menu

Film / Toplijsten en favorieten / Beste actiefilms

zoeken in:
Hallo mensen, ik ben van plan om mijn actie films uit te breiden.
Weten jullie soms nog zo'n echte goede actie films?
zoals:
-The Rock
-Die hard 1, 2 en 3
-Con air
-Bad boys 1 en 2

Speed 1 & 2
The Last Boyscout
Face/Off
Gone In Sixty Seconds
...

Terminator ook niet vergeten . Gewoon Arnie, Stallone, Willis, Keanu... checken. Die mannen hebben genoeg actiefilms op hun naam.

snakevega schreef:

-Bad boys 1 en 2

Hou maar op ..

Die Hard en Speed vind ik een van de weinige goede amerikaanse actie-films.

Speed.
The Rock.
Die Hard 1.
Face Off.
A man apart.

Stuk voor stuk pure en goede/harde actie-films ( meeste zijn al genoemd maar noem ze nog maar ff 'n keer omdat er niet zoveel pure actie-films zijn )

Ik laat Bad Boys er uit omdat je films als deze niet kan indelen in de categorié ''echt actie'' maar eerder actie/comedy
Daarom ook geen Lethal weapon.

Swordfish

(niet dat ik actie goed vind, maar ik denk dat je dit als liefhebber wel zult smaken)

Heat

Ronin

the boondock saints

En dan heb je nog films als The Matrix 1,2 & 3, The Fast and The Furious...
Die lijst is echt eindeloos.
Check ook Steven Seagal, Chuck Norris en Charles Bronson voor de betere actiefilm .

Halcyon schreef:
Check ook Steven Seagal, Chuck Norris en Charles Bronson voor de betere actiefilm .

Dan spreek je wel over actiefilms maar laat dat ''goede'' maar weg.
Vooral bij de eerste 2 van die namen.

Vandaar ook die smiley hé.

djelle
Commando
Demolition Man
Hard Target
Hard Boiled
Eraser
Showdown in Little Tokyo
True Lies
Red Scorpion
Desperado
The Killer
True vengeance
Under Siege 1 & 2
Marked for Death
High Voltage
Rage (met Gary Daniels)
Crying Freeman
Judge Dredd
Rambo reeks
Cobra
48 hrs
Anohter 48 Hrs
Replacement Killers
Out for Justice
A Bridge of Dragons
Point Break

.... zijn ook nog een paar aanraders/must have action flicks.

Actie is doorgaans niet mijn favoriete genre, maar van Face/Off, Speed en The Killer heb ik toch wel genoten.

djelle
Dat is dan ook de creme de la creme onder de actiefilms. (afgezien van Speed dan)

Dead Leaves. Actie zoals het hoort

Halcyon schreef:
En dan heb je nog films als The Matrix 1,2 & 3, The Fast and The Furious....

Dat is wel een HEEL groot verschil ..

De enige twee écht goeie actiefilms: The Matrix en Heat.

Predator. Beste actiefilm. Period..

mikoz schreef:
(quote)

Dat is wel een HEEL groot verschil ..

Hoe bedoel je? Dit zijn toch ook actiefilms?

djelle
Science Fiction, eerder. En The Fast & The Furious tjah... Racefilms.

Buiten het kleine verschil in genre , verschillen ze imo geweldig veel in klasse ( 1* & 5* ) baarde me opzien dat je die 2 films zo even in 1 zin neerzette.

HEAT!!!

mikoz schreef:
Buiten het kleine verschil in genre , verschillen ze imo geweldig veel in klasse ( 1* & 5* ) baarde me opzien dat je die 2 films zo even in 1 zin neerzette.

Ja ok, ik besef ook wel dat er een verschil in kwaliteit is. Maar als men mij vraagt naar actiefilms, wel, dan geef ik gewoon titels, los van wat ik zelf goed vind.

djelle
Halcyon schreef:
los van wat ik zelf goed vind.
Snakevega vraagt naar "echt goede actiefilms". Ik denk dat ie er dus meer mee gebaat is wanneer je hem films aanprijst dat je zelf kwaliteitsvol acht.

Waarom? Smaken verschillen toch? Wat ik goed vind hoeft hij toch niet goed te vinden? En daarbij, ikzelf vind Bad Boys dikke flut, weet ik veel wat hij dan nog allemaal goed vindt...

djelle
Dat klopt, smaken verschillen, en natuurlijk kan je niet weten wat hij goed vindt, maar je kan toch tenminste films opnoemen dat je zelf goed vindt en in de trant zoeken van Bad Boys, Die Hard, Con Air? (Maar ik ben weer aan het zeuren )

In dat geval. Er zijn slechts weinig actiefilms die ik zelf goed vind: Die Hard, Predator, Terminator I & II, The Running Man en The Matrix (ik allicht er misschien enkele). Speed, Con Air en Face/Off vallen nog net te zien mits je in de mood bent en je verstand op nul zet.

gideonvdb
Halcyon schreef:
In dat geval. Er zijn slechts weinig actiefilms die ik zelf goed vind: Die Hard, Predator, Terminator I & II, The Running Man en The Matrix (ik allicht er misschien enkele). Speed, Con Air en Face/Off vallen nog net te zien mits je in de mood bent en je verstand op nul zet.
true lies is ook wel ok hoor.

djelle
True Lies

Gast
geplaatst: vandaag om 20:33 uur

geplaatst: vandaag om 20:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.