- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- De zwakte van de MM'rs
De zwakte van de MM'rs
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
Kuifje vs. Suske en Wiske: S&W winnen met een knockout in de eerste ronde 
Haha, ja dat is een goeie! Maar even zonder gekheid. De S&W strips van Vandersteen vond ik ook allemaal goed maar daarna ging t in rap tempo bergafwaards en toen ben ik maar afgehaakt. Kuifje is ook iets volwassender.
Agony
-
- 1985 berichten
- 1256 stemmen
Haha, ja dat is een goeie! Maar even zonder gekheid. De S&W strips van Vandersteen vond ik ook allemaal goed maar daarna ging t in rap tempo bergafwaards en toen ben ik maar afgehaakt. Kuifje is ook iets volwassender.
Agony
-
- 1985 berichten
- 1256 stemmen
Bovendien hadden de S&W strips ook altijd een toevoeging op je ontwikkeling doordat er heel veel geschiedenis in zat verwerkt.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Mijn geliefd scheldwoord van kapitein Haddock in nog altijd zijn DUIZEND BOMMEN EN GRANATEN... 
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 berichten
- 5068 stemmen
Eeeeehm, Vandersteen gaf Suske en Wiske al in 1973 uit handen. Dus de mensen hier haakten al af voordat ze geboren waren?
Sinds een jaar of 7 is Suske en Wiske aan de derde tekenaar toe.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Willy Vandersteen bleef niet stilzitten. Zijn creativiteit kon hij vooral kwijt in het opstarten van nieuwe reeksen. Daar was dan ook vraag naar. Ons Volkske moest vol getekend en later was er veel vraag uit Duitsland naar verhalen. Dat kon de hardwerkende Vandersteen echter niet aan. Al heel snel trok hij dan ook medewerkers aan en uiteindelijk volgde een hele tekenstudio die aan vele mensen werk bood. Ook Suske en Wiske werden uiteindelijk overgenomen door een andere tekenaar. Paul Geerts werd aangewezen als enige opvolger. Voor sommige stripliefhebbers is Suske en Wiske inmiddels verworden tot een Studio product. Samen met de verafschuwde merchandising zorgde dit voor een afkering van Suske en Wiske. Vaak ten onrechte.
Paul Geerts die begon met album nummer 135, heeft in zijn loopbaan meer verhalen getekend dan Willy Vandersteen zelf. Ook na het overlijden van Vandersteen in 1990 is Paul Geerts in overeenstemming met de wens van zijn leermeester, gewoon doorgegaan met het tekenen van nieuwe verhalen. In 2002 droeg Paul Geerts op zijn beurt het potlood weer over aan zijn assistent en opvolger Marc Verhaegen.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Zie je wel, hij heeft een kuif.
hoezo droog
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
Eeeeehm, Vandersteen gaf Suske en Wiske al in 1973 uit handen. Dus de mensen hier haakten al af voordat ze geboren waren?
Sinds een jaar of 7 is Suske en Wiske aan de derde tekenaar toe.
Ja, en toen had ie dus al meer dan 100 albums gemaakt. Speedy schijnt er meer van te weten: Vandersteen had neem ik aan toch nog wel de supervisie over de S&W albums?
Beste S&W album vind ik Het Spaanse Spook of De Gouden Ganzeveer. Van kuifje vind ik Vlucht 714 het beste.
kos
-
- 46687 berichten
- 8844 stemmen
De Tuf-Tuf Club
En vooral De Poenschepper 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Tot zijn overlijden in '90 had hij nog steeds de supervisie, inderdaad, net zoal Paul Geerts dit nu nog heeft.
Wat ook leuk is, dat Sus & Wis eeuwig mogen blijven 'leven', iets wat niet het geval is met Kuifje die samen met zijn tekenaar 'overleed'. Daar werd bij testament verboden nog strips te maken met de beeltenis van Kuifje.
Nog een weetje: weten jullie dat Schanulleke (of Schabolleke) speciaal voor de Nederlandse markt verandert is van naam??? De originele naam was namelijk SchaLULLUKE, en dat kon in die tijd helemaal niet door de beugel...
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
Wat ook leuk is, dat Sus & Wis eeuwig mogen blijven 'leven', iets wat niet het geval is met Kuifje die samen met zijn tekenaar 'overleed'.
Vind ik alleen maar goed. Jammer dat er niet meer Kuifjes zijn maar anders was het misschien wel helemaal de verkeerde kant op gegaan zoals bij S&W of Asterix, waar de strips die Uderzo alleen maakten ook veel minder waren.
. Geweldig altijd, nutteloze weetjes!
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Ik vond de Tamtamklopper altijd geweldig! Als Lambiek die aap dwars door het daaropvolgende plaatje heenslaat
.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Van kuifje vind ik Vlucht 714 het beste.
Inderdaad een mooi boek!. Ik vind persoonlijk 'Het gebroken Oor' de zwakste. De beste vind ik 'Het Zwarte Goud' (dat was de eerste die ik kocht). Ik vind de dubbelverhalen ook wel leuk (Geheim van de Eenhoorn + De schat van Scharlaken Rackam) + (Raket naar de Maan + Mannen op de Maan) + (De ze7en Kristallen Bollen + De Zonnetempel). Dan ben je lekker lang bezig met 1 verhaal. 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Van Kuifje vind ik 'De Krab met de Gulden Scharen' geweldig en van Sus en Wis houdt ik enorm veel van de 'Poenschepper'... 
lngrid
-
- 1232 berichten
- 553 stemmen
Weer wat heel anders, maar het lijkt me toch wel in dit topic passen:
Waarom hebben alle MMers een zwak voor films en bijv niet/minder voor muziek, toneel, dans, cabaret, boeken, (computer)spelletjes, geschiedenis, schilderkunst, internetten, etc.? Waarom stop je nou net al je vrije tijd in films en niet in iets anders? Wat is de aantrekkingskracht van de film?
Ik zelf vind films erg leuk, maar het is niet mijn grote passie. Muziek, boeken en misschien ook wel toneel gaan voor.
(Wat ik dan op deze site doe? Zoals ik al zei, film kijken vind ik leuk en het is makkelijk, er komen er genoeg op tv en bios. En dit is een hele leuke, goede, gezellige site, dat helpt natuurlijk ook. Ben misschien meer verslaafd aan de site dan aan films...)
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Omdat film een combinatie is van een of meerdere andere passies die je noemt: muziek, toneel, dans, cabaret en boeken. 
Ik heb van jongs af aan iets met film. We hadden thuis als een van de eersten een videorecorder (gelukkig vhs). Op verjaardagsfeestjes gingen we vaak naar de bioscoop.
Fanatiek filmliefhebber ben ik trouwens pas sinds enkele jaren.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Precies! Film verenigt al deze kunstvormen, misschien niet altijd in hun puurste hoedanigheid, maar ik sla zo meerdere vliegen in 1 klap. 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Ik zelf vind films erg leuk, maar het is niet mijn grote passie. Muziek, boeken en misschien ook wel toneel gaan voor.
Ik zelf vind muziek, boeken en toneel leuk, maar het is niet mijn grote passie.
Film gaat voor.
Dat noemt men de bal terugkaatsen Ingrid. Ik hou van film om dezelfde redenen waarvoor jij van muziek en boeken houdt... 
Anders wel een goede vraag hoor.
Wat bezield er mensen om een godganse dag in het donker te gaan zitten??? Ik weet het niet.
tovenaar
-
- 6723 berichten
- 0 stemmen
Waarom hebben alle MMers een zwak voor films en bijv niet/minder voor muziek, toneel, dans, cabaret, boeken, (computer)spelletjes, geschiedenis, schilderkunst, internetten, etc.?
Wie zegt dat?
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Ik steek mijn meeste tijd in MovieMeter, maar films vind ik helemaal niet zo heel erg belangrijk. Ik ben tevens ook vaak bezig met de Koninklijke Marine.
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Hedendaagse muziek is mijn voornaamste passie, met films ben ik lang niet zo intensief bezig. Maar de paradox wil dat zeveren over films veel leuker is dan zeveren over muziek. Muziek beoordeel ik bijna puur en alleen op gevoel, terwijl ik een film veel rationeler (en dus uitlegbaarder) beoordeel. Zoiets.
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 berichten
- 5068 stemmen
Muziek en Film zijn beide passies van mij. En zeveren over beide vind ik geweldig.
petey
-
- 1901 berichten
- 3828 stemmen
bij mij is mijn verslaving ontstaan toen ik 5 was en veroorzaakt door mijn oma die me zeer regelmatig meenam naar de bios.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Mijn moeder, 74 intussen, is begonnen met het graag zien naar films toen ze pas 11-12 jaar was. Zij moest telkens met haar grootouders mee naar de bios om de onderschriften voor te lezen voor beide oudjes. Die waren namelijk nog analfabeet. Ik spreek van rond half '40. Verslaafd is ze nooit geweest aan de film, maar regelmatig moet ze toch eens 'nen triestigen film' zien... 
salvatore
-
- 1937 berichten
- 3236 stemmen
Mijn vader en moeder zijn gescheiden en ik kwam/kom om het weekend bij mn vader. En altijd als ik daar kwam was het 's avonds een film kijken. Zo is het een beetje begonnen. Al is het geen verslaving, ik kijk gewoon regelmatig 's avonds een film en hou me meer bezig met sport (voetbal/basketbal/tennis) gamen en uitgaan.
Maar dat is denk niet echt on topic..
Films van M. Night Shyamalan vind ik tot nu toe erg boeiend en momenteel de film The Butterfly Effect.
Menghini
-
- 1306 berichten
- 941 stemmen
Thuis was het zaterdagavond vrijwel altijd filmavond, daarnaast natuurlijk opgegroeid met de disney-films en kindernet... Mijn vader was één van de eersten met een computer, videorecorder, cd-speler en in zijn jeugd hadden zijn ouders als één van de weinige uit de buurt een TV, dus beeldjes bekijken zit er echt in bij ons...
Het echte filmkijken (zoals ik nu doe, echt als verslaving) is een paar jaar geleden begonnen, toen ik me ging interesseren in het maken van een film en de films dus op een andere manier ging bekijken (toen nam ik de films niet meer op en wachtte ik of het op TV kwam, maar ging ze origineel kopen en ging veel vaker naar de bios).
Spektakel-films die bij mij ook de adrenaline loskrijgen (braveheart, last samurai, LOTR) en absurde films doen het bij mij meestal wel goed (Donnie Darko, Pulp Fiction, Magnolia, etc.) en ik ben weg van tekenfilms, vnl. de Japanse variant (ben zelf bezig met het maken van tekenfilms, wat best wel lastig is...:))
Verder is muziek ook een grote hobby van mij (en dan vrijwel alle soorten muziek) en ik ga zo nu en dan naar opera's (hangt er vanaf of ik nog geld heb en of de opera mij bevalt). Ik speel accordeon en een klein beetje gitaar... (voor zover de muziek en het toneel
) Ow ja boeken: voornamelijk over het maken van films (jaja) en studie...
"Films" is echt een grote verslaving (als ik moest kiezen tussen film, boeken en toneel, dan toch de films), als je ook ziet in wat voor korte tijd ik een heleboel DVD's heb verzameld... Maar daar hebben meer last van hier, geloof ik 
jassonn
-
- 5303 berichten
- 3229 stemmen
Mijn verslaving is ontstaan toen ik op mijn 15e een tv en videorecorder gekocht had van mijn eerst verdiende geld.Toen dacht ik, laat ik me maar eens lid maken van de videotheek (ik had heel wat in te halen).Naar de bioscoop ga ik eigenlijk pas sinds dat ik 2 jaar geleden in Zwolle ben komen wonen, aangezien in mijn oude
woonplaats (Zutphen) geen fatsoenlijke bioscoop te vinden was.
Naast film kijken luister ik ook heel graag naar muziek in allerlei genres, en verslaving waarvan allang niet meer weet waar het ooit begon.Ik denk dat dat komt doordat mijn moeder thuis altijd de radio aan had staan.
damon
-
- 1887 berichten
- 0 stemmen
mijn verslaving is ontstaan met het ontstaan van de DVD