen en daar is iedereen van op de hoogte. Maar toch was ik er niet helemaal blij mee.

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

Ik leen films niet meer uit. Ben er daardoor al een stuk of 5 kwijtgeraakt. Als mensen graag een film willen zien komen ze die hier maar kijken, of ik neem hem mee, en kijk zelf ook mee, dat ik hem daarna weer mee terug neem.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Gewoon 20 euro borg; klaar!

Skycrawler

• 741 berichten
  • 0 stemmen

Ik leende films alleen uit aan mijn meisje, maar dat hoeft nu niet meer.

Mijn vrienden zijn geen filmliefhebbers en als ze al film kijken dan zijn ze meer van de humor- en actiefilms; twee genres waar ik dan weer niks mee heb.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Timmy757 schreef:

Ik leen films niet meer uit. Ben er daardoor al een stuk of 5 kwijtgeraakt. Als mensen graag een film willen zien komen ze die hier maar kijken, of ik neem hem mee, en kijk zelf ook mee, dat ik hem daarna weer mee terug neem.

Zijn geen beste vrienden dan. Als ik wat uitleen weet ik 100% zeker dat ik het terug krijg. Ik leen ook alleen uit aan mensen waar ik die garantie bij heb.

mister blonde

• 12693 berichten
  • 5825 stemmen

Aan mijn vriendin, ouders, zus en een paar beste vrienden zonder probleem. Collega's, iets minder goede vrienden en (zeker) kennissen liever niet. Op een gegeven moment weet je niet meer waar alles gebleven is en er zijn er altijd een paar tussen die een half jaar (of langer) doen over teruggeven.Ik vind dat irritant, ik wil liefst alles gewoon in mijn kast hebben staan. Bovendien ben ik geen charitatieve instelling, mensen mogen best zelf achter films aan als ze die graag willen zien. Ik besteed er immers zelf ook veel geld aan en leen zelf eigenlijk nooit iets.

Alleen maakt het het geven van aanraders lastiger, omdat je dan al snel in een gesprek verzeild komt, waarin men vraagt om de betreffende dvd te kunnen lenen (en ik kan nu eenmaal slecht nee zeggen).

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2534 stemmen

Ik kennelijk nog wel, aangezien ik een film nog niet terug heb gekregen en zelf 3 van een ander hier heb liggen.

Combustibility

• 1287 berichten
  • 345 stemmen

Bij mij ligt het een beetje moeilijk. Het liefst leen ik ze niet uit, ik ben immers heel zuinig op mijn verzameling en andere zijn dit vaak niet zo. Aan de andere kant, zoals Mister Blonde al aangeeft, kan ik ook slecht nee zeggen tegen bekende/vrienden.

melvddonk

• 3972 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb nu weer een heleboel dvd's uitgeleend. Een stuk of 10 aan mijn ouders, die op vakantie zijn en films mee wilden nemen. 5 aan mijn broertje, die nooit zo heel zuinig is op spullen en 3 aan mijn schoonbroertje (die is wel altijd erg zuinig).

Ben altijd erg blij als ik ze weer in goede staat terug ontvang. Mijn broertje heeft wel eens een paar dvd's van mij zo beschadigd dat ze niet meer afspeelden. Hij koopt wel altijd netjes een nieuwe of geeft me geld om een nieuwe te bestellen.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Niemand die ik ken deelt mijn smaak dus veel leen ik niet uit . Alleen m'n nichtje houdt er van, dus die krijgt gewoon af en toe een flinke stapel mee of ik koop gewoon wat voor d'r.

Vind het geen probleem om dingen uit te lenen, maar ik ontspring die dans dus een beetje

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.