- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Top 10 2005
Top 10 2005
doncorleone
-
- 278 berichten
- 109 stemmen
Erg matig filmjaar. Zeker als je het vergelijkt met 2004.
01. Munich
02. Sin city
03. Dalkomhan Insaeng (A bittersweet life)
04. Angel-A
05. the constant gardener
06. Caché
07. Hitch
08. Batman begins
09. The world's fastest Indian
Thorongil
-
- 1500 berichten
- 522 stemmen
1. The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe (2005) 4.5*
2. Harry Potter and the Goblet of Fire (2005) 3,5*
3. Kingdom of Heaven (2005) 3.5*
Flop: King Kong
Serpicos
-
- 1064 berichten
- 3465 stemmen
01. 4.5* - L'Enfant
02. 4.5* - Harry Potter and the Goblet of Fire
03. 4.0* - The Descent
04. 4.0* - Brokeback Mountain
05. 4.0* - Adam's Apples
06. 4.0* - The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe
07. 4.0* - The World's Fastest Indian
08. 4.0* - Kebab Connection
09. 4.0* - Hooligans
10. 4.0* - Hazard
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
01. 4.5* (3,68) - Sophie Scholl - Die Letzten Tage
02. 4.0* (3,78) - Sin City
03. 4.0* (3,20) - Interpreter, The
04. 4.0* (3,55) - Corpse Bride
05. 3.5* (3,52) - Munich
06. 3.5* (3,22) - Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe, The
07. 3.5* (3,64) - Harry Potter and the Goblet of Fire
08. 3.5* (3,14) - Frágiles
09. 3.5* (3,26) - Skeleton Key, The
10. 3.5* (3,15) - Flightplan
Film Pegasus (moderator films)
-
- 30451 berichten
- 5199 stemmen
Update:
1 The constant gardener
2 V for Vendetta
3 Walk the line
4 Sin City
5 The Exorcisme of Emily Rose
6 Jarhead
7 The interpreter
8 Caché
9 Brokeback mountain
10 Wallace & Gromit
Update:
01. The descent
02. The constant gardener
03. Dalkomhan insaeng
04. Walk the line
05. Hwal
06. Hard candy
07. C.R.A.Z.Y.
08. Brokeback mountain
09. Jarhead
10. Caché
doncorleone
-
- 278 berichten
- 109 stemmen
Update: toch nog een film kunnen vinden die mijn top 10 compleet maakt:
01. Munich
02. Sin city
03. Dalkomhan Insaeng (A bittersweet life)
04. Angel-A
05. The constant gardener
06. Caché
07. Va, Vis et Deviens
08. Hitch
09. Batman begins
10. The world's fastest Indian
gauke
-
- 9852 berichten
- 13069 stemmen
Top 10 productiejaar 2005:
01. Brokeback Mountain (regisseur: Ang Lee) - USA
02. Un Amour à Taire (A Love to Hide) (regisseur: Christian Faure) - Frankrijk
03. C.R.A.Z.Y. (regisseur: Jean-Marc Vallée) - Canada
04. Harry Potter and the Goblet of Fire (regisseur: Mike Newell) - UK
05. Le Temps Qui Reste (Time to Leave) (regisseur: Francois Ozon) - Frankrijk
06. Paradise Now (regisseur: Hany Abu-Assad) - Palestina
07. Sorstalanság (Fateless) (regisseur: Lajos Koltai) - Hongarije
08. The Constant Gardener (regisseur: Fernando Meirelles) - UK
09. The Dying Gaul (regisseur: Craig Lucas) - USA
10. Batman Begins (regisseur: Christopher Nolan) - USA
De volgende films vallen er net buiten:
11. Cinderella Man (regisseur: Ron Howard) - USA
12. Hate Crime (regisseur: Tommy Stovall) - USA
13. Marathon (Running Boy) (regisseur: Yun-cheol Yung) - Zuid-Korea
14. 20 Centimetros (20 Centimeters) (regisseur: Ramón Salazar) - Spanje
15. Kinky Boots (regisseur: Julian Jarrold) - UK
16. Sin City (regisseurs: Robert Rodriguez & Frank Miller) - USA
17. La Mujer de Mi Hermano (My Brother's Wife) (regisseur: Ricardo de Montreuil) - Argentinië
18. Un Ano sin Amor (A Year Without Love) (regisseur: Anahí Berneri) - Argentinië
19. Open Cam (regisseur: Robert Gaston) - USA
TheBunk
-
- 739 berichten
- 3093 stemmen
1. Caché
2. Jarhead
3. Manderlay
4. Batalla en el Cielo
5. History of Violence, A
6. Broken Flowers
7. Proposition, The
8. Syriana
9. Brick
10. Capote
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
83 gezien, met 3,5* of hoger:
01. [5,0*] Sophie Scholl - Die Letzten Tage (2005)
02. [4,5*] Sin City (2005)
03. [4,0*] Interpreter, The (2005)
04. [4,0*] Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe, The (2005)
05. [4,0*] Corpse Bride (2005)
06. [4,0*] Frágiles (2005)
07. [3,5*] Flightplan (2005)
08. [3,5*] Harry Potter and the Goblet of Fire (2005)
09. [3,5*] Mr. & Mrs. Smith (2005)
10. [3,5*] Italianetz (2005)
11. [3,5*] Cinderella Man (2005)
12. [3,5*] Human Trafficking (2005)
13. [3,5*] Twelve and Holding (2005)
14. [3,5*] Munich (2005)
15. [3,5*] Hard Candy (2005)
16. [3,5*] Princesas (2005)
17. [3,5*] Hostage (2005)
18. [3,5*] Maison de Nina, La (2005)
19. [3,5*] Island, The (2005)
20. [3,5*] Good Night, and Good Luck. (2005)
21. [3,5*] Tsotsi (2005)
22. [3,5*] Oliver Twist (2005)
23. [3,5*] Junebug (2005)
24. [3,5*] Skeleton Key, The (2005)
TornadoEF5
-
- 5541 berichten
- 1482 stemmen
1. Hwal
2. Dalkomhan insaeng
3. Wolf Creek
4. Saw II
5. Paha Maa
6. Frágiles
7. Batman Begins
8. Cidade Baixa
9. Sophie Scholl - Die letzten Tage
10. The World's Fastest Indian
kaketoe
-
- 827 berichten
- 1705 stemmen
01 Dalkomhan Insaeng
02 Sin City
03 Revolver
04 Harsh Times
05 Adams Æbler
06 Lonesome Jim
07 The Jacket
08 Batman Begins
09 Lord of War
10 Cinderella Man