• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.914 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.965 gebruikers
  • 9.370.139 stemmen

Je persoonlijke top 10

zoeken in:

NERD

• 1718 berichten
  • 1429 stemmen

nee staat er nu wel tussen, thanks!

streeter

• 1436 berichten
  • 6799 stemmen

Leuk idee van de top 10, Jordy. Ik was zeer lang zoet met de lijstjes van Sight & Sound.

Wat kan ik zeggen? Bijna iedereen heeft dezelfde lijst (Fight Club, Matrix, Shawshank, etc.). <sarcastisch>Ik schaam me weer kapot dat ik een Nederlander ben... gelukkig maar 50%.</sarcastisch>

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

Ik schaam me weer kapot dat ik een Nederlander ben...

narva77 (crew films)

• 12722 berichten
  • 6540 stemmen

He Streeter, moet je mijn lijst es bekijken; je schrikt je de tering!

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Ja Streeter, bekijk mijn lijstje ook maar even

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Filmlijstje van de beste DVD door Zweedse recensenten. Sommige titels zijn wel in het zweeds:Monsunbröllop = Monsoon Wedding ( op IMBD ) Staat die er wel hier op ?

narva77 (crew films)

• 12722 berichten
  • 6540 stemmen

Ik weiger door te gaan als een simpele Nederlander die "The Matrix", "Fight Club" of "Shawshank Redemption" hoog op zijn lijstje heeft staan

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3701 stemmen

Ik weiger door te gaan als een simpele Nederlander die "The Matrix", "Fight Club" of "Shawshank Redemption" hoog op zijn lijstje heeft staan

Vind ik wel raar, alleen omdat je niet een simpele nederlander wilt zijn, stop je die niet in je top 10.

Ik zet in mijn top 10 gewoon films die ik heel goed vind.

aburefan

• 430 berichten
  • 952 stemmen

hij bedoelde het sarcastisch

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3701 stemmen

[quote]

(quote)

Nou ja, krijg ik altijd een beetje fouten gedachtes bij, het zal wel aan de warmte liggen.(is wel erg heet zeg)

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3701 stemmen

hij bedoelde het sarcastisch

Ok dan heb ik nix geschreven.:P

narva77 (crew films)

• 12722 berichten
  • 6540 stemmen

Wie bedoelde het sarcastisch, Streeter of ik?

Was meer een grapje hoor; echter mijn top10 zijn wel degelijk de films die ik (op dit moment) het best/mooist vind!

NERD

• 1718 berichten
  • 1429 stemmen

vindt het een beetje vreemd dat mensen niet de "gebruikelijke" goede films in hun lijst willen hebben.

het lijkt wel een trend om zo veel mogelijk onbekende(re) films in je lijst te hebben.

Lijkt mij dat uit het feit dat zo veel mensen die films kiezen alleen maar blijkt dat die films dus wel erg goed zijn, als je het algemeen kwalitatief bekijkt en niet puur naar je eigen smaak (wat natuurlijk helemaal niet slecht is).

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

vindt het een beetje vreemd dat mensen niet de "gebruikelijke" goede films in hun lijst willen hebben.
Pardon!

Wat zijn dan de gebruikelijke goede films ?

Geeft het lijstje maar

Queto Yurlunyur

• 4775 berichten
  • 3110 stemmen

het lijkt wel een trend om zo veel mogelijk onbekende(re) films in je lijst te hebben.

Als ik de Alternatieve Top 100 zo doorkijk, zie ik weinig onbekende titels staan. Niet dat ik ze allemaal gezien heb, maar ik heb van bijna allemaal wel gehoord. Ze zijn of van de laatste paar jaar, of echte klassiekers.

NERD

• 1718 berichten
  • 1429 stemmen

heb het niet zo zeer over de mensen hier, maar over filmliefhebbers in het algemeen (en dan met name de amerikanen lijkt wel).

En voor de films, die zijn in dit topic al zo vaak genoemd: Fight Club, Shawshank..., Green Mile, Godfather films.....enz enz. Ach je weet zelf wel welke ik bedoel.

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

heb het niet zo zeer over de mensen hier, maar over filmliefhebbers in het algemeen (en dan met name de amerikanen lijkt wel).

Ik denk dat regisseurs en ook critici een opleiding hebben genoten waarbij een aantal films zijn besproken waar wij misschien nog nooit van gehoord hebben. En die films staan wellicht op hun lijstje !

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Het aantal mensen die de top 10 invult stagneert, dus breng ik het even opnieuw onder de aandacht.

Hier kun je je top 10 invullen:

http://www.moviemeter.nl/top10.php

Wouter en hugohei, ben benieuwd naar jullie lijstjes!

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

heb laatst 1100 prive berichten gestuurd, dus denk dat de rest van de mensen er gewoon geen zin in heeft maar goed who knows... wel een idee om dit topic af en toe omhoog te schoppen voor nieuwe gebruikers

lijstjes van Blindfold, Eva, cornelis, ... mis ik ook als ik zo snel even de top 100 stemmers doorkijk

lindastuurman

• 1006 berichten
  • 0 stemmen

Ik ben dan wel op vakantie, maar ik heb wel tijd vrij gemaakt voor m'n top 10 lijstje

Vind die alternatieve top 100 wel een leuk idee trouwens!

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

huh Robin Williams speelde toch niet in Forrest Gump

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

denk dat de rest van de mensen er gewoon geen zin in heeft

Of zichzelf er niet toe in staat acht. Ik vind het echt veel te moeilijk een all-time persoonlijke top 10 samen te stellen. Wie per se wil weten wat ik goed vind, kan desgewenst zien wat ik hier met 4 tot 5 sterren waardeer, al houd ik het tempo van deze site allang niet meer bij.

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

Tsja, persoonlijk vind ik (en ik ben denk ik niet de enige) dat Linda zich met haar top 10 een beetje belachelijk maakt. Er is meer op de wereld dan Robin Williams.

narva77 (crew films)

• 12722 berichten
  • 6540 stemmen

Precies; Forrest Gump

Rascal

• 537 berichten
  • 792 stemmen

Nah ik wil best een lijstje opmaken van favoriete films, maar het is zo moelijk vind ik. Ik heb 8 films 5 sterren gegeven, dus ik zou er nog 2 moeten hebben. Er zijn maar weinig films die je lang zullen bijblijven denk ik. The green mile, Requiem for a dream, en Once were warriors staan bij mij in het geheugen gegrift voor een lange tijd maar voor de rest.. Weet ik 1-2-3 nie zo.

Ik heb een voorlopig lijstje proberen te maken, en toch ziet het er n beetje raar uit ..

lindastuurman

• 1006 berichten
  • 0 stemmen

Mijn top is belachelijk??! Bedankt voor je compliment!

Nee, even serieus, Ik heb niet veel meer keus. Ik wil best Schindlers List en Scarface in m'n top 10 zetten, maar die staan niet bij het lijsthe waar ik uit kan kiezen. Het lijstje waar ik uit kan kiezen IS bijna alleen maar Robin, met Forrest Gump als een van de weinige uitzonderingen.

Als ik m'n keuzelijstje kan veranderen, wil ik dat graag weten!

Rascal

• 537 berichten
  • 792 stemmen

Hey Linda je mag natuurlijk zelf weten wat voor films jij goed vindt. Ik denk alleen dat je over de films die je noemde heen hebt gekeken. Ik kon bijvoorbeeld kiezen uit de films die ik 5 en 4.5 sterren heb gegeven. Logisch. Als jij bijv. Schindlers list 5 sterren hebt gegeven lijkt het me aannemelijk dat je die kan kiezen. Kijk nog maar eens goed.

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

Ik heb niet veel meer keus. Ik wil best Schindlers List en Scarface in m'n top 10 zetten, maar die staan niet bij het lijsthe waar ik uit kan kiezen.
Die zouden er toch wel bij moeten staan. En verder heb je Good Will Hunting, E.T. The Extra Terrestrial, Cast Away, Escape from Alcatraz, Forrest Gump, Jurassic Park en Pay It Forward 5 sterren gegeven.

Ik zeg niet dat je geen RW-film in je top 10 mag hebben, maar met negen van de tien kom je niet echt serieus over.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Of zichzelf er niet toe in staat acht.

ja, dat kan natuurlijk ook nog...

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

Even m'n top 10 wat aangepast...

Blue Velvet erin, Amélie eruit. (met pijn in m'n hart... )

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.