• 15.943 nieuwsartikelen
  • 178.894 films
  • 12.262 series
  • 34.061 seizoenen
  • 648.967 acteurs
  • 199.232 gebruikers
  • 9.386.916 stemmen

MovieMeter User Pics

zoeken in:

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Uit den oude doos Gaaf brix!

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3631 stemmen

Haha, ik weet hoe het is! Uit trekken is ook niet altijd even fijn.

Brix

• 19689 berichten
  • 5125 stemmen

LOL!

Hulp is (was) daarbij welkom

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5984 stemmen

Hadden ze toen nog geen stretch broeken?

Brix

• 19689 berichten
  • 5125 stemmen

Niet dat ik weet.

Brix

• 19689 berichten
  • 5125 stemmen

Rianneke_Dan schreef:

Leuke foto's Brix!

Vind dat western ook altijd wel wat hebben, zoals je dat altijd in films ziet dat ze met z'n allen in zo'n schuur aan het feesten zijn, met een groep linedansen Gezellig hoor, ik hou er altijd wel van (al zat misschien niet zo in het echt gaan, dat weet ik eigenlijk niet) Lekker stoer ook dat je er gewoon mee over straat loopt!

Thanks Rianneke

Ik ben wel geen 'line-dancer' hoor ,haha.

Maar wat je in westerns ziet is ook geen line-dance, maar 'square-dance' (line-dance bestond toen nog niet)

Die dansfeestjes vonden inderdaad vaak plaats in grote schuren.

Je had daarbij een 'caller', een praat-zanger zeg maar, die met een geweldige snelheid zij teksten afratelde, en daarmee aangaf welke figuren de dansers dienden te volgen.

Als ik zelf in die tijd geleefd zou hebben, dan zou ik denkelijk bij de muzikanten gehoord hebben, en niet bij de dansers

JacoBaco

• 10573 berichten
  • 2409 stemmen

Brix schreef:

O.K., petjes en mutsjes hebben we gehad, nu is het tijd voor hoeden, en daar heb ik er er een hele stapel van (maar één is ook wel genoeg denk ik )

Uiteraard 'cowboyhoed', wat had je anders verwacht?

(foto's dateren van een week geleden)

(afbeelding)

(afbeelding)

Yep, the name is Lucky Luke.

Staat je goed Brix!

Rianneke_Dan

• 14194 berichten
  • 2563 stemmen

Brix schreef:

(quote)

Thanks Rianneke

Ik ben wel geen 'line-dancer' hoor ,haha.

Maar wat je in westerns ziet is ook geen line-dance, maar 'square-dance' (line-dance bestond toen nog niet)

Die dansfeestjes vonden inderdaad vaak plaats in grote schuren.

Je had daarbij een 'caller', een praat-zanger zeg maar, die met een geweldige snelheid zij teksten afratelde, en daarmee aangaf welke figuren de dansers dienden te volgen.

Als ik zelf in die tijd geleefd zou hebben, dan zou ik denkelijk bij de muzikanten gehoord hebben, en niet bij de dansers

Weer wat geleerd Ik had het trouwens ook niet echt over de hele oude westerns, ik doelde meer op de bijvoorbeeld films zoals The Horse Whisperer, ik heb volgens mij nog nooit echt een hele oude western gezien of je moet Pétroleuses, Les (1971) meetellen. Die foto uit de oude doos is trouwens ook leuk!

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Toffe foto's Brix!

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Brix schreef:

Já, gevonden die foto met de 'skinny'jeans.

Precies 30 jaar geleden gemaakt tijdens een optreden in Aken (achter de beroemde Dom kathedraal)

Wow! 30 jaar geleden, opkomst van de New Wave en de synthesizer (en Heaven's Gate)

Nee zonder dollen. Heel gave foto. Mooi beeld. Oude films kun je altijd blijven kijken en herzien (ook op het scherm), maar ik ben wel jaloers op mensen die toen in die tijd ook al concerten en zo konden bezoeken. Want dat zie je niet meer terug. Ik had graag in de jaren 70 een aantal bands die ik nu heel gaaf vond eens live gezien.

En misschien deze op de foto ook wel (of kan dat nog steeds?)

Brix

• 19689 berichten
  • 5125 stemmen

JacoBaco schreef:

Yep, the name is Lucky Luke.

LOL , die opmerking had ik min-of-meer verwacht. (kan ik absoluut waarderen ook)

Brix

• 19689 berichten
  • 5125 stemmen

@ Mochizuki Rokuro: ("of kan dat nog steeds?")

Yep, ziet er wat 'belegener' uit, maar klinkt wat beter daarentegen

JacoBaco

• 10573 berichten
  • 2409 stemmen

@Brix.

Gelukkig.

Brix

• 19689 berichten
  • 5125 stemmen

@ Rianneke_Dan:

Oops, mijn misinterpretatie, sorry.

Ja, in modernere films die zich in het Amerikaanse westen afspelen zie je zeker wél line-dansers, en hoor je heel andere muziek natuurlijk dan ik de 'klassiekers'.

Leuke reactie, dankjewel

Q Jones

• 3526 berichten
  • 2890 stemmen

@ Brix echt leuke foto's zeker respect als je gewoon doet wat je leuk vind en je eigen van niemand iets aantrekt.

Brix

• 19689 berichten
  • 5125 stemmen

@ Q Jones:

Ja, ik trek alleen dingen van mijzelf aan

Maar nu even zonder grapjes:

ik heb eigenlijk altijd al zo'n hang naar een beetje dwarsigheid gehad, zeker op het gebied van kleding.

Vaak liep ik als eerste- of een van de eersten met kleding waarmee aanvankelijk niemand voor de dag durfde te komen.

Maar een maand later was het opeens 'in'.

Nu ga ik ik absoluut niet beweren dat mijn western-tick echt veel navolging zal vinden, haha.

Maar zeker nu, op mijn leeftijd, doe ik precies waar ik zin in heb, straks kan het niet meer zeg ik altijd.

En ik wil niet het idee hebben dat ik iets gemist heb omdat anderen er raar tegenaan keken.

Vind ik ook zo leuk van de jongere generaties, die durven gewoon voor de dag te komen met een look waarmee ze zich verbonden voelen.

Vooral doen is mijn mening

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3631 stemmen

Mja, respect. Ik zou het niet kunnen/durven. Veel te bang dat mensen denken dat ik voor lul loop. Trek me dan ook (teveel) aan van wat andere mensen denken. Maar ik hou er dan ook niet echt van om aandacht te trekken of in de belangstelling te staan, dat mensen zeggen ; kijk wat zij aanheeft!

Doe zelf ook niet echt mee met de huidige mode, dan voel ik me net een kuddedier. Wat dat betreft koop ik wel wat ik zelf leuk vind, mits ik denk dat het geen ; WTF momenten oproept bij andere mensen.

Ja, weet die andere mensen. Ik leer het nog wel. =)

Q Jones

• 3526 berichten
  • 2890 stemmen

Zo is het maar net Brix daar heb je helemaal gelijk in

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Brix schreef:

Vind ik ook zo leuk van de jongere generaties, die durven gewoon voor de dag te komen met een look waarmee ze zich verbonden voelen.

Nou, dat vind ik juist niet.

Je ziet toch zelden meer een jong iemand lopen met een eigen identiteit?

Overigens zou ik hetzelfde hebben als Eline, zou het echt vreselijk vinden om met zo'n pak over straat te lopen.

Maar respect voor jou dus.

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3631 stemmen

Juist. Grotendeels kuddedieren. Remember the Uggs?

Maarja, opvallen om maar op te vallen is dan weer 't andere uiterste.(Zie je vaak genoeg, meisjes waarvan je denkt dat ze hun broek zijn verloren en in hun ondergoed rondlopen, omdat je het verschil niet ziet tussen het mini hotpantsje dat ze aan hebben, en een gewone onderbroek).

Zo heeft mijn beste vriendinnetje ooit dr haar knalroze geverfd en kort geknipt. Dan vraag je gewoon om (negatieve) reacties te krijgen. Maar zolang ze het zelf leuk vinden, prima!

Reinoir

• 682 berichten
  • 449 stemmen

Hippe foto?

(afbeelding)

Q Jones

• 3526 berichten
  • 2890 stemmen

de foto is Noir

matthijs_013

• 3631 berichten
  • 5754 stemmen

Don Dijk schreef:

(quote)

Misschien omdat je kleding/look (voor het merendeel van de mensen) je identiteit niet bepaalt?

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Daar heb je gelijk in matthijs.

Ik bedoelde uiteraard identiteit qua kleding.

Reinoir

• 682 berichten
  • 449 stemmen

Lijkt een beetje analoog heh' met die ruis enz.

rose

• 2280 berichten
  • 0 stemmen

Brix schreef:

@ Eline:

Já, gevonden die foto met de 'skinny'jeans.

Precies 30 jaar geleden gemaakt tijdens een optreden in Aken (achter de beroemde Dom kathedraal)

Aan en uittrekken van zo'n 'jeansvelletje' was een hele toer.

De rits ging soms alleen met een tangetje dicht , haha..

(afbeelding)

Aah, geweldig!

Brix

• 19689 berichten
  • 5125 stemmen

Don Dijk schreef:

(quote)

Overigens zou ik hetzelfde hebben als Eline, zou het echt vreselijk vinden om met zo'n pak over straat te lopen.

Maar respect voor jou dus.

Ja, als je zoiets zou doen om op te vallen, of omdat anderen het ook doen dan schiet het in ieder geval voorbij aan mijn doel.

Ik vind die kleding gewoon mooi en voel me er goed in.

Maar dat betekent niet dat ik er iedere dag mee loop.

Tenminste niet in ' vol ornaat'.

Vaak wat soberder.

Daar kijkt echt niemand van op hier.

Western boots draag ik wel zowat dagelijks.

Ik heb er 8 paar van, en die dingen zitten als aangegoten.

En jeans en western style shirts, vestjes en jacks..ik weet niet beter eigenlijk.

Hoeden vaak, maar niet altijd.

Nu moet ik wel zeggen dat veel mensen in mijn omgeving ook wel weten dat ik muzikant ben, en dan heb je toch wat 'krediet' bij hen.

Muzikanten hebben allemaal een eigenaardige smaak denken ze blijkbaar, haha.

In ieder geval schaam ik mij er niet voor om mij te profileren als westernfan.

Als er hier in de buurt net zulke western-verenigingen (clubs) zouden zijn als in Duitsland en ook België, dan was ik daar denkelijk ook wel lid van.

JacoBaco

• 10573 berichten
  • 2409 stemmen

Wat vertel je dat toch weer lekker beknopt.

Brix

• 19689 berichten
  • 5125 stemmen

Jaco, je vergat "beknopt " tussen aanhalingstekens te plaatsen

Ik weet het, korte berichtjes zijn niet mijn sterkste kant

(op dat gebied kan ik nog veel leren van kevin bijvoorbeeld)

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Reinoir schreef:

Hippe foto?

(afbeelding)

Very hip!

Is dat trouwens een echte noodzakelijke bril of zo'n kijk-mij-eens-interessant-lijken-bril?

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.