• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.914 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.932 acteurs
  • 198.970 gebruikers
  • 9.370.274 stemmen

Op zoek naar de beste film - www.debestefilm.nl

zoeken in:

feanaro surion

• 5765 berichten
  • 1770 stemmen

Zelva schreef:

Laat ik dan toch maar op 'Mr Smith Goes to New York' stemmen, die lijkt me erg interessant.

Jemig, wat een onbenullen daar.

Via welk emailadres heb je ze gemaild(reageer maar via PM), wil ze ook wel een beleefd mailtje sturen...

catweasel

• 1571 berichten
  • 951 stemmen

Het is idd een vreemde lijst. Het lijkt alsof ze de top 250 lukraak hebben leeggeplukt en die vervolgens aangevuld hebben met hele vreemde keuze's. Dangerous Liaisons staat ook nog eens fout vermeld als Les Liaisons Dangereuses.

Yekezzez

• 2512 berichten
  • 1126 stemmen

En Smultronstället als Wilde Aardbeien...

Zelva

• 2188 berichten
  • 2702 stemmen

feanaro surion schreef:

Via welk emailadres heb je ze gemaild(reageer maar via PM), wil ze ook wel een beleefd mailtje sturen...

Eh geen e-mailadres?

Wat geeft je het idee dat ik een mailtje gestuurd heb?

Ik heb echt geen behoefte om in contact te treden met egoïstische mensen die persoonlijke keuzes, want dat lijkt me overduidelijk, en Nederlandse films die vrijwel niemand in dit land de beste film zullen vinden, laten prevaleren boven keuzes van anderen en dat dan gaan classificeren als beste film.

J.S.

• 11754 berichten
  • 3060 stemmen

Geen Godfather Part II in de lijst... ik weet genoeg .

starbright boy (moderator films)

• 22396 berichten
  • 5068 stemmen

Ik vind het lijstje nog best meevallen, al komt dat vooral doordat tot mijn grote genoegen Vive L'amour erbij staat. Die wordt vast 239e, maar toch. Dus ik ben bevooroordeeld.

Je ziet de discussie tussen de samenstellers duidelijk door het lijstje heen en is natuurlijk vaak totaal onlogisch.

Heb gekozen voor een aantal prachtige films die toch niet ver zullen komen en mijn nummer één als vrije keus ditmaal.

-Letter from an Unkown Woman

-Vive L'amour

-Les Quatre Cent Coups

-Ladri de Biciclette

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

The Shawshank Redemption, Quo Vadis, Ben-Hur, Gandhi en Il Buono, il Brutto, il Cattivo staan er ook niet bij. Deze staan wel in mijn top 10, maar zijn echt allemaal topfilms geweest en helemaal geen 'vreemde of rare' films. Welke pietentrekker heeft verdorie die lijst opgesteld???

Waarom heeft men niet van, laat ons zeggen een tiental sites, hun eventuele top 250 genomen en die verwerkt tot één gemeenschappelijke lijst? Er zijn in Nederland en België genoeg filmsites met een representatieve filmtoplijst.

Niet gestemd. Van zoiets kan ik het vliegend sch**t van krijgen. En zeker voor 8 uur 's morgens.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Reinbo schreef:

Daar is MM al voor. en dan krijg je Shawshank Redemption op 1 .

De zaak lig daarin dat deze film overal zeer hoog genoteerd staat. Daarop moet men zijn keuze voor een eventuele filmlijst op baseren en niet op de lijst van enkele 'pietlullen' die denken dat ze het fenomeen film uitgevonden hebben.

tsjidde

• 2112 berichten
  • 4038 stemmen

Zelva schreef:

Laat ik dan toch maar op 'Mr Smith Goes to New York' stemmen

mikey

• 28986 berichten
  • 5136 stemmen

Belachelijk dat Shawshank er niet op staat!! Dat stelletje quasi-intelllectuelle nozems hebben echt geen verstand van film! anders verzin je wel een beter lijstje! En halloween stond er ook niet in, kompleet idioot toch Wie heeft er trouwens behoefte aan een filmlijstje van een nps-redactielid?? Die weer wel de Lift er in heeft staan.

zo dat was mijn mening

lowhusky

• 8230 berichten
  • 0 stemmen

vage site...ik heb niet gestemd, hoor.

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

tsjidde schreef:

(quote)

Ja, heb ik ook gedaan. Echt ongelooflijk.

De hele site is dus absoluut niet serieus te nemen....

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

FisherKing schreef:

De hele site is dus absoluut niet serieus te nemen....

Het probleem is dat die gasten die filmlijst waarschijnlijk wel zeer serieus nemen.

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Kan het me nauwelijks voorstellen als je Mr Smith goes to New York opneemt. Daar spreekt oftewel minachting uit, oftewel flauwe grapjes.

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

Volgende keer misschien eerst eens laten testen als je dan zo'n site op zet...

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

FisherKing schreef:

Kan het me nauwelijks voorstellen als je Mr Smith goes to New York opneemt. Daar spreekt oftewel minachting uit, oftewel flauwe grapjes.

Mr. Smith Goes to New York bestaat niet eens, het moet Mr. Smith Goes to Washington uit 1939 zijn. De klungelaars.

ToNe

• 2865 berichten
  • 2336 stemmen

Hoewel het waarschijnlijk niet zo zal zijn, is het een goede scam om aan adresgegevens te komen. Elk relevante veld is verplicht.

kos

• 46685 berichten
  • 8843 stemmen

speedy23 schreef:

Mr. Smith Goes to New York bestaat niet eens, het moet Mr. Smith Goes to Washington uit 1939 zijn. De klungelaars.

Dat bedoelde FK ook gok ik .

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

In Film > Toplijsten en favorieten > www.debestefilm.nl:

Via www.debestefilm.nl kun je je Top-5 aangeven.

Uitslag is op 1 oktober 2006 op Nederland 3!

Bron: http://www.debestefilm.nl/

streeter

• 1436 berichten
  • 6799 stemmen

Interessante selectie van 250 films.

maxcomthrilla

• 15578 berichten
  • 2842 stemmen

Kan wel zo zijn, maar het blijft onrechtvaardig voor de films die niet tot deze 250 films behoren.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

deze was er al...

http://www.moviemeter.nl/forum/6/4708/

slotje?

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

Nee, een verplaatsing.

narva77 (crew films)

• 12723 berichten
  • 6540 stemmen

Jezus zeg, wat een butt-lijst zeg

"The Killing Fields" uit 1971 ?

"Les Liaisons Dangereuses" ? Volgens mij heet die film gewoon "Dangerous Liaisons" maargoed....

En wat te denken van die Nederlandse titels....Wilde Aardbeien....Het Zevende Zegel....Pantserkruiser Potemkin

En waarom staan "Het paard van Sinterklaas", "Minoes" en "De Lift" er wél in, en bijvoorbeeld "Spoorloos" niet ??!!

En wáár zijn bijvoorbeeld "Donnie Darko", "Magnolia" en "Mulholland Drive"????

Nota Bene: ZELFS de nummer één in zowel de IMDB-top 250 als in de Moviemeter Top-250, "The Shawshank Redemption" staat er óók niet in!

Maar wat ik misschien nog wel het állerkwaalijkst vind, is dat "Das Boot" in die klotelijst ontbreekt....

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

narva77 schreef:

Nota Bene: ZELFS de nummer één in zowel de IMDB-top 250 als in de Moviemeter Top-250, "The Shawshank Redemption" staat er óók niet in!

Je kan veel op de imdb aanmerken, maar niet dat ze zo gestoord zijn The Shawshank Redemption op 1 te hebben staan....

narva77 (crew films)

• 12723 berichten
  • 6540 stemmen

Owja, gelijk heb je! Op IMDB staat "The Godfather" natuurlijk op één

Maar zelfs dan nog blijft het raar dat "The Shawshank Redemption" niet op die lijst staat. En het blijft een flutlijst!

Miss Daisy

• 321 berichten
  • 2291 stemmen

Ik heb gestemd op

Bin-Jip

Reservoir dogs

Psycho

Clockwork orange

en als extra Big fish

damon

• 1887 berichten
  • 0 stemmen

Dit soort programma's (beste.....) slaan totaal de plank mis

omdat de generatie die stemt vooral JONG is of recentere films MEER waardeerd zal je altijd een scheef beeld krijgen

LOTR op nummer 1.....dat weet je dus nu al

net zo crap als die verkiezing van grootste Nederlander (met dito crap winnaar)

Freak

• 98 berichten
  • 994 stemmen

Er staat volgens mij een tussenstand nu op die site, en inderdaad, LOTR staat op één

Kijk, ik heb niets tegen LOTR, prachtige film, maar ik betwijfel of hij inderdaad op één zou staan als je ook de oudere categorie filmkijkers zou meetellen....

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Toch niet echt verrassend. Als The Fast and the Furious en 8 Mile in de stemlijst hadden gestaan, zouden die ook zonder enige twijfel in de top 10 staan.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.