- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Maak van een regisseur jouw toplijst
Maak van een regisseur jouw toplijst
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Ik heb Ocean's 11 na één uur stopgezet. Totaal niet mijn ding. Teveel trucjes die niet werken.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Ook maar weer is een lijstje plaatsen (erg rustig in de videotheek).
Traffic - 4.5
Solaris - 4.0
Out of Sight - 4.0 (Ik vermoed aan de hoge kant)
Erin Broch. - 3.5
Sex, lies- - 3.0 (Ik vermoed een herziening nodig,)
Limey - 2.0
Co Jackso
-
- 21924 berichten
- 2791 stemmen
1. 4,0* - Sex, Lies, and Videotape
2. 3,5* - Traffic
3. 3,0* - Ocean's Eleven
4. 3,0* - Erin Brockovich
5. 2,5* - Solaris
6. 2,5* - Ocean's Thirteen
7. 2,5* - Out of Sight
8. 2,5* - Ocean's Twelve
Niet al zijn films zijn even geslaagd, maar interessant zijn ze zeker wel.
Dragon
-
- 62559 berichten
- 4509 stemmen
1. King of the Hill (4)
2. The Limey (4)
3. Out of Sight (3,5)
4. Erin Brockovich (3,5)
5. The Underneath (3)
Sex, Lies, and Videotape in bezit.
Querelle
-
- 6548 berichten
- 4894 stemmen
Aki Kaurismaki:
1. The Man without a past 3,5*
Steven Soderbergh:
1. King of the Hill 4,5*
2. The Limey 4*
3. Solaris 4* (stiekem beter dan Tarkovsky's)
4. Ocean's Eleven 3,5*
5. Bubble 3,5*
6. Traffic 3*
7. Kafka 1*
8. Out of Sight 0,5*
Interessant regisseur
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
1. Out of Sight (3,5*)
2. Solaris (3,5*)
3. Traffic (3*)
4. Ocean's Eleven (3*)
5. Ocean's Thirteen (2,5*)
Die Oceanfilms zijn naar mijn mening net iets te luchtig dan goed voor ze is. Verder een interessante regisseur, maar de echte topper moet ik nog vinden. Met Schizopolis, The Limey en Erin Brokovich nog te gaan heb ik echter nog wel hoop voor Soderbergh.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Weinig films die me echt zijn bijgebleven, ondanks het feit dat ik er een aantal heb gezien. Traffic was nog OK, maar de rest was crap.
Poisonthewell
-
- 4939 berichten
- 13421 stemmen
1. Ocean's Eleven 3,5*
2. Sex, Lies and Videotape 3*
3. Traffic 3*
4. Erin Brockovich 2*
5. Out of Sight 2*
6. Ocean's Twelve 1*
Ben niet echt onder de indruk, maar heb toch redelijke verwachtingen voor de rest van zn oeuvre - met name Schizopolis, Kafka en The Limey.
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4899 stemmen
Vandaag: Richard Kelly.
01. 5,0* - Donnie Darko (#3)
02. 5,0* - Southland Tales
Nog niet veel gemaakt, maar de twee films die gemaakt zijn door deze regisseur zijn beide prachtig wat mij betreft. Deze twee films zijn niet voor iedereen weggelegd en zeker Southland Tales is dit niet, maar ik heb genoten. Kijk ook erg uit naar The Box.
Turkeyloverz
-
- 4239 berichten
- 1459 stemmen
5,0*-Donnie Darko (#1)
1 film van gezien, die was dan ook meteen raak. Ik kijk erg uit naar Southland Tales en The Box.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3705 stemmen
Uhm niet zo een coole keus. Heeft maar twee films gemaakt. Kun je niet een andere naam doen?
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4899 stemmen
Gaan we toch lekker een dagje over Donnie Darko en Southalnd Tales kletsen?
Kies maar een andere als je dat graag wilt, maakt mij niet zoveel. Mijn post staat er toch al 
Turkeyloverz
-
- 4239 berichten
- 1459 stemmen
Uhm niet zo een coole keus. Heeft maar twee films gemaakt. Kun je niet een andere naam doen?
Liever 1 uitstekende film dan 10 matige films 
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Donnie Darko 5***** de beste film na 2000! Geen competitie. Deze regisseur heeft mijn vertrouwen, ben benieuwd naar zijn andere.
starbright boy (moderator films)
-
- 22420 berichten
- 5127 stemmen
Donnie Darko was prachtig. Een fraai gevoelig, coming of age verhaal vooral. Veel meer dat dan behorend tot de familie van de mindfuck-films. Southland tales lijkt een film die op het randje balanceert tussen geniaal en mislukt en dat is wel interessant genoeg om eens te kijken. Van zijn komend film, The Box, heb ik veel minder hoge verwachtingen. Een twilight zone aflevering van 25 minuten oprekken naar speelfilmlengte, ik hoop dat Kelly er wat aan kan toevoegen.
Soderbergh:
1. King of the Hill 3.5*
2. Traffic 1.5*
Erg weinig van gezien en dat is een beetje de schuld van Traffic, waar ik echt niks aan vond. Al is Soderbergh volgens mij iemand van wie geen twee films op elkaar lijken (buiten de Oceans-films natuurlijk).
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Soderbergh is inderdaad mij het stemmen niet waard. Man balanceert gevaarlijk op het randje van totale nietszeggendheid.
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
Een grotere tegenstelling is niet denkbaar
Donnie Darko (5,0*) is een van de beste films die ik gezien heb.
Southland Tales (1,0*) is daarentegen een van de slechtste films die ik gezien heb.
Misschien komt er bij herziening nog verandering in, maar of dat mijn waardering nog zal veranderen? Het valt te betwijfelen; ik vond die film echt bagger.
.
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
Liever 1 uitstekende film dan 10 matige films 
Mee eens. Soderbergh was voor mij totaal oninteressant. Daarom heb ik er ook niet op gestemd.
Legan
-
- 18121 berichten
- 4947 stemmen
1. 4,0* - Donnie Darko
2. 2,5* - Southland Tales
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Enkel Donnie Darko gezien. Aardige film met interessante personages.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
1. 4,0* - Donnie Darko
Lijkt een eendagsvlieg.....
Goldenskull
-
- 24398 berichten
- 3097 stemmen
5.0* Donnie Darko (#6)
Soutland Tales komt nog wel eens
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
3.5* - Donnie Darko
Stond eerst op 3.0*, maar bij herziening waardering gekregen voor enkele elementen. Vind de film zwaar overschat, vond met name de muziek erg vervelend, en de regisseur lijkt me iemand met een te groot ego.
Uiteraard benieuwd naar Southland Tales en andere dingen, maar de verwachtingen zijn niet bepaald hoog gespannen.
maerk
-
- 4249 berichten
- 2702 stemmen
1.Donnie Darko -4*
Een erg mooie film. Alleen had er net wat meer ingezeten vind ik. Southland Tales heeft mijn interesse, alleen weet ik niet hoe die gaat bevallen aangezien het lage gemiddelde.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
DD 3.5 *
Southland Tales heb ik bij de hand, maar denk niet dat ik daar zin in krijg.
Onderhond
-
- 87606 berichten
- 12869 stemmen
01. 1.0 - Donnie Darko
Vreselijke film op alle gebied. Kutsoundtrack, vreselijke acteur, visueel compleet ontoerijkend. En er zit een idioot konijn in. Goedkope mindfuckrommel met een scheut emo gejank.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
En er zit een idioot konijn in.
Co Jackso
-
- 21924 berichten
- 2791 stemmen
01. 4.0 - Donnie Darko
Lijkt mij een interessant man voor de toekomst. Maar ik denk niet dat hij zich nog een flop kan veroorloven.
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
1. 4.0* - Donnie Darko
En Southland Tales in bezit en hoog op mijn to see-lijst.
In ieder geval leuk zo'n regisseur die gewoon zijn eigen weg gaat. Donnie Darko heeft inderdaad een beetje een foute 80's sfeer boven zich hangen; daar hou ik dus wel van. Hij zal alleen moeite krijgen met het financieren van zijn films, als hij op dit elan verder gaat. Ben dan ook benieuwd wat er met The Box gebeurd, maar misschien zou het niet eens erg zijn als Kelly met lagere budgetten aan de slag gaat.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.