• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.946 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.980 gebruikers
  • 9.370.617 stemmen

Favoriete dino uit de Jurassic Park reeks

zoeken in:

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Maar Platvoet zou ze natuurlijk allemaal dissen...

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

salvatore schreef:

2. Brontosaurus

BoordAppel schreef:

Die bestaat niet meer

Dat meen je niet

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Bert1

• 2196 berichten
  • 0 stemmen

De Triceratops vind ik de mooiste.

Doom

• 8214 berichten
  • 1540 stemmen

BoordAppel schreef:

(quote)

Die bestaat niet meer, dat is tegenwoordig de apatosaurus.

Weet je ook waarom? Je hebt namelijk wel gelijk, maar ik vind het vaag dat er zomaar een naam wordt veranderd. Hadden ze nieuws te weinig?

Chainsaw

• 8845 berichten
  • 3576 stemmen

Doom schreef:

Weet je ook waarom? Je hebt namelijk wel gelijk, maar ik vind het vaag dat er zomaar een naam wordt veranderd. Hadden ze nieuws te weinig?

Dit is gekomen doordat later bleek dat de Brontosaurus-fossielen gelijk waren aan de Apatosaurus-fossielen. Omdat de naam Apatosaurus er eerder was is dit de officiële naam geworden, maar Brontosaurus is nooit helemaal verdwenen.

Bron

Art

• 13507 berichten
  • 3659 stemmen

Vroeger helemaal gek van dino's en lang voordat JP uitkwam begon die verzamelwoede en door de films kende mijn verzameling een kleine opleving maar die was kortstondig want ik kreeg andere interesses Maar ik denk toch dat de T-Rex en de Raptors mijn favorieten zijn, al was ik als puber ook onder de indruk van de Dilophosaurus Ben dus meer fan van de agressors uit het Park.

Chainsaw

• 8845 berichten
  • 3576 stemmen

Grappig, heb precies hetzelfde als Art. Was vroeger helemaal wild van dinosaurussen, wat resulteerde in een hele flinke verzameling. Mijn favorieten waren als klein jongetje altijd al de T-rex en de veliciraptor, maar ik moet inderdaad ook toegeven dat de Dilophosaurus ongelofelijk veel indruk heeft gemaakt, met name door zijn geweldige optreden in de eerste Jurassic Park.

Als iemand mag terugkeren in JP4, dan is het de Dilo wel!

Doom

• 8214 berichten
  • 1540 stemmen

Chainsaw schreef:

(quote)

Dit is gekomen doordat later bleek dat de Brontosaurus-fossielen gelijk waren aan de Apatosaurus-fossielen. Omdat de naam Apatosaurus er eerder was is dit de officiële naam geworden, maar Brontosaurus is nooit helemaal verdwenen.

Bron

Bedankt.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3279 stemmen

Ik had hetzelfde als Art en Chainsaw . Al ben ik nog steeds geinteresseerd in dinosauriërs. Mijn favoriete dinosaurus is trouwens de baryonyx. Die zat niet in Jurassic Park maar zijn neefje, de spinosaurus, wel.

Chainsaw schreef:

Bron

Het klopt wat er over zijn naam instaat maar...

Deze zeer zware dinosaurus moet in water geleefd hebben om het gewicht van zijn lijf te kunnen dragen.

...is onzin. De illustraties zijn ook een beetje ouderwets.

belg v.c.b.s

• 49 berichten
  • 31 stemmen

Quetzie schreef:

van Wikipedia:

''Velociraptor is algemeen bekend geworden door zijn rol in Steven Spielberg's film Jurassic Park. De hier getoonde dieren hebben echter meer de grootte van een ander lid van de Dromaeosauridae, Utahraptor, die zo'n dertig maal zwaarder was.

Bovendien hebben de 'raptors' in Jurassic Park een onjuist uiterlijk, aangezien ze zijn afgebeeld met een huid van schubben. In Jurassic Park III worden de laatste bevindingen toegepast en zijn de raptors gevederd, hoewel de structuur van de veren nog afwijkend is.''

Dat lijkt me duidelijk.

Conclusie: Spielberg heeft eerst de verkeerde mensen ingehuurd om te bepalen hoe de dino's er uit zouden moeten zien, en jammer genoeg heeft hij ook niet de gegevens kunnen gebruiken die pas NA Jurassic Park werden ontdekt: De reden daarvoor lijkt me logisch.

het komt er in ieder geval op neer dat de dino's in Jurassic Park eigenlijk allemaal niet kloppen, omdat we nooit zullen weten hoe de dinosauriers er echt uitzagen.

Daarom is de Raptor in JP gewoon een Raptor die niet helemaal klopt. Al is hij wel zeer cool. ( Favoriet ja)

1. Raptor

2. Compsognatii

3. Gallimimus ( de ''struisvogels'' uit 1)

@Belg v.c.b.s.

Het was heel moeilijk om je posts te begrijpen. Er zijn veel spelfouten, er is weinig interpunctie en weinig samenhang. Niet gemeen bedoeld ofzo, maar het maakt je posts wel wat lastig voor ons gewone stervelingen.

*note* hij heefd gelijk spielberg heefd veel fouten gemaakt

spinosaurussen zijn vis eters ik dacht kan niet maar na 2 boeken hebben uitgelezen waarin stonden dat spino's vis at en dan na 20 kilo vis te eten (ze eten 100 kilo per dag )gaan slapen

en ze eten 5 keer per dag ben ik zeker dat spielberg een grove fout(en) heefd gedaan

en ik ben eerlijk ik moet eens beter typen.

maar ik heb wat hij de heletijd aan het typen was, zei hij in een klap waar ik aan drie lange topics aan het typen was

Doom

• 8214 berichten
  • 1540 stemmen

Echt fouten kun je het niet noemen. Spielberg probeert ons namelijk entertainment te bieden, niet een documentaire over hoe de dinosaurussen miljoenen jaren terug leefden.

Sommel

• 3 berichten
  • 249 stemmen

1. Velociraptor

2. spugosaurus (met gif)

3. Triceratops

Roseicollis

• 308 berichten
  • 0 stemmen

yeah whatever

Veloci Raptor of Utah Raptor of wat voor Raptor dan ook..............

ze hadden gewoon de verkeerde Raptor Velociraptor genoemt thats it ............

het punt is _ in alle drie delen komt slechts 1 soort in voor en GEEN twee soorten

Roseicollis

• 308 berichten
  • 0 stemmen

kijk hier eens naar

http://nl.wikipedia.org/wiki/Deinonychus#Leefwijze

meschien is het wel een raptor maas dan wel een die in de ijs leefde pas 20 mil. jaar later ging hij pas naar de warme streken en werd hij koudbloedig[/quote]

lijkt me niet

dat zou betekenen dat hij ACHTERUIT aan evoluren zou zijn

door van warm bloedig naar KOUDBLOEDIG teveranderen

niet erg aannemelijk dus

-jack_sparrow-

• 823 berichten
  • 1158 stemmen

de T-rex, De Spinnosaurus en de Velociraptors.

vooral de scenes met deze brave beestjes in vind ik super.

Kevin13

• 14947 berichten
  • 0 stemmen

3: Tyrannosaurus Rex

2: Parasoulophus

1: Dilophosaurus

1. Tyrannosaurus Rex

2. Utahraptor

3. Velociraptor

Enz...

Eigelijk alle Vleesetende Dinosaurussen behalve de Spinosaurus

VengefulSpartan

• 54 berichten
  • 781 stemmen

T-rex, Velociraptor en de Dilophosaurus (spijt dat we daar niet meer van gezien hebben)

matitie

• 43 berichten
  • 96 stemmen

over die raptor, dat komt eigenlijk zo. Spielberg wilde nog een andere kleinere vleesetende dnosaurus naast de T.rex. De naam velociraptor was goed, maar ze waren te klein (bij een volwassen man komen ze gemiddelt aan zijn middel) Daarom vergrootten ze de velociraptor tot het formaat van de Deinonychus en veranderden ze zijn uiterlijk er ook naar. Uiteindelijk vonden ze hem nog te klein en lieten ze hem nog een beetje groeien, tot het formaat van een utahraptor die làter dat jaar werd ontdekt.

1:Tyrannosaurus

2:Triceratops

3:Dilophasaurus

Hayabusa

• 453 berichten
  • 115 stemmen

T-rex, die heeft zo'n "hoofdrol" in de film.

matitie

• 43 berichten
  • 96 stemmen

heb juist op wikipedia gelezen dat het niet waar is dat dilophasaurus gif spuugt, en die uitflappende dingen dat is ook niet waar. daarom herzie ik mijn lijstje nog eens.

1:Tyrannosaurus

2:brachiosaurus

3:triceratops

Albus Dumbledore

• 2041 berichten
  • 884 stemmen

mijn top 6:

1. Spinosaurus (mijn favo dino).

2. Tyrannosaurus (echt vet neergezet in J.P.)

3. Velociraptor (leuk neergezet maar wel vaak onrealistisch).

4. Pteranodon (die waren cool!)

5. Compy's

6. Stegosaurus.

dammit

• 234 berichten
  • 93 stemmen

Kai schreef:

Maar Platvoet zou ze natuurlijk allemaal dissen...

hahahhaha lol

maar ik kies de spinosaurus aegyptiacus

dammit

• 234 berichten
  • 93 stemmen

nah sorry mijn top3 uit de jp reeks

vleeseters:

1 spinosaurus

2 raptor

3 trex ( voor die ene keer dan.)

planteneters top

1 stegosaurus

2 triceratops

3 brachiosaurus (wel minder hoor)

nou mijn top 5 met alle dino's

1 spinosaurus

2 raptor

3 carcharodontosaurus

4 giganotosaurus

5 stegosaurus

eltorro

• 898 berichten
  • 3054 stemmen

De T-REX natuurlijk die is zo vet

hij beslist leterlijk in deel 1 en 2 of de mensen blijven leven of dood gaan. De t-rex is eigenlijk nog geen eens zo slechterik hij volgt alleen zijn instinkt.

slechste dino spinosaurus ik erger me zo aan dat beest

in de film.

dammit

• 234 berichten
  • 93 stemmen

waarom hebben zoveel mensen hier een hekel aan de spino ik vond hem juist vet

Kevin13

• 14947 berichten
  • 0 stemmen

waarschijnlijk omdat hij de almachtige T-Rex meteen dood in JP III en later niet meer aan bod komt.

dammit

• 234 berichten
  • 93 stemmen

vond ik wel mee vallen opzich hij komt toch een paar keer voor

IcU

• 6783 berichten
  • 3051 stemmen

De t rex is best een icoon geworden door de eerste twee films. Dat de t rex wordt neergehaald valt dan even vies tegen. Weg icoon. K*t spinosaurus.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.