- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Top 10 2005
Top 10 2005
stan
-
- 4649 berichten
- 1288 stemmen
Wat vonden jullie de beste films van 2005?
1. Harry Potter And The Goblet Of Fire
2. King Kong
3. Just Like Heaven
4. Corpse Bride
5. Red Eye
6. The Island
7. Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch & the Wardrobe, The
8. Hooligans
9. Amityville Horror, The
10. Sin City
moviefreak#1
-
- 14259 berichten
- 20547 stemmen
Ik heb nog veel te weinig gezien maar dit is het op het moment mijn top 10 :
1. The Constant Gardener
2. Sin City
3. A History of Violence
4. Last Days
5. The Aristocrats
6. Bigger Than The Sky
7. Knetter
8. Lord of War
9. The Devil's Rejects
10. The Exorcism of Emily Rose
en ook nog even een flop 10 om het af te leren
1. Son of the Mask
2. Boogeyman
3. The Last Sign
4. Alone in the Dark
5. Guess Who
6. Elektra
7. The 40-Year-Old Virgin
8. The Ring 2
9. Bewitched
10. The Cave
SuperSideSwipe
-
- 4462 berichten
- 2865 stemmen
1 - Cinderella Man
2 - Mr. & Mrs. Smith
3 - Hooligans
4 - Coach Carter
5 - Hostage
6 - Just like heaven
7 - King Kong
8 - The Island
9 - Wedding Crashers
10 - Be Cool
Redlop
-
- 8962 berichten
- 3566 stemmen
1 Innocence
2 Calvaire
3 Le Conseguenze dell'amore
4 Brødre
5 Darwin's Nightmare
6 De Battre Mon Coeur S'est Arrêté
7 Mar Adentro
8 Un Long Dimanche de Fiançailles
9 Sophie Scholl - Die Letzten Tage
10 Bin-jip
moviefreak#1
-
- 14259 berichten
- 20547 stemmen
1 Innocence
2 Calvaire
3 Le Conseguenze dell'amore
4 Brødre
5 Darwin's Nightmare
6 De Battre Mon Coeur S'est Arrêté
7 Mar Adentro
8 Un Long Dimanche de Fiançailles
9 Sophie Scholl - Die Letzten Tage
10 Bin-jip
Heb je ook een lijst van 2005 of niet
Redlop
-
- 8962 berichten
- 3566 stemmen
Deze zijn in 2005 in Nederland in premiere gegaan.
moviefreak#1
-
- 14259 berichten
- 20547 stemmen
Deze zijn in 2005 in Nederland in premiere gegaan.
Oh op die fiets, dan moet ik die van mij helemaal gaan aanpassen
titan
-
- 1605 berichten
- 4176 stemmen
01. Crash
02. Sommersturm
03. Le couperet
04. Mysterious skin
05. Sideways
06. 06/05
07. Brødre
08. Charlie and the chocolate factory
09. Ray
10. Team America: World police
U-96
-
- 11870 berichten
- 1828 stemmen
De enige film uit 2005 die ik gezien heb: Off Screen
Poisonthewell
-
- 4939 berichten
- 12512 stemmen
Ik heb eigenlijk nog veel te weinig films gezien die dit jaar in de bioscoop zijn verschenen (ik heb bijvoorbeeld erg hoge verwachtingen voor films als Match Point, Broken Flowers en A History of Violence). Maar van dat handjevol dat ik wel heb gezien is dit mijn top10:
1. King Kong
2. Sin City
3. Sideways
4. Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith
5. Shi mian mai fu
6. Hotel Rwanda
7. Crash
8. Serenity
9. Wallace & Gromit: The Curse of the Were-Rabbit
10. Batman Begins
bebdn
-
- 1884 berichten
- 1148 stemmen
1.Caché
2.Crash
3.L'enfant
4.Corps Bride
5.Manderlay
6.A history of violence
7.Star Wars: revenge of the Sith
8.Samaritan Girl
9.Three Burials of...
10.Saw2
Ook nog: King Kong,Charlie and the..., Proof, Stay, Batman Begins, Wallace & Gromit
feanaro surion
-
- 5765 berichten
- 1719 stemmen
1. King Kong
2. Corpse Bride
3. Star Wars Episode III: The Revenge of the Sith
4. Off Screen
5. Charlie and the Chocolate Factory
6. Het Snitchzelparadijs
7. Sin City
8. War of the Worlds
9. Batman Begins
10. Staatsgevaarlijk
Maar heb maar erg weinig films uit dit jaar gezien, mijn nr. 10 heeft 3 sterre en dat zegt wel wat....
Respekked
-
- 6280 berichten
- 1196 stemmen
star wars, batman begins, sin city en the interpreter gezien allevier redelijk goed en de beste film die ik tot nu toe gezien heb van 2005 is Revolver
donnie darko
-
- 6136 berichten
- 2654 stemmen
ik ga een top 5 maken, maar is dit niet meer een topic voor toplijsten en favorieten. Dat lijkt me toch wel vrij duidelijk dat dit verplaatst moet worden. Anyway:
1. Sin City
2. Corpse Bride
3. Harry Potter and the Goblet of Fire
4. Charlie and the Chocolate Factory
5. Stewie Griffin: The untold Story
Ik heb namelijk maar 10 films van 2005 gezien en ik vertik het om madagascar die 10e plaats te gunnen.
dulcinea
-
- 923 berichten
- 818 stemmen
Mijn top 5:
1 King Kong
2 Charlie and the chocolate factory
3 Hotel Rwanda
4 War of the worlds
5 Mr and Mrs Smith
Quido
-
- 14632 berichten
- 5996 stemmen
1. Off Screen
2. Colditz
De rest zit op 3,5 of lager.
Flops
1. On Stage
2. War of the Worlds
likeahurricane
-
- 112 berichten
- 885 stemmen
mijn top 10 2005
1 Mar adentro
2 House of Flying Daggers
3 Bin-jip
4 Corpse Bride
5 Garden State
6 The Machinist
7 Lord of war
8 Sin City
9 Birth
10. Madagascar
Reinbo
-
- 70661 berichten
- 0 stemmen
Matig jaar, geen echte toppers (uit 2005) gezien.
Top 10 volgt, maar heb potentiele toppers als King kong, Corpse's Bride, Calvaire en Vital nog niet gezien...
donnie darko
-
- 6136 berichten
- 2654 stemmen
ik wil nu niet ambetant doen, maar moet dit niet bij toplijsten staan? Dit heeft toch niets te maken met films in het algemeen.
Reinbo
-
- 70661 berichten
- 0 stemmen
Als vervent thuisbios kijker kan ik onmogelijk een top 10 van de films van 2005 maken, de meeste moeten me immers nog bereiken.
Dus ik zal hier mijn top 10 van de beste films die ik in 2005 voor het eerst gezien heb posten. (van 169 in totaal)
2005 valt uit in twee delen. Ik had mij dit jaar voorgenomen om zoveel mogelijk klassiekers in te halen. dat ginger goed in de eerste heft van het jaar totdat ik gebeten werd door de Aziatische vlieg en vooral films uit dat wereld deel ben gaan kijken. Mijn 2e Aziatische periode noem ik het. (mijn 1e Aziatische periode was begin jaren 90 met de ondekking van het werk van o.a. John Woo, Ringo Lam, Siu-Tung Ching en de vele Hong Kong Fantasy & politiefilms die toen in Engeland op video werden uitgebracht).
Op de scheidslijn van deze twee periodes heb ik ook een groot deel van het euvre van Kurosawa mogen ontdekken, een waarlijk grootmeester zo bleek.
1. Idi I Smotri 1985
2. Dolls 2002
3. Oldboy 2003
4. Bad Guy (Ki-Duk, Kim) 2001
5. Hana-Bi 1997
6. Street Fighter 1974
7. High & low 1963
8. Haute Tension 2003
9. Gegen die Wand 2004
10. Spring, Summer, Autumn, Winter and Spring 2003
Film Pegasus (moderator films)
-
- 30449 berichten
- 5199 stemmen
Ik had mij dit jaar voorgenomen om zoveel mogelijk klassiekers in te halen.
Dat is mij in 2005 gelukt. Ik had ook het voornemen om enkele klassiekers te zien. Sommigen had ik al op dvd, anderen heb ik dan weer gekocht in de loop van het jaar. Het is nog een hele weg te gaan, maar je moet ergens beginnen:
* Reservoir Dogs
* Big Lebowski
* Carlito's way
* Con Air
* Omen
* The entity
* Sleepers
Voornemens voor 2006 is verder doen met men klassiekers te zien. Staan op het lijstje van absoluut te zien: Godfather, Cast away, Dark Water (originele versie), Deer Hunter, Fugitive, La vita é bella, Wallstreet en proberen om verder te geraken dan deel 1 van Matrix en deel 1 van Lord of the rings.
Wat films van 2005 betreft zijn dit al enkele favorieten. De lijst kan nog veranderen, want ik moet er nog een hele hoop zien:
- Danny the dog
- Flight of the phoenix
- Batman Begins
- De Indringer
- Cursed
- Hostage
- Sin City
- XXX2
- Pacifier
- Constantine
Angrod_Pallanén
-
- 6687 berichten
- 1042 stemmen
01. King Kong (2005)
02. Charlie and the Chocolate Factory (2005)
03. War of the Worlds (2005)
04. The Chronicles of Narnia: The Lion, The Witch and The Wardrobe (2005)
05. Hostage (2005)
06. Batman Begins (2005)
07. The Brothers Grimm (2005)
08. The Pacifier (2005)
09. Madagscar (2005)
10. Harry Potter and the Goblet of Fire (2005)
Het zijn allemaal commerciële films...en ik heb maar dertien films uit 2005 gezien, dus er staan er ook een paar bij die een onvoldoende score
Agony
-
- 1985 berichten
- 1256 stemmen
Ik heb er te weinig gezien om tot een top 10 te komen. Dus een top 5 van mij:
1. Sin City
2. Lord of War
3. Hooligans
4. Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith
5. The Island
kos
-
- 46075 berichten
- 8459 stemmen
ik wil nu niet ambetant doen, maar moet dit niet bij toplijsten staan? Dit heeft toch niets te maken met films in het algemeen.
soom
-
- 24840 berichten
- 2687 stemmen
Phantom of the Opera
Little Black Book
Raise your voice
Shall We Dance?
Hide and Seek
Hitch
Flightplan
Sin City
Madagascar
Skeleton Key
Gizzmann
-
- 5613 berichten
- 2608 stemmen
01. Sin City
02. Hitchhiker's Guide to the Galaxy
03. Brothers Grimm, The (Erg ondergewaardeerd)
04. Batman Begins
05. Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith
06. War of the Worlds
07. Charlie and the Chocolate Factory
08. Wallace & Gromit in The Curse of the Were-Rabbit
09. Corpse Bride
10. Madagascar
Verder heb ik nog Darwin's Nightmare en Howl's Moving Castle gezien, maar die bleken eigenlijk van 2004 te zijn
Gizzmann
-
- 5613 berichten
- 2608 stemmen
2005 films die ik nog wil zien:
-No Direction Home: Bob Dylan (al 2 keer op tv geweest, 2 keer gemist )
-Grizzly Man
-King Kong
-Marche de l'Empereur, La
-Knetter
-Hwal
-Lord of War
-Family Guy Presents: Stewie Griffin - The Untold Story
-Pride and Prejudice
-Two for the Money
-Revolver
-Off Screen
-Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe, The
-Four Brothers
-Robots
-Chicken Little
-Fantastic Four
-Jarhead
-Aristocrats, The
-Weather Man, The
-Mirrormask
-Tideland
Dwejkk
-
- 301 berichten
- 1765 stemmen
1. SIN CITY
2. CRASH
3. BATMAN BEGINS
4. KING KONG
5. TEAM AMERICA
6. HARRY POTTER 4
7. WALLACE & GROMIT
8. CHARLIE AND THE CHOCLATE FACTORY
9. NARNIA
10. STAR WARS 3
Wolkenmeter
-
- 640 berichten
- 1448 stemmen
1. Match Point
2. A History of Violence
3. The Woodsman
4. Layer Cake
5. Omagh
6. The Aviator
7. The Constant Gardener
8. Dear Wendy
9. Kiss, Kiss, Bang, Bang
10. Million Dollar Baby