• 15.855 nieuwsartikelen
  • 178.554 films
  • 12.249 series
  • 34.035 seizoenen
  • 648.283 acteurs
  • 199.157 gebruikers
  • 9.381.526 stemmen

MM Meetings

zoeken in:

Queto Yurlunyur

• 4775 berichten
  • 3110 stemmen

Maar het is niet zo dat een deel elkaar niet kent, want je kent elkaar al van de site (en eventueel van de chat); je kent elkaar hooguit niet van gezicht, maar dat is snel opgelost. Neemt niet weg dat ik mijn eerste meeting vooral heel veel indrukken heb opgedaan en volgens mij heel weinig gezegd heb, maar ik vond het wel heel gezellig. En dat is dan ook het voornaamste doel van die meetings: niet zozeer het elkaar beter leren kennen - want dat lukt toch veel beter op de chat dan met die korte oppervlakkige gesprekken die je op een meeting kunt voeren -, maar gewoon de gezelligheid die zo'n avond brengt.

soom

• 24920 berichten
  • 2752 stemmen

The One Ring schreef:

Ben ik ook een beetje bang voor. Ik zit nog te twijfelen of naar zo'n meeting moet gaan. Daarbij zijn de door Soom eerder genoemde minpunten voor mij een beetje herkenbaar.

Stil zijn, niet weten wat je zou moeten zeggen? Staren, of juist wat andere dingen?

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3282 stemmen

Och, ja kan het altijd nog over het weer hebben .

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Gho, ik ben eigenlijk ook niet zo'n babbelkont hoor. Maar het is gewoon allemaal oergezellig, zo'n meeting .

Bas17

• 986 berichten
  • 1010 stemmen

soom schreef:

(quote)
Stil zijn, niet weten wat je zou moeten zeggen? Staren, of juist wat andere dingen?

Als het niet "klikt" kan je toch gewoon het gezelligste ervan maken en naar huis gaan en daarna gewoon verder zoals het was?

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

Wat een gezeur zeg...

Iedereen vindt de eerste meeting eng en bijna iedereen is veel stiller dan anders. Dat is niks nieuws.

De ervaring leert dat gesprekken uit het forum en/of uit de chat meestal voortgezet worden tijdens een meeting, wat juist erg leuk is.

In een grote meeting (meer dan 8 personen) is het helaas vaak niet mogelijk om iedereen te spreken. Dat is soms jammer inderdaad. Maar ga er maar van uit, dat iedereen zijn uiterste best doet.

Als zo'n grote meeting nog te 'eng' is (niemand bijt) organiseer dan eerst eens met een paar MM-ers die je liggen een mini-meeting van 2, 3 of 4 personen. Als je dan later naar een grote meeting gaat, is het ook minder eng.

Wat je nodig hebt om een meeting te organiseren is:

- Een centrale plek waar je afspreekt. Meestal op het NS-station, bij een makkelijk herkenbaar punt. Bijvoorbeeld een winkel.

- Een film, hoe verser, hoe minder kans dat anderen die al gezien hebben. Degene die het dichtstbij woont regelt het aantal reserveringen.

- Een plek om daarna een happie te eten, gezellig maar low-budget. Reserveren is nodig op drukke dagen en zeker voor een groep groter dan 4 personen.

- Mits er tijd over is... een leuk cafe.

En natuurlijk altijd een camera om de meeting vast te leggen en in het desbetreffende topic de foto's te posten.

Want we willen wel meegenieten, natuurlijk

Madecineman (moderator films)

• 7484 berichten
  • 1715 stemmen

kos schreef:

Naar meetings gaan zonder biertjes te drinken is niet aan te raden .

Leno schreef:

Ik zorg er gewoon voor dat ik al zat aankom..

Film Pegasus schreef:

In België moet je geen bier meenemen naar een meeting. Dat zou er moeten voorzien zijn. En zeker in België is dat geen probleem.

Okay, okay mensen, de boodschap is luid en duidelijk aangekomen

Dustyfan schreef:

Iedereen vindt de eerste meeting eng en bijna iedereen is veel stiller dan anders.

Ja, ik heb wel vaker afgesproken met mensen via internet (niet van MM) die ik totaal niet kende van te voren, is me iedere keer toch weer 100% meegevallen. Is toch een spannende, leuke, nieuwe ervaring.

Achilles

• 1049 berichten
  • 218 stemmen

Ik loop nu al even mee, maar je voelt wel dat er al een beetje een "gevestigde orde" is (niet te zwaar oppakken )...heb je dan niet de kans dat "nieuwe" ondergesneeuwd gaan worden op zo'n meeting?

Madecineman (moderator films)

• 7484 berichten
  • 1715 stemmen

Zal toch wel meevallen. Vooralsnog ga ik ervan uit dat de "gevestigde orde" ook wel weet wat sociale vaardigheden inhouden.

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

Achilles schreef:

...heb je dan niet de kans dat "nieuwe" ondergesneeuwd gaan worden op zo'n meeting?

Dat heeft nog nooit een rol gespeeld.

Tuurlijk merk je dat sommige mensen elkaar al eens eerder hebben gezien. Maar nog nooit heeft een 'nieuwe' erachteraan gebungeld of iets dergelijks.

feanaro surion

• 5765 berichten
  • 1770 stemmen

Ik heb mijn eerste 'meeting' al gehad Flip(man) op de open dag van de filmacademie Maar als ik ooit naar een echte meeting ga zou ik alsnog wel een beetje zenuwachtig zijn lijkt me...

soom

• 24920 berichten
  • 2752 stemmen

feanaro surion schreef:

Ik heb mijn eerste 'meeting' al gehad Flip(man) op de open dag van de filmacademie Maar als ik ooit naar een echte meeting ga zou ik alsnog wel een beetje zenuwachtig zijn lijkt me...

Het lijkt mij ook wel steeds leuker om dat eens mee te maken..

Ik denk dat je gewoon eens mee moet gaan en dat je dan niet meer zenuwachtig zult zijn. Naar wat ik heb begrepen, krijg je er op deze manier juist veel vrienden bij.

DRJeFF

• 604 berichten
  • 0 stemmen

feanaro surion schreef:

Zenuwachtig voor wat ??

Om mensen te ontmoeten?

Brhhhhh...scary hoor

soom

• 24920 berichten
  • 2752 stemmen

DRJeFF schreef:

(quote)

Zenuwachtig voor wat ??

Om mensen te ontmoeten?

Brhhhhh...scary hoor

Wel mensen die je niet kent. Waarom lach je hem uit? Iedereen zal het vreemd vinden om mensen te ontmoeten die je niet kent. Voor hetzelfde geld zijn mensen enge bankberovers.

Kan toch?

Doom

• 8214 berichten
  • 1540 stemmen

Idd, vind het maar enorm gelul DRJeFF, niet iedereen is als jou. De ene is gewoon van zichzelf al erg verlegen en ziet zelfs een beetje op tegen zo'n meeting. Zo zenuwachtig zijn ze.

Zelf zou ik er ook zeker wel zenuwachtig voor zijn, geen twijfel over mogelijk.

Leno

• 5921 berichten
  • 4408 stemmen

Voor hetzelfde geld zijn mensen enge bankberovers

soom

• 24920 berichten
  • 2752 stemmen

Leno schreef:

(quote)

Of nog erger: Moordenaars, verkrachters. Je kan nooit weten...

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

....het ging om geld versus bankberovers....(oei, nu verklap ik de grap)

ToNe

• 2865 berichten
  • 2336 stemmen

Heh soom

Jij maakt van de spreekwoordelijke olifant een dinosaurus.

katie morosky

• 1003 berichten
  • 804 stemmen

Komt er nog een datum?

soom

• 24920 berichten
  • 2752 stemmen

ToNe schreef:

Heh soom

Jij maakt van de spreekwoordelijke olifant een dinosaurus.

Nah, ik reageerde alleen op wat DrJeff tegen Feanaro Surion zei, ik vind dit niet van een olifant een dinosaurus maken.

soom

• 24920 berichten
  • 2752 stemmen

katie morosky schreef:

Komt er nog een datum?

Noem jij eens even een datum?

katie morosky

• 1003 berichten
  • 804 stemmen

Begin januari? Op een mooie dag in de week (of het weekend)?

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Als je nou eerst eens een film uitzoekt waar mensen op afkomen

MM Meetings :

1) Iemand ziet een bijzondere film in het krantje voor het dichtsbijzijnde filmhuis staan

2) Die persoon zet hier de datum en tijd van de film neer om de mogelijkheid te bespreken een meeting te organiseren rondom deze film

3) Als mensen enthousiast reageren word er een meeting georganiseerd

4) De meeting vind plaats en mensen worden dronken

5) Mensen gaan niet moviefreak#1 vervelen door de ganze dag hier berichtjes te plaatsen zonder een echte meeting te organiseren

katie morosky

• 1003 berichten
  • 804 stemmen

Ok, moviefreak. Ik ga es checken wat ze bij de plaatselijke filmboer voor (tegen dan) nieuwste films in aanbieding hebben. Sorry, voor het onnodige verprutsen van je tijd, hoor.

soom

• 24920 berichten
  • 2752 stemmen

moviefreak#1 schreef:

Als je nou eerst eens een film uitzoekt waar mensen op afkomen

MM Meetings :

1) Iemand ziet een bijzondere film in het krantje voor het dichtsbijzijnde filmhuis staan

2) Die persoon zet hier de datum en tijd van de film neer om de mogelijkheid te bespreken een meeting te organiseren rondom deze film

3) Als mensen enthousiast reageren word er een meeting georganiseerd

4) De meeting vind plaats en mensen worden dronken

Dat is toch niet de bedoeling?

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5984 stemmen

Het slowchat gehalte van dit topic is inderdaad erg groot moviefreak.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

soom schreef:

(quote)

Zo ongeveer. Niet heel extreem misschien, maar het komt voor dat ik niet weet wat ik moet zeggen. Alleen staren doe ik nooit. Daarvoor in de plaats heb ik dat ik geen alcohol drink, wat nooit zo goed uitvalt als je met mensen op stap gaat die wel drinken.

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

Waar halen jullie vandaan dat een MM-meeting een zuipfestijn is? Behalve een pilsje of een wijntje bij het eten, wordt er, zover ik heb meegemaakt, nauwelijks alcohol gedronken en gaat altijd iedereen weer nuchter naar huis.

Wel zo gezellig.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Zolang ik niet gedwongen ben bier of wijn te drinken vind ik alles best

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.