- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- De Belgen op MovieMeter
De Belgen op MovieMeter
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12835 stemmen
Wie is er allemaal uit Antwerpen?

Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Mijn vriendin is kwart belg. 
En Belgie is een leuk land om steden te bezoeken.
Bestaat Music Man (geloof ik) nog in Antwerpen?
Ging er wel eens heen na een nachtje stappen in Bocachio.
Heerlijke nachten ook beleefd. En spannende nachten aan de grens. Hehe.
klute89
-
- 3649 berichten
- 0 stemmen
Ben heel vaak op vakantie geweest in België, altijd naar Oostende. Een apartementje. 
België kent geweldige en sfeervolle steden: Gent, Brugge, Brussel en uiteraard Antwerpen.
Mat_
-
- 737 berichten
- 1334 stemmen
Nog mensen hier van Gent of de streek daarrond?
Ik woon in Oostakker, bekend om zijn Carrefour, Gent-Zeehaven, de slechtste voetbalploeg in de wereld en natuurlijk die ouwe kerel die een kartonnen bordje op zijn raam heeft geplakt waarop staat:
"Ik zoek een vrouw voor relatie."
Ik hou toch zo van Oostakker 
Ik studeer wel in Gent
. Ik ben zelf van Moerzeke, deelgemeente van Hamme, ergens in het centrum van de driehoek Gent-Antwerpen-Brussel.
Dragon
-
- 62559 berichten
- 4509 stemmen
Nog mensen hier van Gent of de streek daarrond?
Ik woon in Oostakker, bekend om zijn Carrefour, Gent-Zeehaven, de slechtste voetbalploeg in de wereld en natuurlijk die ouwe kerel die een kartonnen bordje op zijn raam heeft geplakt waarop staat:
"Ik zoek een vrouw voor relatie."
Ik hou toch zo van Oostakker 
Ik woon totaal niet in de buurt maar kom wel regelmatig jullie Media Markt leegplunderen. Lage prijzen in vergelijking met andere filialen.
Linn
-
- 3289 berichten
- 3798 stemmen
Ik ben een Nederlandse, maar sinds ik met Onderhond samenwoon ben ik ook wel een klein beetje Antwerpse
Heb het hier prima naar mijn zin in ieder geval. Heb een keitoffe baan op de Meir bij Morgan de toi!!
klute89
-
- 3649 berichten
- 0 stemmen
Ik ben een Nederlandse, maar sinds ik met Onderhond samenwoon ben ik ook wel een klein beetje Antwerpse
Heb het hier prima naar mijn zin in ieder geval. Heb een keitoffe baan op de Meir bij Morgan de toi!!
je bent de partner van Onderhond? Cool! Nooit geweten 
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
ben afkomstig van Deurne, een deelgemeente van Antwerpen (voor de niet-Antwerpenaren)
Linn
-
- 3289 berichten
- 3798 stemmen
Hahaha jah al iets meer als 2 jaar 
klute89
-
- 3649 berichten
- 0 stemmen
Hahaha jah al iets meer als 2 jaar 
Oei
Nou ja, ik weet het nu
beter laat dan nooit 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Nou ja, ik weet het nu
beter laat dan nooit 
OnderLinn dus. Of LinnHond. 
klute89
-
- 3649 berichten
- 0 stemmen
OnderLinn dus. Of LinnHond. 
Haha
Ze zijn alletwee goed 
klute89
-
- 3649 berichten
- 0 stemmen
Ik woon in Antwerpen. Traditiegetrouw ben ik dus Antwerpenaar, geen Belg. België heeft gewoon geluk dat het rond Antwerpen ligt.
Haha, ik vind hem mooi gevonden. 
brucecampbell
-
- 3315 berichten
- 7360 stemmen
Blijkbaar is Antwaarpe hier goed vertegenwoordigt!
Ik woon nu In Burcht, over 't water, maar ik heb altijd in Antwerpen gewoond. Oep den Dam, in de Seefhoek, Deurne zuid, Borgerhout en op 't zuid.
Antwerp rules!!
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Ik woon op't Kiel, de legendarische Antwerpse wijk
.
brucecampbell
-
- 3315 berichten
- 7360 stemmen
Daar ben ik nog naar school geweest, lang geleden! SM9 en het Stedelijk Lyceum op de Jan de Voslei. Waar is de tijd?
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Haha, ik vind hem mooi gevonden. 
De laatste Belg probeert de boel momenteel recht te houden. Veel nationalistisch gevoel hebben we niet in ons landje. Ik ben net als Onderhond op de eerste plaats Antwerpenaar.
Zoals ik een tijd geleden al eens hoorde. Antwerpen is de hoofdstad van Vlaanderen, de rest is parking. 
klute89
-
- 3649 berichten
- 0 stemmen

ik zou nou ook graag in Antwerpen willen zitten, op kot. Moet alleen nog 3 jaartjes wachten, maar dan kom ik naar Antwerpen voor een paar jaar. 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
[Zoals ik een tijd geleden al eens hoorde. Antwerpen is de hoofdstad van Vlaanderen, de rest is parking. 
Dat is tenminste wat die 'dikkenekken' uit Antwerpen zelf geloven. Maar ze weten dat ze dit niet verkocht krijgen in de rest van Vlaanderen. En daarbij, had gans Vlaanderen niet gescheten, de Sinjoren hadden geen eten.

brucecampbell
-
- 3315 berichten
- 7360 stemmen
Antwârpe. . gij zè ga veur mij
toch de stad waar azzek zèn gebore
de Groenpleuts, de Meir. . de Keyserlei
daar hemme kik m'n hart verlore
Antwârpe. . waar da'k ik ook ben
ik kan nievrans mijnen draai ni vinde
'k weet het 't is flaa. . mor ik beken
bij aa zèn 'k thuis. . en onder vrinde
Antwârpe. . gij zè ga veur mij
toch de stad waar azzek zèn gebore
de Groenpleuts, de Meir. . de Keyserlei
daar hemme kik m'n hart verlore ....
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Dat is het beeld van Antwerpen. Vlaanderen vindt ons dikkenekken, terwijl wij gewoon de mooiste stad van Vlaandere hebben en onszelf gewoon ambitieus noemen en trots zijn op onze stad.
Om maar duidelijk te maken dat het België-gevoel minder bestaat dan het Nederland-gevoel. Oranje Boven zal meer supporters kennen dan onze driekleur.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Om maar duidelijk te maken dat het België-gevoel minder bestaat dan het Nederland-gevoel. Oranje Boven zal meer supporters kennen dan onze driekleur.
Gewoon omdat België door de toenmalige grootmachten een kunstmatig in het leven geroepen landje is, waar de Germaanse en de Romaanse cultuur té verschillend zijn om blijvend overeen te komen. En zeker wanneer de wil van vier miljoen altijd opgedrongen wordt én primeert op de meerderheid van zes miljoen. 
Flauwe Belgen 
En daaraan kan je zien dat het overgrote deel van de Nederlanders ons niet echt begrijpen. Wat je hier ziet zijn voor het overgrote deel Vlamingen. Het weinige 'Belg-gevoel' (voor zover het er al was), is bijna helemaal verdwenen. Dus:flauwe Vlamingen. 
Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
En zeker wanneer de wil van vier miljoen altijd opgedrongen wordt én primeert op de meerderheid van zes miljoen. 
Misschien moeten we deze discussie niet ook nog eens hier voeren
.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Gewoon omdat België door de toenmalige grootmachten een kunstmatig in het leven geroepen landje is, waar de Germaanse en de Romaanse cultuur té verschillend zijn om blijvend overeen te komen. En zeker wanneer de wil van vier miljoen altijd opgedrongen wordt én primeert op de meerderheid van zes miljoen. 
En daaraan kan je zien dat het overgrote deel van de Nederlanders ons niet echt begrijpen. Wat je hier ziet zijn voor het overgrote deel Vlamingen. Het weinige 'Belg-gevoel' (voor zover het er al was), is bijna helemaal verdwenen. Dus:flauwe Vlamingen. 
Misschien heb je gelijk, mijn vriendin is kwart Belg en ik begrijp 25 procent niet van haar denkwijze. 
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Misschien moeten we deze discussie niet ook nog eens hier voeren
.
Zonder politiek te worden wil ik maar zeggen dat 'Belgen' minder nationalistisch zijn dan Nederlanders. Nederlanders kennen over het algemeen ook enkel de Vlamingen en hebben door de andere taal ook minder affiniteit met de Waalse kant van België die toch maar liefst 4 miljoen Belgen bevat.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Nederland? Ligt dat niet ergens tussen Amsterdam en Antwerpen? 
lucdecoster
-
- 1644 berichten
- 6323 stemmen
Nederland? Ligt dat niet ergens tussen Amsterdam en Antwerpen? 
Ik dacht dat het Holland is tussen Amsterdam en Antwerpen.