• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.914 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.965 gebruikers
  • 9.370.139 stemmen

Filmvoornemens 2008

zoeken in:

soom

• 24919 berichten
  • 2751 stemmen

Ik zag dat er een topic voor 2006 en vervolgens voor 2007 geopend is, dus hopelijk is het toegestaan dat er een topic voor filmjaar 2008 gemaakt word (maar is het niet handiger om gewoon een centraal topic te maken? )

Mijn voornemen is in elk geval om aan het eind van 2008 aan minimaal 800 stemmen te komen.

FilmFreakDimi

• 135 berichten
  • 512 stemmen

Er veel te kijken en toe te voegen aan ´mijn films´

P8rb

• 10773 berichten
  • 1820 stemmen

Mijn filmcollectie weer uitbreiden (ruim over de 100 hoop ik) en ongeveer aan 800/900 stemmen komen.

Verder ga ik ook weer veel films proberen te kijken uit de top 250, moet er nog ongeveer 150 zien.

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Mijn voornemen: Ingmar Bergman verkennen, heb er reeds eentje opzitten. En voor de rest gewoon veel horrorfilmpjes verslinden.

djelle

• 6070 berichten
  • 0 stemmen

- Meer proberen genieten van de kleine dingen

- Meer samen proberen doen

- Zoveel mogelijk profiteren van het leven (eens wat meer lekker gaan eten, een weekendje boeken...). Het kan morgen immers gedaan zijn.

- Aanvaarden dat de sint niet meer bij me komt

- Gezonder proberen leven

- Mijn schoonmoeder minder pesten

- Meer aandacht schenken aan familie

- Mijn sportactiviteiten niet langer beperken tot biljart of dartsen

- In eigen huis trachten te ontwaken

- Me niet meer laten verleiden tot die idiote belspelletjes op TV

- Meer trachten te helpen in het huishouden

- Onthouden dat afhaaleten verpakt in zilverpapier slecht is voor de microgolf

- Minder snoepen

- Leren aanvaarden dat ik ook eens de weg kan kwijtraken

- Geen vreemde combinaties meer maken met drank

- mijn vliegangst proberen overwinnen

- Niet meer onnodig toeteren om mijn buur te pesten

- De WC bril naar beneden leren doen

- leren leven met iedereen

- ...

Je ziet het, ik heb nog veel werk aan de winkel.

Quentin

• 10202 berichten
  • 8538 stemmen

FILMvoornemens djelle

djelle

• 6070 berichten
  • 0 stemmen

Whoops. (schaamsmiley). Slecht gelezen.

Ok dan, wat films betreft: proberen eindelijk eens aan die genres/films/filmtypes te geraken waar ik al zolang nieuwsgierig naar ben (Tetsuo bv, blacksploitation...).

soom

• 24919 berichten
  • 2751 stemmen

djelle schreef:

- Onthouden dat afhaaleten verpakt in zilverpapier slecht is voor de microgolf

- Minder snoepen

- Leren aanvaarden dat ik ook eens de weg kan kwijtraken

- Geen vreemde combinaties meer maken met drank

- mijn vliegangst proberen overwinnen

- Niet meer onnodig toeteren om mijn buur te pesten

- leren leven met iedereen

Ik vind het in elk geval mooie voornemens, wou dat toch even zeggen .

veron35

• 4768 berichten
  • 0 stemmen

Volgend jaar wil ik minstens 365 films hebben gezien die ik nog niet gezien heb.

Vooral meer klassiekers kijken.

Andere voornemens:

Meer aandacht aan mijn tante Appie geven.

Kamer netjes houden.

Proberen iets met een meisje uit mijn klas te krijgen.

Een kilo of 3 afvallen.

Een ander kapsel nemen.

En een wat minder goed voorneme: Mezelf eens een keer bezatten.

gotti

• 14075 berichten
  • 5883 stemmen

Misschien als je de laatste drie combineert, dat je dat voornemen daarboven voor elkaar krijgt?

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

gotti schreef:

Misschien als je de laatste drie combineert, dat je dat voornemen daarboven voor elkaar krijgt?

djelle

• 6070 berichten
  • 0 stemmen

soom schreef:

Ik vind het in elk geval mooie voornemens, wou dat toch even zeggen .

Dank u . Nu nog hopen dat ik ze eens een keertje naleef.

gotti schreef:

veron35

• 4768 berichten
  • 0 stemmen

gotti schreef:

Ja, dat is ook deels de bedoeling. Maar daavoor heb ik ook nog wat lef nodig. In dit geval heb ik dat nou niet heel veel... Ik kan gewoon tegen iedereen spontaan praten. Ik ben helemaal niet verlegen, maar tegen haar val ik gewoon altijd stil.

djelle

• 6070 berichten
  • 0 stemmen

Yep. Bezatten dus. Of de eerste helft van Irreversibele kijken (om het weer een beetje on topic te krijgen )

Observator

• 18281 berichten
  • 3578 stemmen

veron35 schreef:

Ja, dat is ook deels de bedoeling. Maar daavoor heb ik ook nog wat lef nodig. In dit geval heb ik dat nou niet heel veel... Ik kan gewoon tegen iedereen spontaan praten. Ik ben helemaal niet verlegen, maar tegen haar val ik gewoon altijd stil.

"You're going to get out of this... you're going to go on and you're going

to make babies and watch them grow. Do you understand me? You must do me this honor... promise me you will survive... that you will never give up... no matter what happens... no matter how hopeless... promise me now, and never let go of that promise."

kos

• 46685 berichten
  • 8843 stemmen

djelle schreef:

Groot misverstand.

veron35

• 4768 berichten
  • 0 stemmen

Observator schreef:

(quote)

"You're going to get out of this... you're going to go on and you're going

to make babies and watch them grow. Do you understand me? You must do me this honor... promise me you will survive... that you will never give up... no matter what happens... no matter how hopeless... promise me now, and never let go of that promise."

Titanic

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12834 stemmen

Wat filmvoornemens betreft, gewoon een beetje verderdoen.

De Top 250 lijst verder afwerken, oeuvres verder vervolledigen van een aantal regisseurs (Soderbergh en Woo bijv), verder nog wat martial arts gedoe kijken, de Aziatische markt blijven volgen en tussendoor nog wat interessant materiaal opsnorren.

Veel zal er niet veranderen in 2008.

Turkeyloverz

• 4239 berichten
  • 1459 stemmen

gotti schreef:

GENIAAL!

Wat filmvoornemens betreft, ik ga alle jaarlijkse toplijsten af en kijk dan de beste 1-2 uit dat jaar. Ik was begonnen met 1940, ben nu bij 1946, hoop een heel eind ver te komen. Ook wil ik eind 2008 zo ongeveer alles uit de top250 en films met de meeste stemmen gezien te hebben.

Mijn Nog Herzien lijst wordt ook alsmaar groter, die wil ik helemaal wegwerken.

IcU

• 6783 berichten
  • 3051 stemmen

Meer sporten

Gezonder eten

Vriendinnetje zoeken

Een serieuze relatie nemen (wat ik wanhopig ieder jaar als voornemen heb )

Meer contacten onderhouden (wegens laksheid is mijn echt goede vrienden aantal gedaald tot een dieptepunt van 2 personen (exclusief klasgenoten))

Co Jackso

• 21924 berichten
  • 2791 stemmen

Op dezelfde manier verdergaan. Dat wil zeggen, zoveel mogelijk films kijken uit verschillende lijsten op internet: TSPtop1000, MM250, IMDB250, 1001mtsbyd en natuurlijk de ladder. Verder hoop ik een keer festivals te bezoeken, en zoveel mogelijk van mijn favoriete films op het grote scherm te bewonderen.

Overigens zou een nieuwe nummer 1 van mijn eigen lijst ook leuk zijn. Hoewel de kans klein is, geef ik de nieuwe PTA film de grootste kans.

Hannibal

• 9358 berichten
  • 3273 stemmen

2 filmvoornemens:

1. Alle films die ik gedeeltelijk heb gezien afkijken. Dat zijn er een heleboel, dus er zouden zomaar eens 5 stemmen per dag bij kunnen komen.

2. Films helemaal uitkijken en niet in slaap vallen! Mocht ik toch in slaap vallen de volgende dag verderkijken en niet aan een nieuwe film beginnen.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3279 stemmen

De 2000 stemmen zien te halen. Dat moet wel lukken, al zie ik elk jaar minder films lijkt het wel.

Lord Flashheart

• 6454 berichten
  • 2375 stemmen

1. Meer klassiekers kopen en kijken.

2. Films alleen nog op legale wijze verkrijgen.

3. Min of meer gedwongen de Aziatische film blijven kijken.

4. Meer Bollywood films bekijken.

5. Meer arthouse producties (al dan niet in de bioscoop) bekijken.

6. Bezoeken van tenminste 2 filmfestivals.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

1. Meer films kijken dan dit jaar (minstens 150).

2. Vaker naar de bios, ik ben dit jaar amper geweest.

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

Ik ga eerst eens proberen om de DVD's te bekijken uit m'n collectie die ik nog niet gezien had. Ik denk maar aan Halloween, Bin-Jip, Gone with the wind, Vertigo, In the mood for love, 2001 A space odyssey, Hable con ella, Top Gun, ...

Verder investeren in meer 'klassiekers' en proberen om nog meer titels te bekijken uit de top 250. Ook wil ik wel eens een paar anime's proberen om een beter oordeel te kunnen vellen als ze weer te voorschijn komen in KO's of andere Filmgames

En tenslotte wil ik meer muziekfilms aankopen. Geen musicals, maar echte muziekdvd's. Oa Nirvana MTV Unplugged staat op het verlanglijstje...

maxcomthrilla

• 15578 berichten
  • 2842 stemmen

Proberen aan de 1500 stemmen te komen, al zal dat nog een hele opgave worden.

Verder wil ik van bepaalde regisseurs toch wel eens een film zien ( Bresson, Dreyer, Kobayashi & Tarr ). Van regisseurs die ik goed kan hebben, wil ik hun oeuvre voor een groot deel bekijken. ( O.a. Boyle, Besson, Kitano, Kubrick, Ki - Duk, Kar - Wai & Fellini ). Ik kijk natuurlijk vooral films waar ik wat van verwacht, het is immers een hobby. En het afgelopen jaar ging mij dat goed af, stemgemiddelde gestegen van: 2,93* naar 3,03*

Verder wil ik mijn lijn van meer films uit Europa zien voortzetten. En de Aziatische markt mag ook rekenen op nog meer interesse. De top 250 wil ik mij na 2008 ook voor een groot deel eigen gemaakt hebben. En ik wil Braveheart nog eens zien, om hem daarna eens met de grond gelijk te maken.

djelle

• 6070 berichten
  • 0 stemmen

Oei oei. Ik hoop dat je dat laatste niet meent...

maxcomthrilla

• 15578 berichten
  • 2842 stemmen

Ik vrees dat de 1,5* die er staat te hoog is......

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

ik probeer dat ik in de top 250 terecht kom met aantal stemmen

heb nu bijna 900 films gezien.

het aantal berichten is bijna 3400

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.