- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- iCheckMovies
iCheckMovies
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Fantastisch, natuurlijk van de Cousins lijst!!
Deze nieuwe lijsten leveren mij 111 nieuwe officiële checks op, dus daar ben ik wel weer tevreden mee. De brede kijker wordt weer wat beloond ten opzichte van de verkokerde lijstjes-, lees: shorts, checkers
Na elke update stijg ik altijd wat op de ranglijst en er zijn twee fanatieke users dan steeds weer achter mij die dan als een gek shorts gaan kijken om mij weer in te halen. Ik kan daar wel om lachen.
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12844 stemmen
Die horrorlijst is de beste toevoeging in maanden.
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5588 stemmen
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
En nog een officiële check voor Gluckauf erbij 
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Wees nou toch blij voor de Limburgse filmcultuur in plaats van die suffe docu's. 
Malick
-
- 9142 berichten
- 640 stemmen
Wees nou toch blij voor de Limburgse filmcultuur in plaats van die suffe docu's.
John Milton
-
- 24225 berichten
- 13388 stemmen
Ik wil hem wel zien hoor Verhoeven 
Leuk trouwens voor Gluckauf, vond ik ook een sterke film uiteindelijk
- De horrorlijst levert me 76 nieuwe official checks op.
- Cousins slechts 13 (ik had meer verwacht)
- Maar de Griekse Lijst is erger, daar heers ik met nul checks.
- en zoals verwacht levert de Samurai Lijst me ook geen enkele officiële check op die ik niet al had. Aangezien het niet mijn genre is, zal ik niet snel zo'n film kijken die niet op lijstjes staat.
89 checks voor mij erbij dus. Maar zijn die er in de ranking list er nou al bijgeteld, of niet? Ik zou zeggen van niet.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
89 checks voor mij erbij dus. Maar zijn die er in de ranking list er nou al bijgeteld, of niet? Ik zou zeggen van niet.
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
Waar kun je zien hoeveel "officiële checks" je hebt? Op die horrorlijst heb ik 170 checks, betekent dit dus in jullie woorden "170 nieuwe officiële checks"? Als één film op 20 lijsten staat, betekent dat dan 20 officiële checks? Of tel je dan alleen de films op die lijst die voorheen op 0 lijsten stonden?
Die Griekse lijst (ook nul checks) is trouwens ook welkom, dat soort niches zie ik graag meer daar.
beavis
-
- 6627 berichten
- 14795 stemmen
de 0 lijsten tellen inderdaad
voor mij
zombies 550/1000 checks waarvan 120 nieuw
odyssee 366/519 checks waarvan 9 new
samurai 34/91 checks waarvan 10 nieuw
grieks 6/60 maar geen nieuwe checks
Heb sowieso nu al mijn moviemeter stemmen bijgewerkt in ICM (dank voor de export functie met imdb codes!), dus zou zeker mogen zijn niets gemist te hebben dit keer.
Die actie leverde me nog verbazend veel officiële checks op overigens (niet opgeschreven, maar misschien tegen de 100...?). veelal op lijstjes die ik nooit goed bekeken heb of van films die ik zo lang geleden zag dat ze al bijna weer uit het geheugen zijn 
Toen ik ICM net ging gebruiken wilde ik dit soort 'checks' open laten zodat ik een geheugensteun had om die films ooit te herzien, maar daar was ik ondertussen ook al lang weer vanaf gestapt en een aantal titels is duidelijk tussen wal en schip komen vallen. Maar nu is alles dus rechtgetrokken en volledig
Dan is er nog de update van de 500<400 die nieuwe checks opleverde... (en die nog stééds niet is doorgerekend) alles bij elkaar verwacht ik een redelijk sprongetje in de rankings.
Qua lijsten vind ik de keuzes wel weer begrijpelijk. Er zijn twee controversiële dingetjes. Die Story of Film lijst is gewoon een opsomming van alles wat in de docu wordt gebruikt, ook al is het maar een korte illustratie of juist een 'slecht voorbeeld', je kan dus niet helemaal blind de lijst afgaan. En voor het Chanbara genre bleek er gewoon nergens een lijst met goede bron beschikbaar, dus is de oplossing iets geworden dat het beste een toplijst benaderd waar iedereen mee kon leven. Maar daardoor staan er inderdaad ook wel weer dingen wel/niet op waar je over zou kunnen twistten. De start is iig gemaakt! andere genres zullen zeker nog volgen.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
De lijsten zijn inmiddels bijgewerkt. Ik sta tot mijn eigen verrassing 4e in de Galloway/Samurai-lijst, maar 3 checks achter de 'koploper' en nota bene nog net iets voorRamon K, maar net achter Legan, maar die is hier volgens mij niet meer actief, of ik zie m niet vaak meer.
https://www.icheckmovies.com/lists/patrick+galloways+guide+to+samurai+films/topusers/
Ga er verder geen specifiek werk van maken, ik pak op zijn tijd een samoerai-film mee, waarbij ook ik put uit bronnen en namen die o.a. voor deze lijst zijn gebruikt.
John Milton
-
- 24225 berichten
- 13388 stemmen
twee van die jongens stoppen ermee: https://www.icheckmovies.com/blog/the+departed/
Dk2008
-
- 11166 berichten
- 788 stemmen
Dat verklaart dan ook dat het zo lang duurt. Nou, gelukkig blijft het draaien.
(Bij IMDb kan je ook mooie lijstjes maken en hier natuurlijk
)
Malick
-
- 9142 berichten
- 640 stemmen
http://www.icheckmovies.com/signature/925/sight+and+sound+2012.png
Zag gisteren per toeval Ozu's Equinox Flower en Allen's Hannah and Her Sisters waardoor ik weer een rond getal in de aanbieding heb. Wie biedt er meer? 
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8153 stemmen
Alsjeblieft. 
John Milton
-
- 24225 berichten
- 13388 stemmen
Geen rond getal Spetie, telt niet. 
en g*dd*mmit Verhoeven, baas boven baas 
http://www.icheckmovies.com/signature/107250/sight+and+sound+2012.png
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8153 stemmen
Dat komt mede ook omdat ik ver ben met de TSP top 1000 en veel titels uit die lijst staan hier ook in. 
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
In die lijst sta je ook 10 plaatsen, en 12 checks, boven mij. Ja.
Dievegge
-
- 3172 berichten
- 8195 stemmen
Bereiken jullie nooit de situatie dat je tegen je zin naar een film zit te kijken, puur omdat hij in een of andere lijst staat?
John Milton
-
- 24225 berichten
- 13388 stemmen
Bereiken jullie nooit de situatie dat je tegen je zin naar een film zit te kijken, puur omdat hij in een of andere lijst staat?
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8153 stemmen
Ja dat gebeurt zeker weleens, maar dan nog kun je soms positief verrast worden.
In die lijst sta je ook 10 plaatsen, en 12 checks, boven mij. Ja.
Zo zo. Nou in die andere 130 lijsten is het zowat andersom denk ik. 
joachimt (crew films)
-
- 3797 berichten
- 9734 stemmen
Dag allemaal!
Heb me ook maar eens bij MM aangemeld, nadat ik wat met beavis heb zitten kletsen. Aangezien ik hier in een ICM topic zit, hoef ik me verder niet voor te stellen, toch?
Verwacht maar niet dat ik hier heel actief zal worden, ik besteed al genoeg tijd aan ICM en het ICM forum, maar zo nu en dan kom ik wel eens langs.
Nu ga ik eerst maar eens handmatig al mijn ratings om MM invoeren.........
beavis
-
- 6627 berichten
- 14795 stemmen
Aangezien ik hier in een ICM topic zit, hoef ik me verder niet voor te stellen, toch?
heb je naam zelfs nog recent in dit topic laten vallen
Film >> Toplijsten en favorieten >> I Check Movies

welkom!
John Milton
-
- 24225 berichten
- 13388 stemmen
Ah leuk! Welkom man!
Ga je dat echt doen? Ik heb het wel gedaan, maar ik had er toen rond de 2000 denk ik. Jij komt een stuk hoger denk ik, al zullen een hoop van jouw checks er niet op staan of niet aan de 45 minuten komen.
joachimt (crew films)
-
- 3797 berichten
- 9734 stemmen
Ah leuk! Welkom man!
Ga je dat echt doen? Ik heb het wel gedaan, maar ik had er toen rond de 2000 denk ik. Jij komt een stuk hoger denk ik, al zullen een hoop van jouw checks er niet op staan of niet aan de 45 minuten komen.
Ik heb mijn IMDB-ratings gefilterd (shorts en TV-afleveringen eruit) in Excel en dan kom ik uit op een kleine 5000 features. Ach, ik doe het rustig aan. Geen haast. Ben nu al heel wat titels tegen gekomen die niet op MM staan. Dat zal nog wel wat tijd kosten.