- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Winkels en webshops
- Prijzen huren films
Prijzen huren films
kos
-
- 46685 berichten
- 8843 stemmen
Net terug van de Cinematheek.
Een Import-DVD/VHS kost tegenwoordig standaard €5,- (huren dus)
Zijn ze nou helemaal besodemieterd!
Die €4,- sinds de Euro-invoering vond ik al belachelijk, maar je kan ook overdrijven. Ik ben echt geen centenneuker, maar wie betaalt er nou 11 gulden voor een videootje?
Sorry, moest er effe uit. 
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 berichten
- 5066 stemmen
Dagfilms neem ik aan.....? Ze zijn niet de enige trouwens. Ik heb in een dorp gewoond waar ze tien jaar geleden al f10 vroegen voor een deel van de dagfilms.
Videoland vraagt ook E4,-
jassonn
-
- 5303 berichten
- 3229 stemmen
en dan te bedenken dat je bij de ene videoland de film 1 dag mee hebt ,terwijl je bij de andere voor het zelfde geld hem 2 dagen hebt(schijnen ze zelf te mogen bepalen per filiaal 
Wouter
-
- 18718 berichten
- 3085 stemmen
Kende jaren geleden een videotheekeigenaar die een testje deed.
Dagfilms stonden bij hem apart. Dezelfde film legde hij bij de dagfilms en bij de veel goedkopere gewone films. Werd enkel verhuurd als dagfilm....
kos
-
- 46685 berichten
- 8843 stemmen
Ja dat is ook zoiets. Je kan zeggen wat je wil van Videoland, maar bij hen duurt het meestal niet zo lang voordat een dagfilm een weekfilm wordt. Bij onze 'hoogstaande' Cinematheek zijn nu nog films gelabeled als dagfilms die bij Videoland al minstens een maand weekfilm zijn.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Da's hét voordeel inderdaad, je kunt gewoon 3 of 5 recente topfilms voor een zeer acceptabele prijs een week in huis hebben. Ook is het aanbod van grote titels altijd veel groter. Voordeel: je kunt op zaterdagavond nog rustig binnenlopen voor de grote blockbuster van die week. Nadeel: weinig cult.
Heb dus bij Videoland gewerkt, en het ergste zijn de adviezen die je van de overkoepelende Videoland organisatie krijgt over of je een film wel of niet moet aankopen. Hoorde bv. laatst van een vriend van me die er nog steeds werkt dat het Videoland-eigenaren gewoon wordt afgeraden om Adaptation aan te kopen, niet commerciëel genoeg.
kos
-
- 46685 berichten
- 8843 stemmen
Het fijne is dan wel dat dat soort films ook inderdaad slecht verhuren (dat is nou eenmaal zo). Wat voor een bedrijf als Videoland betekent dat ze snel dagfilm worden. Het zal hen worst zijn of het een goede film is of niet. Voor ons filmliefhebbers is dat in feite wel handig.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
dat ze snel dagfilm worden.
huh? als ze 'm niet aankopen kan het ook geen weekfilm (neem aan dat je dat bedoelt) worden
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Dagfilms neem ik aan.....? Ze zijn niet de enige trouwens. Ik heb in een dorp gewoond waar ze tien jaar geleden al f10 vroegen voor een deel van de dagfilms.
Videoland vraagt ook E4,-
Videoland waar ik werkte vraagt idd ook al zeker tien jaar 10 gulden, en nu 5 euro
kos
-
- 46685 berichten
- 8843 stemmen
Weekfilm inderdaad, sorry 
Als ze van te voren al door hebben dat het niks gaat worden, wordt het een probleem, maar zover komt het meestal niet met de meeste kwaliteitsfilms. Die schaffen ze vaak sowieso wel aan (zij het in beperkte mate).
jassonn
-
- 5303 berichten
- 3229 stemmen
ik vindt juist dat het erg lang duurt voor dat een dagfilm verandert in een weekfilm, het duurt soms maanden.
kos
-
- 46685 berichten
- 8843 stemmen
Bij mij is het tegenwoordig zo, dat ik gewoon veel minder huur. Vroeger huurde ik alles, goed of niet goed. Nu huur ik vrijwel alleen nog maar films waarvan ik denk dat ze echt goed zijn. Die anderen zie ik op eh.. een andere manier.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
videoland is verplicht om bepaalde toptitels snel in de weekverhuur te doen, zodat er reclame meegemaakt kan worden
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Nou ja in het voorbeeld van Adaptation niet, veel (vooral kleinere) Videoland-winkels zullen op het advies afgaan.
kos
-
- 46685 berichten
- 8843 stemmen
Hoe bedoel je? Die schaffen Adaptation niet aan?
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 berichten
- 5066 stemmen
De plaatselijke videoland hier had ook films als requiem for a dream zelfs niet. En toch is de videoland hier vrij groot. Films van voor 2000 kun je vergeten, die hebben ze niet.
stinissen (crew films & series)
-
- 23434 berichten
- 76917 stemmen
Net terug van de Cinematheek.
Een Import-DVD/VHS kost tegenwoordig standaard €5,- (huren dus)
Zijn ze nou helemaal besodemieterd!
Die €4,- sinds de Euro-invoering vond ik al belachelijk, maar je kan ook overdrijven. Ik ben echt geen centenneuker, maar wie betaalt er nou 11 gulden voor een videootje?
Sorry, moest er effe uit.
Wordt lid van MOVIEMILE 3 maanden voor 20 euro films worden thuis bezorgt en er zit een retour envelop bij prima geregeld. Ik heb er nu al 21 gezien dat is nog geen 90 cent per DVD en ik heb nog 5 weken.
kos
-
- 46685 berichten
- 8843 stemmen
€20,- voor 3 maanden?
En dat is een vast bedrag? Je hoeft niet bij te betalen voor elke film?
Dat is dan wel een erg goede deal inderdaad. Zal er eens naar op zoek gaan.
rzasa
-
- 396 berichten
- 159 stemmen
Ik huur dvd's bij de bieb. €2,40 per week!
stinissen (crew films & series)
-
- 23434 berichten
- 76917 stemmen
€20,- voor 3 maanden?
En dat is een vast bedrag? Je hoeft niet bij te betalen voor elke film?
Dat is dan wel een erg goede deal inderdaad. Zal er eens naar op zoek gaan.
een paar dagen voor dat de drie maanden om zijn moet je aangeven als je door wilt gaan (maar dan een hoger bedrag) dus niet reageren dan stopt de aanbieding van zelf en je zit nergens aan vast.http://www.moviemile.com
Art
-
- 13507 berichten
- 3658 stemmen
Bij Movie MAX kun je nu tijdelijk 10 films voor 10 euro huren. En je mag ze 10 dagen houden
Ik heb de volgende films meegenomen:
- Hero
- Love Liza
- Dogville
- In America
- De Zaak Alzheimer
- Election
- Ichi the Killer
- Dark Water
- The Quiet American (2002)
- Nowhere in Africa
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Bij de plaatselijke videotheek in Oegstgeest:
Dagfilm: 5 euro..
Weekfilm: 4 euro..
3 weekfilms: 8 euro..
5 weekfilms 12 euro..
Is dit duur voor een videotheek..?
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
5 euro voor een dagfilm??? Dat noem ik schandalig duur. Hier is het 3,5 euro voor een dagfilm.
jassonn
-
- 5303 berichten
- 3229 stemmen
Ja, vind ik wel belachelijk duur. 4 euro voor een week film!, en 5 euro voor een dagfilm is eigenlijk ook wel veel. Al is het hier bij Moviemax en Videoland ok al 4 of 4,50 euro. (weet ik niet precies aangezien ik nooit betaal).
Daarnaast heb ik voor 7,50 euro 5 weekfilms ipv 3. Dat is echt schandalig daar in Oegstgeest.
FX
-
- 931 berichten
- 685 stemmen
Bij mij is een dagfilm 4 euro. Een weekfilm is 3 euro en het is 5 voor 10 euro of 3 voor 7. Bovendien heb je nog van die regelingen dat als je 20 euro inlegt je daarvoor 25 euro tegoed krijgt etc...
jassonn
-
- 5303 berichten
- 3229 stemmen
Hier heb je dat ook €25, wordt dan €35. etc. En soms heb je dan van die acties dat €50, verdubbeld wordt naar €100, .
Art
-
- 13507 berichten
- 3658 stemmen
En soms heb je dan van die acties dat €50, verdubbeld wordt naar €100, .
Dat is echt een fijne actie
Ik ben benieuwd of ze het dit jaar weer gaan doen bij mijn videotheek 
jassonn
-
- 5303 berichten
- 3229 stemmen
Ja erg goed, als ik het geld kan missen leg ik meestal gelijk €100, in, kan ik weer even vooruit 
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Ja, vind ik wel belachelijk duur. 4 euro voor een week film!, en 5 euro voor een dagfilm is eigenlijk ook wel veel. Al is het hier bij Moviemax en Videoland ok al 4 of 4,50 euro. (weet ik niet precies aangezien ik nooit betaal).
Daarnaast heb ik voor 7,50 euro 5 weekfilms ipv 3. Dat is echt schandalig daar in Oegstgeest.
Nu ik dit lees, lijkt het inderdaad erg schandalig te zijn in Oegstgeest.