• 15.735 nieuwsartikelen
  • 177.886 films
  • 12.199 series
  • 33.965 seizoenen
  • 646.802 acteurs
  • 198.946 gebruikers
  • 9.369.601 stemmen

Op zoek naar de beste film - www.debestefilm.nl

zoeken in:

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Voor de avond van de grote Nederlandse filmquiz is de NPS op zoek naar de beste film volgens Nederland.

http://www.debestefilm.nl

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

Zag zelf ook al een advertentie staan in de filmkrant. Ik vraag mij dan ook eerlijk gezegd af wat in hemelsnaam posters als Die Hard with Veangeance, Finding Neverland, MI2 en meer te zoek hebben op de hoofdpagina... Zelfde vroeg ik mij af bij die advertentie.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Die films staan alleen in de advertentie niet in de lijst met 250 suggesties. Je kan zelf één titel toevoegen. Lijkt mij genoeg, want Onderhond is Belg.

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

Ik zag het. Maar blijf het toch vreemd vinden. Zal wel gewoon de eerste 5 van mijn profiel kiezen. Edit; En ik kan als ik het goed begrijp maar 1 film aanhalen die niet in de lijst staat?

Art

• 13507 berichten
  • 3658 stemmen

Ook mijn profiel gebruikt Ik heb de eerste vier kunnen kiezen uit de lijst en de vijfde moest ik zelf invullen. En dat is dus Magnolia. Gek dat hij ontbreekt in de lijst

Freak

• 98 berichten
  • 994 stemmen

Dat wilde ik dus ook doen Neo, maar hoewel Leon op die site wel een aantal malen als poster terugkomt (als achtergrond), kan je daar dus niet op stemmen (behalve als je hem als 'extra' stem opgeeft).

Nu moet ik toegeven dat ik enkele 'dubieuze' titels in mijn top-5 heb staan, zoals Falling Down en The Ninth Gate, maar ik vind het eigenlijk schandalig dat Leon en Glengarry Glen Ross niet in die lijst staan. Om maar niet te beginnen over The Shawshank Redemption. Die film staat nota bene superhoog op zowel deze site als op IMDB. Die film had er echt bij moeten staan....

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

Vind dat je alle titels die je zelf wilt kiezen zou moeten kunnen kiezen. En Lepel er tussen?

gotti

• 14075 berichten
  • 5883 stemmen

D'r ontbreekt veel in die lijst en d'r staan ook de meest vreemde titels tussen. Heb Do the Right Thing maar als extra film toegevoegd.

Gizzmann

• 5617 berichten
  • 2839 stemmen

Pffffffffffff er ontbreken echt de bekendste titels. Dat Nightmare Before Christmas, Meet the Feebles en Mars Attacks! er niet in staan kan ik mee leven. Big Fish zou er echt in moeten staan, maar ook dat is ze vergeven. Maar kom op: Donnie Darko, Adaptation, Truman Show en Jurassic Park zouden er toch gewoon bij moeten staan? Ik heb toch gestemd. Naast NBC te hebben toegevoegd ook nog op American Beauty, Fight Club, The Shining en Once Upon a Time in the West. Maar waarschijnlijk maakt het toch niet veel uit, aan de top 5 van nu zal niet veel te veranderen zijn, alleen de posities van deze 5 titles misschien.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Lepel Leuke film hoor, maar eh, dit is toch iets te hoog gegrepen. De maker heeft zeker de lijst mogen samenstellen. Verder mis ik David Lynch, alleen Blue Velvet erin, niet eens zijn beste.

catweasel

• 1571 berichten
  • 951 stemmen

Ik heb gestemd op:

-Amadeus

-Les Liaisons Dangereuses(1988)

-Mephisto

-The Lord of the Rings

En als vijfde alternatieve keuze: Le Comte de Monte Cristo

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb op mijn top 4

Apoxcalypse Now

Clockwork Orange

Fight Club

Underground

en

Soldaat van Oranje gestemd

Ik had Wild at Heart wel kunnen toevoegen, maar toevoegingen zijn kansloos lijkt mij.

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

Ik ga geen eens wat invullen als ik geen volledige vrije keuze heb.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25161 stemmen

Ik heb ook maar gestemd

Once Upon A Time in the West

Seven Samurai

Stalker

Ladri di Biciclette

Sátántango (vrije keuze)

Misschien is de vrije keuze (en zeker die van mij) volledig kansloos maar voor je het weet staat hij volgend jaar wel bij de keuzes en maakt hij dan meer kans

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Ik heb gelukkig gewoon op mijn top 5 kunnen stemmen. Wel ontbraken een aantal zeer bekende titels en kregen we daarvoor volslagen onbekende films als The Match Factory Girl voor terug.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Heb gelukkig op mijn nummer 1 kunnen stemmen (Happiness).

Onderhond

• 87585 berichten
  • 12833 stemmen

Wat een brollijst . Mijn hele Top 10 mist.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Wat? Mist Blessing Bell? Hoe kunnen ze die nou vergeten?

Onderhond

• 87585 berichten
  • 12833 stemmen

Dolls hadden ze er toch even in mogen zetten. Irréversible, Pi ...

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

The One Ring schreef:

volslagen onbekende films als The Match Factory Girl voor terug.

Niet echt onbekend, wordt gezien als de beste van Kaurismaki en had toen hij uitkwam zeer lovende kritieken.

maxcomthrilla

• 15578 berichten
  • 2842 stemmen

1. North By Northwest

2. Fargo

3. Amelie

4. The Deer Hunter

5. American History X

( vrije keus, belachelijk dat hij er niet bijstond, evenals Mulholland Drive, Survive Style 5+, Kikujiro en Tillsammans ).

En geen een John Carpenter!

En dat terwijl je wel kon stemmen op The Full Monty en Mystic River. Belachelijke lijst!!!!

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Laten we het erop houden dat als je 250 films bij elkaar moet verzinnen The Match Factory Girl waarschijnlijk niet in je op zou komen. Heeft ook erg weinig stemmen hier op MovieMeter.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

The One Ring schreef:

Laten we het erop houden dat als je 250 films bij elkaar moet verzinnen The Match Factory Girl waarschijnlijk niet in je op zou komen. Heeft ook erg weinig stemmen hier op MovieMeter.

Nee, want dan zou ik eerder voor I Hired a Contract Killer gaan die daar zeker in komt, maar ik moet MFG nog maar eens herzien (mijn relatief lage beoordeling had denk ik veel te maken met de hoge verwachting die ik na het zien van IHACK had).

Dat hij weinig stemmen op MM heeft ligt aan de slechte beschikbaarheid op dvd, niet aan de kwalieteit van de film.

Al zal ik niet ontkennen dat de lijst erg arbitrair is en ik liever een open inzending had gezien, maar dat zou het voor veel mensen veel te veel werk zijn geworden vrees ik.

Zelva

• 2188 berichten
  • 2702 stemmen

neo schreef:

Ik ga geen eens wat invullen als ik geen volledige vrije keuze heb.

Ik heb de SIDN een verzoek gestuurd deze domeinnaam af te pakken en ze

debestefilmuitonslijstje- eneenbijvoorbaatalkanslozevanjezelf.nl

te geven.

Rot toch op met je 'beste film'.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ach met een vrije lijst zou er waarschijnlijk toch dezelfde top 10 uitrollen..., maar met die toevoeging ben ik het wel eens.

Zelva

• 2188 berichten
  • 2702 stemmen

Lepel

Grimm

Minoes

The Full Monty

An Angel at My Table

Cabaret

Ai no corrida

Heavenly Creatures

Het paard van Sinterklaas?

Etcetera, etcetera. Wat zijn dat voor volstrekt belachelijke keuzes?

Zelva

• 2188 berichten
  • 2702 stemmen

Laat ik dan toch maar op 'Mr Smith Goes to New York' stemmen, die lijkt me erg interessant.

Jemig, wat een onbenullen daar.

feanaro surion

• 5765 berichten
  • 1770 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Nee, want dan zou ik eerder voor I Hired a Contract Killer gaan die daar zeker in komt, maar ik moet MFG nog maar eens herzien (mijn relatief lage beoordeling had denk ik veel te maken met de hoge verwachting die ik na het zien van IHACK had).

Dat hij weinig stemmen op MM heeft ligt aan de slechte beschikbaarheid op dvd, niet aan de kwalieteit van de film.

Al zal ik niet ontkennen dat de lijst erg arbitrair is en ik liever een open inzending had gezien, maar dat zou het voor veel mensen veel te veel werk zijn geworden vrees ik.

Beter een eerlijke strijd voor mensen die er moeite voor willen doen dan dit.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Daar is MM al voor. en dan krijg je Shawshank Redemption op 1 .

feanaro surion

• 5765 berichten
  • 1770 stemmen

Daar heb je(helaas) een punt. Maar het feit dat moviemeter er is is geen reden om dan maar een slechte, oneerlijke wedstrijd te organiseren.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.