- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Het Oscar-lijstje
Het Oscar-lijstje
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Geheel volgens het thema van we-kunnen-niet-lijstjes-genoeg-hebben is er bij deze dan weer een nieuwe uitdaging voor de lijstjesliefhebber. Welke van de films die de Oscar voor Beste Film won zijn het best en welke het slechts? Voor diegenen die niet weten welke films allemaal de Oscar wonnen heb ik hier een lijstje:
Wings (1928)
The Broadway Melody (1929)
All Quiet on the Western Front (1930)
Cimarron (1931)
Grand Hotel (1932)
Cavalcade (1933)
It Happened One Night (1934)
Mutiny on the Bounty (1935)
The Great Ziegfeld (1936)
The Life of Emile Zola (1937)
You Can’t Take It With You (1938)
Gone With The Wind (1939)
Rebecca (1940)
How Green Was My Valley (1941)
Mrs. Miniver (1942)
Casablanca (1943)
Going My Way (1944)
The Lost Weekend (1945)
The Best Years of Our Lives (1946)
Gentleman’s Agreement (1947)
Hamlet (1948)
All the King’s Men (1949)
All About Eve (1950)
An American in Paris (1951)
The Greatest Show on Earth (1952)
From Here to Eternity (1953)
On the Waterfront (1954)
Marty (1955)
Around the World in 80 Days (1956)
The Bridge On the River Kwai (1957)
Gigi (1958)
Ben-Hur (1959)
The Apartment (1960)
West Side Story (1961)
Lawrence of Arabia (1962)
Tom Jones (1963)
My Fair Lady (1964)
The Sound of Music (1965)
A Man For All Seasons (1966)
In the Heat of the Night (1967)
Oliver! (1968)
Midnight Cowboy (1969)
Patton (1970)
The French Connection (1971)
The Godfather (1972)
The Sting (1973)
The Godfather Part II (1974)
One Flew Over the Cuckoo’s Nest (1975)
Rocky (1976)
Annie Hall (1977)
The Deer Hunter (1978)
Kramer Vs. Kramer (1979)
Ordinary People (1980)
Chariots of Fire (1981)
Gandhi (1982)
Terms of Endaerment (1983)
Amadeus (1984)
Out of Africa (1985)
Platoon (1986)
The Last Emperor (1987)
Rain Man (1988)
Driving Miss Daisy (1989)
Dances With Wolves (1990)
The Silence of the Lambs (1991)
Unforgiven (1992)
Schindler’s List (1993)
Forrest Gump (1994)
Braveheart (1995)
The English Patient (1996)
Titanic (1997)
Shakespeare in Love (1998)
American Beauty (1999)
Gladiator (2000)
A Beautiful Mind (2001)
Chicago (2002)
The Lord of the Rings: The Return of the King (2003)
Million Dollar Baby (2004)
Ik heb Sunrise even weggelaten omdat dat officieel gezien geen winnaar is, maar als iemand hem toch in zijn/ haar lijstje kwijt wil maak ik daar geen bezwaar tegen. En ja, Casablanca is uit 1942, maar won door omstandigheden de Oscar pas in 1943.
Hier alvast mijn lijstje:
1. Casablanca (1943) 5*
2. The Lord of the Rings: The Return of the King (2003) 5*
3. One Flew Over the Cuckoo’s Nest (1975) 5*
4. Unforgiven (1992) 4,5*
5. Million Dollar Baby (2004) 4,5*
6. Ben-Hur (1959) 4,5*
7. Schindler’s List (1993) 4,5*
8. Patton (1970) 4,5*
9. The Sting (1973) 4,5*
10. Gladiator (2000) 4,5*
11. Dances With Wolves (1990) 4,5*
12. The Bridge On the River Kwai (1957) 4*
13. The French Connection (1971) 4*
14. Amadeus (1984) 4*
15. Midnight Cowboy (1969) 4*
16. The Godfather (1972) 4*
17. Gone With The Wind (1939) 4*
18. The Godfather Part II (1974) 4*
19. Forrest Gump (1994) 4*
20. A Beautiful Mind (2001) 3,5*
21. Rocky (1976) 3,5*
22. American Beauty (1999) 3*
23. The Deer Hunter (1978) 3*
24. Braveheart (1995) 3*
25. Driving Miss Daisy (1989) 3*
26. The English Patient (1996) 3*
27. Shakespeare in Love (1998) 3*
28. The Sound of Music (1965) 1,5*
De eerste plaats is eigenlijk gedeelt.
Turkeyloverz
-
- 4239 berichten
- 1459 stemmen
1.American Beauty
2.Braveheart
3.Gladiator
4.The Lord of the Rings 3
5.Titanic
6.Chicago
jordybeukeboom
-
- 6793 berichten
- 2422 stemmen
Tom Jones 1963? Hier niet te vinden
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Jawel hoor:
neo
-
- 15405 berichten
- 9542 stemmen
Ik heb er veel van gezien. Vind het persoonlijk interressanter als het om de Buitenlandse Film categorie gaat.
jordybeukeboom
-
- 6793 berichten
- 2422 stemmen
OK, thanx, zoekfunctie werkt niet goed. Zoek maar eens op 'Tom Jones', 'Tom' of 'Jones'
EDIT: misschien heb ik zelf een foutje gemaakt, doet het nu wel weer...
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Daar kunnen we eventueel later wel een topic over maken, maar ik heb nu even geen zin om dat lijstje op te zoeken.
Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
Ik heb de films die ik gezien heb chronologisch gerangschikt gelaten, kun je mooi zien hoe ik denk over de evolutie van de 'beste' Amerikaanse films (één uitzondering daargelaten)
The Apartment (1960) 4.0
The Godfather (1972) 4.5
The Godfather Part II (1974) 3.5
One Flew Over the Cuckoo’s Nest (1975) 4.0
Platoon (1986) 4.0
The Silence of the Lambs (1991) 3.0
Braveheart (1995) 0.5
Titanic (1997) 1.5
Shakespeare in Love (1998) 2.0
Gladiator (2000) 1.0
A Beautiful Mind (2001) 3.0
Chicago (2002) 3.0
The Lord of the Rings: The Return of the King (2003) 5.0
Million Dollar Baby (2004) 1.5
Onderhond
-
- 87215 berichten
- 11969 stemmen
Moet zeggen ... amper wat van gezien:
American Beauty (1999) -> 4.0*
Shakespeare in Love (1998) -> 3.0*
The Godfather (1972) -> 2.5*
One Flew Over the Cuckoo’s Nest (1975) -> 2.5*
Forrest Gump (1994) -> 1.5*
A Beautiful Mind (2001) -> 1.0*
Titanic (1997) -> 0.5*
Braveheart (1995) -> 0.5*
Schindler’s List (1993) -> 0.5*
De stemmen bij Shakespeare in Love, Forrest Gump en Schindler's List staan niet op MM, maar zijn ongeveer hoe ik me de films herinner.
Toch twee hele voldoendes! Indrukwekkend
Jorick
-
- 8775 berichten
- 2222 stemmen
Mijn lijstje:
1. The Lord of the Rings: The Return of the King (2003) 5*
2. Gladiator (2000) 5*
3. The Silence of the Lambs (1991) 4.5*
4. American Beauty (1999) 4.5*
5. The Deer Hunter (1978) 4.5*
6. The Godfather (1972) 4.5*
7. The Godfather Part II (1974) 4.5*
8. Dances With Wolves (1990) 4.5*
9. A Beautiful Mind (2001) 4.5*
10. Schindler’s List (1993) 4.5*
11. Forrest Gump (1994) 4.5*
12. Platoon (1986) 4*
13. Rain Man (1988) 4*
14. One Flew Over the Cuckoo’s Nest (1975) 4*
15. Amadeus (1984) 4*
16. Unforgiven (1992) 4*
17. Braveheart (1995) 4*
18. Rocky (1976) 3.5*
19. Million Dollar Baby (2004) 3.5*
20. The French Connection (1971) 3.5*
21. Shakespeare in Love (1998) 3*
22. Titanic (1997) 3*
23. The English Patient (1996) 3*
24. Driving Miss Daisy (1989) 3*
25. Out of Africa (1985) 3*
26. The Sound of Music (1965) 2*
feanaro surion
-
- 5765 berichten
- 1719 stemmen
The Lord of the Rings: The Return of the King (2003) 5*
The Silence of the Lambs (1991)
American Beauty (1999)
Forrest Gump (1994) 4.5*
A Beautiful Mind (2001)
Dances With Wolves (1990)
The Godfather Part II (1974)
On the Waterfront (1954)
Unforgiven (1992)
The Deer Hunter (1978)
Lawrence of Arabia (1962)
The Deer Hunter (1978)
Amadeus (1984)
The Godfather (1972)
Schindler’s List (1993) 4.0*
One Flew Over the Cuckoo’s Nest (1975)
Gladiator (2000)
Braveheart (1995)
The French Connection (1971) 3.5*
Gandhi (1982)
Titanic (1997) 3*
Chicago (2002) 0.5*
Chainsaw
-
- 8580 berichten
- 3418 stemmen
Lord of the Rings: The Return of the King (2003) 5*
One Flew Over the Cuckoo’s Nest (1975) 5*
Rain Man (1988) 5*
Silence of the Lambs (1991) 4,5*
American Beauty (1999) 4,5*
Million Dollar Baby (2004) 4,5*
Beautiful Mind, A (2001) 4,5*
Forrest Gump (1994) 4,5*
Titanic (1997) 4*
Godfather Part II (1974) 4*
Platoon (1986) 4*
Godfather, The (1972) 4*
Schindler’s List (1993) 4*
Gladiator (2000) 4*
Braveheart (1995) 4*
Dances With Wolves (1990) 3,5*
Rocky (1976) 3,5*
Deer Hunter, The (1978) 3,5*
Chicago (2002) 3*
Amadeus (1984) 3*
Sound of Music (1965) 2,5*
Art
-
- 13507 berichten
- 3547 stemmen
The Godfather (1972) 4,5*
The Godfather Part II (1974) 4,5*
American Beauty (1999) 4,5*
Amadeus (1984) 4,5*
The Silence of the Lambs (1991) 4,5*
One Flew Over the Cuckoo’s Nest (1975) 4,5*
Platoon (1986) 4,5*
Lawrence of Arabia (1962) 4,5*
In the Heat of the Night (1967) 4,5*
Midnight Cowboy (1969) 4*
Gandhi (1982) 4*
The Deer Hunter (1978) 4*
Rain Man (1988) 4*
Ordinary People (1980) 4*
Dances With Wolves (1990) 4*
Schindler’s List (1993) 4*
The French Connection (1971) 4*
Forrest Gump (1994) 4*
Gladiator (2000) 4*
A Beautiful Mind (2001) 4*
The Sting (1973) 4*
Unforgiven (1992) 4*
The Bridge On the River Kwai (1957) 4*
Patton (1970) 4*
Annie Hall (1977) 4*
The Lord of the Rings: The Return of the King (2003) 4*
The Apartment (1960) 4*
Casablanca (1943) 4*
Million Dollar Baby (2004) 4*
Braveheart (1995) 4*
Chicago (2002) 3,5*
Rocky (1976) 3,5*
Shakespeare in Love (1998) 3,5*
Kramer Vs. Kramer (1979) 3,5*
Terms of Endaerment (1983) 3,5*
From Here to Eternity (1953) 3,5*
The English Patient (1996) 3*
Titanic (1997) 3*
Out of Africa (1985) 3*
West Side Story (1961) 3*
The Sound of Music (1965) 3*
Driving Miss Daisy (1989) 3*
Around the World in 80 Days (1956) 2,5*
Halcyon
-
- 9933 berichten
- 0 stemmen
- American Beauty
- Rocky
- One Flew Over The Cuckoo's Nest
- The Silence Of The Lambs
- Driving Miss Daisy
De wat oudere films heb ik meestal niet gezien.
ghostman
-
- 5708 berichten
- 5 stemmen
Leuk citaat van Jean-Luc Godard over de Oscars!
"Up to now -- since shortly after the Bolshevik Revolution -- most movie makers have been assuming that they know how to make movies. Just like a bad writer doesn't ask himself if he's really capable of writing a novel -- he thinks he knows. If movie makers were building airplanes, there would be an accident every time one took off. But in the movies, these accidents are called Oscars."
Halcyon
-
- 9933 berichten
- 0 stemmen
Leuk citaat van Jean-Luc Godard over de Oscars!
"Up to now -- since shortly after the Bolshevik Revolution -- most movie makers have been assuming that they know how to make movies. Just like a bad writer doesn't ask himself if he's really capable of writing a novel -- he thinks he knows. If movie makers were building airplanes, there would be an accident every time one took off. But in the movies, these accidents are called Oscars."
Leuk citaat inderdaad. Maar niet altijd waar.
ghostman
-
- 5708 berichten
- 5 stemmen
of van Luis Buñuel:
"Nothing would disgust me more morally than winning an Oscar."
Doom
-
- 8212 berichten
- 1505 stemmen
Van die hele waslijst winnaars blijft er in mijn lijst maar weinig van over.
1. The Silence of the Lambs (1991) 5*
2. Braveheart (1995) 5*
3. Gladiator (2000) 4.5*
4. Million Dollar Baby (2004) 4.5*
5. Titanic (1997) 4.5*
6. Forrest Gump (1994) 4*
7. Casablanca (1943) 4*
8. The Lord of the Rings: The Return of the King (2003) 3*
9. Rocky (1976) 3*
10. The Sound of Music (1965) 2.5*
11. American Beauty (1999) 1*
Rocky staat overigens nog niet in mijn stemlijst. Moet ik weer eens bekijken want dat is echt lang geleden. Kan me niet eens meer herinneren wat er in welk deel gebeurde enzo. Daarom nog niet op gestemd, mag geen delen door elkaar gaan halen namelijk.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3151 stemmen
01. American Beauty 5*
02. The Lord of the Rings: The Return of the King 5*
03. One Flew Over the Cuckoo's Nest 4,5*
04. Schindler's List 4,5*
05. Amadeus 4,5
06. The Godfather 4,5*
07. The Godfather Part II 4,5*
08. The Silence of the Lambs 4,5*
09. Forrest Gump 4,5*
10. On the Waterfront 4*
11. Midnight Cowboy 4*
12. Platoon 4*
13. The Deer Hunter 4*
14. Lawrence of Arabia 4*
15. Gladiator 4*
16. A Beautiful Mind 4*
17. The French Connection 4*
18. Ben-Hur 4*
19. Unforgiven 4*
20. Braveheart 4*
21. Rocky 4*
22. Titanic 4*
23. Rain Man 3,5*
24. The English Patient 3,5*
25. Driving Miss Daisy 3,5*
26. The Sting 3,5*
27. Shakespeare in Love 3,5*
SuperSideSwipe
-
- 4462 berichten
- 2865 stemmen
Een ding is zeker, ik heb nog te wijnig beste film oscarwinnaars gezien. Hier in het lijstje van de gevallen die ik wel heb gezien blijkt wel dat ik het vaak eens ben met de winnaar ( op enkele uitzonderingen na ). Zo blijkt toch een redelijk groot percentage van mijn 5* een beste film oscar te hebben gewonnen.
The Lord of the Rings: The Return of the King (2003) 5,0*
Gladiator (2000) 5,0*
Braveheart (1995) 5,0*
Dances With Wolves (1990) 5,0*
The Godfather (1972) 5,0*
Million Dollar Baby (2004) 4,0*
The Silence of the Lambs (1991) 4,0*
The Sound of Music (1965) 4,0*
Forrest Gump (1994) 4,0*
The Godfather Part II (1974) 4,0*
A Beautiful Mind (2001) 3,5*
Ben-Hur (1959) 3,5*
Titanic (1997) 3,5*
Platoon (1986) 3,5*
Driving Miss Daisy (1989) 3,0*
American Beauty (1999) 3,0*
One Flew Over the Cuckoo’s Nest (1975) 3,0*
Rocky (1976) 2,5*
The Bridge On the River Kwai (1957) 2,0*
The English Patient (1996) 1,0*
Schindler’s List (1993) 1,0*
jordybeukeboom
-
- 6793 berichten
- 2422 stemmen
Casablanca (1943) 4,5
The Apartment (1960) 3,5
The Godfather (1972) 4,5
The Godfather Part II (1974) 2,5
One Flew Over the Cuckoo’s Nest (1975) 3,5
The Deer Hunter (1978) 3,5
Out of Africa (1985) 3,0
Platoon (1986) 3,5
Driving Miss Daisy (1989) 3,5
Dances With Wolves (1990) 5,0 (mijn nr.1)
The Silence of the Lambs (1991) 3,5
Schindler’s List (1993) 4,5
Forrest Gump (1994) 4,0
Braveheart (1995) 4,0
The English Patient (1996) 3,0
Titanic (1997) 4,0
American Beauty (1999) 1,5
Gladiator (2000) 4,0
A Beautiful Mind (2001) 3,5
Chicago (2002) 2,5
The Lord of the Rings: The Return of the King (2003) 4,0
Million Dollar Baby (2004) 3,5
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Vreemd, hij heeft later zelf aangegeven betaald te hebben voor zijn Oscar voor beste niet-Engelstalige film. Wat zal die man van zichzelf gewalgd hebben
Naar aanleiding van de Oscar knock-out een nieuwe lijst gemaakt. Ik heb er intussen ook weer 15 bij gezien. Ik hoop ze eens allemaal gezien te hebben.
1. Casablanca (5*)
2. The Lord of the Rings: The Return of the King (5*)
3. Unforgiven (5*)
4. One Flew Over the Cuckoo’s Nest (5*)
5. Midnight Cowboy (4,5*)
6. Annie Hall (4,5*)
7. The French Connection (4,5*)
8. The Sting (4,5*)
9. Amadeus (4,5*)
10. Ben-Hur (4,5*)
11. The Bridge On the River Kwai (4,5*)
12. Patton (4,5*)
13. Schindler’s List (4,5*)
14. Gone With The Wind (4*)
15. It Happened One Night (4*)
16. Rebecca (4*)
17. The Departed (4*)
18. The Godfather (4*)
19. Gladiator (4*)
20. All About Eve (4*)
21. Million Dollar Baby (4*)
22. Dances With Wolves (4*)
23. You Can’t Take It With You (4*)
24. The Godfather Part II (4*)
25. Mrs. Miniver (4*)
26. The Silence of the Lambs (3,5*)
27. Rocky (3,5*)
28. Chicago (3,5*)
29. Rain Man (3,5*)
30. Platoon (3,5*)
31. The Lost Weekend (3,5*)
32. A Beautiful Mind (3,5*)
33. Forrest Gump (3,5*)
34. Braveheart (3,5*)
35. American Beauty (3*)
36. The Deer Hunter (3*)
37. Gandhi (3*)
38. Crash (3*)
39. Driving Miss Daisy (3*)
40. The Last Emperor (3*)
41. Shakespeare in Love (2,5*)
42. The English Patient (2,5*)
43. The Sound of Music (1*)
Gemiddeld 3,81, wat zeker niet slecht is. Het is vooral The Sound of Music die dwars ligt. Het valt wel op dat het vanaf de jaren '80 gemiddeld kwalitatief iets afnam.
Reinbo
-
- 70661 berichten
- 0 stemmen
Erg veel dat ik niet meer dan redelijk beoordeel. Zo blijken de oscarwinnaars geen betere selectie te zijn dan het willekeurig gemiddelde.
Zeer Goed 5*
The French Connection (1971)
The Godfather (1972)
The Godfather Part II (1974)
Platoon (1986)
The Silence of the Lambs (1991)
Unforgiven (1992)
American Beauty (1999)
Gladiator (2000)
Goed 4*
Rebecca (1940)
Casablanca (1943)
The Sting (1973)
One Flew Over the Cuckoo’s Nest (1975)
Rocky (1976)
Annie Hall (1977)
The Deer Hunter (1978)
Gandhi (1982)
Amadeus (1984)
Titanic (1997)
The Lord of the Rings: The Return of the King (2003)
Million Dollar Baby (2004)
Redelijk 2,5 tot 3,5*
All Quiet on the Western Front (1930)
The Life of Emile Zola (1937)
Gone With The Wind (1939)
An American in Paris (1951)
Around the World in 80 Days (1956)
The Bridge On the River Kwai (1957)
Ben-Hur (1959)
Lawrence of Arabia (1962)
The Sound of Music (1965)
In the Heat of the Night (1967)
Midnight Cowboy (1969)
Patton (1970)
The Last Emperor (1987)
Rain Man (1988)
Dances With Wolves (1990)
Schindler’s List (1993)
Forrest Gump (1994)
Braveheart (1995)
Slecht minder dan 2*
Ordinary People (1980)
Chariots of Fire (1981)
The English Patient (1996)
A Beautiful Mind (2001)
Chicago (2002)
Shakespeare in Love (1998)
maxcomthrilla
-
- 15565 berichten
- 2761 stemmen
01 - 5,0* American Beauty
02 - 4,5* One Flew over the Cuckoo `s Nest
03 - 4,0* Annie Hall
04 - 4,0* Forrest Gump
05 - 4,0* On the Waterfront
06 - 4,0* Crash
07 - 4,0* The Apartment
08 - 4,0* The Departed
09 - 4,0* Schindler `s List
10 - 4,0* You Can `t Take it with You
11 - 3,5* Platoon
12 - 3,5* Lord of the Rings: Return of the King
13 - 3,5* The Deer Hunter
14 - 3,5* Silence of the Lambs
15 - 3,5* Gladiator
16 - 3,5* It Happened One Night
17 - 3,0* The French Connection
18 - 3,0* Rain Man
19 - 3,0* Titanic
20 - 2,5* Million Dollar Baby
21 - 2,0* Unforgiven
22 - 2,0* Casablanca
23 - 2,0* The Lost Weekend
24 - 1,5* The Godfather
25 - 1,5* The Godfather II
26 - 1,5* Shakespeare in Love
27 - 1,5* Braveheart
28 - 1,0* Dances with Wolves
Films als Ben - Hur, Amadeus, Lawrence of Arabia en The Sound of Music wel eens wat van gezien, maar absoluut niet indrukwekkend.
Het is over het algemeen gewoon een lijst die garant staat voor voorspelbare Amerikaanse troep met een paar mooie films ertussen, al blijven de echte toppers vaak uit. Hoe kan een niet meer dan aardige film als Rain Man ( een tussendoortje ) nou een Oscar winnen? En dan heb ik het nog geen eens over Million Dollar Baby....Zo conservatief en onfris allemaal. Van filmverbreding hebben zij nooit gehoord. Alleen All About Eve, In the Heat of the Night, Midnight Cowboy, Rebecca en The Bridge on the River Kwai spreken mij wel aan. Verder verwacht ik louter onvoldoendes......
Alastor
-
- 2633 berichten
- 3018 stemmen
01. 3,5* The Godfather
02. 3,0* American Beauty
03. 3,0* Schindler’s List
04. 2,5* Chicago
05. 2,5* The Last Emperor
06. 2,5* The Sound of Music
07. 2,5* Rain Man
08. 2,5* Casablanca
09. 2,5* Titanic
10. 2,5* One Flew over the Cuckoo's Nest
11. 2,5* The Godfather Part II
12. 2,5* Gladiator
13. 2,0* Silence of the Lambs
14. 2,0* Lord of the Rings: The Return of the King
15. 1,5* Braveheart
Dit lijstje is niet compleet; een aantal films kan ik me niet goed meer herinneren of heb ik nooit uitgekeken (Rocky, The English Patient o.a.).
Edit: Opvallend trouwens dat mijn lijstje keurig symmetrisch is en een gemiddelde heeft van precies 2,5*. Dit ligt een fractie hoger dan mijn totaalgemiddelde van 2,33*.
Onderhond
-
- 87215 berichten
- 11969 stemmen
01. 4.0* - American Beauty (1999)
02. 3.5* - Forrest Gump (1994)
03. 2.5* - The Godfather (1972)
04. 2.5* - One Flew Over the Cuckoo’s Nest (1975)
05. 2.0* - Schindler’s List (1993)
06. 1.5* - The Silence of the Lambs (1991)
07. 1.5* - Platoon (1986)
08. 1.5* - The Deer Hunter (1978)
09. 1.0* - A Beautiful Mind (2001)
10. 0.5* - Braveheart (1995)
11. 0.5* - The Lord of the Rings: The Return of the King (2003)
12. 0.5* - Titanic (1997)
13. 0.5* - Casablanca (1943)
14. 0.5* - Gladiator (2000)
15. 0.5* - The Godfather Part II (1974)
Mochizuki Rokuro
-
- 18917 berichten
- 14712 stemmen
Slechts zeven (waarvan zes van voor 1937) niet gezien, dus weer even wat werk verzetten om een lijstje te maken . De Gouden Palm (zie ander topic) ging iets sneller.
Ik denk -uit het hoofd- dat All About Eve op 1 komt...
Gizzmann
-
- 5613 berichten
- 2608 stemmen
Van wat ik gezien heb:
01.American Beauty (1999) 5*
02.Forrest Gump (1994) 4,5/5*
03.The Lord of the Rings: The Return of the King (2003) 4,5/4*
04.Amadeus (1984) 4*
05.Schindler’s List (1993) 4*
06.Dances With Wolves (1990) 4*
07.The French Connection (1971) 4*
08.A Beautiful Mind (2001) 4*
09.The Silence of the Lambs (1991) 4*
10.Ben-Hur (1959) 4*
11.Gladiator (2000) 4/3*
12.Chicago (2002) 3,5*
13.The Sting (1973) 3,5*
14.The Godfather (1972) 3,5/3*
15.Unforgiven (1992) 3*
16.Rain Man (1988) 3*
Pieter Montana
-
- 6630 berichten
- 2183 stemmen
1. Schindler’s List 5*
2. Lawrence of Arabia 5*
3. The Godfather Part II 5*
4. The Godfather 5*
5. Kramer Vs. Kramer 4.5*
6. Titanic 4.5*
7. Amadeus 4.5*
8. The Departed 4.5*
9. Rain Man 4.5*
10. One Flew Over the Cuckoo’s Nest 4.5*
11. Forrest Gump 4,5*
12. Midnight Cowboy 4*
13. American Beauty 4*
14. Rebecca 4*
15. Gladiator 4*
16. Million Dollar Baby 4*
17. Ben-Hur 4*
18. In the Heat of the Night 4*
19. A Beautiful Mind 4*
20. The Silence of the Lambs 4*
21. Unforgiven 4*
22. The Bridge On the River Kwai 3.5*
23. Braveheart 3.5*
24. Shakespeare in Love 3*
25. The Sound of Music 2*
26. The Lord of the Rings: The Return of the King 2*
Gemiddelde 4,07; Duidelijk wel mijn lijstje !
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Slechts zeven (waarvan zes van voor 1937) niet gezien,
Nou wil ik natuurlijk ook weten welke die zevende film is Ik zet mijn geld in op Marty.