- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Geweldige B-films die meer aandacht zouden moeten hebben?
Geweldige B-films die meer aandacht zouden moeten hebben?
matthijs_013
-
- 3631 berichten
- 5739 stemmen
Ik zag zojuist Lawn Dogs (1997) en deze was echt geweldig! Veel beter dan die domme Hilary Duff films die dan wel weer enorme reclames krijgen. Denk dat het met wat meer aandacht gemakkelijk een top 250 film zou kunnen zijn.
Mojo Pin
-
- 291 berichten
- 0 stemmen
Een B-film in de top 250? Lijkt me sterk 
Ik neem aan dat je met B-film een kleine, onbekende film bedoelt?
matthijs_013
-
- 3631 berichten
- 5739 stemmen
Ja, films die niet veel aandacht krijgen en overduidelijk niet in de bioscoop te zien waren.
Maar ik zei ook niet dat ik dacht dat een B-film in de top 250 kwam.. ik zei dat als de film meer aandacht zou hebben gekregen (waardoor dus meer kijkers)...
Bert1
-
- 2196 berichten
- 0 stemmen
C'est arrive pres de chez vous heeft relatief veel aandacht gekregen. En kijk! Hij staat zowaar in de top 250.
Dus ergens heeft Mathijs een punt.
Of C'est arrive pres de chez vous een B- film is?
Doet er niet toe!
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Low budget heeft er ook veel mee te maken.
Maarja het blijft smaak.
Doom
-
- 8214 berichten
- 1540 stemmen
The Shrink Is In (2001) verdiend inderdaad wel iets meer aandacht. Natuurlijk is de film niet veel waard, maar het doet zeker niet onder voor de duizende flauwe komedies die we al kennen.
klute89
-
- 3649 berichten
- 0 stemmen
Een goede B- film die meer aandacht zou moeten krijgen is: Carnival Of Souls ( 1962) van Herk Harvey
beavis
-
- 6627 berichten
- 14782 stemmen
Lawn Dogs kreeg zeker wel aandacht en goede recencies toen de film uit kwam. Zoals vaker met films die in het art-house circuit worden uitgebracht gaan er echter niet veel mensen heen, maar om het dan maar meteen als b-film te bombarderen gaat wel te ver.
Echte "b-films die meer waardering verdienen" zijn: the last dragon, conan the barbarian, wolfen, the salute of the jugger, better off dead, gotcha, miracle mile, grease 2, mannequin, critters, cyborg, real men, one crazy summer, masters of the universe, young sherlock holmes, hellraiser... oftewel de films waar ik mee opgegroeid ben 
hoewel een goede old skool swashbuckler ook niet te versmaden is (the crimson pirate, the flame and the arrow, clash of the titans, the sea hawk, warlords of atlantis, sinbad and the eye of the tiger, against all flags) of échte b-trash (de recent op dvd uitgebrachte films van herschell gordon lewis!), maar ik denk niet dat je die kant op wou gaan. er valt altijd meer te ontdekken in de filmwereld.
Misschien zou ik je de films van Hal Hartley moeten aanraden (zijn grote successen uit begin jaren 90 dan) of andere onbekendere onafhankelijke art-house achtige auteurs die prachtige kleine films hebben gemaakt: philip ridley, lynne ramsay, mike figgis... ook een bijna onuitputtelijk terrein, maar geen b-films dus 
A.L.I.E.N
-
- 775 berichten
- 1054 stemmen
een paar geweldige B-films:
En er zijn er nog hoor.
Ook ik vindt dat B-films meer aandacht verdienen.Ik overweeg soms om er een paar op "YouTube" te zetten,is nog niet gebeurd.
B-films zijn soms veel beter dan die ontelbare actie films waarop 1000zenden fans zitten te wachten en waar B-films letterijk in verzuipen!
Steve-a
-
- 328 berichten
- 0 stemmen
Clerks. en braindead krijgen wel genoeg aandacht, maar mogen wel in de top 250.
Verder:
He was a Quit Man
Don's Plum
Fido
It's All about Love
Just add water
Alfred Packer the musical
Zombie Strippers
lordhagus
-
- 12 berichten
- 13 stemmen
Echt zo'n film die waar ik al jaren benieuwd naar ben, maar ik ben 'm nog nooit ergens tegen gekomen...bedankt voor de link!
Weet iemand waar je deze film op de kop kunt tikken?
Ik heb laatst wel the Manson Family van Jim van Bebber gezien.
Verder:
-alles van Troma
-films van Frank Henenlotter
ToNe
-
- 2865 berichten
- 2336 stemmen
Regio 1. (Amazon, DVDPacific, Barnes & Nobles etc)

Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Regio 1. (Amazon, DVDPacific, Barnes & Nobles etc)
(afbeelding)
Zeer de moeite waard inderdaad.Verder:
Dust Devil
Razorback
10 Rillington Place
The Burning
Altered
Baby Blood
Brain Damage
Det Okända
Kollegiet
From Beyond
Shivers
The Brood
brucecampbell
-
- 3315 berichten
- 7361 stemmen
10 Rillington Place is toch geen B-film?
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Een A-film dan? Ik vind het soms moeilijk in te schatten waar de grens ligt. Maar één ding weet ik zeker: hij krijgt te weinig aandacht.
Citizen X (tv-film), vergat ik ook nog te vermelden...
megaman
-
- 1484 berichten
- 229 stemmen
Ghosthouse van regisseur Umberto Lenzi. Die clown en dat vreemde liedje maakt de film best wel creepy. Eén van de beste italiaanse horrorfilms naar mijn mening.
Bart Simpson
-
- 2153 berichten
- 0 stemmen
Dit is ook een hele goede B-film (meer een mini-serie):
Entrusted

BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11900 berichten
- 5305 stemmen
Killer Klowns from Outer Space
Klopt 
HAL-LO
-
- 24 berichten
- 797 stemmen
Een toppertje onder de B-films:
Tremors
A.L.I.E.N
-
- 775 berichten
- 1054 stemmen
Dit is, naar mijn mening dan toch, ongetwijfeld één van de BESTE B-Films aller tijden. Ik verschoot zelf dat, toen ik de film een cijfer (5,0*) wou geven, dat hij nog niet eens op "Movie Meter" stond, laat staat dat ze hem ooit op dvd hebben uitgebracht! Echt een aanrader!!!
riesma
-
- 3706 berichten
- 3082 stemmen
Met 10 stemmen en een 2,2 op IMDb valt dit zeker wel onder de categorie B-film.
Karl van H.
-
- 2808 berichten
- 2251 stemmen
Ik heb Screamers (1995) zeker drie keer op tv gezien toen ik nog een klein jochie was, en dat vond ik echt een fantastische film. Qua verhaal leent 'ie nogal wat van The Terminator, maar dat had ik destijds totaal niet door, dus het is 'm vergeven. Bovendien zitten er wel enkele leuke ideeën in de film (ik vond het altijd erg stoer dat de hoofdpersonen moesten roken tegen de straling
), zit het geheel vol met plottwists en de postapocalyptische look sprak me ook erg aan. Retespannend!
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11900 berichten
- 5305 stemmen
Alle films van The Asylum.