- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Maak van een regisseur jouw toplijst
Maak van een regisseur jouw toplijst
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
01. 2.5* - Knetter
02. 1.0* - Schnitzelparadijs, Het
Gizzmann
-
- 5617 berichten
- 2874 stemmen
Alleen deze gezien:
00.Knetter (2005) 3*
Het andere werk lijkt me niet heel erg interessant.
maxcomthrilla
-
- 15579 berichten
- 2849 stemmen
01 - 3,0* Een Beetje Verliefd ( veel te hoog gequoteerd, snel eens afwaarderen ).
02 - 1,5* Het Schnitzelparadijs
Verschrikkelijk.....
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
Ik denk niet dat die twee films heel representatief zijn, maxcomthrilla.
01. 3.5* - Knetter
02. 3.5* - Suzy Q
03. 3.0* - Duister Licht
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
1. De Grot (1*)
Achteraf gezien slaat deze stem misschien niet eens ergens op. Jaren geleden verplicht op school gezien als een jochie zonder veel interesse in film en ook nog eens in een klas die niet in de stemming was. Ik denk niet dat ik De Grot nu een grootse film zou vinden, maar wellicht kan een herziening geen plaats. Die reactie van mij bij die film, één van mijn eerste op de site, is om je rot te schamen. Excuses 
Verder verwacht ik niet veel van Koolhovens werk, maar Knetter en Suzy Q lijken me nog wel interessant om eens te kijken. Dingen als Het Schnitzelparadijs en Een Beetje Verliefd kan ik echter waarschijnlijk beter overslaan.
Goldenskull
-
- 24398 berichten
- 3097 stemmen
1. De Grot (1*)
Achteraf gezien slaat deze stem misschien niet eens ergens op. Jaren geleden verplicht op school gezien als een jochie zonder veel interesse in film en ook nog eens in een klas die niet in de stemming was. Ik denk niet dat ik De Grot nu een grootse film zou vinden, maar wellicht kan een herziening geen plaats. Die reactie van mij bij die film, één van mijn eerste op de site, is om je rot te schamen. Excuses 
Ringetje
Gelukkig is het nog (gedeeltelijk
) goed gekomen 
Querelle
-
- 6548 berichten
- 4894 stemmen
1. The Body Snatcher 4*
2. The Curse of the Cat People 4*
3. The Haunting 4*
4. The Sand Pebbles 3,5*
5. West Side Story 3,5*
6. Born to Kill 3*
7. The Sound of Music 3*
8. Somebody up there likes me 2,5*
9. The Andromeda strain 1,5*
10. Star Trek: The Motion Picture 0,5*
Een regisseur die een paar van de beste klassieke griezelfilms heeft gemaakt, maar ook (vaak onterecht) succesvol was in elk ander genre.
De bovenste vier vind ik echt goed.
Zijn films uit de jaren 40 en begin jaren 50 ben ik nog wel benieuwd naar.
starbright boy (moderator films)
-
- 22421 berichten
- 5127 stemmen
1. The Haunting 4.0*
2. The Day The Earth Stood Still 4.0*
3. West Side Story 3.0* (aan herziening toe)
4. The Sound of Music 3.0*
Observator
-
- 18281 berichten
- 3579 stemmen
1. 2,5* - West Side Story
2. 2,5* - Sound of Music, The
Legan
-
- 18121 berichten
- 4947 stemmen
1. 4,0* - The Sound of Music en nee, ik schaam mij niet
2. 3,0* - Star Trek: The Motion Picture
Diesel
-
- 9411 berichten
- 0 stemmen
01. 3.5* - The Set-Up (1949)
02. 3.0* - Odds against Tomorrow (1959)
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
01. 4,0* - The haunting
02. 4,0* - The set-up
03. 4,0* - West Side Story
04. 3,5* - Somebody up there like me
05. 3,5* - Sound of music
06. 3,0* - The day the earth stood still
07. 3,0* - The Andromeda strain
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
01. - 3.5* - Day the Earth Stood Still, The (1951) -b
02. - 3.5* - Andromeda Strain, The (1971) -b
03. - 3.5* - Star Trek: The Motion Picture (1979)
04. - 3.5* - West Side Story (1961)
05. - 3.0* - Sound of Music, The (1965)
Matchostomos
-
- 4171 berichten
- 535 stemmen
William Friedkin:
01. 4.0* - To Live and Die in L.A.
02. 4.0* - The French Connection
03. 3.0* - The Exorcist
'Sorcerer', 'Cruising' en in het bijzonder 'Bug' vragen om aandacht.
Cineast met een uitgesproken visie: sinister realisme in zowel beeldvoering, personages en de socio-maatschappelijke toestand. Mijn soort regisseur met andere woorden...
Wolfgang Petersen:
01. 2.5* - The Perfect Storm
02. 2.0* - Air Force One
'Das Boot' in bezit.
Op het psychologisch en intens claustrofobisch meesterwerk, genaamd 'Das Boot', na, heeft 'Peterson' niet meer op zijn naam staan dan miniem onderhoudende, doch oeverloos bombastische prenten.
Sogo Ishii:
Pionier van de Japanse cyberpunk, en alleen om die reden trekt Ishii mijn aandacht.
Wes Craven:
De satire/parodie van de 'Scream' blijft me immer ontgaan. Voor het overige zal Craven louter vanwege zijn vroege 'klassiekers' ('The Last House on the Left', 'The Hills Have Eyes' en 'Nightmare on Elm Street') wel eens de revue passeren.
Fritz Lang:
01. 4.0* - M
02. 3.5* - Der Müde Tod
03. 3.5* - Metropolis
'Das Testament des Dr. Mabuse' en 'Die Tausend Augen des Dr. Mabuse' in bezit. 'Frau im Mond' en een resem andere prenten opgenomen op cassette.
Nog onnoemelijk veel materiaal voor de boeg, en bijgevolg kan ik nog geen waardig oordeel vellen over Lang...
Bob Fosse:
Komt met 'Cabaret', 'Lenny' en 'All That Jazz' hoogstwaarschijnlijk nog aan de beurt.
Jean-Jacques Annaud:
'Der Name der Rose' in bezit.
George A. Romero:
'Night of the Living Dead', 'Dawn of the Dead' en 'Day of the Dead' in bezit. En elkeen, evenals 'Land of the Dead', kon op (veel) bijval rekenen. Ik ben dan ook benieuwd naar de uitkomst van de herzieningen.
Todd Solondz:
'Happiness' en 'Storytelling' opgenomen op cassette.
Sergio Corbucci:
01. 2.5* - Django
Met 'Django' was mijn kennismaking (Sergio Leone even terzijde gelaten) tot de spaghettiwestern niet bepaald vruchtbaar, eerder teleurstellend. Aan 'Il Grande Silenzio' om Corbucci in ere te herstellen...
Larry Clark:
01. 2.0* - Kids
Indien tienerplatitude 'Kids' een indicatie voor 's man oeuvre is, zie ik het tussen mijn en Clark niet meer goedkomen. Hoe dan ook, een superieure Van Sant biedt immer én in overvloed enig inzicht in de dubieuze 'tienerwereld'...
Roger Coorman:
Coorman staat me voornamelijk bekend vanwege zijn zogenaamde status als 'koning van de b-film'...
Carl Theodor Dreyer:
01. 5.0* - La Passion de Jean d'Arc
'La Passion de Jean d'Arc' is één brok pure emotie, tristesse en intensiteit. De fabuleuze beeldtaal, de wondermooie muzikale score en een legendarische Maria Falconetti maken het meesterlijke geheel compleet, en zullen voor immer in mijn geheugen gegrift staan. Een onevenaarbare ervaring die hoogstwaarschijnlijk een vaste top 5 notering krijgt toegekend...
Het moge dan ook duidelijk zijn dat Dreyer heel wat verwachtingen creëert voor de rest van zijn oeuvre.
Bernardo Bertolucci:
01. 3.5* - The Dreamers
'Ultimo Tango a Parigi', 'Novecento' en 'The Last Emperor' in bezit.
'The Dreamers' kende een visueel en inhoudelijk verfijnde eerste helft, al wat heb ik geen idee op welke manier deze representatief is voor de rest van zijn oeuvre. Niettemin zijn de verwachtingen hooggespannen...
Martin Koolhoven:
Enkel zijn arrogante verschijning staat me voor het geheugen, en meer dan waarschijnlijk zal het daar ook bij blijven.
Robert Wise:
01. 3.5* - The Sound of Music
02. 2.5* - Run Silent, Run Deep
'The Day the Eart Stood Still' en 'The Sand Pebbles' in bezit. 'The Andromeda Strain' opgenomen op cassette.
Wellicht te vroeg, maar stel me voorlopig vragen bij de algemene coherentie en rode draad binnen zijn oeuvre...
soom
-
- 24922 berichten
- 2754 stemmen
Robert Wise:
1. The Sound of Music.
2. West Side Story.
Martin Koolhoven:
1. Het Schnitzelparadijs.
2. 'n Beetje Verliefd.
Gizzmann
-
- 5617 berichten
- 2874 stemmen
01.The Day the Earth Stood Still (1951) 3*
02.The Body Snatcher (1945) 3*
03.The Sound of Music (1965) 2,5*
Ben niet echt onder de indruk.
The Last
-
- 7169 berichten
- 0 stemmen
The Sound of Music in m'n jeugd al eens gezien. Vond 'm destijds erg leuk. Ben benieuwd wat het nu oplevert.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
01. 4.5* - West Side Story
02. 4.0* - The Set-Up
03. 4.0* - Blood on the Moon
04. 3.5* - Somebody Up There Likes Me
05. 3.5* - The Curse of the Cat People
06. 3.5* - The Haunting
07. 30* - The Body Snatcher
08. 3.0* - Day the Earth Stood Still
09. 3.0* - Born to Kill
10. 3.0* - The Andromeda Strain
11. 2.5* - The Sound of Music
12. 2.5* - Star Trek - The (slow) Motion Picture
13. 2.0* - Audrey Rose
14. 2.0* - Star!
15. 1,5* - The Hindenburg
Dat werd allemaal rap minder zo halverwege de Jaren 60. Daarvoor leuke toonzettende horror en stevige misdaadfilms.
citybird
-
- 4964 berichten
- 4139 stemmen
1 - 4,5* - Haunting, The (1963)
2 - 4,0* - Sand Pebbles, The (1966)
3 - 3,5* - Desert Rats, The (1953)
4 - 3,5* - Run Silent, Run Deep (1958)
5 - 3,0* - Hindenburg, The (1975)
Dragon
-
- 62559 berichten
- 4509 stemmen
1. The Haunting (5) (dvd)
2. The Sound of Music (5)
3. West Side Story (4,5)
4. The Day the Earth Stood Still (4) (dvd)
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
1. West Side Story (3*)
2. The Sound of Music (1*)
The Sound of Music heeft samen met Grease bij mij zo'n grote afkeer voor musicals veroorzaakt dat zelfs nu ik meer musicals op voldoende (en zelfs al een op 5*) heb staan ik nog steeds huiverig ben voor het genre. Daarvoor wil ik Wise nog wel bedanken.
Buiten dat punt om ben ik wel geïnteresseerd in sommige andere films van Wise, met The Haunting, The Day the Earth Stood Still en The Set-Up als uitschieters.
maxcomthrilla
-
- 15579 berichten
- 2849 stemmen
Ik denk niet dat die twee films heel representatief zijn, maxcomthrilla.
Nee, dat had ik ook al door. Zou wat zijn, zo `n oeuvre dat bol staat met van die schreeuwerige, niet leuke humor als dat van het Het Schnitzelparadijs. 
Van Robert Wise heb ik wel eens wat gezien voordat ik op Moviemeter zat. Heeft jaren geduurd voordat mijn trauma `s, omtrent The West Side Story ( die ik bij muziek zag ) en The Sound of Music ( alles wat uit de Alpen komt schijnt goed te zijn volgens mijn traditiegevoelige ' Sissi ' moeder, verwerkt heb. Voor geen goud.....
The Haunting misschien ooit nog eens proberen.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Robert Wise:
01. 4,0* - The Set-Up
02. 4,0* - The Haunting
03. 4,0* - The Day the Earth Stood Still
04. 4,0* - West Side Story
05. 3,5* - Curse of the Cat People
06. 3,0* - The Body Snatcher
07. 3,0* - The Andromeda Strain
08. 3,0* - The Sound of Music
Goede regisseur! The Set-Up is een meesterlijke noir die misschien wel een opwaardering verdient. Het moge duidelijk zijn dat Wise vooral uitblinkt in de wat donkere genres. Nog geen slechte film van hem gezien, al wankelt een film als The Sound of Music wel wat.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Wat mij betreft 'de meester' in fantasy/martial arts uit HK die mij binnenloodste in de HK-actie cinema in dit (sub)genre.
01. 4.0* - Sinnui Yauwan / A Chinese Ghost Story
02. 4.0* - Xiao Ao Jiang Hu Zhi Dong Fang Bu Bai / Swordsman II
03. 3.5* - Dung Fong Saam Hap / The Heroic Trio
04. 3.5* - Sinnui Yauwan II / A Chinese Ghost Story II
05. 2.0* - Qin Yong / A Terra-Cotta Warrior
00. 3.5* - Zhan Shen Chuan Shuo / Moon Warriors heb ik zelf in mijn database ook als een Ching Siu-tung te boek staan, maar hier op MM is dat niet zo.
Xiaoao Jiang Hu (Swordsman) en Dung Fong Bat Baai: Fung Wan Joi Hei (Swordman III - The East is Red) nog klaarliggen op DVD
Onderhond
-
- 87606 berichten
- 12870 stemmen
01. 4.0* - Xin Long Men Ke Zhan
02. 4.0* - Sinnui Yauwan III: Do Do Do
03. 3.5* - Sinnui Yauwan
04. 3.5* - Xiaoao Jiang Hu
05. 3.5* - Qin Yong
06. 3.5* - Chai Gong
07. 3.5* - Lu Ding Ji
08. 3.5* - Lu Ding Ji II Zhi Shen Long Jiao
09. 3.5* - Sinnui Yauwan II
10. 3.0* - Mo Him Wong
11. 2.5* - Dung Fong Saam Hap
Als je wat HK werk kijkt heb je zometeen meer dan 10 films van de man gezien. Naam zegt me eerlijk gezegd niet al te veel, maar zitten erg fijne filmpjes tussen. New Dragon Gate Inn is wel z'n beste werk wat mij betreft.
Maar er zijn betere regisseurs in het genre.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.