• 13.456 nieuwsartikelen
  • 170.815 films
  • 11.285 series
  • 32.138 seizoenen
  • 632.875 acteurs
  • 196.716 gebruikers
  • 9.201.226 stemmen

Jouw minst favoriete genre

zoeken in:

HALVE TAMME. (moderator series)

• 13444 berichten
  • 1262 stemmen

Romantiek & Bollywood.

606

• 23832 berichten
  • 12024 stemmen

Kondoro schreef:

Romantiek / Drama , onee, die laat ik liggen... Maar Actie / Drama of Oorlog / Drama kan ik nog wel waarderen haah

precies

Dk2008

• 11028 berichten
  • 762 stemmen

Dk2008 schreef:

Het is net als bij Wat is je favoriete genre. Ik kan er eigenlijk geen duidelijk antwoord op geven.

1 Horror (behalve als het die oude horror-films zijn zoals van Vincent Price)

2 Mysterie (behalve die detectives zoals Agatha Christie en oude misdaadfilms. Het gaat mij vooral om een goede ontknoping. Films waar ik met lege handen blijf zitten vind ik jammer van mijn tijd)

3 Oorlog (behalve als het drama's of van die oude oorlogsfilms zijn. Maar al dat rauwe gedoe, hou ik niet van)

4. Thrillers (ook hier weer als het oude films zijn dan weer wel, hangt er beetje van de mate af en ook in combinatie met een ander genre)

5 Western (ik heb vroeger wel vele gezien. Nu nog een aantal uitzonderingen).

Ja,

nou nu gewoon volgens de genrelijst, deze genres zijn dus niet zo favoriet en dat is bijna alles.

Avontuur, Documentaire, Drama (lees zwaar drama), Erotiek, Fantasy, Horror, Misdaad, Mystery, Roadmovie, Romantiek (met uitzondering van romantisch(e) komedie/drama), Science Fiction en Western.

TornadoEF5

• 5580 berichten
  • 1571 stemmen

1. Romkom

2. Actiekom

3. Horrorkomedie

4. Komedie

5. Musical

Dus in één woord: komedie.

Alexander1900

• 1708 berichten
  • 563 stemmen

1. Drama

2. Romantiek

3. Musical

HALVE TAMME. (moderator series)

• 13444 berichten
  • 1262 stemmen

1. Romantiek.

2. Musical.

stephan-0115

• 1357 berichten
  • 2054 stemmen

Sowieso horror. 1 of 2 horrorfilms per jaar vind ik wel genoeg. Musical moet ik ook niks van hebben. Romantiek trekt me ook niet zo.

JDSsmetje

• 6568 berichten
  • 2263 stemmen

Bollywood / Musical

Actie

Familie / Kinderfilms

Romcoms

Dievegge

• 3094 berichten
  • 8002 stemmen

1. Fantasy

2. Stonerfilms

3. Space adventure

4. Slasherfilms

5. Superheldenfilms

6. Extreem gewelddadige films

7. Extreem trage films

8. Films waarin ze de hele tijd f*** zeggen

9. Samuraifilms

10. Spaghettiwesterns

kappeuter (crew films)

• 74585 berichten
  • 5939 stemmen

In willekeurige volgorde:

1. artsy fartsy films over driehoeksverhoudingen

2. WO2-films met Engels sprekende Duitsers met een dik aangezet Duits accent

3. films met gekke bekken trekkende Will Ferrell

4. italiaanse films waar geen touw aan vast is te knopen met te druk pratende italianen

5. films met acteurs of van regisseurs die al 10 jaar of langer met pensioen hadden moeten zijn

6. films met nodeloos veel flashbacks

7. films met te nadrukkelijke / overbodige voice-over

8. ingewikkelde films die alles op het einde hapklaar en uitentreure uitleggen

9. Europese remakes van films uit buurlanden (bijv. een NL remake van een Belgische film)

starbright boy (moderator films)

• 21957 berichten
  • 4785 stemmen

Ga ik ook zo'n rijtje van 9 doen, het is een dun lijntje vaak en in bijna elke categorie kun je ook wel een film vinden die ik wel goed vind denk ik.

1. Romantische komedies die helemaal niets aan alle bekende concepten toe te voegen

2. Films die zo uitleggerig zijn dat ze al het mysterie vernielen

3. Ongrappige komedies (als er iets moeilijk uit te zitten is het dat wel, heel subjectief, maar vaak zijn Will Farell, Jim Carrey en Mike Myers problematisch onleuk voor me en heb ik al moeite met de trailer)

4. Films die geforceerd de tijdlijnen door elkaar gooien. Als je dat verkeerd doet kan het je film aardig om zeep helpen.

5. Films waarin zoveel ellende en drama wordt gestapeld dat het ongeloofwaardig wordt

6. Films waarbij de voortgang bijna helemaal uit het plot komt en helemaal niet uit de karakters

7. Films die dramatische scenes dusdanig in beeld brengen dat het heel geforceerd spannend gemaakt wordt

8. Te simplistische historische films en biopics

9. Wat ik "opgeblazen niks"-films noem (Out of Africa, The English Patient). Films die geforceerd iets episch maken van een vrij leeg verhaal.

Graaf Machine

• 9271 berichten
  • 1223 stemmen

Musicals en animatie waren mijn minst favoriete genres, maar ondertussen is animatie daar wel uit ontsnapt. Musicals blijft denk ik wel, is toch iets dat ik niet met plezier tegemoet ga, hoewel ik het soms wel met plezier verlaat.

ZAP!

• 5399 berichten
  • 3595 stemmen

Western, oorlog, romantiek en musical met hier en daar de nodige uitzonderingen.

• 21957 berichten
  • 4785 stemmen

Ik heb veel te veel uitzonderingen bij elk genre om ze hier te noemen. Ook genres waar ik dacht weinig mee te hebben als romantiek, musical, comedy en vooral western blijken aardig gevuld te zijn met prachtige films. Western zou ik nou zelfs eerder in een favoriet rijtje zetten.

ZAP!

• 5399 berichten
  • 3595 stemmen

Kwestie van onbekend maakt onbemind bij mij; (te) weinig positieve ervaringen en dan ga ik er automatisch minder van opzoeken en zo blijft het in stand.

De Coens hebben mij overgehaald om 'True Grit' te proberen (zelfs het boek gelezen en de eerste verfilming gezien om me zoet te houden). En een titel als 'Il Grande Silenzio' spreekt ook wel aan (mede door ooit een fragment in een MoMe contest), maar heb ik nog steeds niet gezien. Maar 'The Good, The Bad and the Ugly' is weer een goed voorbeeld van een klassieker die mij niet zo ligt - maar wilde 'm wel es geprobeerd hebben. 'McCabe and Mrs. Miller' keek ik dan weer voornamelijk vanwege Altman.

Dus ik zoek vooral wat meer atypische westerns, denk ik. In die zin kan elk genre me wel plezieren idd.

Maar toch.

• 21957 berichten
  • 4785 stemmen

Once Upon a Time in the West is voor mij echt een stuk beter dan Good, Bad, Ugly dus als je die nog niet gezien hebt, toch doen. The Wild Bunch is ook een absoluut meesterwerk, net als Pat Garret & Billy The Kid, ook van Peckinpah. Ik vond zelf The Ox-Bow Incident, een eenvoudige en behoorlijk korte western, ook erg goed, Of een modern sterk afwijkende mooie western vind ik Meek's Cutoff maar dat is zeker niet ieders kopje thee.

ZAP!

• 5399 berichten
  • 3595 stemmen

The Wild Bunch heb ik dacht ik gezien, viel mij iets tegen, maar zou ik nog wel es weer willen proberen.

Meek's Cutoff heb ik 4 sterren staan en Reichardt heb ik hoog zitten.

Once Upon... en Ox-Bow... neem ik dan mee als opties voor de toekomst, dank.

TornadoEF5

• 5580 berichten
  • 1571 stemmen

Puur statistisch gezien is dat op dit moment actie en komediefilms, al zal dat in de praktijk soms anders zijn, en soms zijn de benamingen van genres erg breed. Ik denk dat bepaalde komediefilms ik niet zal trekken. Maar ieder zijn humor is anders. In de praktijk ben ik ook geen fan van oorlogsfilms, maar statistisch gezien kijk ik er al vrij weinig en dan zijn de oorlogsfilms die ik zie meestal wel de films die iedereen moet gezien hebben, waardoor het uiteindelijk niet zo slecht scoort, maar er echt van genieten, kan ik dan weer niet echt. Er zijn dan ook niet zoveel oorlogsfilms die mijn top 250 lijst halen. Letterboxd rekent er 7 bij, maar niet elke oorlogsfilm concentreert zich op de gevechten en de directe impact uiteraard ook. 1917 is in dat opzicht dan wel waarschijnlijk mijn favoriete oorlogsfilm.

Vaak ligt het sentiment bij die films er ook erg dik op (los van of het nu een Hacksaw Ridge-achtige patriottische heldenstatement is of een soort van obvious filosofische ondertaal van "war is horror"), maar ook het plot zelf is vaak vrij simplistisch tegenover andere genres. En dan is het ook nog eens vaak een oorlogsfilm met steeds dezelfde kant die opnieuw belicht wordt, met name de kant van de geallieerden of die van de Verenigde Staten in hun vele proxy-oorlogen na de wereldoorlog. Op den duur komt het echt je strot uit, al zijn het merendeel van die films ook wel al wat ouder of klassiekers.

Van musical ben ik doorgaans ook geen fan, maar dat kan zijn ... dat daar wel nog verandering in komt. Bij Disney heb ik daar eigenlijk weinig problemen mee met die zang zolang het niet "te" wordt, maar dat is bij recente films niet het geval. Bij de eerste oudere films kan dat soms een beetje overdreven zijn, maar dat moet je plaatsen in de tijdsgeest (of proberen).

ZAP!

• 5399 berichten
  • 3595 stemmen

Wat genre oorlog betreft heb ik net Idi i Smotri (helaas dvd, ik dacht de blu-ray gekozen te hebben), zal mij benieuwen. Third Part of Night vind ik een geweldige oorlogsfilm, maar daar zit meteen ook zoveel meer in dan alleen Operatie Wij Zijn de Beste.

Als The Nightmare before Christmas ook telt als musical, dan kan ik die ook melden - heerlijke film.

Dk2008

• 11028 berichten
  • 762 stemmen

Volgens IMDb van de 6384 stemmen (de 5 minste genres zijn adult/game-show/reality-tv/talkshow/news ) maar dan

western(97)

film-noir (102)

sport (112)

documentary (160)

history (178)

horror (179)

biography (179)

met sci-fi (295) worden de aantallen al weer hoger. Dit klopt wel aardig vaak is het allemaal van vroeger de jaren '50 film noir, horror met sci-fi films. Documentaires ben ik ook niet zo weg van, vaak ook over vroeger, history.

Graaf Machine

• 9271 berichten
  • 1223 stemmen

Graaf Machine schreef:

Musicals en animatie waren mijn minst favoriete genres, maar ondertussen is animatie daar wel uit ontsnapt. Musicals blijft denk ik wel, is toch iets dat ik niet met plezier tegemoet ga, hoewel ik het soms wel met plezier verlaat.

3,5 jaar later is mijn mening wat betreft musicals toch drastisch bijgesteld. Heb er zelfs ééntje op nummer 1 in mijn top 10 staan. Toch wel aardig wat leuke en goede musicals gezien sinds het vorige bericht.

Eigenlijk zijn het gewoon de romcoms die het minst bevallen. Vrijwel altijd voorspelbaar wat verhaal betreft en flauw wat humor betreft.

Edit: overigens herinner ik me nu dat ik in het oude bericht "met plezier verlaat" niet bedoelde als 'blij dat het achter de rug is', maar als 'het was best leuk eigenlijk'.

Splinters

• 2474 berichten
  • 1368 stemmen

De romcom. Komedie/drama ligt me ook niet. Verder is de toonzetting doorslaggevend: als ik hier bijv. het woord "luchtig" lees dan haak ik af.

Graaf Machine

• 9271 berichten
  • 1223 stemmen

Splinters schreef:

De romcom. Komedie/drama ligt me ook niet. Verder is de toonzetting doorslaggevend: als ik hier bijv. het woord "luchtig" lees dan haak ik af.

Bijzonder toch, want jouw bijdragen op dit forum zijn doorgaans bijzonder luchtig.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.