menu

De Site / Gebruikers / Filmtradities

zoeken in:
Ik vraag me eigenlijk af of de MM-gebruikers ook filmtradities hebben. Zoiets van: elke ... kijk ik die film.

Nu al drie jaar kijk ik op 1 januari (of probeer ik te kijken, het is immers een lange zit) 'Gone With The Wind'. Op 15 april probeer ik altijd 'Titanic' te kijken (zie datum dat ze gezonken is in 1912). Op 1 mei 'The Lion King' (heeft geen verbintenis met die datum, maar ik moet toch één verplichte datum hebben voor mijn nr. 1) en in de laatste drie dagen van het jaar kijk ik The Lord Of The Rings trilogie.

kerstmis: home alone

kiriyama
Nee, heb ik zelf totaal niet. Zou er ook niet aan moeten denken films te kijken volgens een schema.

Het is juist iets om naar uit te kijken

Dan lijkt het plezier me er snel vanaf gaan ... 'nog even en ik moet die film (weer) kijken.'

Remi
Rond eind januari, eind februari heb ik altijd zin om Jackie Brown te kijken. In de zomer ben ik meer van de Jim Carrey films, zoals Ace Ventura, Liar Liar en The Cable Guy.

Met kerst kerstfilms. Maar is ook als ik er zin in heb of toevallig op staat. Voor de rest geen tradities.

Big Business van Laurel & Hardy keken we toen ik klein was met regelmaat, gevolgd door wat afleveringen van Mr. Bean. Maar welke gelegenheid weet ik niet meer.

Quido schreef:
Dan lijkt het plezier me er snel vanaf gaan ... 'nog even en ik moet die film (weer) kijken.'

Nu nog niet, misschien over een paar jaar

Het is niet echt een traditie, maar er is bij mij wel 1 zekerheidje.

Op een hele hete zomerse dag Apocalypse Now Redux kijken. In de winter werkt hij lang zo goed niet.

RWL
3 maart altijd Bicentennial Man. Echt eem crime om steeds zo lang te moeten wachten, maar als het dan eindelijk weer maart is, dan mag ie weer. (I know, het is geen goede film, maar toch..:))

starbright boy (moderator)
RWL schreef:
(I know, het is geen goede film, maar toch..:))

Dat maak jij zelf wel uit! Films die je erg lief zijn zijn voor jou goed.

Maar je kijkt 'm dus echt alleen op die ene dag en de andere dagen van het jaar niet?

Angrod_Pallanén schreef:
Op 15 april probeer ik altijd 'Titanic' te kijken (zie datum dat ze gezonken is in 1912).

hehe cool. Zou natuurlijk nog volmaakter zijn als je op 14-04 de film rond 23:00 start. (aanvaring met de ijsberg)

Zelf heb ik niet echt vaste data waarop ik films kijk. Wel vind ik het altijd een must om blikjes cola te hebben bij een Bondfilm. Zonder kan ik gewoon echt niet kijken. raar eigenlijk he.

Vind het wel lol eigenlijk En natuurlijk het toppunt van sluikreclame als ze je zo ver krijgen iets te per se moeten drinken om te kijken (wat me leid tot de vraag: waarom geen martini?)

Einde van 25th hour met een glaasje whisky. En hem nooit slechts voor een scene even kijken, maar altijd helemaal.

IcU
Ik moet altijd het vervolg kijken (als ik hem op dvd heb tenminste.) Kijk ik bijvoorbeeld Jurassic park, minstens 4 keer per jaar, ook wel een traditie, MOET ik de vervolgen daarna ook kijken. Dit is trouwens niet meteen daarna, daar kan ook nog wel een paar weken tussen zitten.

Misschien niet echt een traditie, maar meer een afwijking

Ik houd om de zoveel maanden een horrornight, samen met een hoop vrienden. Dat is inmiddels een vaste traditie geworden waar we allen naar uitkijken en erg van genieten.

NKyou schreef:
Einde van 25th hour met een glaasje whisky. En hem nooit slechts voor een scene even kijken, maar altijd helemaal.

Dus je kijkt de film, en pas bij de laatste scene schenk je een glaasje whiskey in?

BlueVelvet schreef:
(quote)

Dus je kijkt de film, en pas bij de laatste scene schenk je een glaasje whiskey in?

Het een sluit het ander niet uit toch? Als er bij die laatste 15 minuten (prachtig stuk) nog maar iets is.

Ik kijk altijd stukjes van It's a Wonderful Life als ik down ben

WB
Hehe, om mezelf op te beuren "American Pie reeks", met de kerst "Home Alone 1+2". Voor het slapen gaan een lekker rustige film (niet altijd, maar wel vaak), zoals Lost in Translation, Spring Summer Fall Winter... And Spring. Altijd lekker

Niet echt bepaalde data, meer seizoensgebonden (en dan het contrast op zoeken). In de winter kijk ik meestal wat 'zwaardere' films. Ook is La Vita e Bella prachtig om in de winter te kijken...

Op een zomeravond kan ik dan wel weer genieten van de ietwat simpelere films. Zo heb ik Ocean's Eleven op een hete zomeravond gekeken en dat was me erg goed bevallen...

noo dat heb ik niet hoor

Het komt zelden voor dat ik een film voor een tweede keer kijk, en films op datum kijken daar zie ik ook weinig nut in.

Ik heb dit en vorig jaar The last temptation of Christ gekeken http://moviemeter.nl/film/1744

Ik ben niet gelovig maar dit is toch wel de beste Christus film die er is.

ace leader
Het valt me eigenlijk wel op dat ik (bijna) elk jaar, op 4 mei, Schindler's List kijk. Het blijft natuurlijk een erg mooie, aangrijpende film.

Op de middelbare school heb ik toendertijd gehad dat ik elke tentamenweek (4x per jaar ofzo?) alle 10 Band of Brothers afleveringen er doorheen jaste..
Vandaar dat ik elke dialoog ken .

Kijken er nog mensen op 5 november V for Vendetta?

Sinds een jaar of 4 kijk ik op oudjaarsdag Groundhog Day (1993)

Ben van plan daar wel een echte traditie van te gaan maken.

Nomak
15 augustus kijk ik Nihon no Ichiban Nagai Hi.
Vorig jaar voor het eerst, ben van plan om dat jaarlijks te doen.

IcU
Ieder jaar heb ik een Halloween marathon van 2 dagen. 2 volle dagen horror films. Ben nu al bezig om een speellijst te verzamelen. Daarnaast is oktober zoiezo horror maand.

Daarnaast iedere kerst Lord of the Rings en probeer om de 2 jaar in de zomer de Godfather trilogy te kijken.

IcU schreef:
...en probeer om de 2 jaar in de zomer de Godfather trilogy te kijken.

Ik ook

Gast
geplaatst: vandaag om 09:56 uur

geplaatst: vandaag om 09:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.