- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Het Oscar-lijstje
Het Oscar-lijstje
Mochizuki Rokuro
-
- 18917 berichten
- 14712 stemmen
Nou wil ik natuurlijk ook weten welke die zevende film is Ik zet mijn geld in op Marty.
Nou ik zou mijn geld zetten op The Greatest Show on Earth (1952) als ik jou was , maar over Going My Way twijfel ik nu ook, dus kunnen het er ook 8 zijn
Vanavond proberen een lijst te maken...
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Nou ik zou mijn geld zetten op The Greatest Show on Earth (1952)
Hmm, en ik had nog wel de indruk dat jij een van de grootste bewonderaars van Cecil B. DeMille op de site was
Mochizuki Rokuro
-
- 18917 berichten
- 14712 stemmen
Gegroepeerd per ster en daarbinnen chronologisch. ‘k Ben best wel weer mild.
5.0*
Casablanca (1943)
All About Eve (1950)
The Godfather (1972)
4.5*
It Happened One Night (1934)
You Can’t Take It With You (1938)
West Side Story (1961)
The Godfather Part II (1974)
One Flew Over the Cuckoo’s Nest (1975)
Ordinary People (1980)
4.0*
All Quiet on the Western Front (1930)
An American in Paris (1951)
On the Waterfront (1954)
Marty (1955)
The Bridge On the River Kwai (1957)
Lawrence of Arabia (1962)
Tom Jones (1963)
Midnight Cowboy (1969)
The French Connection (1971)
The Sting (1973)
Rocky (1976)
Annie Hall (1977)
The Deer Hunter (1978)
Terms of Endaerment xxx (1983)
Platoon (1986)
The Silence of the Lambs (1991)
Unforgiven (1992)
3.5*
Grand Hotel (1932)
Mutiny on the Bounty (1935)
Gone With The Wind (1939)
Rebecca (1940)
The Best Years of Our Lives (1946)
Gentleman’s Agreement (1947)
All the King’s Men (1949)
Ben-Hur (1959)
In the Heat of the Night (1967)
Kramer Vs. Kramer (1979)
Gandhi (1982)
Amadeus (1984)
Out of Africa (1985)
The Last Emperor (1987)
Schindler’s List (1993)
Shakespeare in Love (1998)
American Beauty (1999)
Chicago (2002)
The Lord of the Rings: The Return of the King (2003)
Crash (2005)
The Departed (2006)
3.0*
How Green Was My Valley (1941)
The Lost Weekend (1945)
From Here to Eternity (1953)
The Sound of Music (1965)
A Man For All Seasons (1966)
Oliver! (1968)
Patton (1970)
Gladiator (2000)
A Beautiful Mind (2001)
Million Dollar Baby (2004)
2.5*
Mrs. Miniver (1942)
Chariots of Fire (1981)
Rain Man (1988)
The English Patient (1996)
2.0*
Around the World in 80 Days (1956)
The Apartment (1960)
My Fair Lady (1964)
Driving Miss Daisy (1989)
Dances With Wolves (1990)
Braveheart (1995)
Titanic (1997)
1.5*
Gigi (1958)
0,5*
Forrest Gump (1994)
Silvio Dante
-
- 2943 berichten
- 2114 stemmen
5.0* en top tien positie:
1. American Beauty
2. Shindler's List
4.5*
3. Silence Of The Lambs
4. Titanic
5. Lord Of The RIngs: Fellowship Of The Ring
6. The Departed
7. The Godfather
8. Crash
4.0*
9. On The Waterfront
10. The Sting
11. Forrest Gump
12. Patton
13. The Galdiator
14. The Bridge On The River Kwai
15. Midnight Cowboy
16. Rain Man
17. Lord Of The Rings: Return Of The King
3.5*
18. Ben-Hur
19. A Beautiful Mind
20. The French Connection
21. West Side Story
3.0*
22. Unforgiven
23. The Godfather pt. 2
24. One Flew Over The Cuckoo's Nest
2.5*
25. The Deer Hunter
26. Casablanca
27. Million Dollar Baby
2.0*
28. Lawrence Of Arabia
29. Amadeus
30. Rebecca
Mochizuki Rokuro
-
- 18917 berichten
- 14712 stemmen
Na vannacht (en vorig jaar) en enkele stem wijzigingen... Als ik goed tel 72 van de 81 gezien.
5.0*
Casablanca (1943)
All About Eve (1950)
4.5*
It Happened One Night (1934)
You Can’t Take It With You (1938)
West Side Story (1961)
The Godfather (1972)
One Flew Over the Cuckoo’s Nest (1975)
Ordinary People (1980)
4.0*
All Quiet on the Western Front (1930)
An American in Paris (1951)
On the Waterfront (1954)
Marty (1955)
The Bridge On the River Kwai (1957)
Lawrence of Arabia (1962)
Tom Jones (1963)
Midnight Cowboy (1969)
The French Connection (1971)
The Sting (1973)
The Godfather Part II (1974)
Rocky (1976)
Annie Hall (1977)
The Deer Hunter (1978)
Terms of Endearment xxx (1983)
Platoon (1986)
The Silence of the Lambs (1991)
Unforgiven (1992)
No Country for Old Men (2007)
3.5*
Grand Hotel (1932)
Mutiny on the Bounty (1935)
Gone With The Wind (1939)
Rebecca (1940)
The Best Years of Our Lives (1946)
Gentleman’s Agreement (1947)
All the King’s Men (1949)
Ben-Hur (1959)
In the Heat of the Night (1967)
Kramer Vs. Kramer (1979)
Gandhi (1982)
Amadeus (1984)
Out of Africa (1985)
The Last Emperor (1987)
Schindler’s List (1993)
Shakespeare in Love (1998)
American Beauty (1999)
Chicago (2002)
The Lord of the Rings: The Return of the King (2003)
Crash (2005)
The Departed (2006)
3.0*
How Green Was My Valley (1941)
The Lost Weekend (1945)
From Here to Eternity (1953)
The Sound of Music (1965)
A Man For All Seasons (1966)
Oliver! (1968)
Patton (1970)
Gladiator (2000)
A Beautiful Mind (2001)
Million Dollar Baby (2004)
2.5*
Mrs. Miniver (1942)
Chariots of Fire (1981)
Rain Man (1988)
The English Patient (1996)
Slumdog Millionaire (2008)
2.0*
Around the World in 80 Days (1956)
The Apartment (1960)
My Fair Lady (1964)
Driving Miss Daisy (1989)
Dances With Wolves (1990)
Braveheart (1995)
Titanic (1997)
1.5*
Gigi (1958)
0,5*
Forrest Gump (1994)
Als ik dit zo bekijk heb ik de meeste toch wel hoog gewaardeerd en ben ik écht (te) streng geweest voor Slumdog afgelopen week... (Chicago en Shakespeare in Love een volle ster hoger...)
starbright boy (moderator films)
-
- 21292 berichten
- 4462 stemmen
Ongeveer de helft gezien. Een enkeling is wat te mild denk ik en lang geleden bekeken.
1. One Flew Over The Cuckoo's Nest 4.5* (1975)
2. Ordinary People 4.5* (1980)
3. Casablanca 4.0* (1943)
4. You Can't Take It With You 4.0* (1938)
5. The Best Years Of Our Lives 4.0* (1946)
6. All About Eve 4.0* (1950)
7. Midnight Cowboy 4.0* (1969)
8. Unforgiven 4.0* (1992)
9. The Apartment 4.0* (1960)
10. The Deer Hunter 4.0* (1979)
11. American Beauty 4.0* (1999)
12. Schindlers List 4.0* (1993)
13. No Country For Old Men 4.0* (2007)
14. The Silence Of The Lambs 4.0* (1991)
15. The Godfather Part 2 4.0* (1973)
16. Platoon 4.0* (1986)
17. A Man For All Seasons 4.0* (1966)
18. The Godfather 3.5* (1972)
19. Annie Hall 3.5* (1977)
20. On The Waterfront 3.5* (1954)
21. Rebecca 3.5* (1940)
22. The Last Emperor 3.5* (1987)
23. Amadeus 3.5* (1984)
24. Lawrence Of Arabia 3.5* (1962)
25. Crash 3.5* (2005)
26. The Bridge On the River Kwai 3.5* (1957)
27. Gandhi 3.5* (1982)
28. Rain Man 3.5* (1988)
29. West Side Story 3.0* (1961)
30. Mrs. Miniver 3.0* (1942)
31. The Sound Of Music 3.0* (1965)
32. The Departed 3.0* (2006)
33. Lord Of The Rings: Return Of The King 3.0* (2003)
34. Dances With Wolves 3.0* (1990)
35. Titanic 3.0* (1996)
36. Gone With The Wind 2.5* (1939)
37. Forest Gump 2.5* (1994)
38. Million Dollar Baby 2.0* (2004)
39. A Beautiful Mind 2.0* (2001)
40. The English Patient 1.5* (1997)
41. Gladiator 1.5* (2000)
42. Braveheart 1.0* (1995)
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
1. Casablanca
2. Annie Hall
3. No Country for Old Men
4. Unforgiven
5. Midnight Cowboy
6. The Apartment
7. The Best Years of Our Lives
8. One Flew Over the Cuckoo’s Nest
9. The French Connection
10. The Lord of the Rings: The Return of the King
11. The Sting
12. Amadeus
13. The Bridge on the River Kwai
14. Ordinary People
15. Ben-Hur
16. Schindler’s List
17. Patton
18. The Godfather
19. Gone With the Wind
20. Rocky
21. Rebecca
22. It Happened One Night
23. All About Eve
24. Lawrence of Arabia
25. Kramer vs. Kramer
26. Slumdog Millionaire
27. Million Dollar Baby
28. Dances with Wolves
29. The Godfather Part II
30. Gladiator
31. The Departed
32. You Can’t Take It with You
33. The Silence of the Lambs
34. Platoon
35. Rain Man
36. Mutiny on the Bounty
37. Mrs. Miniver
38. A Man for All Seasons
39. An American in Paris
40. Chicago
41. Forrest Gump
42. The Lost Weekend
43. Braveheart
44. American Beauty
45. The Deer Hunter
46. On the Waterfront
47. Oliver!
48. Terms of Endearment
49. West Side Story
50. The Great Ziegfeld
51. A Beautiful Mind
52. Driving Miss Daisy
53. Chariots of Fire
54. Gandhi
55. The Last Emperor
56. Hamlet
57. The Greatest Show on Earth
58. Gigi
59. Shakespeare in Love
60. Titanic
61. The English Patient
62. Crash
63. All the King’s Men
64. Around the World in 80 Days
65. Out of Africa
66. The Sound of Music
Om persoonlijke en oninteressante redenen heb ik mijn beoordeling niet achter de titel gezet, maar het gemiddelde van alles bij elkaar is 3,60. Doe ik het wel voor. Grappig is dat precies na 50 ik de keuzes van de Oscars een beetje vreemd begin te vinden.
Braveheart heeft wellicht een te hoge score van mij, terwijl ik American Beauty en The Deer Hunter duidelijk nodig eens moet herzien.
Deze 15 moet ik nog zien:
1. Wings *
2. The Broadway Melody *
3. All Quiet on the Western Front
4. Cimarron *
5. Grand Hotel
6. Cavalcade
7. The Life of Emile Zola *
8. How Green Was My Valley
9. Going My Way
10. Gentleman's Agreement
11. From Here to Eternity
12. Marty *
13. Tom Jones *
14. My Fair Lady
15. In the Heat of the Night
De films met een * kan ik niet gemakkelijk vinden. Als iemand weet waar ik ze liefst niet al te duur en wellicht zelfs regio 2 kan vinden, laat het me weten.
Zitten nog wel een paar films tussen waar ik veel van verwacht (All Quiet, Marty), maar ook een aantal waar ik erg tegenop zie (My Fair Lady en Broadway Melody vooral). De lijst wil ik evenwel toch eens helemaal afgewerkt hebben.
Goldenskull
-
- 24398 berichten
- 3030 stemmen
1. 4.5* The Godfather
2. 4.0* The Deer Hunter
3. 4.0* The Lord of the Rings: The Return of the King
4. 4.0* Unforgiven
5. 3.5* The Departed
6. 3.5* Rebecca
7. 3.5* No Country for Old Men
8. 3.5* One Flew Over the Cuckoo's Nest
9. 3.5* The French Connection
10. 3.5* Gladiator
11. 3.5* American Beauty
12. 3.5* Midnight Cowboy
13. 3.0* Schindler's List
14. 3.0* Slumdog Millionaire
15. 3.0* The Silence of the Lambs
16. 3.0* Rain Man
17. 3.0* The Godfather Part II
18. 3.0* The Last Emperor
19. 2.5* Crash
20. 2.5* Amadeus
21. 2.5* Gandhi
22. 2.0* Million Dollar Baby
23. 2.0* Platoon
24. 2.0* Dances With Wolves
25. 1.5* Ben-Hur
26. 1.5* Titanic
27. 1.5* A Beautiful Mind
28. 1.5* Casablanca
29. 0.5* The English Patient
30. 0.5* Forrest Gump
31. 0.5* Braveheart
Een aantal 'moet'/wil ik nog wel zien, maar de hele lijst afwerken ga ik zeker niet doen. Oscars heb ik nooit serieus genomen en uit dit rijtje blijkt ook wel waarom.
Toch handig zo'n rijtje maken, kwam er achter dat twee cijfers nog wat verlaagd dienden te worden. Gedeeltelijk naar gevoel en gedeeltelijk omdat ik meende dat ik ze lager had gegeven. Waarschijnlijk als ik ze zou herzien zou er niet veel hoger uitkomen rollen.
Mochizuki Rokuro
-
- 18917 berichten
- 14712 stemmen
De films met een * kan ik niet gemakkelijk vinden. Als iemand weet waar ik ze liefst niet al te duur en wellicht zelfs regio 2 kan vinden, laat het me weten.
Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
5.0*: Departed, The
5.0*: Schinder's List
5.0*: Lord of the Rings: The Return of the King, The
5.0*: Godfather, The
4.5*: Braveheart
4.5*: Godfather Part II, The
4.5*: Gladiator
4.0*: Titanic
4.0*: American Beauty
3.0*: Forrest Gump
2.0*: Platoon
1.5*: West Side Story
Iedereen buiten The Departed uit dit 5.0* lijstje heeft kans om te dalen.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ik zal eens kijken of ik in de bibliotheek iets kan regelen. Marty is overigens waarschijnlijk de film waar ik het meest van verwacht van die 15, samen met All Quiet on the Western Front.
maerk
-
- 4249 berichten
- 2702 stemmen
1.Schindler's List -5* (#2)
2.Forrest Gump -5* (#7)
3.No Country for Old Men -5* (#9)
4.The Silence of the Lambs -5*
5.The Godfather -5*
6.The Lord of the Rings: The Return of the King -5*
7.The Departed -4,5*
8.Million Dollar Baby -4,5*
9.Gladiator -4,5*
10.Titanic -4,5*
11.Crash -4*
12.Platoon -4*
13.American Beauty -4*
14.Casablanca -4*
15.Braveheart -4*
16.Rain Man -4*
17.The Godfather: Part II -4*
18.A Beautiful Mind -4*
19.One Flew over the Cuckoo's Nest -4*
20.Lawrence of Arabia -4*
21.Unforgiven -3*
Ben over het algemeen wel te spreken over de oscarfilms. Moet er nog wel een aantal herzien.
Legan
-
- 18121 berichten
- 4947 stemmen
Gek op lijstjes dus hierbij de mijne:
1927 -
1928 -
1929 - 4,5* - All Quiet on the Western Front
1930 -
1931 -
1932 -
1933 -
1934 - 3,5* - It Happened One Night
1935 - 3,5* - Mutiny on the Bounty
1936 -
1937 -
1938 -
1939 - 4,0* - Gone With the Wind
1940 - 3,0* - Rebecca
1941 - 2,5* - How Green Was My Valley
1942 -
1943 - 4,0* - Casablanca
1944 -
1945 -
1946 -
1947 -
1948 -
1949 -
1950 - 3,5* - All About Eve
1951 - 3,0* - An American in Paris
1952 -
1953 -
1954 - 2,5* - On the Waterfront
1955 -
1956 -
1957 - 3,5* - The Bridge on the River Kwai
1958 - 3,0* - Gigi
1959 - 4,5* - Ben-Hur
1960 -
1961 - 3,5* - West Side Story
1962 - 4,0* - Lawrence of Arabia
1963 -
1964 - 3,5* - My Fair Lady
1965 - 4,0* - The Sound of Music
1966 -
1967 - 3,5* - In the Heat of the Night
1968 -
1969 - 3,5* - Midnight Cowboy
1970 - 3,0* - Patton
1971 - 4,0* - The French Connection
1972 - 4,5* - The Godfather
1973 - 3,5* - The Sting
1974 - 4,0* - The Godfather: Part II
1975 - 4,5* - One Flew Over the Cuckoo's Nest
1976 - 3,5* - Rocky
1977 - 4,0* - Annie Hall
1978 -
1979 -
1980 - 4,0* - Ordinary People
1981 -
1982 - 3,0* - Gandhi
1983 -
1984 - 3,5* - Amadeus
1985 -
1986 - 4,0* - Platoon
1987 - 3,0* - The Last Emperor
1988 - 4,0* - Rain Man
1989 - 3,5* - Driving Miss Daisy
1990 - 3,5* - Dances With Wolves
1991 - 4,0* - The Silence of the Lambs
1992 - 3,5* - Unforgiven
1993 - 4,0* - Schindler's List
1994 - 4,0* - Forrest Gump
1995 - 3,5* - Braveheart
1996 - 2,5* - The English Patient
1997 - 3,5* - Titanic
1998 -
1999 - 3,5* - American Beauty
2000 - 3,5* - Gladiator
2001 - 3,0* - A Beautiful Mind
2002 -
2003 - 2,5* - The Lord of the Rings: The Return of the King
2004 - 3,5* - Million Dollar Baby
2005 - 2,5* - Crash
2006 - 3,0* - The Departed
2007 - 3,5* - No Country for Old Men
2008 - 4,0* - Slumdog Millionaire
51 titels gezien en 31 niet gezien. Valt mee. Eens kijken hoe het over een jaar is.
Spetie
-
- 38582 berichten
- 5499 stemmen
Hier mijn lijstje:
1927 -
1928 -
1929 -
1930 – 3.0* - All Quiet on the Western Front
1931 -
1932 -
1933 -
1934 -
1935 -
1936 -
1937 -
1938 -
1939 -
1940 – 3.5* - Rebecca
1941 -
1942 -
1943 – 4.5* - Casablanca
1944 -
1945 -
1946 -
1947 -
1948 -
1949 -
1950 -
1951 -
1952 -
1953 -
1954 – 4.0* - On the Waterfront
1955 -
1956 -
1957 -
1958 -
1959 – 4.0* - Ben-Hur
1960 -
1961 -
1962 – 4.5* - Lawrence of Arabia
1963 -
1964 -
1965 – 3.5* - Sound of Music, The
1966 -
1967 -
1968 -
1969 – 4.5* - Midnight Cowboy
1970 – 4.0* - Patton
1971 -
1972 – 4.5* - Godfather, The
1973 – 4.0* - Sting, The
1974 – 4.5* - Godfather: Part II, The
1975 – 4.5* - One Flew Over the Cuckoo's Nest
1976 – 3.5* - Rocky
1977 -
1978 – 4.0* - Deer Hunter, The
1979 -
1980 -
1981 -
1982 -
1983 -
1984 – 2.5* - Amadeus
1985 -
1986 – 4.0* - Platoon
1987 -
1988 – 3.5* - Rain Man
1989 -
1990 – 4.5* - Dances With Wolves
1991 – 4.5* - The Silence of the Lambs
1992 – 4.0* - Unforgiven
1993 – 4.5* - Schindler's List
1994 – 4.0* - Forrest Gump
1995 – 4.5* - Braveheart
1996 -
1997 – 4.0* - Titanic
1998 -
1999 – 4.5* - American Beauty
2000 – 5.0* - Gladiator
2001 – 3.5* - A Beautiful Mind
2002 -
2003 – 4.5* - The Lord of the Rings: The Return of the King
2004 – 4.0* - Million Dollar Baby
2005 – 4.5* - Crash
2006 – 3.5* - The Departed
2007 – 4.5* - No Country for Old Men
2008 – 3.5* - Slumdog Millionaire
34 Oscarwinnaars gezien pas, nog niet eens de helft. Ik ben er verder ook niet speciaal op naar zoek, maar zulke lijstjes zijn altijd leuk.
Malick
-
- 9014 berichten
- 0 stemmen
Makkelijk te zien via www.icheckmovies.com!
maxcomthrilla
-
- 15565 berichten
- 2761 stemmen
01 - 5,0* American Beauty
02 - 4,5* Annie Hall
03 - 4,5* Slumdog Millionaire
04 - 4,5* No Country for Old Men
05 - 4,0* The Bridge On the River Kwai
06 - 4,0* One Flew over the Cuckoo `s Nest
07 - 4,0* Forrest Gump
08 - 4,0* Schindler `s List
09 - 4,0* All About Eve
10 - 3,5* Platoon
11 - 3,5* The Godfather
12 - 3,5* You Can`t Take It With You
13 - 3,5* The French Connection
14 - 3,5* The Apartment
15 - 3,0* The Deer Hunter
16 - 3,0* Crash
17 - 3,0* On the Waterfront
18 - 3,0* Titanic
19 - 3,0* In the Heat of the Night
20 - 3,0* Lord of the Rings - Return of the King
21 - 2,5* Lawrence of Arabia
22 - 2,5* Gladiator
23 - 2,5* It Happened One Night
24 - 2,5* The Departed
25 - 1,5* The Lost Weekend
26 - 1,5* Rain Man
27 - 1,5* Million Dollar Baby
28 - 1,5* Casablanca
29 - 0,5* The Godfather Part II
30 - 0,5* Braveheart
14 bovengemiddelde films waarvan ik er voor 9 daadwerkelijk warm loop, met dank aan de laatste 2 Oscarjaren waarin de Coens en Boyle zegevierden, films die sowieso al op mijn padje terecht waren gekomen.
Weinig films uit de rest van de lijst spreken mij aan, al zal ik er door de film top 250 nog wel eens een meepakken. De rest zal ik niet zo snel gaan zien, vele wellicht nooit, op Rocky na die mij nog wel aardig lijkt. In ieder geval verre van inspirerend, deze duffe Oscarlijst en ben ik de mening toegedaan dat je over het algemeen beter ver weg van Oscarwinnende films kunt blijven omdat het vaak geen klap waard lijkt te zijn.
MR APOCALYPSE
-
- 610 berichten
- 0 stemmen
01 - 5,0* American Beauty
02 - 4,5* Annie Hall
03 - 4,5* Slumdog Millionaire
04 - 4,5* No Country for Old Men
05 - 4,0* The Bridge On the River Kwai
06 - 4,0* One Flew over the Cuckoo `s Nest
07 - 4,0* Forrest Gump
08 - 4,0* Schindler `s List
09 - 4,0* All About Eve
10 - 3,5* Platoon
11 - 3,5* You Can't Take It With You
12 - 3,5* The Godfather
13 - 3,5* The French Connection
14 - 3,5* The Deer Hunter
15 - 3,5* The Apartment
16 - 3,0* Crash
17 - 3,0* On the Waterfront
18 - 3,0* Titanic
19 - 3,0* In the Heat of the Night
20 - 3,0* Lord of the Rings - Return of the King
21 - 2,5* Lawrence of Arabia
22 - 2,5* Gladiator
23 - 2,5* It Happened One Night
24 - 2,5* The Departed
25 - 1,5* The Lost Weekend
26 - 1,5* Rain Man
27 - 1,5* Million Dollar Baby
28 - 1,5* Casablanca
29 - 0,5* The Godfather Part II
30 - 0,5* Braveheart
15 bovengemiddelde films en 9 films waar ik echt warm voor loop, met dank aan de laatste 2 Oscarjaren waarin de Coens en Boyle zegevierden, films die sowieso al op mijn padje terecht waren gekomen.
Weinig films uit de rest van de lijst spreken mij aan, al zal ik er door de film top 250 nog wel eens een meepakken. De rest zal ik niet zo snel gaan zien, vele wellicht nooit, op Rocky na die mij nog wel aardig lijkt. In ieder geval verre van inspirerend, deze duffe Oscarlijst en ben ik de mening toegedaan dat je over het algemeen beter ver weg van Oscarwinnende films kunt blijven omdat het vaak geen klap waard lijkt te zijn.
Pfff,ik weet dat smaken verschillen maar jij maakt het wel heel bont haha.
0,5 voor braveheart en the godfather part 2????
1.5 voor million dollar baby???
2.5 voor gladiator en the departed???
Dat zijn nog de meest opvallende cijfers in jou lijst maar zitten er nog wel een paar tussen...
Pfff,met zo'n slechte smaakt kun je beter van de oscarfilms wegblijven ja
Voor de rest no hard feelings hoor!
maxcomthrilla
-
- 15565 berichten
- 2761 stemmen
Pfff,met zo'n slechte smaakt kun je beter van de oscarfilms wegblijven ja. Voor de rest no hard feelings hoor!
Een ontwikkelde smaak zul je bedoelen door niet alles klakkeloos te accepteren wat uit Hollywood vandaan komt.
MR APOCALYPSE
-
- 610 berichten
- 0 stemmen
Een ontwikkelde smaak zul je bedoelen door niet alles klakkeloos te accepteren wat uit Hollywood vandaan komt.
Leuk dat je jezelf dat wijsmaakt..
Ken wel meer van die mensen die wat tegen hollywood hebben en denken een betere filmsmaak te hebben als ze juist van andere films houden die daarbuiten vallen maar dat slaat natuurlijk nergens op.
Iedereen zijn eigen smaak hoor,en je hoeft echt niet alle hollywoodfilms een 5 te geven,maar een 0.5 voor bijvoorbeeld the godfather 2 is erg apart
Maar apart en tegen hollywood is juist wat je wil zijn
MR APOCALYPSE
-
- 610 berichten
- 0 stemmen
Ik heb je recensies doorgelezen ff snel en zag dat je gladiator eerst wel een 4 gaf,maar uiteindelijk ben blijkbaar toch naar een 2.5 gegaan..
maxcomthrilla
-
- 15565 berichten
- 2761 stemmen
Klopt, maar naarmate je meer films ziet en herziet, stel je je mening over sommige films wat bij. De gevechten in Gladiator vind ik nog steeds indrukwekkend i.t.t. het gebeuren erom heen.
Het is niet dat ik iets tegen Hollywood heb, het is dat ik wat heb tegen sommige films die zij daar maken. Niet iedereen speelt gelukkig onder een hoedje met die vrij saaie Oscar lui.
Verder laat ik het erbij dat Braveheart en The Godfather Part II geen 0,5* krijgen omwille van een statement, maar simpelweg omdat ik beide films tergend slecht en ronduit vervelend vindt.
MR APOCALYPSE
-
- 610 berichten
- 0 stemmen
Klopt, maar naarmate je meer films ziet, stel je je mening over sommige films wat bij. De gevechten in Gladiator vind ik nog steeds indrukwekkend i.t.t. het gebeuren erom heen.
Het is niet dat ik iets tegen Hollywood heb, het is dat ik wat heb tegen sommige films die zij daar maken. Niet iedereen speelt gelukkig onder een hoedje met die vrij saaie Oscar lui.
Verder laat ik het erbij dat Braveheart en The Godfather Part II geen 0,5* krijgen omwille van een statement, maar simpelweg omdat ik beide films tergend slecht en ronduit vervelend vindt.
Ok,dat is mogelijk.
Er zullen vast niet veel mensen het met je eens zijn wat betreft deze films maar dat heb ik ook weleens met andere films(Laatste voorbeeld daarvan is Taken die ik echt bagger vind,maar de rest blijkbaar erg goed)
Gelukkig vind je country for old men wel top,want dat is het ook
Tayama
-
- 1102 berichten
- 522 stemmen
Oh, ik doe graag met Maxcomthrilla mee. Ik had niet eens gestemd, maar laatst wel weer op t.v. gezien. Net als Waterworld volgens mij de film die elke maand op t.v komt, maar dat kan aan mij liggen.
Wat een zweverige, irritante, melige, zeikfilm is dat. Oscar of niet.
Heb ook niets met Oscar. Ik zou zo'n ding weigeren. Maar dat is makkelijk praten. Feit blijft wel dat die dingen net zo luxe zijn als halfvolle melk. En even nutteloos.
MR APOCALYPSE
-
- 610 berichten
- 0 stemmen
Oh, ik doe graag met Maxcomthrilla mee. Ik had niet eens gestemd, maar laatst wel weer op t.v. gezien. Net als Waterworld volgens mij de film die elke maand op t.v komt, maar dat kan aan mij liggen.
Wat een zweverige, irritante, melige, zeikfilm is dat. Oscar of niet.
Heb ook niets met Oscar. Ik zou zo'n ding weigeren. Maar dat is makkelijk praten. Feit blijft wel dat die dingen net zo luxe zijn als halfvolle melk. En even nutteloos.
Nutteloos? Tja,je kunt er een inbreker mee voor z'n kop slaan,maar het gaat om het respect wat je krijgt ervoor.
Net als de voetballers een prijs krijgen de gouden schoen ofzo winnen,puur respect en erkenning voor de prestaties die je geleverd hebt.
Dat jij een oscar zou wijzigen moet je lekker zelf weten als je graag anders bent dan de rest.
Je hebt mensen die er graag bij willen horen,maar dat is net zo erg als mensen die juist graag apart zijn en er niet bij horen.
Ken je beter gewoon jezelf zijn.
Gladiator een melige irritante zweverige zeikfilm?
Yeah right
ace leader
-
- 3343 berichten
- 0 stemmen
All Quiet on the Western Front (1930) 4.5*
Rebecca (1940) 3.5*
How Green Was My Valley (1941) 4.5*
Mrs. Miniver (1942) 4.5*
Casablanca (1943) 5*
The Best Years of Our Lives (1946) 4*
An American in Paris (1951) 3,5*
From Here to Eternity (1953) 4.5*
Around the World in 80 Days (1956) 4*
The Bridge On the River Kwai (1957) 4*
Ben-Hur (1959) 5*
My Fair Lady (1964) 3.5*
Oliver! (1968) 3.5*
The Godfather (1972) 5*
The Godfather Part II (1974) 5*
One Flew Over the Cuckoo’s Nest (1975) 4.5*
Rocky (1976) 5*
The Deer Hunter (1978) 5*
Kramer Vs. Kramer (1979) 3.5*
Chariots of Fire (1981) 4.5*
Platoon (1986) 3.5*
The Last Emperor (1987) 3.5*
Rain Man (1988) 5*
Dances With Wolves (1990) 4.5*
The Silence of the Lambs (1991) 4*
Unforgiven (1992) 4.5*
Schindler’s List (1993) 4*
Forrest Gump (1994) 4.5*
Titanic (1997) 4*
American Beauty (1999) 4*
Gladiator (2000) 4*
A Beautiful Mind (2001) 3*
The Lord of the Rings: The Return of the King (2003) 4.5*
Million Dollar Baby (2004) 4.5*
Crash (2005) 4*
No Country For Old Men (2007) 5*
Slumdog Millionaire (2008) 5*
37 van de 82 gezien....had wel over de 40 kunnen zijn, heb er een paar niet uitgezeten
starbright boy (moderator films)
-
- 21292 berichten
- 4462 stemmen
Heb ook niets met Oscar. Ik zou zo'n ding weigeren.
Je zou je nog in aardig gezelschap bevinden ook. Marlon Brando en George C. Scott hebben ooit een oscar geweigerd.
ace leader
-
- 3343 berichten
- 0 stemmen
George C. Scott leek de oscars wel te haten of hij vond zichzelf niet goed genoeg. Hij weigerde de oscar voor Patton en hij vond dat hij niet goed genoeg was om genomineerd te worden voor the Hustler
Tayama
-
- 1102 berichten
- 522 stemmen
Man, wat kan ik toch lachen om zulke mensen. Weigeren omdat je jezelf niet goed genoeg vind is even stom als zo'n ding aannemen omdat je je best gedaan hebt.
Het zijn fucking films, mensen.
Als er toch iemand een Oscar kan gebruiken op dit moment, dan is het Bruno. Want dat is het, een gouden buttplug.
ace leader
-
- 3343 berichten
- 0 stemmen
Na was researches.....
George C. Scott vond de oscar-ceremonie helemaal niks, hij vond het een 'vleesmarkt'. Dat de oscars winnen de acteurs zouden dwingen om sterren te worden en dat hun leven zou kunnen leiden tot problemen als hij/zij geen oscar wint
tijdens de oscar-uitreiking, waarbij hij de oscar voor beste acteur won (Patton, 1970), was hij gewoon niet aanwezig en zijn excuus was dat hij een ijshockey-wedstrijd was aan het kijken en hij zei NEE DANKJE tegen de nominatie voor beste acteur in the Hustler....geweldige acteur was het toch..
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Wat mij opvalt is dat de mensen die een hekel hebben aan de Oscars vaak degene lijken te zijn die ze het meest serieus nemen, ondanks dat ze anders beweren. Dergelijke mensen winden zich nogal snel op dat deze prijzen zich niet aan hun smaak conformeren.
Persoonlijk zie ik de Oscars als niets anders dan een andere vorm van Hollywoodentertainment. Het hypen van verschillende films, acteurs en regisseurs die even wat extra aandacht krijgen, de voorspellingen, de eerbetonen, de controverse die elk jaar lijkt te ontstaan rond enkele genomineerden (zoals de Slumdog kids niet betaald zouden zijn): het is allemaal erg vermakelijk als je het met wat ironie bekijkt. Ik heb er wel een zwak voor. Als je een afgrijselijke hekel hebt aan Hollywood kan ik begrijpen dat je er een hekel aan hebt, maar dan nog ben je niet verplicht het te kijken. Het wordt in Nederland niet eens uitgezonden. Niemand heeft ook ooit ontkend dat het hele festijn slechts een Hollywoodeerbetoon aan Hollywood zelf is.
Je zou dan ook wel gek zijn als je films bij voorbaat niet kijkt of zelfs slecht beoordeelt omdat ze een Oscar wonnen. Dat is net zo stompzinnig als een film hoog waarderen omdat hij een Oscar won. Een prijs verandert de kwaliteit van een film niet. Voor iedere prijs geldt gewoon hetzelfde: er zullen mensen vóór zijn en mensen tegen zijn. Ik vind dat Oscarwinnaars Casablanca en Annie Hall meesterwerken zijn, maar heb een hekel aan The Sound of Music en Around the World in 80 Days. Veel mensen hier op MovieMeter vonden Slumdog Millionaire de beste film van 2008 (of in ieder geval één van de besten), net als de Oscars. Minstens zo veel vonden van niet. Uiteindelijk kun je alleen je eigen waardering vertrouwen. Opmerken dat je Oscarfilms beter kunt vermijden is dan ook wat kortzichtig.