- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter Razzies 2005
MovieMeter Razzies 2005
Chainsaw
-
- 8580 berichten
- 3418 stemmen
Voor de vele users met "lijstjes-geilheid' of users die gewoon zin hebben in nog een filmspel, hier maar even Moviemeter's persoonlijke Razzie- Awards.
Het werkt op zich hetzelfde als de gewone MovieMeter Awards, die we inmiddels allemaal wel kennen, alleen andersom. Het leek mij wel wat om met het prachtige Razzie- jaar 2005 te beginnen ...
Ik heb tot nu toe als categorieën:
Slechtste Engelstalige film
Slechtste niet-Engelstalige film
Slechtste film uit de Benelux
Slechtste regie
Slechtste mannelijke hoofdrol
Slechtste vrouwelijke hoofdrol
Slechtste mannelijke bijrol
Slechtste vrouwelijke bijrol
Slechtste remake/ vervolg
Slechtste screenplay
Slechtste animatiefilm
Dan nu wat algemene informatie:
De nummer één krijgt steeds 5 punten, de nummer twee 3 punten, en de nummer drie 1 punt. Voel je niet verplicht om ook daadwerkelijk ook voor elke categorie drie films/personen te nomineren; minder mag ook. Alle films die op IMDb en MovieMeter met het jaar 1997 gemarkeerd zijn dingen mee voor deze awards, ongeacht de datum van release in Nederland of België.
Gebruik de volgende link om snel te zien op welke films uit 2005 je gestemd hebt: http://www.moviemeter.nl/user/1/votes/2005. Verander de 1 in de URL in je eigen gebruikersnummer.
Chainsaw
-
- 8580 berichten
- 3418 stemmen
Oeps, foutje. Had de tekst overgenomen van het andere topic.
starbright boy (moderator films)
-
- 21292 berichten
- 4462 stemmen
Ik vind dit veel moeilijker. Ik zie eigenlijk te weinig films die ik slecht vind, omdat ik vaak vrij kieskeurig ben in wat ik ga zien.
moviefreak#1
-
- 14259 berichten
- 20551 stemmen
Oh briljant
Mijn lijst komt eraan
AHWA
-
- 16915 berichten
- 0 stemmen
War Of The Worlds en Be Cool zijn bij de meest genomineerden.
aegron
-
- 4030 berichten
- 1118 stemmen
mijn laagste stem is een 2. Ik sla de nominatieronde dus maar over.
moviefreak#1
-
- 14259 berichten
- 20551 stemmen
Zeker de beide meesterwerken van Uwe Boll niet gezien (Alone in the Dark en BloodRayne)
AHWA
-
- 16915 berichten
- 0 stemmen
BloodRayne heb ik nog op de plank liggen. Die heb ik na jouw recensie maar even uitgesteld
donnie darko
-
- 6136 berichten
- 2654 stemmen
Ik heb bijna niks ingevuld, want ik wist bij het minste bijna niks, enkel bij animatiefilm wist ik genoeg(madagascar, robots, chicken little)
Voor de rest heb ik veel King Kong
Angrod_Pallanén
-
- 6687 berichten
- 1042 stemmen
Lijstje ingestuurd, mijn slechtste animatie ging naar de Disney vervolgen, Chicken Little en Madagascar waren vergeleken met hen geniale films.
Onderhond
-
- 87215 berichten
- 11971 stemmen
Ik heb een 40+ tal films die een onvoldoende scoren. Keuze genoeg dus
Chainsaw
-
- 8580 berichten
- 3418 stemmen
Inmiddels de lijsten van Moviefreak#1, AHWA, Film Pegasus, Donnie Darko, Angrod Pallanén, Pieter Montana, Tovenaar, Bert1 en mijzelf binnen en verwerkt.
Doom
-
- 8212 berichten
- 1505 stemmen
Mortuary is imo toch wel de slechtste film van 2005. Een lachertje van Tobe Hooper
Chainsaw
-
- 8580 berichten
- 3418 stemmen
Inmiddels weer een aantal lijsten verwerkt.
Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
Ik zie te weinig slechte films om serieus mee te doen, maar ik zal straks wel op de genomineerden stemmen.
donnie darko
-
- 6136 berichten
- 2654 stemmen
Wanneer worden de genomineerden eigenlijk bekend gemaakt?
Chainsaw
-
- 8580 berichten
- 3418 stemmen
Ik wacht nog even, zodat men nog even tijd heeft om zijn/haar lijst in te sturen.
Chainsaw
-
- 8580 berichten
- 3418 stemmen
Goed, hierbij de nominaties. PM uw stemmen maar raak.
Slechtste Engelstalige film:
BloodRayne
Son of the Mask
Cursed
Mortuary
King Kong
Slechtste niet-Engelstalige film:
Leef!
Chinjeolhan Geumjassi
Burgers/Reizigers
Tsunami (Wave of Destruction)
Plop en het Vioolavontuur
Verlengd Weekend
Slechtste film uit de Benelux:
Vet Hard
Burgers/Reizigers
Leef!
De Griezelbus
Buitenspel
Slechtste regie:
Uwe Boll (Alone in the Dark)
Wes Craven (Cursed)
Tim Story (Fantastic Four)
Uwe Boll (BloodRayne)
Peter Jackson (King Kong)
Slechtste mannelijke hoofdrol:
Christian Slater (Alone in the Dark)
Tom Cruise (War Of The Worlds)
Jamie Kennedy (Son of the Mask)
Adrian Brody (King Kong)
The Rock (Doom)
Slechtste vrouwelijke hoofdrol:
Kristinna Loken (Bloodrayne)
Jennifer Connelly (Dark Water)
Jodie Foster (Flightplan)
Charlize Theron (Aeon-Flux)
Christina Ricci (Cursed)
Slechtste mannelijke bijrol:
Ben Kingsly (BloodRayne)
Dennis Hopper (House of 9)
Rupert Grint (Harry Potter and the Goblet of Fire)
Tim Robbins (War of the Worlds)
Billy Zane (BloodRayne)
Slechtste vrouwelijke bijrol:
Tara Reid (Alone in the Dark)
Paris Hilton (House of Wax)
Regina King (Miss Congeniality 2: Armed and Fabulous)
Michelle Rodriquez (BloodRayne)
Dakota Fanning (War of the Worlds)
Slechtste vervolg/ remake:
Batman Begins
Son of the Mask
War of the Worlds
Dark Water
Star Wars III: Revenge of the Sith
Slechtste screenplay:
Be Cool
The Island
Deuce Bigalow: European Gigolo
BloodRayne
War of the Worlds
Slechtste animatiefilm:
Madagascar
Chicken Little
Robots
Hoodwinked
Wallace & Gromit: Curse of the Were Rabbit
lowhusky
-
- 8230 berichten
- 0 stemmen
Hoe meot je stemmen? Kan je even een voorbeeld geven?
happie
-
- 5928 berichten
- 426 stemmen
Slechtste Engelstalige film:
Son of the Mask
Slechtste niet-Engelstalige film:
Plop en het Vioolavontuur
Slechtste film uit de Benelux:
De Griezelbus
Slechtste regie:
Uwe Boll (Alone in the Dark)
Slechtste mannelijke hoofdrol:
The Rock (Doom)
Slechtste vrouwelijke hoofdrol:
Kristinna Loken (Bloodrayne)
Slechtste mannelijke bijrol:
Billy Zane (BloodRayne)
Slechtste vrouwelijke bijrol:
Paris Hilton (House of Wax)
Slechtste vervolg/ remake:
Son of the Mask
Slechtste screenplay:
Deuce Bigalow: European Gigolo
Slechtste animatiefilm:
Chicken Little
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Jammer dat er zoveel flauwe nominaties tussen zitten. King Kong is natuurlijk niet ieders ding, maar om dat nou in het rijtje met Son of the Mask te zetten. Vond Tim Robbins in War of the Worlds ook absoluut niet slecht.
moviefreak#1
-
- 14259 berichten
- 20551 stemmen
Dakota Fanning was ook zeker niet slecht in War of the Worlds. Ze speelde Cruise helemaal van het scherm af
edit : niet dat dat heel moeilijk is maar toch
Doom
-
- 8212 berichten
- 1505 stemmen
Jammer dat er zoveel flauwe nominaties tussen zitten.
Inderdaad.
Reinbo
-
- 70661 berichten
- 0 stemmen
Jammer, heb de meeste films (gelukkig) niet gezien.
Volgens mij had Joyride wel wat nominaties verdient....
Elektra was het slechtste wat ik gezien heb, Assault on Precinct 13 de slechste remake en Kingdom of Heaven was de grootste tegenvaller.
Vergeet voor 2004 Fighting Fish niet in alle categorieen een paar maal te nomineren.
Chainsaw
-
- 8580 berichten
- 3418 stemmen
Hmmm, weer een aantal lijsten binnengekregen, dus ik denk dat we de grote winnaars (of verliezers eigenlijk) nu wel bekend kunnen maken (ipv eind van de week)
Slechtste animatiefilm: Chicken Little
Slechtste screenplay: Deuce Bigalow: European Gigolo
Slechtste film uit de Benelux: Leef!
Slechtste niet-Engelstalige film: Plop en het vioolavontuur
Slechtste vrouwelijke bijrol: Tara Reid (Alone in the Dark)
Slechtste mannelijke bijrol: Dennis Hopper (House of 9)
Slechtste vrouwelijke hoofdrol: Kristinna Loken (BloodRayne)
Slechtste mannelijke hoofdrol: Tom Cruise (War of the Worlds)
Slechtste regie: Uwe Boll (Alone in the Dark)
Slechste vervolg/ remake: Son of the Mask
Slechtste Engelstalige film: Son of the Mask
moviefreak#1
-
- 14259 berichten
- 20551 stemmen
BloodRayne blijft overgewaardeerd
Had natuurlijk veel meer awards moeten krijgen
Doom
-
- 8212 berichten
- 1505 stemmen
Tom Cruise is geen geweldig acteur misschien maar een "slechtste mannelijke hoofdrol" is natuurlijk belachelijk. Een beetje doorzichtig allemaal. Ik heb in 2005 vele malen slechter gezien.
Chainsaw
-
- 8580 berichten
- 3418 stemmen
Ik denk dat te weinig mensen BloodRayne nog gezien hebben om deze film te nomineren. Anders had die vast wel meer gewonnen dan alleen 'slechtse vrouwelijke hoofdrol'.
Verder had Cruise wat mij betreft ook niet mogen winnen, maar die had toch overduidelijk meer stemmen dan Christian Slater of The Rock (die wat mij betreft hadden mogen winnen).
Film Pegasus (moderator films)
-
- 30451 berichten
- 5199 stemmen
Ben blij dat Cruise won. Hij is met z'n gedrag trouwens buitengegooid bij Paramount. Dat heeft invloed op z'n acteerwerk. Oa bij War of the worlds heeft hij amper moeite gedaan voor die rol. Hij was meer met z'n sekte, geld en onozele kuren bezig dan met de job.
Doom
-
- 8212 berichten
- 1505 stemmen
Hij was meer met z'n sekte, geld en onozele kuren bezig dan met de job.
Hier heb ik dus helemaal niets van gemerkt. Geen moment. Tom Cruise was gewoon zeer degelijk bezig. Hij heeft alleen veel anti-fans, die bij voorbaat al zijn prestaties niets vinden.
Wanneer je Tom Cruise gaat vergelijken met The Rock, dan is hij (Tom) zelfs nog meesterlijk bezig.