- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Beste films van de jaren 70
Beste films van de jaren 70
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
1. Clockwork Orange, A (1971)
2. Apocalypse Now (1979)
3. Taxi Driver (1976)
4. Exorcist, The (1973)
5. Alien (1979)
6. Godfather, The (1972)
7. Solyaris (1972)
8. Papillon (1973)
9. Eraserhead (1977)
10. One Flew over the Cuckoo's Nest (1975)
yeyo
-
- 6308 berichten
- 4460 stemmen
1. The Godfather I en II
2. A Fistful of Dynamite
3. Straw Dogs
4. The Texas Chain Saw Massacre
5. Bring me the Head of Alfredo Garcia
6. Don't Look Now
7. Cross of Iron
8. One Flew over the Cuckoo's Nest
9. Le Locataire
10. The China Syndrome
JDSsmetje
-
- 6566 berichten
- 2178 stemmen
01. 4.5* Escape From Alcatraz
02. 4.0* Apocalypse Now
03. 4.0* Deliverance
04. 4.0* Halloween
05. 3.5* Exorcist, The
Weinig films gezien uit die jaren , maar de meeste reiken toch boven 3*
powerman
-
- 1226 berichten
- 3230 stemmen
1.Alien (1979)
2.Escape from Alcatraz (1979)
3.Godfather, The (1972)
4.Deer Hunter, The (1978)
5.Godfather: Part II, The (1974)
6.Dog Day Afternoon (1975)
7.One Flew over the Cuckoo's Nest (1975)
8.Clockwork Orange, A (1971)
9.Barry Lyndon (1975)
10.Taxi Driver (1976)
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
1. 5* Il Conformista
2. 5* L'Innocente
3. 5* Salò o le 120 Giornate di Sodoma
4. 5* Albero degli Zoccoli
5. 5* Dog Day Afternoon
Observator
-
- 18281 berichten
- 3472 stemmen
01. 4,5* - Barry Lyndon (1975)
02. 4,5* - Clockwork Orange, A (1971)
03. 4,5* - Deer Hunter, The (1978)
04. 4,0* - One Flew over the Cuckoo's Nest (1975)
05. 4,0* - Apocalypse Now (1979)
06. 4,0* - Watership Down (1978)
07. 3,5* - Rupan Sansei: Kariosutoro no Shiro (1979)
08. 3,5* - Texas Chain Saw Massacre, The (1974)
09. 3,5* - Taxi Driver (1976)
10. 3,5* - Escape from Alcatraz (1979)
01. (02) 4,5* - Clockwork Orange, A (1971)
02. (01) 4,5* - Barry Lyndon (1975)
03. (03) 4,5* - Deer Hunter, The (1978)
04. ( -- ) 4,0* - THX 1138 (1971)
05. ( -- ) 4,0* - Solyaris (1972)
06. (06) 4,0* - Watership Down (1978)
07. ( -- ) 4,0* - Stalker (1979)
08. (04) 4,0* - One Flew over the Cuckoo's Nest (1975)
09. (05) 4,0* - Apocalypse Now (1979)
10. ( -- ) 3,5* - Eraserhead (1977)
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3074 stemmen
Eerste lijst:
4.5* The Exorcist
4.1* THX 1138
4.0* El Topo
4.0* Grease
4.0* Rollerball
3.7* Aquirre, der Zorn Gottes
3.5* Long Zheng Hu Pou
3.5* Stalker
3.5* Quadrophonia
3.5* Rupan Sansei (anime)
Finisterra
-
- 15508 berichten
- 4274 stemmen
Bijna 2 jaar later:
(01) 01. 5.0* - Stalker (Tarkovsky, 1979)
(02) 02. 5.0* - Zerkalo (Tarkovsky, 1975)
(__) 03. 4.5* - Je, tu, il, elle (Akerman, 1974)
(03) 04. 4.5* - Höstsonaten (Bergman, 1978)
(04) 05. 4.5* - El Espíritu de la Colmena (Erice, 1973)
(05) 06. 4.5* - Solyaris (Tarkovsky, 1972)
(07) 07. 4.0* - Eraserhead (Lynch, 1977)
(06) 08. 4.0* - Cría Cuervos (Saura, 1976)
(08) 09. 4.0* - Viskningar och Rop (Bergman, 1972)
(09) 10. 4.0* - Il Conformista (Bertolucci, 1970)
GinolaEHV
-
- 2126 berichten
- 2558 stemmen
1. Godfather, The (1972) 5*
2. Godfather: Part II, The (1974) 5*
3. Chinatown (1974) 5*
4. One Flew over the Cuckoo's Nest (1975) 4,5*
5. Dog Day Afternoon (1975) 4,5*
6. Life of Brian (1979) 4,5*
7. Serpico (1973) 4,5*
8. Escape from Alcatraz (1979) 4,5*
9. Sting, The (1973) 4,5*
10. Giornata Particolare, Una (1977) 4*
Walkure
-
- 1690 berichten
- 0 stemmen
5.0* - Klute (1971)
5.0* - Picnic at Hanging Rock (1975)
4.5* - Tristana (1970)
4.5* - Peau d'Âne (1970)
4.5* - Five Easy Pieces (1970)
4.5* - L'Enfant Sauvage (1970)
4.5* - The Tragedy of Macbeth (1971)
4.5* - Don't Look Now (1973)
4.5* - The Parallax View (1974)
4.5* - Three Days of the Condor (1975)
4.5* - All the President's Men (1976)
JDSsmetje
-
- 6566 berichten
- 2178 stemmen
01. Escape From Alcatraz (1979) (#3) 4,5
02. Apocalypse Now (1979) 4,0
03. Deliverance (1972) 4,0
04. Halloween (1978) 4,0)
MNV2
-
- 6932 berichten
- 1869 stemmen
01 - 5.0 - A Clockwork Orange (1971) #01
02 - 5.0 - Apocalypse Now (1979) #02
03 - 4.0 - Solyaris (1972)
04 - 4.0 - Godfather, The (1972)
05 - 4.0 - Alien (1979)
06 - 4.0 - One Flew over the Cuckoo's Nest (1975)
07 - 4.0 - Barry Lyndon (1975)
08 - 4.0 - Star Wars (1977)
09 - 4.0 - The Warriors (1979)
10 - 4.0 - The Exorcist (1973)
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
1. 5* Dog Day Afternoon
2. 5* Alien
3. 5* Apocalypse Now
4. 5* Il Conformista
Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
01. 5.0*: The Warriors (#04)
02. 5.0*: The Godfather (#08)
03. 5.0*: Star Wars (#09)
04. 5.0*: Alien
05. 5.0*: Shao Lin Si
06. 4.5*: Jaws
07. 4.5*: The Godfather Part II
08. 4.0*: Piranha
De nieuwe:
01. 5.0*: Warriors, The (#04)
02. 5.0*: Star Wars
03. 5.0*: One Flew over the Cuckoo's Nest
04. 5.0*: Godfather, The
05. 4.5*: Alien
06. 4.5*: Jaws
07. 4.5*: Frenzy
08. 4.5*: Deer Hunter, The
09. 4.5*: Robin Hood (1973)
10. 4.5*: Godfather Part II, The
Spetie
-
- 38582 berichten
- 5499 stemmen
01. (01) 5.0* - Clockwork Orange, A (#2)
02. (02) 5.0* - Deliverance
03. (03) 4.5* - One Flew over the Cuckoo's Nest
04. (04) 4.5* - Godfather, The
05. ( -- ) 4.5* - Stalker
06. (05) 4.5* - Alien
07. (06) 4.5* - Jaws
08. (07) 4.5* - Godfather: Part II, The
09. ( -- ) 4.0* - Conformista, Il
10. ( -- ) 4.0* - Solyaris
Tarkovsky doet van zich spreken.
WhoKnowZ
-
- 5336 berichten
- 2182 stemmen
1. The Godfather (1972)
2. The Godfather II (1974)
3. Apocalypse now (1979)
4. Escape from Alcatraz (1979)
5. Jesus Christ Superstar (1973)
6. Kramer vs. Kramer (1979)
7. Dog Day Afternoon (1975)
8. A Clockwork Orange (1971)
9. Rocky (1976)
10. Monty Python's Life of Brian (1979)
01. 5,0* - Godfather, The
02. 5,0* - Godfather: Part II, The
03. 4,5* - Sting, The
04. 4,5* - Barry Lyndon
05. 4,5* - Clockwork Orange, A
06. 4,5* - One Flew over the Cuckoo's Nest
07. 4,0* - Deer Hunter, The
08. 4,0* - Kramer vs. Kramer
09. 4,0* - Apocalypse Now
10. 3,5* - Soldaat van Oranje
chevy93
-
- 12691 berichten
- 1243 stemmen
01. #10 - Taxi Driver (1976)
02. 5,0* - Monty Python and the Holy Grail (1975)
03. 5,0* - Voskhozhdeniye (1977)
04. 4,5* - Dirty Harry (1971)
05. 4,5* - Clockwork Orange, A (1971)
06. 4,5* - Apocalypse Now (1979)
07. 4,5* - Escape from Alcatraz (1979)
08. 4,5* - Life of Brian (1979)
09. 4,0* - Magnum Force (1973)
10. 4,0* - Deer Hunter, The (1978)
2x Dirty Harry, 3x Clint Eastwood;
2x Scorsese; 2x Robert DeNiro.
Overigens ook 2x Monty Python.
kathmandu
-
- 288 berichten
- 686 stemmen
* The Driver (1978)
* The Parallax View (1974)
* Three Days of the Condor (1975)
* Day of the Jackal, The (1973)
* I... comme Icare (1979)
* Executive Action (1973)
* Un flic (1972)
* Le cercle rouge (1970)
* The Deer Hunter (1978)
* The French Connection (1971)
* Black Sunday (1977)
* The Valachi Papers (1972)
* The Conversation (1974)
* The Godfather (1972)
kathmandu
-
- 288 berichten
- 686 stemmen
* Enter the Dragon (1973)
* Meng long guo jiang (1972) 'The Way of the Dragon'
* The Driver (1978)
* The Parallax View (1974)
* Three Days of the Condor (1975)
* Day of the Jackal, The (1973)
* I... comme Icare (1979)
* Executive Action (1973)
* Un flic (1972)
* Le cercle rouge (1970)
* The Deer Hunter (1978)
* The French Connection (1971)
* Black Sunday (1977)
* The Valachi Papers (1972)
* The Conversation (1974)
* The Godfather (1972) [/quote]
megaman
-
- 1484 berichten
- 229 stemmen
01: Star Wars Episode IV: A New Hope (1977)
02: Moonraker (1979)
03: Alien (1979)
04: The Texas Chainsaw Massacre (1974)
05: The Spy Who Loved Me (1977)
06: The Man with the Golden Gun (1974)
07: Jaws (1975)
08: Duel (1971)
09: The Poseidon Adventure (1972)
10: Live and Let Die (1973)
movie acteurs
-
- 3046 berichten
- 3147 stemmen
01. 5,0. (#4) The Godfather (1972).
02. 5,0. (#6) One Flew over the Cuckoo's Nest (1975).
03. 5,0. (#8) Zombi 2 aka Zombie (1979).
04. 5,0. Jaws (1975).
05. 5,0. Halloween (1978).
06. 5,0. Taxi Driver (1976).
07. 5,0. Snake in the Eagle's Shadow (1978).
08. 5,0. Drunken Master (1978).
09. 5,0. Dirty Harry (1971).
10. 5,0. The Texas Chainsaw Massacre (1974).
otherfool
-
- 18470 berichten
- 3397 stemmen
Na 148 stemmen:
01 - 5,0* - The Godfather part II (1974)
02 - 4,5* - Apocalypse Now (1979)
03 - 4,5* - The Deer Hunter (1978)
04 - 4,5* - Invasion of the Body Snachters (1978)
05 - 4,5* - Rocky (1976)
06 - 4,5* - Thriller - They Call Her One Eye (1974)
07 - 4,5* - The Rocky Horror Picture Show (1975)
08 - 4,5* - The Godfather (1972)
09 - 4,0* - American Graffiti (1973)
10 - 4,0* - Patton (1970)
mikey
-
- 28328 berichten
- 4915 stemmen
Goeie T10 o-fool, van allemaal eigenlijk wel. Zal wel aan het decennium liggen!!
Halloween
JAws
The Godfather
Wanderers
The exorcist
Last Picture show
Soldaat van oranje
Clockwork orange
Black Christmas
Piranha
Even herzien!
1. The Wanderers
2. Jaws
3. Brutti Sporchi e Cattivi (vuil lelijk en gemeen)
4. Black Christmas
5. Halloween
6. The Godfather 2
7. The Exorcist
8. Network
9. Frenzy
10. A Clockwork Orange
Observator
-
- 18281 berichten
- 3472 stemmen
01. (01) 4,5* - Clockwork Orange, A (1971)
02. (02) 4,5* - Barry Lyndon (1975)
03. (04) 4,0* - THX 1138 (1971)
04. (07) 4,0* - Stalker (1979)
05. (05) 4,0* - Solyaris (1972)
06. (06) 4,0* - Watership Down (1978)
07. (08) 4,0* - One Flew over the Cuckoo's Nest (1975)
08. (09) 4,0* - Apocalypse Now (1979)
09. (10) 3,5* - Eraserhead (1977)
10. ( -- ) 3,5* - Rupan Sansei: Kariosutoro no Shiro (1979)
simonvinkie
-
- 2271 berichten
- 827 stemmen
01. 5,0* - Apocalypse Now (#1)
02. 5,0* - The Godfather
03. 4,5* - Taxi Driver
04. 4,5* - One Flew over the Cuckoo's Nest
05. 4,5* - The Godfather: Part II
06. 4,5* - Chinatown
07. 4,0* - Le Cercle Rouge
08. 4,0* - Murder on the Orient Express
09. 4,0* - Dog Day Afternoon
10. 4,0* - The French Connection
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
1. Il Conformista
2. Zabriskie Point
3. Dog Day Afternoon
4. Alien
5. Apocalypse Now
Film Pegasus (moderator films)
-
- 30449 berichten
- 5199 stemmen
1 Alien
2 The Godfather part II
3 Dog day afternoon
4 The Godfather
5 Jaws
6 The exorcist
7 Chinatown
8 Deer Hunter
9 Halloween
10 The Last Waltz
Na 2 jaar:
1. Alien
2. The Godfather part II
3. The Godfather
4. Jaws
5. Dog day afternoon
6. The Exorcist
7. Halloween
8. Deer Hunter
9. Woodstock
10. The Last Waltz
Minotaures
-
- 7806 berichten
- 2386 stemmen
Niet op favoriete volgorde, maar waar ik het meest aan dacht.
- Alien (1979)
- The Exorcist (1973)
- Duel (1971)
- Dog Day Afternoon (1975)
- Jaws (1975)
- Star Wars IV: A New Hope (1977)
- A Bridge Too Far (1977)
- Kelly's Heroes (1970)
Baggerman
-
- 10577 berichten
- 7977 stemmen
1. Solyaris (1972) 5*
2. Stalker (1979) 5*
3. Kichiku (1978) 5*
4. Taxi Driver (1976) 5*
5. L'Albero degli Zoccoli (1978) 5*
6. Sonagi (1979) 4,5*
7. Voskhozhdeniye (1977) 4,5*
8. Novecento (1976) 4,5*
9. Walkabout (1971) 4,5*
10. Lacombe Lucien (1974) 4,5*
TheMajor
-
- 48 berichten
- 0 stemmen
Niet veel favorieten uit de jaren '70, maar ook nog niet veel van gezien.
Patton (1970)
Holocaust (1978)
Serpico (1973)
Leuk trouwens om Walkabout (1971) te zien. Jenny Agutter is een ontzettend goede actrice wat mij betreft.