menu

Film / Toplijsten en favorieten / De mooiste opening van een film

zoeken in:
the day after tommorrow vond ik erg mooi, met die zon op de achtergrond...

the ring was zoals eerder gezegt ook erg goed, je zat daarbij gelijk in het verhaal.

(leuk topic trouwens )

C'era una Volta il West heeft ook een hele memorabele intro

Diesel
From Dusk Till Dawn bevat een van mijn favoriete openingsscènes.

GFM
Ik verbaas me over het feit dat de openingsscene van Reservoir Dogs hier nog ontbreekt!!

RWL
of Fight Club

Sorry hoor mensen, maar eigenlijk is de beste opening die van de Matrix. Daarna ging het bergafwaards, maar bij die opening van deel 1 ontplofte in mijn vertoning de zaal...

American Beauty, en dan nog niet zozeer dat stukje met die buurjonger en Jane, maar dat Lester eens even zijn leven tot dan toe uiteenzet.

-road to perditon
- lord of the rings the fellowship of the ring ( toen alles werd uitgelegd ... was erg indrukwekkend toen al die veldslagen met orcs ..)
-saving private ryan

neo (crew)
Stephan schreef:
Sorry hoor mensen, maar eigenlijk is de beste opening die van de Matrix.
niets dan lof Stephan

Daarna ging het bergafwaards, maar bij die opening van deel 1 ontplofte in mijn vertoning de zaal...

Ook qua opening?

Gerry, Visitor Q en Ghost In The Shell.

Had je al gezegd Chainsaw

Mijn favoriete opening is die van Scream,Swordfish,Donnie Darko en Amelie.

starbright boy (moderator)
Trainspotting heeft ook echt een geweldig begin.

ik vond the day after tommorrow een hele mooie opening hebben, met die zon mooi op de achtergrond...

jassonn schreef:

Had je al gezegd Chainsaw

Klopt, het bericht was dubbel, vanwege een dubbel topic ...

Kai
Apocalypse now.

Amelie.

Mister_Pink
- Once Upon a time in the West
- Donnie Darko
- The Man Who Wasn't There
- Apocalypse Now

Pulp Fiction heeft ook wel een goeie.
Apoc Now, natuurlijk ook,
25th Hour,
Donnie Brasco,
The Godfather,
Reservoir Dogs,
Goodfellas,
A Clockwork Orange.

vandaag lolita gezien. zonder twijfel de mooiste opening (of toch i.i.g. de meest komische) die ik ooit zag. wat een scene. wat is die Sellers goed zeg.

titan schreef:

Amelie.

Helemaal mee eens!

Art
Even een lijstje in willekeurige volgorde

Apocalypse Now
Reservoir Dogs
Pulp Fiction
2001 : A Space Odyssey
Once Upon a Time in the West

En ik wil ook nog The Lion King noemen En er zijn nog zat films met een mooie opening maar dit kwam als eerste in me op

Dit heeft toch geen enkele zo zo'n topic. Iedereen dumpt hier maar gewoon wat tiltels neer, zonder the "Why"

Art
Vooruit dan maar. Speciaal voor Flipsen een kleine toelichting

Apocalypse Now : De beelden van een bombardement, de ventilator, Martin Sheen die doordraait en dat allemaal ondersteund door het krachtige nummer van The Doors, The End.
Reservoir Dogs : Meesterlijke dialogen over Madonna en het wel of niet geven van een fooi en dan komt dat heerlijke deuntje van George Baker.
Pulp Fiction : Wederom beginnend met een memorabele dialoog en dan komt er weer zo'n lekker deuntje. Dat zorgt er allemaal voor dat ik al lekker in de film zit.
2001 : A Space Odyssey : Het hele gebeuren met die apen. En vooral als die ene aap dat bot in de lucht gooit. Wat is dat toch ontzettend mooi gedaan.
Once Upon a Time in the West : Dat moet je gewoon zelf ervaren. De muziek, de close ups. Alles is fenomenaal aan het beginstuk.

En dan The Lion King
Dat is vooral door het nummer van The Circle of Life. Dat blijf ik indrukwekkend vinden. Dat doet de animatie van Disney helemaal tot leven komen. Mijn speakers hebben dit al vaak de kamer in moeten blazen. Ik blijf het geweldig vinden, hoe vaak ik het ook afspeel

Art schreef:
Vooruit dan maar. Speciaal voor Flipsen een kleine toelichting
Hij was niet speciaal op jou gericht hoor.

Reservoir Dogs : Meesterlijke dialogen over Madonna en het wel of niet geven van een fooi en dan komt dat heerlijke deuntje van George Baker.
Vond ik persoonlijk niet zo'n geslaagde opening. Ik weet niet wat het is, maar ik heb een pleurishekel aan dat nummer van George Baker.

Pulp Fiction : Wederom beginnend met een memorabele dialoog en dan komt er weer zo'n lekker deuntje. Dat zorgt er allemaal voor dat ik al lekker in de film zit.
Ja, dat is een geweldig nummer. En een gave dialoog.

Once Upon a Time in the West : Dat moet je gewoon zelf ervaren. De muziek, de close ups. Alles is fenomenaal aan het beginstuk.
Zat daar muziek bij in het begin? Volgens mij juist niet. Maar wel een heel erg herkenbaar geluidje van die windmolen op de achtergrond. ik vind het ook erg goed dat harmonica man een keer geraakt wordt, het is dus toch maar gewoon een mens, maar wel (en terecht) heel erg zelfverzekerd.

Ik vind zelf de volgende opiningscenes erg goed:

American Beauty: En dan niet het allereerste, met die dochter en buurjongen, maar als Lester zijn leven uiteenzet. see the way that handle on thos prinning sheers matches her gardening glogs? That not an accident! en dan ook zo'n goed muziekje. En het perspectief waar hij dit in verteld is ook erg interessant en goed bedacht.

As good as it gets: De scene met die hond die de gang eronder pist. Je begint die film al met de slappe lach en je zit vervolgens de hele film lang te grinniken. Je weet na de opening meteen hoe laat het is en wat voor karakter die Nicholson speelt.

neo (crew)
flipsen schreef:

Zat daar muziek bij in het begin?

Nadat de trein weg is en Bronson's afrekening volgt...

. Art schreef :

En dan [b]The Lion King

Dat is vooral door het nummer van The Circle of Life. Dat blijf ik indrukwekkend vinden. Dat doet de animatie van Disney helemaal tot leven komen. Mijn speakers hebben dit al vaak de kamer in moeten blazen. Ik blijf het geweldig vinden, hoe vaak ik het ook afspeel

Goh helemaal vergeten . Deze komt terecht op plaats 1 op de mooiste opening in mijn lijst. Zoals je zegt de muziek ( the circle of life ) is bloedmooi en de animatie verschrikkelijk sfeervol en vrij vernieuwend. En wanneer al die dieren knielen ... _o_

neo (crew)
[email protected] schreef:

de animatie verschrikkelijk sfeervol en vrij vernieuwend.

Dat het sfeervol is en een geweldige film ok. Maar vrij vernieuwend op animatie gebied?

Ja , bijzonder kleurrijk en sommige effecten ( van die lopende bizons .. is al erg lang geleden) vond ik vrij vernieuwend.

Kai
2001 : A Space Odyssey natuurlijk ook.

Vond van Saving Private Ryan een mooie opening, dat van D-Day.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:13 uur

geplaatst: vandaag om 05:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.