- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Op zoek naar de beste film - www.debestefilm.nl
Op zoek naar de beste film - www.debestefilm.nl
Goodfella_90
-
- 10403 berichten
- 2540 stemmen
Dat is toch juist kunst Madecineman?
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1708 stemmen
Een maar al te vaak onderschatte vorm van, Goodfella_90
feanaro surion
-
- 5765 berichten
- 1741 stemmen
Dat werd van Star Wars ook gezegd toen der tijd, hoop hoongelach van de critici.
Niet dat ik nu vind dat LotR op 1 moet maar... Uiteindelijk is het wel een beetje flauw en ontzettend salonfähig om een film af te kraken die een succesvolle kaskraker is geweest (die zelfs mijn ouders naar de bioscoop wisten te krijgen) en waarvan miljoenen mensen hebben genoten (mezelf inbegrepen). Film hoeft niet altijd kunst te zijn hoor, uiteindelijk draait het om de magie de betovering met licht en geluid het vermogen om mensen even de illusie te geven in een andere wereld te zijn. In mijn ogen slaagt LotR daar perfect in als prachtig audiovisueel sprookje. Geen nummer 1 maar hoort wat mij betreft wel in ieder zichzelf respecterende toplijst thuis...
feanaro surion
-
- 5765 berichten
- 1741 stemmen
Tja, als ze de vragen uit onze kwissen zouden gebruiken haakt 90 procent van de kijkers moedeloos af .
.
Ja, en als nu al blijkt dat de meeste deelnemers(van wie ik het niet verwacht had) minder goed waren dan ik.(Als je Once Upon a Time in the West geweldig vond moet je de muziek toch wel kunnen onderscheiden v/d Good, Bad, Ugly) vind ik het toch een beetje jammer. En het hele systeem waarmee je op de films kon stemmen was al vrij belachelijk. Maar een programma over film op de televisie kan natuurlijk nooit kwaad en het was best vermakelijk.
Montorsi
-
- 9647 berichten
- 2307 stemmen
Dat werd van Star Wars ook gezegd toen der tijd, hoop hoongelach van de critici.
Niet dat ik nu vind dat LotR op 1 moet maar... Uiteindelijk is het wel een beetje flauw en ontzettend salonfähig om een film af te kraken die een succesvolle kaskraker is geweest (die zelfs mijn ouders naar de bioscoop wisten te krijgen) en waarvan miljoenen mensen hebben genoten (mezelf inbegrepen). Film hoeft niet altijd kunst te zijn hoor, uiteindelijk draait het om de magie de betovering met licht en geluid het vermogen om mensen even de illusie te geven in een andere wereld te zijn. In mijn ogen slaagt LotR daar perfect in als prachtig audiovisueel sprookje. Geen nummer 1 maar hoort wat mij betreft wel in ieder zichzelf respecterende toplijst thuis...
ik heb ook absoluut genoten van LOTR. Voor mij absoluut de beste kaskraker van de laatste jaren (misschien zelfs ooit). Maar kwalitatief gezien niet van het niveau van andere bekende grote films als The Godfather en Pulp Fiction..
Montorsi
-
- 9647 berichten
- 2307 stemmen
ps, mijn nummer 1, Fight Club, toch op 15, had hem eerlijk gezegd lager verwacht.. Je ziet ook dat hele goede films als Shawshank, Donnie Darko, Magnolia en Requiem for a Dream vrij hoog zijn geeindigd zonder dat ze in de standaardlijst stonden. Mogen we de samenstellers toch wel vrij zwaar aanrekenen..
ps. en Fear and Loathing op 201, die staat hier zelfs niet in de top 250
L. luchtloper
-
- 857 berichten
- 0 stemmen
Het schijnt dat The Silence of the Lambs ook een grote kans had, was het deze maar geworden
starbright boy (moderator films)
-
- 21766 berichten
- 4664 stemmen
3 van mijn vier keuzes uit de lijst hebben de top250 niet eens gehaald (verdreven door vrije keuzes). Vraag is: Wat zegt dat over mij?
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Apocalypse Now op 11 is dan weer wel goed.
catweasel
-
- 1571 berichten
- 951 stemmen
Dangerous Liaisons staat er gelukkig ook in, die hoort naar mijn mening ook hier op MM in de top 250.
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Wat een rare lijst. Van mijn huidige top10 staat alleen Sunset Boulevard erin.
Dus geen Mr. Smith Goes to Washington (1939), Un Coeur en Hiver, (1992), The Best Years of Our Lives (1946), Trois Couleurs: Bleu (1993), Secrets & Lies (1996), Viaggio in Italia (1954), Mies Vailla Menneisyyttä (2002) (The Man without a Past), Stalag 17 (1953)
en Xich Lo (1995) (Cyclo).
Dat vooral die eerste ontbreekt is enorm vreemd.
Wat doen trouwens De Lift, Minoes, Max Havelaar en Lepel in die top250.
moviefreak#1
-
- 14331 berichten
- 23046 stemmen
Je vergeet Het Paard van Sinterklaas op de 156e plaats .
feanaro surion
-
- 5765 berichten
- 1741 stemmen
Hoe zat het met Mr. Smith goes to new york dan?
ToshiroMifune
-
- 20 berichten
- 1147 stemmen
Wat een idiote lijst eigenlijk. The Seven Samurai op 62 en Stalker op 85 om maar eens wat te noemen?
kiriyama
-
- 9849 berichten
- 0 stemmen
basketballerke
-
- 4727 berichten
- 0 stemmen
Idioot vind ik een groot woord, maar er zijn films waarvan ik denk, hoe kunnen die er in godsnaam instaan of waarom ze zo laag staan.
ToshiroMifune
-
- 20 berichten
- 1147 stemmen
ik neem aan dat je het met me eens bent, als ik jou nette top10 zie? Knap voor een 17 jarige, zover was ik toen nog niet jammergenoeg...
kiriyama
-
- 9849 berichten
- 0 stemmen
Inderdaad, return of the king op 1, dacht het niet. Geweldige nickname trouwens, Mifune is ook 1 van mijn lievelingsacteurs.
Whyti
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
In Overigen > Televisie > Uitzending De beste film:
Hoi,
Er is een maand of twee geleden een uitzending geweest op NL3 waar in de beste film werd gekozen. Deze top 100 (dacht ik) hebben ze toen ook op debestefilm.nl gezet, maar deze is helaas al down...
Heeft iemand enig idee of deze lijst nog ergens terug te vinden is? Als het echt niet anders wil ik graag weten of buiten IMDB en Moviemeter nog ergens zo'n lijst te vinden is...
Bedankt voor jullie hulp bij mijn paper
Groeten!
Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
In dit topic is meer informatie Whyti...
edit: ah, die site bestaat niet meer...
Whyti
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Hehe, zo dat was even zoeken naar m'n topic...
Nee die site bestaat niet meer (beetje raar) vandaar dat ik of op zoek ben naar de uitslag of een vervangend iets...
Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
Ik had je nog een persoonlijk bericht gestuurd dat je topic was verplaatst.
Ik kan zo 1-2-3 ook de lijst nergens vinden. Het was een samenwerkingsverband tussen de NPS, NRC Handelsblad en de Filmkrant. Wellicht dat een van die instanties je verder kan helpen? [tenzij er hier een lijstjesfreak rondloopt natuurlijk]
Art
-
- 13507 berichten
- 3584 stemmen
Heb wel alvast de Top 10 voor je
01. The Lord of the Rings (2001/2003)
02. Pulp Fiction (1994)
03. The Godfather (1972)
04. Schindler's List (1993)
05. Once Upon a Time in the West (1968)
06. The Matrix (1999)
07. One Flew Over the Cuckoo's Nest (1975)
08. Le fabuleux destin d'Amélie Poulain (2001)
09. Se7en (1995)
10. The Silence of the Lambs (1991)
Edit: Stond ook al elders in dit topic