menu

Filmdragers en apparatuur / Winkels en webshops / MovieMax

zoeken in:
kappeuter (crew)
In Film > Nieuws > verhoogde huurprijs dvd bij MovieMax:

Ik kom net van MovieMax terug. Tot mijn grote verbazing en teleurstelling wordt voor de Pirates of the Caribbean dvd 5 euro gevraagd!
Weliswaar krijg je er een kraskaart bij waar je gegarandeerd een prijs mee wint, maar je hebt niet de keuze om de dvd zonder deze nonsens en prijsverhoging te huren.
De videotheekmedewerker verwachtte een prijsverhoging van alle dvd's. Hij wist videotheken te noemen waar je 4,50 moet betalen.
Als MovieMax dit ook gaat navolgen ga ik er nooit meer iets huren.

De videotheken hebben juist door de opkomst en het succes van de dvd een omzetverhoging gehad. Een prijsverhoging lijkt me nergens op gebaseerd. Ook al omdat dvd's goedkoper zijn in te kopen dan videobanden destijds.

volgens mij is een dagfilm bij de Videoland hier altijd al 5 euro geweest

starbright boy (moderator)
5 euro? Bij onze videoland zijn het sinds de inroductie van de euro 4. Daarvoor kort 8 gulden en heel lang 7,50.

kappeuter (crew)
Ik ken er ook die minder dan 4 euro vragen voor een dagfilm (3,75).
5 euro vind ik te veel. Ben ik niet bereid te betalen (ok deze ene keer wel).

da's de nieuwe MovieMeter-top250-toeslag natuurlijk

kappeuter (crew)
Verrek, wat goed van ze! 50 eurocent per dvd voor MM he ?

FisherKing
Cinematheek is nog steeds 4 Euro voor een dagfilm, wat ik overigens wel veel vind in vergelijking met een bioscoopkaartje van 5 Euro bij Plaza Futura en Filmfoyer

FeZ
Meeste bioscopen zijn helaas niet zo goedkoop. Voor de invoering van de euro betaalde ik vaak 15 gulden, na de invoering vragen veel bioscopen er 8 euro of zelfs meer voor. Bij "grote" films als Lord Of The Rings zijn ze wel vaak geneigd meer dan 9 euro voor een kaartje te vragen

Ik heb nog nooit één film gehuurd. Als je een paar maal je centen bij elkaar houdt heb je er eentje om te houden...

kos
FisherKing schreef:

Cinematheek is nog steeds 4 Euro voor een dagfilm
Bij hoge uitzondering ligt er hier wel eens eentje van 5 euro bij de Cinematheek, meestal import.

bij Filmclub in Beek 3.50 voor een dagfilm.

ik huur zelden of nooit, als een film mij goed lijkt koop ik hem direkt.

En als er nou niks aan blijkt te zijn?,dan zit je er mooi mee.En je kunt natuurlijk niet iedere film gaan kopen.
Ik huur meestal eerst bij Videoland (waar vaak alleen maar mainstream films te krijgen zijn jammer genoeg) ,en de mooiste en of leukste films koop ik dan als ze tenminste voor een redelijke prijs te koop zijn.

Ik betaal 3.5 euro voor een film voor een dag te huren video of dvd. Als je een film van twee dagen huurt moet je ook maar 3,5 betalen denk ik.

Ligt eraan,Bij de Videoland in Zutphen is het iets van 4 euro voor een dag film.Hierin Zwolle mag je hem voor hetzelfde geld 2 dagen houden.
Ze hebben hier nu ook iets nieuws.Je betaald 4 euro (dagprijs) en je mag hem dan wel een week houden. Dit doen ze bij nieuwere films die (volgens mij) als dagfilm niet zo goed lopen.

Bij Vidioot te Rotterdam, Rozendaal en nog ergens betaal je volgens mij voor een DVD-dagfilm € 3,50/3,75 of twee voor € 7,= of drie € 7,50. VHS-dagfilms betaal je € 2.50 of 2/3 voor € 5,=

DUS:

Daar naartoe gaan allemaal

Rozendaal of Roosendaal?

jassonn schreef:

Rozendaal of Roosendaal?
Wat jij wilt jongen Jou dag of avond. In iedergeval +/- kwartier met de trein of auto vanuit R'dam

De verschillen in huurprijzen liggen vaak aan de situaties in een bepaalde stad. Soms hebben videotheken al jarenlang een prijzenoorlog gevoerd, waardoor de dagfilmprijzen gemiddeld laag liggen (volgens mij is dat het geval geweest in bijvoorbeeld Rotterdam). Maar het kan ook juist door (een raar soort van) concurrentie komen dat de prijzen hoog liggen (zij doen er een euro bovenop, dus wij ook). Vergelijken met de prijs van een bioscoopkaartje is lastig, want je kunt met acht mensen naar één video voor 4 euro kijken, er bestaat ook nog zoiets als verhuurrechten en met het geld dat je als videotheek verdient aan goedlopende dagfilms kun je films financiëren die minder gehuurd worden en dus niet snel uit de kosten komen.

Mijn ster videotheek : DVD = 3,95, VHS : 3,85, weekfilms 2.95 en je krijgt tevens een spaarkaart en je kunt voor 30 euro een kaart kopen voor 10 films, kijk dat is voordeel!!

Bij ons in Oegstgeest heeft Videoland iets leuks verzonnen. De prijs voor een dagfilm was altijd standaard €5,- en een weekfilm €4,-.

Het leuke is dat je nou een dagfilm van €5,- twee dagen, in plaats van één dag mag houden.

Toch wel zo handig.

kos
Da's bij ons al zo'n 2 jaar, maar dan voor 4 euro.

Sinds jaar en dag 4 euro.

Maar altijd leuke aanbiedingen.

7 dagfilms voor 12 euro. (kom je ook nog eens aan die ene film toe die je altijd maar voor je uit blijft schuiven)

FeZ
7 dagfilms? dat wordt wel een redelijke marathon dan

Excuses. Lees dagfilm is weekfilm.
waar het hart van vol is loopt de mond van over….

dagfilm 3,50
weekfilm 6 voor 9,-
Eén van de weinige dingen die in Amsterdam blijkbaar goedkoper zijn (waarschijnlijk omdat er meer concurrentie is).

Hé, wat vreemd, hier in België is de standaardprijs €3 (dagfilm of oudere film). Dat was eigenlijk al een verhoging, want voor de euro was het gewoon 100 BEF,- aka €2,5.

Verder geldt wel ook:

7 (oude films) - 7 dagen (€12)
3 (oude films) - 4 dagen (€9)

Bij ons:

1 weekfilm (VHS) € 2,50 (DVD) 2,50
3 weekfilms (VHS) € 5,= (DVD) 5,=
8 weeksfilms (VHS) € 7,50 (DVD) 7,50 (6x)
12 weekfilms (VHS) € 11,50 (DVD) 10,= (9x)

1 dagfilm VHS € 2,50 en dagfilm (DVD) € 3,50

fletcher schreef:

De verschillen in huurprijzen liggen vaak aan de situaties in een bepaalde stad. Soms hebben videotheken al jarenlang een prijzenoorlog gevoerd, waardoor de dagfilmprijzen gemiddeld laag liggen

In Zwolle is er in een bepaalde straat (Thomas A Kempisstraat) al een geruime tijd zo'n prijzenoorlog aan de gang.
Op het ogenblik kan ik 2 dagfilms huren voor 3 euro en die mag je dan 2 dagen houden. Niet slecht!

He Wackyboy,bij welke videotheek is dat dan?Niet bij Videoland want daar betaal je €4,50.per 2 dagen.
Wist niet dat er nog een videotheek in de Thomas A K. zat,waar zit die dan?

jassonn schreef:
He Wackyboy,bij welke videotheek is dat dan?Niet bij Videoland want daar betaal je €4,50.per 2 dagen.
Wist niet dat er nog een videotheek in de Thomas A K. zat,waar zit die dan?

Die Videoland zit op T. a. Kempis str nr. 14 (Naast New York) en daar betaal je €4,- voor een 2 dagen film. Echter kun je ook een saldo kaart nemen (€50 wordt €100) en betaal je dus eigenlijk maar €2,- per twee dagen en dat is dus MAAR €1,- euro per dag. Ha laat iemand anders maar met een betere prijs komen!

Gast
geplaatst: vandaag om 22:09 uur

geplaatst: vandaag om 22:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.