• 15.954 nieuwsartikelen
  • 178.924 films
  • 12.263 series
  • 34.064 seizoenen
  • 649.048 acteurs
  • 199.238 gebruikers
  • 9.387.400 stemmen

Maak van een regisseur jouw toplijst

zoeken in:

maxcomthrilla

• 15579 berichten
  • 2849 stemmen

01 - 1,5* Braveheart

02 - 1,0* Passion of the Christ, The

Ik ken niet zo gauw een nog slechtere regisseur. In alles wat hij doet slecht. Het amuseert niet en het ziet er rampzalig lelijk uit. Ik begrijp voor een keer ook helemaal waarom geen enkele gevestigde filmcriticus ' Braveheart ' tot zijn favoriete films rekent. Je moet maar durven! Mel weet niets maar dan ook niets van het maken van een boeiende film af.

citybird

• 4964 berichten
  • 4139 stemmen

1 - 4,0* - Braveheart (1995)

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

maxcomthrilla schreef:

Ik begrijp voor een keer ook helemaal waarom geen enkele gevestigde filmcriticus ' Braveheart ' tot zijn favoriete films rekent.

Hoe weet jij dat nu weer? De film kreeg toch zeer goede kritieken.

maxcomthrilla

• 15579 berichten
  • 2849 stemmen

Ik doel niet op de eenzijdige Nederlandse filmcritici die zowat elke blockbuster omhoog schrijven en de Oscars neem ik al helemaal niet als leidraad. Ik heb eens een lijst gezien waarin regisseurs en filmcritici hun top 10 moesten opstellen en het resultaat ervan. Braveheart ontbrak toen ( gelukkig ).

Verder blijkt uit het volgende overzicht dat men Gibson niet echt als een talentvol filmer ziet, aangezien hij naar de onderste categorie zonderlinge namen is verwezen en dat is niet aan onbekendheid te wijten:

http://www.theyshootpictures.com/directorsa-l.htm

Leland Palmer

• 23785 berichten
  • 4900 stemmen

maxcomthrilla schreef:

Ik heb eens een lijst gezien waarin regisseurs en filmcritici hun top 10 moesten opstellen en het resultaat ervan. Braveheart ontbrak toen ( gelukkig ).

Owh, je hebt eens een lijst gezien De lijsten waar Braveheart wel als positief te boek staat zijn er simpelweg veel meer. Dat jij Braveheart een rotfilm vind zegt nog niet dat hij het ook echt is, al hoe graag je het ook wilt. Het is erg simpel en de resultaten van de film liegen er niet om: Braveheart is gewoon een topfilm, maar niet voor jou

maxcomthrilla

• 15579 berichten
  • 2849 stemmen

Ik zei ook al dat ik niet veel waarde aan lijstjes hechtte. Alleen dat ik het in dit geval wel kon waarderen omdat Braveheart serieus overschat is.

Daarbij is Braveheart natuurlijk geen Mulholland Dr., American Beauty, etc. Knappe gozer als je een lijst kan vinden waar die zich met zulke films in begeeft. Dan betreft het overigens niet toplijsten ala MM of IMDB. Dat er een publiek bestaat voor Braveheart oke, maar zoiets met filmkunst rijmen. Nee, dat gaat er bij mij ( en meerderen ) echt niet in. What `s next? Blood Diamond?!

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

01 - 1,5* Braveheart

02 - 1,0* Passion of the Christ, The

Ik geloof niet dat ik en Mel('s films) vriendjes zijn.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

maxcomthrilla schreef:

Daarbij is Braveheart natuurlijk geen Mulholland Dr., American Beauty, etc.

Films die zich doorgaans ook niet hoog in de regionen van criticilijstjes bevinden.. alvast niet op de site die jij aanhaalt

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

maxcomthrilla schreef:

Ik doel niet op de eenzijdige Nederlandse filmcritici die zowat elke blockbuster omhoog schrijven en de Oscars neem ik al helemaal niet als leidraad. Ik heb eens een lijst gezien waarin regisseurs en filmcritici hun top 10 moesten opstellen en het resultaat ervan. Braveheart ontbrak toen ( gelukkig ).

Oké, maar dat een film niet in je top 10 staat wil niet zeggen dat het geen favoriete film van je is. Een top 10 is heel klein, zeker voor critici die tienduizenden films gezien hebben. Ik geloof best dat critici Braveheart niet snel in hun top 10 zetten, maar dat wil niet zeggen dat ze hem niet waarderen. Overigens is het complete onzin om over Nederlandse critici te beginnen. In Engelstalige landen worden de films van Gibson meer geprezen dan hier. 76% op Rotten Tomatoes is geen slecht teken.

Verder blijkt uit het volgende overzicht dat men Gibson niet echt als een talentvol filmer ziet, aangezien hij naar de onderste categorie zonderlinge namen is verwezen en dat is niet aan onbekendheid te wijten:

http://www.theyshootpictures.com/directorsa-l.htm

[/quote]

Die lijst is niet door critici gemaakt (de top 1000 van die site wel), maar gewoon door de makers van de site zelf. Kim Ki-Duk en Sam Mendes staan er ook niet tussen om maar een paar voorbeelden te noemen.

Nou wil ik Mel Gibson niet per se verdedigen. Braveheart is vermakelijk, maar een meesterwerk noem ik het niet. Maar zeggen dat Gibson onder critici geen liefhebbers heeft is onzin.

Matchostomos

• 4171 berichten
  • 535 stemmen

maxcomthrilla schreef:
Het amuseert niet en het ziet er rampzalig lelijk uit.

Afgezien van het feit dat ik je mening hieromtrend deel, raad ik je toch aan om 'Apocalypto' een kans te geven. Vooral in het tweede uur voelt de kijker zich, evenals het hoofdpersonage, een opgejaagd stuk wild. Bovendien is het exhibitionistische geweld ditmaal niet geheel gratuit en pervers (zoals in 'The Passion of the Christ' en desnoods 'Braveheart'), en draagt het net bij aan de constante viriliteit en opwinding die Gibson zowaar op het scherm weet te toveren. De culturele clash (en de val van een beschaving) neemt nergens de bovenhand, maar sluimert eerder als een relatief interessante 'thematiek' doorheen het geheel.

Weinig gebruikers lijken me te steunen in mijn mening, maar in 'Apocalypto' geeft Gibson werkelijk blijk van kennis van regie.

serpico

• 2900 berichten
  • 491 stemmen

1. - 4* Apocalypto

2. - 4* Braveheart

Apocalypto vond ik fantastisch en Braveheart een paar jaar geleden ook. Naar The Passion of the Christ ben ik wel nieuwsgierig.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Hmm, in de reguliere top100 staat ie niet, American Beauty al helemaal niet trouwens

Madecineman (moderator films)

• 7484 berichten
  • 1716 stemmen

Tijd voor weer eens een leuke regisseur En omdat het er nu toch al over gaat hier, vooruit dan maar...

Sam Mendes

1) American Beauty 4,5*

2) Jarhead 4*

3) Road to Predition 3,5*

Weet steeds weer met kwalitatief uitstekende films op de proppen te komen, stelt tot nu toe niet teleur.

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

01. 3.5* - American Beauty

DVD-T

• 15565 berichten
  • 3129 stemmen

1-American Beauty 4.5*

2-Jarhead 4*

3-Road to Perdition 3*

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

1. American Beauty 3*

2. Road to Perdition 2*

Heel erg mager werk.

Diesel

• 9411 berichten
  • 0 stemmen

01. 3.5* - American Beauty (1999)

02. 3.0* - Road to Perdition (2002)

03. 3.0* - Jarhead (2005)

Goldenskull

• 24398 berichten
  • 3097 stemmen

1. 4.5* Road to Perdition

2. 3.5* American Beauty

3. 3.5* Jarhead

geen interesse in zijn oude of nieuwe.

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

1. 4,0* - American Beauty

2. 3,5* - Road to Perdition

Kraay

• 6190 berichten
  • 1474 stemmen

1. 4,5* American Beauty

P8rb

• 10773 berichten
  • 1828 stemmen

01. - 5,0* - American Beauty

02. - 4,0* - Jarhead

Van zijn overige films verwacht ik dan weer wat minder.

Co Jackso

• 21924 berichten
  • 2791 stemmen

1. 4,0* - American Beauty

2. 4,0* - Road to Perdition

3. 3,5* - Jarhead

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

American Beauty viel bij herziening een stuk zwakker uit en Jarhead vond ik sowieso al niks.

Spetie

• 38871 berichten
  • 8215 stemmen

01. 4.5* - American Beauty

02. 3.0* - Road to Perdition

1 echte topper. Jarhead wil ik ooit nog wel eens zien.

dragje

• 5098 berichten
  • 0 stemmen

01. - 4.0* - American Beauty (1999) -b

02. - 3.5* - Road to Perdition (2002) -b

03. - 2.5* - Jarhead (2005)

Onderhond

• 87613 berichten
  • 12870 stemmen

01. - 4.0* - American Beauty

02. - 1.0* - Road to Perdition

Road to Perdition was een vreselijke draak van een film. Ben ergens nog wel benieuwd naar een Jarhead, American Beauty is een zeldzaam kwaliteitshollywoodproduct.

dragje

• 5098 berichten
  • 0 stemmen

Halcyon schreef:

American Beauty viel bij herziening een stuk zwakker uit en Jarhead vond ik sowieso al niks.

Dat 'vrees' ik ook inderdaad. Jarhead is teleurstellend, een vermeend anti oorlogsfilm.

Goldenskull

• 24398 berichten
  • 3097 stemmen

Onderhond schreef:

01. - 4.0* - American Beauty

02. - 1.0* - Road to Perdition

Road to Perdition was een vreselijke draak van een film.

Als jij het hebt over misdaad films neem ik het bij voorbaat al niet serieus. Zijn er überhaupt misdaad films die je wel leuk vind?

Onderhond

• 87613 berichten
  • 12870 stemmen

Johnny To is een kleine meester in misdaad. Kitano en Ritchie zijn meesters in het combineren van misdaad en humor. Conseguenze is een geweldig misdaadmeesterwerk. 25th Hour is klasse. Miike doet vaak leuke dingen met de Yakuza wereld.

Genoeg leuke misdaad films.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.