- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Maak van een regisseur jouw toplijst
Maak van een regisseur jouw toplijst
Onderhond
-
- 87606 berichten
- 12870 stemmen
01. 3.5* - Anything Else
02. 3.5* - Husbands and Wives
03. 2.0* - Match Point
Heeft mijn interesse wel, mag wacht er nog wat mee. Heb nu wel eindelijk eens iets gevonden waar ik meer van heb dan MR, mijn Miike totaal zit ondertussen al in de 40! 
[Preketero]
-
- 8531 berichten
- 2450 stemmen
1. Melinda and Melinda 3*
September in bezit.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Heeft mijn interesse wel, mag wacht er nog wat mee. Heb nu wel eindelijk eens iets gevonden waar ik meer van heb dan MR, mijn Miike totaal zit ondertussen al in de 40! 
Querelle
-
- 6548 berichten
- 4894 stemmen
Alan Parker:
1. Angel Heart 4*
2. Birdy 4*
3. Angela's Ashes 4*
4. Mississippi Burning 3,5*
5. The Commitments 3,5*
6. The Road to Welville 2,5
7. Evita 2,5*
8. Midnight Express 2*
De bovenste 2 vind ik heel bijzonder
Woody Allen:
1. Zelig 4,5*
2. Love and Death 4*
3. Deconstructing Harry 4*
4. Sleeper 3,5*
5. Take the Money and Run 3,5*
6. Bullets over Broadway 3*
7. Celibrity 3*
8. Purple Rose of Cairo 3*
9. Hannah and her Sisters 2*
10. Everything you always wanted to know.... 2*
11. Bananas 1*
Annie Hall weet ik helemaal niks meer van.
Observator
-
- 18281 berichten
- 3579 stemmen
1. 3,5* - Match Point
2. 2,0* - Anything Else
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
01. – 1.5* Melinda and Melinda
02. – 1.5* Manhattan
03. – 1.5* Annie Hall
04. – (---) Hollywood Ending
maxcomthrilla
-
- 15579 berichten
- 2849 stemmen
01 - 4,0* Annie Hall
02 - 3,5* Cassandra `s Dream
03 - 0,5* Match Point
Niet gestemd op Match Point, maar mij zelden zo zitten ergeren bij een film. Verder blijf ik gewoon het idee hebben dat ik na Manhattan, die ik in mijn bezit heb wel klaar ben met hem. Niet dat zijn nieuwste film slecht is, maar het mist de film en al helemaal bij Match Point allemaal aan een eigen smoelwerk, ondanks de leuke Engelse dialogen in zijn laatste film en de af en toe fijne sfeer en symboliek. Maar echt eruit springen doet het niet.
Annie Hall blijft mij nog steeds goed bij. Erg geinige film, die bij herziening wel eens beter uit de verf zou kunnen komen. Meer van dat graag, dus als iemand nog tips in die trant heeft dan houd ik mij van harte aanbevolen. Want ik zie de bomen door het bos niet in zijn oeuvre. 
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Meer van dat graag, dus als iemand nog tips in die trant heeft dan houd ik mij van harte aanbevolen. Want ik zie de bomen door het bos niet in zijn oeuvre. 
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
@Mochizuki Rokuro
Dat jij Sleeper zo slecht beoordeeld, ik moet de film nog zien maar science fiction en Woody vind ik wel een aparte combinatie. Ben er toch wel nieuwsgierig naar...
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Echt bijzonder flauw. Niveau uitglijden over een bananeschil (of is het bananenschil). Ga dan maar Barbarella kijken, daar hebben ze orgasme-machines die wél werken.
maxcomthrilla
-
- 15579 berichten
- 2849 stemmen
Het enige wat ik eigenlijk wist was dat Interiors een ode aan Bergman is. Een film gespaard van elke vorm van humor schijnt dat te zijn. Mijn Bergman adoratie is inderdaad ver te zoeken, dus die film wilde ik sowieso niet meepikken en als de films die jij opnoemt raakvlakken met Interiors hebben, dan vermijd ik ze ook liever.
Ik ben trouwens wel benieuwd waarom je mij de drama `s aanraadt i.p.v. de komedies. Aangezien ik Annie Hall, in 1ste instantie erg grappig vond en ik het drama in Woody Allen films tot dusver niet echt denderend vond, in de vorm van meeleven met de personages.
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Echt bijzonder flauw. Niveau uitglijden over een bananeschil (of is het bananenschil). Ga dan maar Barbarella kijken, die hebben organsme-machines die wél werken.
Hm... niveau bananenschil is anders wel in de mode lately, zelfs Survive Style 5- schopte het ook al ver in een knock-out.
Het zou jammer zijn, want onderbroekenhumor is niet aan mij besteed, maar goed, ik schaam me niet om een "slechte" Woody in mijn collectie te hebben.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Het enige wat ik eigenlijk wist was dat Interiors een ode aan Bergman is. Een film gespaard van elke vorm van humor schijnt dat te zijn. Mijn Bergman adoratie is inderdaad ver te zoeken, dus die film wilde ik sowieso niet meepikken en als de films die jij opnoemt raakvlakken met Interiors hebben, dan vermijd ik ze ook liever.
Ik ben trouwens wel benieuwd waarom je mij de drama `s aanraadt i.p.v. de komedies. Aangezien ik Annie Hall, in 1ste instantie erg grappig vond en ik het drama in Woody Allen films tot dusver niet echt denderend vond, in de vorm van meeleven met de personages.
Ik reken Annie Hall ook tot de drama's van Allen. Dingen die alleen een komisch element hebben en waarbij het 'serieuze' drama-element ontbreekt, zoals Manhattan Murder Mystery vond ik niet zo goed werken, The Curse of the Jade Scorpion idem dito. Echt een van zijn minste films. Enig euitzondering op de komedie-zonder-drama-regel is wat mij betreft Shadows and Fog.
Of doe anders Everyone Says I Love You. Een musical! Maar ook iets dat erg goed werkt. Of Mighty Aphrodite. Ook een verrassende mix. Dat zijn een beetje de buitenbeentjes.
J.S.
-
- 11754 berichten
- 3060 stemmen
Woody Allen:
1. Match Point 4,5*
2. Interiors 4,5*
3. Stardust Memories 4,5*
4. Annie Hall 4*
5. Deconstructing Harry 4*
6. Hannah and her Sisters 4*
7. The Purple Rose of Cairo 4*
8. Bananas 4*
9. Manhattan 3,5*
10. Love and Death 3,5*
11. Zelig 3,5*
12. Another Woman 3,5*
13. Broadway Danny Rose 3,5*
14. Radio Days 3,5*
15. Alice 3,5*
16. Shadows and Fog 3,5*
17. Bullets over Broadway 3,5*
18. The Curse of the Jade Scorpion 3,5*
19. Mighty Aphrodite 3,5*
20. Melinda and Melinda 3,5*
21. Hollywood Ending 3,5*
22. Small Time Crooks 3,5*
23. Sweet and Lowdown 3,5*
24. Anything Else 3,5*
25 Sleeper 3*
26 September 3*
27 Husbands and Wives 3*
28 Everything You Always Wanted to Know about Sex * but Were Afraid to Ask 3*
29 A Midsummer Night's Sex Comedy 3*
30. Manhattan Murder Mystery 3*
31. Everyone Says I Love You
32. Celebrity 3*
33. Scoop 3*
34. What's Up, Tiger Lily? 2,5*
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Ik ben trouwens wel benieuwd waarom je mij de drama `s aanraadt i.p.v. de komedies. Aangezien ik Annie Hall, vooral erg grappig vond en ik het drama in Woody Allen films tot dusver niet echt denderend vond.
Misschien zou je Radio Days moeten proberen, een totaal geen 'standaard' Woody film maar wel uiterst sfeervol en humoristisch, mijn mening. De film moet het iets meer hebben van een autobiografische verteltrant dan een aaneenschakeling van typische Woody opmerkingen.
Celebrity (1998) is ook wat meer 'main-stream'. Een verassend leuk en goed acterende Leonardo DiCaprio, ondanks dat het een klein rolletje betrof. Maar goed, hij speelt zichzelf, vandaar 
maxcomthrilla
-
- 15579 berichten
- 2849 stemmen
Of doe anders Everyone Says I Love You. Een musical! Maar ook iets dat erg goed werkt. Of Mighty Aphrodite. Ook een verrassende mix. Dat zijn een beetje de buitenbeentjes.
Ik zal je tips zeker ter overweging meenemen als ik eens een Woody Allen ga huren. Ik ben nog wel benieuwd naar wat werk uit zijn vroegere periode. Hannah and her Sisters werd mij ook eens sterk aangeraden. Diegene plaatste de film op een voetstuk met Annie Hall & Manhattan. Dus ook die film zal ik nog eens proberen.
& Dragje: Celebrity lijkt mij niet echt bijzonder. Het latere Allen werk vind ik wat identiteitsloos. Radio Days zal ik eens een trailer van opzoeken. 
Poisonthewell
-
- 4939 berichten
- 13421 stemmen
Mijn favoriete regisseur (ik schrijf momenteel een masterscriptie over Woody Allen en 'the meaning of life'); alles van gezien. Lijstje volgt later.
Dragon
-
- 62559 berichten
- 4509 stemmen
1. Take the Money and Run (3,5)
2. Sweet and Lowdown (3)
Annie Hall, Manhattan & Melinda and Melinda in bezit.
Lucas1
-
- 199 berichten
- 684 stemmen
1. Annie Hall - 5*
2. Scoop - 5*
3. Love and Death - 4,5*
4. Match Point - 5*
5. Crimes and Misdemeanors - 5*
6. Manhattan - 4*
7. Hannah and Her Sisters - 4*
8. Deconstructing Harry - 3,5*
9. Zelig - 3,5*
10. Anything Else - 3*
11. New York Stories (Allens stukje) - 3*
12. The Curse of the Jade Scorpion - 3*
13. Radio Days - 3*
14. Small Time Crooks - 3*
15. Bananas - 3,5*
16. Melinda and Melinda - 3*
Woody Allen zorgt altijd voor uitzonderlijk sterke dialoog en plot. Visueel helaas meestal niet heel bijzonder, maar toch zeker een van mijn favoriete regisseurs. Ik hou zeker van Allen
.
DVD-T
-
- 15565 berichten
- 3129 stemmen
Vandaag Alfonso Cuarón doen?
1-Children of Men 4.5*
2-Y Tu Mamá También 4*
3-Harry Potter and the Prisoner of Azkaban 4*
Goede regisseur die met Children of Men voor mij een klein meesterwerkje afleverde(al zullen de meningen daar erg over verschillen),met een verfrissende look op een apocalyptisch verhaal.Met Y Tu Mama Tambien leverde hij de,en ik weet niet of ik het zo mag noemen,ultieme "coming of age" film af voor mij en met Harry Potter leidde hij een compleet andere en volwassener stijl van deze Franchise af.Ook altijd erg mooi camera werk in zijn films, en dan vooral in Children..... .Ben zeker benieuwd naar de rest van zijn werk en zal hem zeker in de toekomst blijven volgen.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
01. 4.5* - Y Tu Mamá También
02. 3.0* - Children of Men
03. 3.0* - Paris Je T'Aime - Petites Racontes des Quartiers... Parc Monceau
04. 3.0* - Harry Potter and the Prisoner of Azkaban
05. 1.5* - Great Expectations
Goldenskull
-
- 24398 berichten
- 3097 stemmen
1 4.5* Children of Men
2 4.0* Harry Potter and the Prisoner of Azkaban
3 1.5* Y Tu Mamá También
Onderhond
-
- 87606 berichten
- 12870 stemmen
01. 3.5* - Y Tu Mamá También
02. (3.0* - Paris, Je T'Aime)
03. 3.0* - Children of Men
Y Tu Mama was leuk, maar lijkt mij verder een nogal zoutloos figuur.
Co Jackso
-
- 21924 berichten
- 2791 stemmen
1. 4,0* - Children of Men
2. 3,0* - Y Tu Mamá También
3. 3,0* - Harry Potter and the Prisoner of Azkaban
Beste HP deel. Children of Men had nog beter kunnen zijn, helaas houden een aantal specifieke scènes dat tegen.
guulbert
-
- 1618 berichten
- 18 stemmen
1. Children of Men 3*
2. Harry Potter and the Prisoner of Azkaban 2.5*
J.S.
-
- 11754 berichten
- 3060 stemmen
1. Harry Potter and the Prisoner of Azkaban 3,5*
2. Y Tu Mamá También 3,5*
3. Children of Men 2,5*
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Y Tu Mamá También, goede film!
Verder niks van gezien, tenminste niet volledig.
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
01. - 3.5* - Y Tu Mamá También (2001) -b
02. - 3.0* - Children of Men (2006) -b
03. - 3.0* - Harry Potter and the Prisoner of Azkaban (2004)
Legan
-
- 18121 berichten
- 4947 stemmen
1. 3,5* - Harry Potter and the Prisoner of Azkaban
2. 3,5* - Children of Men
maerk
-
- 4249 berichten
- 2702 stemmen
1.Children of Men -4*
2.Harry Potter and the Prisoner of Azkaban -4*
Regisseur van het beste Harry Potter deel.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.