menu

De Site / Gebruikers / De Matrixgekte van dichtbij, het grote (en onthullende) Neo dagboek

zoeken in:
Lief dagboek,

Moviemeter is een bonte verzameling filmliefhebbers. Behalve modale liefhebbers met een algemene interesse lopen er ook snuiters rond die helemaal voor 1 bepaalde acteur, regisseur of film gaan. Neo is daar eentje van. Zijn grote liefde is The matrix. Nu ik hem een poosje van heel dichtbij meemaak, maak je de mafste dingen mee die ik graag met je wil delen.

Het begon allemaal afgelopen zondag. Neo hoeft dit jaar eigenlijk dit jaar nog maar 1 film te zien in de bioskoop, dus eigenlijk hoeft hij niet zo nodig mee. Hij is echter ook gek van Nicolas Cage, dus voor Matchstick men maakt hij een uitzondering. Zijn bewondering voor Cage haalt het echter niet bij zijn adoratie voor The matrix. Als na de reclame de trailer voor The matrix revolutions start (die hij na een halve seconde aan de muziek al herkent), went hij zijn hoofd af om hem maar niet te kunnen zien. Als Matchstick men al een kwartiertje bezig is, hoor ik naast mij zijn hart nog kloppen.

De dinsdag daarna merk ik na thuiskomst dat er een heel stapeltje met reclamefolders van de Albert Hein op tafel ligt. Ik wist niet dat Neo zo op de bonusaanbiedingen lette, maar als ik achterin de folder een foto van de cover van de net uitgekomen dvd van The matrix reloaded zie begrijp ik het hoe en waarom. De dag erna komt er nog een stapeltje Kruidvatfolders, een aantal filmbladen en een exemplaar van de Metro bij.

Op woensdag koopt Neo alvast een kaartje voor The matrix revolutions. De film gaat over 4 weken pas draaien, maar je schijnt er nu al kaartjes voor te kunnen kopen. Het kaartje (rij 14, stoel 17 van zaal 5 van Pathe Schouwburgplein in Rotterdam) gaat bij thuiskomst meteen in een lijstje. Omdat het lijstje veel groter is dan het kaartje verknipt Neo een bij Pathe meegenomen Matrixfolder tot lijstjesformaat, zodat dat als achtergrond van het kaartje kan dienen.

Diezelfde avond sta ik in de kamer van Neo. Overal om me heen ontwaar ik Matrixattributen. Persoonlijk vind ik 1 exemplaar van een favoriete film van mij al voldoende, maar Neo heeft er aan 4 nog niet genoeg. Nog een smetje op de avond: zijn stiefvader spreekt de naam van zijn favoriete filmcyclus verkeerd uit (de mettriks o.i.d.) en Neo trekt een scheef en afkeurend gezicht.

Vandaag heeft Neo naar de DVD van The Matrix reloaded gekeken en de soundtrack (weer) gedraaid. Van deze DVD heeft hij inmiddels alweer 2 exemplaren in huis. Het geplande meegaan naar de sneak van vanavond gaat niet door, omdat Neo de extra's op de DVD nog niet heeft gezien. Dat is tenslotte belangrijker.

Zo zie je maar lief dagboek, De tics van filmliefhebbers liegen er niet om. Wordt zeker vervolgd

Ramon K
Geweldig zo'n dagboek!

neo (crew)
Lol

titan schreef:
Lief dagboek,

De dinsdag daarna merk ik na thuiskomst dat er een heel stapeltje met reclamefolders van de Albert Hein op tafel ligt. Ik wist niet dat Neo zo op de bonusaanbiedingen lette, maar als ik achterin de folder een foto van de cover van de net uitgekomen dvd van The matrix reloaded zie begrijp ik het hoe en waarom. De dag erna komt er nog een stapeltje Kruidvatfolders, een aantal filmbladen en een exemplaar van de Metro bij.

Ik heb hem een keer de hele voorraad filmbladen in pathe zien meenemen omdat er iets over de Matrix instond. Kon alleen met veel verbazing toekijken.

cr_ix
Ik vraag me al af wat er morgen in het dagboek zal staan

Ik vind het erg leuk dat Neo zo opgaat in the matrix . Bewondering

Echt leuk dit idee van een dagboek. Ik denk dat het prettig om volgen zal zijn...

neo (crew)
Dat denk ik ook wel speedy

neo (crew)
petey schreef:

Ik heb hem een keer de hele voorraad filmbladen in pathe zien meenemen omdat er iets over de Matrix instond. Kon alleen met veel verbazing toekijken.

Hoho in dat preview blad zat wel mooi de teaser poster (waar ik oa een leuke collage van heb gemaakt ) en de review

maar 100 keer vond ik toch wel wat veel.

neo (crew)
Ehm Peter die 11e van mei had ik er toevallig maar 32 meegenomen dus het valt nog mee

Linda
super Titan!

Geweldig stukje!

starbright boy (moderator)
Erg leuk........ hou het bij, we willen meer weten.

FisherKing
Ja. Prachtverhaal.

Leuk gedaan.

Om de hoeveel dagen komt er een stukje bij? Van het dagboek dan.

Houd Neo echt een Matrix-dagboek bij? Das wel cool.

kappeuter (crew)
Neo niet, titan wel....

Dit weekend nog volgt deel 2, er zijn inmiddels al weer voldoende nieuwtjes te melden

cr_ix
Follow the white rabbit into the diary...

Is dan meer een halfweekboek dan een dagboek...

Lief dagboek,

Zoals ik al eerder meldde zijn er deze week veel folders verzameld. De afgelopen dagen is dat alleen maar meer geworden. Naast de reguliere dagbladen (AD, Metro) dankzij Joke van Cinerama ook nog een vaktijdschrift voor bioskooppersoneel. Dan heb je tenminste iets dat niet alle verzamelaars hebben. Elke avond worden al die folders weer verwerkt in het zoveelste plakboek. Bella (de poes) krijgt nog een uitbrander als ze het waagt om over de Matrixknipsels heen te lopen.

Waar waren we ook alweer gebleven? O ja, afgelopen onderdagavond. Toen in terug kwam van de sneak bleek dat Neo het zo druk had met het bekijken van de extra's op de DVD van The matrix reloaded dat hij helemaal was vergeten om wat te eten. Het belangrijkste gaat natuurlijk voor.

Als je er op gaat letten zie je dat The matrix gewoon overal is. Na getankt te hebben, alwaar een onmisbare Matrixaltaar staat, is het tijd om boodschappen te doen en ontwaar ik bij de Albert Hein een kartonnen display van The matrix. Neo vraagt aan een medewerker of hij die mee naar huis mag nemen. Na overleg met zijn baas gaat het feest helaas niet door, de display maakt onderdeel uit van de gehele reclameuiting en kan niet weggegeven worden.

Een dag later heeft Neo meer succes bij the music store. Daar hebben ze veel te veel Matrixdisplays gekregen en ze zijn maar al te blij dat er iemand zo gek is om er vrijwillig eentje mee te nemen. Met dat ding onder zijn arm lopen we nog een stuk door het centrum van Rotterdam. Het is wat bewolkt en af en toe spreekt Neo de zorg uit dat het gaat regenen, hetgeen natuurlijk catastrofaal voor de display zou zijn. De regen blijft gelukkig uit en thuis wordt met behulp van een handleiding waar de Ikea zich voor zou schamen de display met veel pijn en moeite in elkaar gezet en daarna meteen gevuld met allerlei Matrixattributen.

Vandaag niet zo veel nieuws. Als ik wakker wordt klinkt beneden de soundtrack van The Matrix. Het is een raadsel dat de blauw gekleurde cd ondertussen nog niet grijs is geworden. Neo gaat vanmiddag nog even de stad in. Behalve van een mobieltje is hij inmiddels ook de trotse eigenaar van de viedoband van The matrix reloaded. Die had ie tenslotte nog niet....

Wat een leven voor Titan...

Ik zie het al helemaal voor me...:D

Nick Kang schreef:

Wat een leven voor Titan...

Ik vermaak me opperbest, niemand hoeft medelijden met me te hebben

Dat is wel zo, ik erger mij ook totaal niet aan het gebeuren rondom het fenomeen 'u-96' die het ook alleen maar over Das Boot heeft.

Stellen jullie zich voor dat er een nieuwe film gemaakt wordt:
The Matrix 4: Das Boot...

neo (crew)
Gelukkig dat titan niet alles weet

MFEO
titan schreef:
(quote)

Ik vermaak me opperbest, niemand hoeft medelijden met me te hebben

Ik vermaak me ook prima met Neo. Is erg gezellig zou nu hij bij ons woont. Het is ook een schatje en een lieverd.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:24 uur

geplaatst: vandaag om 21:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.