- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Welke dieren heb jij? (+ Dierendag)
Welke dieren heb jij? (+ Dierendag)
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Mijn nieuwe vogel sinds aantal weken, heb gewacht met de foto tot de kleuren wat beter waren van de veren.
De vogel heb ik omdat Tarzan te agressief was naar Snoopy de vogel die ik nog steeds heb.

Snoopy

SelmaDuim
-
- 4907 berichten
- 732 stemmen
Dat is nog eens de hond in de pot vinden. 
Brix
-
- 19677 berichten
- 5114 stemmen
@eppo349:
Haha, echt geweldig die foto.
Is dat jouw hond eppo ?
@606:
En waar is Tarzan nu naartoe Martijn? (niet terug naar de jungle hoop ik?)
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
@606:
En waar is Tarzan nu naartoe Martijn? (niet terug naar de jungle hoop ik?)
Brix
-
- 19677 berichten
- 5114 stemmen
De beste oplossing denk ik Martijn.
Hopelijk kan de nieuwkomeling het beter vinden met Snoopy.
Succes gewenst.
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
De beste oplossing denk ik Martijn.
Hopelijk kan de nieuwkomeling het beter vinden met Snoopy.
Succes gewenst.
eppo349
-
- 874 berichten
- 4064 stemmen
@eppo349:
Haha, echt geweldig die foto.
Is dat jouw hond eppo ?
Nee, gewoon een leuke pic die ik tegen kwam.
Dit is er wel één van mij, onze Harrie:

Brix
-
- 19677 berichten
- 5114 stemmen
Harrie kennnenn we nog, altijd leuk die kop 
Pruim
-
- 1483 berichten
- 723 stemmen
Tof, nog een hond die Harrie heet. Dit is er één van onze Harry:

eppo349
-
- 874 berichten
- 4064 stemmen
Leuke foto! De perfecte naam voor een eigenwijze (die van mij) hond.
jumpstylemovie
-
- 6225 berichten
- 1221 stemmen
@eppo349 Die foto van jouw hond lijkt eigenlijk behoorlijk veel op je avatar 
Brix
-
- 19677 berichten
- 5114 stemmen
@Pruim:
(En hij leest al Nederlands ook)
Brix
-
- 19677 berichten
- 5114 stemmen
Even gepiekerd in welk topic deze foto thuishoort, 'vakantie', 'gebruikers foto's', of hier?
Toch maar voor de beestjes gekozen 
Een plaatje van mijn huifkartocht in Ierland, 1977.
Tijdens een rustpauze, ergens aan een stiller dan stil landweggetje, dook dit hongerige, en mank-lopende hondje op.
Mijn soep en brood heb ik dan maar met hem gedeeld.
Het goeiige paard heette Didi, en stond erbij te dromen in de zon.
Zo suffig als hij eruit ziet was hij echter niet, want tijdens de reis sloeg hij twee keer op hol, doordat hij schrok van iets.
De eerste keer ging 't nog maar net goed, na een behoorlijke afstand, maar de tweede keer was ik 'm nét voor, en zette de rem erop voordat hij aan de haal kon gaan.
Desondanks wist ie toch nog een stuk door te trekken.
Op zo'n momenten zie je pas welke kracht zo'n dier in zich heeft.
Wie denkt dat het in Ierland altijd regent heeft het mis, het was er al de tijd
die ik er doorbracht snikheet.

Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2563 stemmen
Geweldig Brix 
Moet toch zeggen dat ik jaloers ben op dit soort dingen die jij hebt meegemaakt in je leven. Wat een ervaringen moeten dat geweest zijn, en altijd maar beesten om je heen! Top 
Brix
-
- 19677 berichten
- 5114 stemmen
leuke reactie Rianneke. Dankjewel.
Ik heb die dingen natuurlijk wel bewust opgezocht (de meeste tenminste)
Zonder dier, geen plezier (anderen vervangen 'dier' misschien liever door bier
)
Het liefst had ik dat hondje en het paard mee naar huis genomen.
Over de aankoop van het paard heb ik serieus na zitten denken, maar dat lag allemaal niet zo makkelijk.
Ik stelde vast dat lang niet alle mensen die op zo'n huifkartocht gingen zich aan de regels hielden die de verhuurder hen had meegegeven.
Heuvel op was het de bedoeling dat men naast het paard ging lopen, om het niet te zwaar te laten trekken.
Maar ik zag, vooral Nederlanders, soms met vier man al joelende in de wagen zo'n dier de heuvels opjagen.
Ik heb daar uiteraard wel wat van gezegd, maar dat viel niet bij iedereen in goede aarde.
Ik had Didi dat graag willen besparen door hem te kopen.
Helaas zaten daar veel haken en ogen aan, en was het niet haalbaar.
Maar het deed me wel pijn.
mar007
-
- 1151 berichten
- 949 stemmen
@brix
was iedereen maar zo'n dierenvriend als jij dan zag de wereld er een stuk beter uit.
mooie foto ook en leuk bericht om te lezen.
1977...waar is de tijd gebleven 
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2535 stemmen
Brix; zoals altijd weer een gave foto 
Ik heb soms last van kraaien hier... Zoals vele straten in Nederland, staan er om de 10 meter kleine boompjes... en daar chillen vogels vaak... Maar nu heb ik op geen 4 meter zo'n boom naast m'n balkon en aangezien ik het liefst met een half-open raam slaap en van (bijna) elk soort geluid al wakker word, is het geen goeie combinatie. Vooral niet als er eigenwijze kraaien om 7 of 8 uur 's ochtends staan te krassen...
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
1977...waar is de tijd gebleven
maar zoals we zeggen, gelukkig hebben we de foto's nog 
Inderdaad prachtige foto weer
Brix
-
- 19677 berichten
- 5114 stemmen
Dankjewel mensen. 
Lang geleden ja.
Ik heb sinds kort een diascanner, waarmee ik mijn oude dia's op PC kan overzetten.
Leuk om die half vergeten opnames nog eens terug te zien.
Benieuwd wat ik nog tegenkom.
@Minotaures
Hier aan de overkant van mijn woning is een park, daar wonen ongelooflijk veel kraaien in de bomen.
Overdag hoor ik ze eigenlijk nooit, waarschijnlijk zijn ze dan uitgevlogen, op zoek naar voedsel, want dat kan zo'n grote groep hier nooit allemaal vinden lijkt mij.
Maar tegen de schemering is er iedere dag hetzelfde ritueel, dan vliegen ze allemaal tegelijk op, en verduisteren als een zwarte wolk de lucht.
Het lijkt dan even net alsof je in die film The Birds, van Hitchkock terecht bent gekomen.
(Toen ik dat voor 't eerst zag kreeg ik 't wel even benauwd)
Dat duurt meestal niet langer dan een minuut of vijf, en na een paar rondjes rond 't park strijken ze allemaal op hun plekjes neer, en is het al gauw weer helemaal stil.
Zo'n gekraai vlak naast je raam lijkt me minder leuk, haha.
Brix
-
- 19677 berichten
- 5114 stemmen
Met die "MM geboortegolf " van de laatste tijd in gedachten spelen mijn "vaderlijke gevoelens" een beetje op.
In de bekende oude doos (een van vele eigenlijk) trof ik vandaag dit oude plaatje, uit 1990 aan.
Het katje was een vondelingetje, als heel zwak piereltje ergens in de struiken gevonden, meer dood dan levend.
Door mijn ex mee naar huis genomen, van vlooien ontdaan (nooit verwacht dat er zóveel vlooien op zo'n klein beestje konden zitten) en zo goed mogelijk verzorgd, met speciale kattenmelk etc.
E.e.a verliep voorspoedig, en ik heb 'm vaak na 't eten moeten wassen, omdat hij de gewoonte had om midden in zijn papje te gaan staan, toen hij van de fles afwas.
Zijn haartjes stonden dan stijf van die pap.
Een naam had ie al gauw: Sam Pardoes.
Helaas ging het niet goed samen met een van onze drie katten, en hebben we vaak voor scheidsrechter moeten spelen gedurende maanden.
Toen Sam sterk genoeg was hebben we hem met pijn in 't hart naar een vertrouwd adres gebracht.
Bij die mensen, die al twee andere katten hadden (die meteen prima met Sammie konden opschieten) heeft hij het toen goed getroffen.

Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Oh god dat is schattig! Dat lijkt me echt heel bijzonder, om dat te mogen en kunnen doen. Erg mooi, en dan hou ik niet eens van katten. Al is dit op de foto meer een klein pluizenbolletje dan een kat, daarom vind ik 'm vast zo cute.
Brix
-
- 19677 berichten
- 5114 stemmen
Op die leeftijd weten ze nog van de kat geen kwaad Eline 
Dreiecke
-
- 2768 berichten
- 902 stemmen
Had iemand dit bericht deze week al gezien? Weet niet welke waarde je er aan moet hechten.
Ik heb ook een hond gehad, dus ja...
Pruim
-
- 1483 berichten
- 723 stemmen
Afgelopen (lang) weekend met vrouw en hond naar Ameland geweest. Wat heeft hij (en hebben we) het er geweldig naar de zin gehad.

Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
Gaat makkelijk hè in Friesland. 
Brix
-
- 19677 berichten
- 5114 stemmen
Morgen, 4 oktober, DIERENDAG !
(de dierenasiels zitten vol...
)