- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- De zwakte van de MM'rs
De zwakte van de MM'rs
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
- Nog altijd heel veel films uit de jaren '30, '40 en '50. 
- Spaghetti bolognese
- Macaroni met ham en kaas
- Pizza Quatro Stagioni
- Witloof met ham en kaas in de oven
- Witte wijn (liefst Bourgogne)
- Donker bier
- Muziek uit de jaren '30 tot 'einde '60.
- Docu's over alle oorlogen
- Verse krant
- Mooie vrouwen
- Rommelmarkten
- Wielrennen en een beetje voetbal
- Mijn dochter, vrouw, moeder, broers en zus
- MM
- Ik kan moeilijk neen zeggen (daar heb ik mijn vrouw voor).
- enz, enz, enz.....
SelmaDuim
-
- 4907 berichten
- 732 stemmen
Daar kun je mij ook altijd blij mee maken. 
En Mevrouw Ten Kate die nu eindelijk op DVD is!
niethie
-
- 7319 berichten
- 7243 stemmen
Vooral postpunk, new/darkwave en natuurlijk synthpop. 
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
- breakcore
- films in het teken van "high school/university life"
- films met als thema "coming of age"
- films met suburbs als setting
- jongeren die ontsporen en een bloedbad aanrichten op hun school of universiteit
- psychopathie, schizofrenie en andere psychische dan wel psychologische aandoeningen
- seriemoordenaars, en Ted Bundy in het bijzonder
- de Amerikaanse interpretatie van dingen als Halloween en zomerkampen – zo idyllisch (tenzij in slashers), zo fout, zo stout, zo leuk!
- Vincent Gallo
- Winona Ryder
SelmaDuim
-
- 4907 berichten
- 732 stemmen
Na vanavond heb ik een nog grotere zwak voor Ben Folds! 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
- jongeren die ontsporen en een bloedbad aanrichten op hun school of universiteit
- psychopathie, schizofrenie en andere psychische dan wel psychologische aandoeningen
- seriemoordenaars, en Ted Bundy in het bijzonder
Op gebied van psychologie is dit net mijn dochter die ik bezighoor. 
Lad
-
- 5700 berichten
- 0 stemmen

combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
Of denk je dat ik sta te juichen als er in het nieuws weer sprake is van "een schietincident in de leeromgeving"?

niethie
-
- 7319 berichten
- 7243 stemmen
Inderdaad niets mis mee hoor. Vind het ook interessante onderwerpen.
niethie
-
- 7319 berichten
- 7243 stemmen
Wie is dat ..?
matthijs_013
-
- 3631 berichten
- 5742 stemmen
Of denk je dat ik sta te juichen als er in het nieuws weer sprake is van "een schietincident in de leeromgeving"?

Ik denk dat ergens een zwakte voor hebben iets anders is dan iets interessant vinden. Volgens mij heeft ergens een zwakte voor hebben meer iets te maken met wat je lekker vindt of gewoon iets positiefs.
Ik schrok namelijk ook wel even 
Lad
-
- 5700 berichten
- 0 stemmen
Vuil sarcasme ja, was niks grappigs aan.
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
of gewoon iets positiefs.
Ik zie hier veel mensen bier noemen. Een zwak hebben voor bier, wat moet ik me daarbij voorstellen? Iemand die de aanblik van een koud pilsje niet kan weerstaan? Dat heb ik dus met de dingen die ik eerder noemde. Als ik aan het zappen ben en er wordt een documentaire over school shootings uitgezonden, dan blijf ik onherroepelijk hangen. Een boek over seriemoordenaars leg ik niet gauw weg.
Ik zie het probleem niet.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Ik zie het probleem niet.
Ik eerlijk gezegd ook niet. Ik heb een 'zwak' voor alles wat oorlog aangaat en zeker de documentaires, maar dat wil toch niet zeggen dat ik oorlog goedkeur?
En waarom kan men geen 'zwak' hebben voor een koud pintje bier? Daarom is men geen dronkaard of een verslaafde?...
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
Precies. 
En nu ga ik beginnen aan een zogenoemde "urban film" - een ander type film waar ik een zwak voor heb (ik werk nog aan een lijst als deze, maar dan eentje die bestaat uit louter van zulke urban films, denk aan Spike Lee en Woody Allen).
Uiteraard onder het genot van een koud biertje. 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Uiteraard onder het genot van een koud biertje. 
Hopelijk krijg je geen 'oorlog' met je huisgenoten. 
Lad
-
- 5700 berichten
- 0 stemmen
Was geen sarcasme. Lezen.
Het was wel sarcasme. Begrijpend lezen.
Lad
-
- 5700 berichten
- 0 stemmen
Speedy, ik ben ook een grote liefhebber van oorlogsfilms-boeken-docu's en ga zo maar verder, maar er zijn nog steeds grenzen. En die grens zie ik niet bij "kinderen die naar school gaan en iedereen afknallen, bij zoiets lach je nu eenmaal niet. En geloof mij, ik ben anders iemand die veel en graag lacht!
Als ik hier neertyp "Hitler fascineerde mij", zullen er ook veel op hun dikke teen getrapt zijn. (Uiteraard vind ik Hitler een vette oetlul!)
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Als ik hier neertyp "Hitler fascineerde mij", zullen er ook veel op hun dikke teen getrapt zijn. (Uiteraard vind ik Hitler een vette oetlul!)
Ik vindt Hitler zeer fascinerend en voor mijn part mag daardoor de hele wereld op hun beide dikke tenen getrapt zijn. Natuurlijk was het een 'oetlul', massamoordenaar en oorlogsstoker eerste klas, maar dat belet niet dat er wereldwijd duizenden slimme, geleerde en goeie mensen geboeid zijn door het 'fenomeen' Hitler.
Hetzelfde kan gebeuren met schietpartijen op scholen, waarom niet.
En het sarcasme? Moet kunnen vind ik. Maar op zijn tijd en zijn plaats.
fas·ci·ne·ren [fassieneere(n)] -neerde, h gefascineerd betoveren; boeien
fe·no·meen het; o -menen 1 ieder waarneembaar (natuur)verschijnsel 2 zeldzaam verschijnsel
sar·cas·me het; o bittere, bijtende spot
Edit:: met deze woordverklaringen wil ik niet belerend overkomen hoor. Het is gewoon sarcasme. 
Lad
-
- 5700 berichten
- 0 stemmen
Tjah, zolang je fascinatie niet akelig wordt, heb ik er geen problemen bij.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Persoonlijke aanvallen verwijderd.
Doe ff normaal tegen elkaar.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Tjah, zolang je fascinatie niet akelig wordt, heb ik er geen problemen bij.
Natuurlijk. Maar als de fascinatie een obsessie wordt en men begint aan verheerlijking, dan heb je een serieus probleem.
Lad
-
- 5700 berichten
- 0 stemmen
Natuurlijk. Maar als de fascinatie een obsessie wordt en men begint aan verheerlijking, dan heb je een serieus probleem.
We zijn het eens. 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Michelle Rodriguez
Gister weer eens Girl Fight opgezet, een geweldig action icon. Übercool ook. Ga maar weer eens achter wat nieuwe films aan met haar.
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4893 stemmen
Dat wordt een bioscoopbezoekje naar de nieuwe Fast & Furious voor jou dus 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Uiteraard
.
Zag de trailer voor Watchmen in de bios, kreeg er toch best wel weer zin in. Scheelt dat mijn vriendin de hots heeft voor Vin Diesel, hoef je je niet eerst door discussies te worstelen om naar deze film te kunnen.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Ik vind een knappe vrouw reden genoeg om een film te kijken, maar mijn vrouw denkt daar ook anders over. Dan probeer ik haar nog te overtuigen door het over het script of zo te hebben, of het goede acteerwerk, maar dat is vaak tevergeefs.
Wat zeg jij tegen je vriendin om Mulholland Drive op 1 te verklaren?